پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های 30مردادماه شهر توپ آغاج

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج،حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه شهرتوپ آغاج که در مسجدصاحب الزمان(ع) برگزار شدبا اشاره به آیاتی از قرآن کریم ، ضرورت جامعه گرایی در تربیت اسلامی را معاشرت و مودت با مردم ذکر کرد و گفت:قرآن کریم می فرماید : وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ(مومنون 52) و این آیین همه شماست، آیین یگانه (با یک هدف و با یک خدا)، و من پروردگار شمایم، پس از من پروا کنید.

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام افزود:النبی(ص) رواه الامام الصادق(ع)؛اَفاضِلُکُم اَحسَنُکم اخلاقاً،المُوَطِّوون أکنافاً، الذینَ یألِفُونَ ویَولَفُون،وتُوَطّأّ رِحالُهُم.(کافی ج2ح102) امام صادق(ع) از رسول گرامی اسلام نقل می کنند؛ برترین کسان در میان شما امت کسانی هستند که بهترین اخلاق را دارند،و نرمخویی و میهمان پذیرو خوش معاشرتند،با یکدیگرانس و الفت دارندو خانه های آنان آماده پذیرایی دوستان است.

خطیب جمعه توپ آغاج، با بیان اینکه؛ داشتن کینه و کدورت جز نفرت دائمی چیزی برای انسان ندارد تاکید کرد:رسول گرامی اسلامی بهترین انسان را خوش اخلاق ترین انها ذکر کرده می فرماید: النبی(ص)خِیارُکم اَحسَنُکم اَخلاقاً،الذین یألِفُونَ و یُولَفون(بحارج77ح149)پیامبرص:بهترین کسان در میان شماخوش اخلاق ترین شمایند،آنان که با دیگران معاشرت می کنندو دیگران نیزبا آنان معاشرت دارند.

حکیمی فر تصریح کرد:خیلی از افراد به خاطر اخلاق بد خود موجب غضب الهی می شوند زیرا نبی مکرم اسلام فرمودند:النبی(ص)اَقرَبُکم مِنِّی غَداً فی المَوقفِ.... اَقربُکم من الناس(تحف العقول ح46)رسول گرامی اسلامی می فرمایند:کسانی ازشمادر روز قیامت به من نزدیکترند....که در دنیابه مردم نزدیکتر و (خاکی تر و مردمی تر) بودند.

امام جمعه توپ آغاج بهترین راه تقرب به اسلام را همدلی و همزبانی و اخلاق حسنه ای در اجتماع بودن ذکرکرد و گفت:وجود مقدس امام باقر (ع) از زبان رسول گرامی اسلامی نقل می کنند که فرمودند: مَن فارقَ جَماعهً فَقدخَلَعَ رِبقهَ الاِسلامِ مِن عُنُقِه(امالی صدوق 297) هرکس از جماعت مسلمانان دوری گزیند از حوزه اسلام خارج شده است.

حکیمی فربا بیان اینکه دهه کرامت است باید با تاسی از امام رئوف به زندگی پرعاطفه اسلامی برگردیم تاکید کرد:امام باقر فرمودند:....یا مَعشَرالمومنین تَعاطَفوا(ای گروه مومنین با دیگران پیوند داشته باشید و به یکدیگرمهربانی کنید. مومنین باید کلام اهل بیت علیهم السلام ایمان داشته و با آن جامعه عمل بپوشند .

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دوم سخنان خود با اشاره به  آتش‏سوزی مسجدالاقصی به‏دست صهیونیست‏ها (1973 م) - روز جهانی مسجد‏‏اظهارداشت: دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به روى آوردن به اندیشه، فکر، مسائل را درست فهمیدن، درست تحلیل کردن. دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به شناختن حقیقى جبهه‌ى دشمن امت اسلامى؛ دشمنانمان را بشناسیم، دوستانمان را بشناسیم.

حکیمی فر تصریح کرد: رژیم صهیونیستىِ غاصب ،در حال حاضر بزرگ‌ترین بلیه‌ى دنیاى اسلام شده است که البته با حمایت و تقویت گروههای تکفیری برآن نیز اضافه کرده است.

وی یادآورشد: امروز دنیاى اسلام به این بصیرت احتیاج دارد، به این تدبر و اندیشه احتیاج دارد، به اثاره‌ى دفائن عقول احتیاج دارد: وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول. نیاز مهم دیگر دنیاى اسلام اتحاد است؛ باید از اختلافات جزئى، اختلافات سلیقه‌اى، اختلافات عقیدتى عبور کرد و امت واحده تشکیل داد: اِنَ هذِهِ اُمَتُکُم اُمَةً وَحِدَةً وَ اَنَا رَبُکُم فَاعبُدون.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره4 شهریور        11 ذی‏القعده         فرخنده میلاد حضرت امام علی‏بن‏موسی الرضا(ع) (148 ه.ش) - روز کارمند اظهارداشت: مسلمانان و به‏ویژه شیعیان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر جهان با برپائی جشن و سرور به شادمانی می‏پردازند و با توجه و توسل به مقامات و معنویات آن بزرگواران، ارادت و عشق خود را به الگوهای‏ فضیلت و کرامت و خاندان و ذوی القربای پیامبر خاتم(ص) نشان می‏دهند.

حکیمی فرافزود:  انگیزه‏های مامون از پیشنهاد ولایتعهدی به امام(ع)‏برآمده از دوستی و محبت نسبت به اهل بیت نبود، زیرا دوستی و ارادت مأمون فقط وقتی قابل تأیید و تصدیق بود که او از قدرت کناره‏گیری می‏کرد و آن‏را به امام می‏سپرد. دستاوردهای امام از فرصت به‏وجود‏آمده‏

حضرت رضا(ع) از شرایطی که دست داده بود و طبعاً برایشان آزادی نسبی به همراه داشت، چند زمینه را عرصه فعالیت‏های خویش قرار دادند و توانستند با نشان دادن این نرمش، اهداف کلان مد نظر خود را دنبال و آن‏ها را محقق کنند:

1. اقامه دین و احیای سنت

امام در این دوره اقدام به انتشار معارف حقیقی الهی نمود و توانست ثابت کند که امر خلافت پس از پیامبر فقط باید در دست اهل بیت باشد. نیز سنتهای محمدی را مثل اقامه نماز روز عید احیاء کرد که شرح آن در کتب تاریخی و احادیث آمده است. موقعیت به‏دست آمده فرصتی بود تا امام رضا و خاندان و یارانش به تبیین مَعالم دین، احیای سنت پیامبر و نشر و ترویج منش و روش اهل بیت علیهم السلام در عرصه‏های سیاسی و اجتماعی بپردازند.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با بیان اینکه توانایی دفاعی؛ مشت محکم ملت در عرصه نظامی است تاکید کرد:همانطوری که رهبرانقلاب فرمودند: توسعه دفاعی کشور، توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملّت در عرصه نظامی، این بایستی همچنان محکم بماند و محکم تر بشود.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج بیان داشت: ویژگی اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، ماهیت دفاعی آن است که هیچ تهدیدی علیه هیچ کشوری به‏حساب نمی‏آید، مگر این‏که قصد تجاوز داشته باشند. بنابراین اصرار آمریکا و متحدانش برای ضربه به این توان، با استفاده از سازو‏کار قطعنامه و شورای امنیت بسیار مشکوک و قابل بررسی است و انتظار می‏رود دستگاه سیاست خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی آن متمرکز بوده و هشدارهای لازم را به دبیر کل سازمان ملل منتقل کنند. پیشرفت‏های بی‏نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه موشکی، ایران را به یکی از چند قدرت اول در این حوزه در دنیا مبدل کرده است. این رشد و خودکفایی در عرصه مذکور که از سال 63 و در کوران دفاع مقدس و به‏ همت بزرگ‏مردانی چون دانشمند برجسته، شهید طهرانی‏مقدم، آغاز و به انجام رسید، علاوه بر تأثیرگذاری فزاینده در روند جنگ تحمیلی هشت‏ساله رژیم صدام علیه کشورمان و ضربات سنگینی که به مواضع دشمن بعثی وارد کرد، پس از جنگ تحمیلی نیز به یکی از ابزارهای اصلی ایران اسلامی برای تحقیر قدرت آمریکا و رژیم جعلی تحت‏الحمایه وی در منطقه (رژیم صهیونیستی) تبدیل شد.

کیست که نداند شیطان بزرگ با همان خوی و خصلت استکباری و سلطه‏گری همیشگی‏اش تنها در اندیشه منافع خویش است و در این راستا ملت سلحشور ایران را سد راه غارت‏گری خود می‏داند؛ شیطان بزرگی که با سرویسهای مخوف امنیتی و اطلاعاتی از طرفی و عناصر و عوامل نفوذی‏اش از جهت دیگر به‏دنبال براندازی نرم و یا تغییر ذائقه و سکولاریزه کردن جامعه اسلامی و انقلابی ما هستند، و البته مجرای رسیدن به این اهداف شوم را می‏توان چنین شمرد:

1. دلسرد‏کردن مردم؛ 2. گرفتن غیرت و تعصب انقلابی و جهادی مردم‏؛ 3. القاء این‏که تنها راه نجات و رهایی از مشکلات، تغییر ذائقه انقلابی و روحیه استکبارستیزی و گستراندن بساط روابط با اهالی جبهه فتنه و خیانت و ظلم می‏باشد؛ 4. شکستن صفوف به هم فشرده و منسجم ملت ایران؛ 5. ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و مسئولان و نظام.

حکیمی فردربخش دیگرسخنان خودضمن تبریک روز پزشک خاطرنشان کرد:الحمدالله استقرار پزشک بخش عمده مشکلات را برطرف کرده است  ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه با هماهنگی رئیس محترم بهداشت شهرستان دستگاه دیسی شوکDC را رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قولش را دادند  که به درمانگاه اختصاص داده بشود امیدوارم که وعده های مسئولان عملی بشود.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج با اشاره به مشکل قطعی مداوم آب گفت:قطعی مداوم و طولانی مدت آب برای شهروندان وروستاهای اطراف مشکلات زیادی را به وجود آورده است .

امام جمعه توپ اغاج با اشاره به صحبت های زندیه فرماندار بیجار گفت: ندیه  بر تلاش و پای کار بودن مسئولان در راستای رسیدگی به مشکلات آب شرب و بحران آب و تمام مشکلات شهرستان تأکید کرد و گفت: عدم تلاش و رسیدگی به امور مردم اجحاف در حق آنان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بهترین اعتبارات به بخش آب تخصیص یافت بیان کرد: از 9 میلیارد تومان اعتبارات ماده 180 حدود  4 میلیارد تومان  یعنی 50 درصد آن  به بخش آب تخصص یافت.

حکیمی فربا بیان اینکه خروجی جلسات باید برای رفع مشکلات مردم شهرستان باشد و گفت: هر 15 روز یک بار باید این جلسات جهت ارائه گزارش و اقدامات دستگاه‌ها در زمینه بررسی مشکلات بحران آب و ارائه راهکار تشکیل شود.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی