پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

۱

مشروح خطبه های چهلمین نمازجمعه شهر توپ آغاج

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه شهرتوپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهر امروزبیست وهفتم شهریور درخطبه های نمازجمعه شهرتوپ آغاج که در مسجدصاحب الزمان برگزار شد ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره«ضوابط درروابط خانوادگی» اظهارداشت:تبعیت عاطفی و احساسی از زن،می تواند دوام و استحکام خانواده بیانجامد.

وی افزود:در قرآن کریم-بارها و بارها-در باره زنان سفارش شده است،رعایت حال آنان و رفتار انسانی نسبت به ایشان ،موردتاکیدقرارگرفته است.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه واژه معروف سی و هشت مرتبه در قران مورد تاکید قرار گرفته است خاطرنشان کرد:ازاین سی هشت و مرتبه  18مرتبه آن دررابطه با زنان است.

رئیس ستاداحیا توپ آغاج گفت:رفتار با زنان باید در چارچوب معروف قرار گیردو انسانی و شایسته باشد  .

حجت الاسلام حکیمی فرادامه داد:از اموری که گهگاه،بویژه در جامعه های عقب مانده،یاروستایی،یه توجه نمش ود،تامین سلامت و حفظ زیبایی و جمال است زنان است البته این با مدپرستی و تجمل گرایی فرق می کند.

وی تصریح کرد:رسول گرامی اسلام در روایتی فرمودند: ایهاالناسُ اِنَّ علیکُم حَقاً و لَکُم علیِهنَّ حقاً...اَخَذتُموهنَّ بامانهِ الله...فاتقوالله فی النساء و استوصُوابهنَّ خیرا1....پیامبر ص فرمودند: ای مردم حتما زنانتان  برشما حقوقی دارند وشمانیر بر آنان حقوقی دارید ...آنان را چون امانتی الهی (زنی) گرفتید.. پس درباره آنان به نیکی سفارش کنید.

حکیمی فر با بیان اینکه متاسفانه رفتار خشونت آمیز هنوز در بین برخی خانواده ها نسبت به زنان وجود دارد گفت:پیامبر رحمت می فرمایند: فاَیُّ رجُلٍ لَطَمَ اِمراته لَطمهً اَمَرَالله-عزوجل- مالِکاً خازنَ النیرانِ،فیَلطِمُهُ علی حُرِّ وجهِه سَبعینَ لَطمهً فی نارجهنَّم1پیامبرخدا ص فرمودند:هرمردی که زنش را یک سیلی بزند،خدای بزرگ به مالک دوزخمی گویدکه به صورت گداخته اودر جهنم هفتادبارسیلی بزند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج بابیان اینکه همسرآزاری عوقب شوم شخصیتی دنبال خواهد داشت تصریح کرد: رسول رحمت در کلامی می فرمایند: مَن اَضَّرَ بالمراه حتی تَفدَی منه نَفسَها،لم یَرضَ الله-تعالی- له بعقوبهٍ دون النّار،لانَّ الله تعالی یَغضِبُ للمراهِ کما یغضبُ للیتیم3 هرکس به همسر خود چنان آزار رساند تا مجبور شودبا بخشیدن مهریه ....خود را آزادسازد،خداوند در مورد آن شوهر جز با کیفر آتشر دوزخ رضایت ندهد؛چون خداوند متعال برای زنان خشمگین می شود چنانچه برای یتیمان.

****** خطبه دوم *****

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود ضمن عرض تسلیت به خانواده های معزی توپ آغاجی بیان داشت: خداوند روح همه مومنین را با اولیاء الله محشور گرداند و به بازماندگان اجر جزیل عنایت فرماید ، البته باید در نظر داشت که برای اموات خود باقیات صالحات به جا گذاشت .

وی تصریح کرد: انشاء الله همه مومنین به سنت های الهی روی اورند از اسراف و تبذیر خوداری کنند، به جای خیلی از اطعام های اضافی با تامین و تهیه اقلامی می توان برای درگذشت گان ثواب نوشت.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های عمرانی شهر توپ آغاج ضمن تشکر از شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی گفت: الحمدالله به همت شهردار محترم، اعضای محترم شورای اسلامی شهر بیش از 90درصد فعالیت عمرانی صورت گرفته است این اتفاق خوبی در توپ آغاج به شمار می رود.

حکیمی فر با بیان اینکه بودجه ای که در این مورد نیز هزینه شده بسیار قابل توجه است خاطرنشان کرد: همه این فعالیت ها در زیر ساخت شهری بسیار خوب است ولی همانطوری که مستحضرید فعالیت های فرهنگی اجتماعی شهر نباید در پشت سر فعالیت های عمرانی پنهان شده و به آنها توجه نشود ؛ پرداختن به بخش فرهنگی اجتماعی نیز از بخش های شهرداری بوده که اعضای محترم شورای اسلامی به این امر باید اهتمام ویژه ای داشته باشند .

وی گفت: اتمام غسالخانه و محوطه سازی و فضا سازی مرقد منور شهدای گلگون کفن  آن نیز انشالله تا قبل از فصل سرما در دستور کار اعضای محترم شورا و شهردار محترم قرار گیرد،کار آن کرد که تمام کرد.

امام جمعه توپ آغاج بی توجهی مسئولین را به مزار شهدا را غیر قابل توجیه دانست و بیانداشت: همه ما مدیون شهدای عزیر هستیم در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم انتظار همه مومنین و خانواده های محترم شهدا این است که گلزار شهدا فضا سازی و از غربت در بیایند . مهمی که تاکنون مسئولین کوتاهی کرده اند باید در این زمینه بنیاد شهید گام های محکمی را بردارند.

حجت الاسلام حکیمی فر درادامه با اشاره به سقوط جرثقیل در مکه معظمه بیان داشت: عصر روز جمعه 20 شهریورماه برابر با 11 سپتامبر، یک جرثقیل بزرگ در داخل مسجد الحرام سقوط کرد که تا لحظه درج مقاله به کشته شدن 107 نفر و مجروحیت 238 تن از حجاج منجر شد. تعداد جان باختگان ایرانی حادثه روز جمعه مکه مکرمه تاکنون به 11 نفر رسیده است. حج میعادگاه حضور گسترده امت مسلمان جهان، برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان و شعور است و طبیعی است که با رسیدن ماه ذی الحجه حضور زائران برای انجام مراسم حج در مکه افزوده شود، بدون شک انجام این فریضه الهی باید در سایه امنیت حاجیان باشد و کشور میزبان موظف است در جهت تأمین این امنیت برآید. درحالی که تنها چند روز از اجرای این فریضه الهی نگذشته بود که خبر سقوط جرثقیل در بیت الله الحرام وحشت را به جان زائرین انداخت و صحنه دلخراشی را رقم زد. شامگاه جمعه مسجدالحرام، شاهد سقوط یکی از ده ها جرثقیل غول پیکری بود که ماههاست خانه خدا را به محاصره خود درآورده اند. در اینجا این پرسش مطرح می شود که مسؤولیت این حادثه دلخراش با چه کسی است؟ آل سعود که میزبانی چنین مراسم عظیمی را در جهان اسلام دارد، بدون شک در مقابل حفظ جان زائرین مسؤول خواهد بود و باید در این زمینه پاسخگو باشد. این امر نشان می دهد آل سعود و سایر حاکمان عربستان، قدرت اداره مسجدالحرام را ندارند. در ایامی که میلیون ها زائر در این مسجد حضور دارند، چرا باید جرثقیل در آنجا باشد. وجود اتفاقات مرگبار متعدد در مراسم حج تمتع و کشته شدن هزاران نفر در این مراسم، کفایت و توانایی مقامات آل سعود در اداره یکی از بزرگترین تجمع های مسلمانان را با تردید مواجه کرده است. حضور میلیونی مسلمانان مشتاق از گوشه و کنار جهان و برپایی مراسم با شکوه عملیات حج تمتع در روزهایی خاص، نیازمند مدیریتی بالا و توانمندی گسترده است که به نظر می رسد خاندان حاکم عربستان سعودی از توانایی لازم برای انجام چنین مراسمی ناتوان است.

وی در ادامه با اشاره به یورش سربازان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصلی با بیان اینکه ؛ غفلت جهان عرب موجب گستاخی رژیم غاصب صهیونیستی شده است گفت: در حالی که جهان اسلام گرفتار مصیبتهای مرموزی همچون ناامنی گسترده، ناشی از جریانهای تحمیلی و تولیدی جبهه استکبار یعنی تکفیر و داعش می باشد، و از سویی ملت مظلوم یمن تحت تأثیر وحشیانه ترین تهاجمات از ناحیه رژیم آل سعود، سخت ترین شرایط انسانی را سپری می نمایند، نظامیان وحشی رژیم غاصب صهیونیستی در این روزها، شدیدترین حملات خود طی چهار دهه گذشته را متوجه قبله اول مسلمین (مسجد الاقصی) و نمازگزاران مظلوم آن نموده اند. این حملات ددمنشانه پس از آتش زدن قدس شریف در سال 1969 میلادی، شدیدترین و وحشیانه ترین حمله صهیونیستها محسوب می گردد. نظامیان پلید و گرگ صفت صهیونیستی که با کمک افراطیون شهرک نشین فلسطین اشغالی به مسلمانان مظلوم فلسطینی که جهت اقامه نماز و راز و نیاز با پروردگار عالم به قبله اول مسلمین روی آورده بودند، هجوم وحشیانه برده و با استفاده از گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی، تعداد بسیاری را به شدت مصدوم کردند.

باور افکار عمومی دنیا، به ویژه گروه های فلسطینی این است که سکوت و انفعال کشورهای عربی، یکی از علتهای اصلی و اساسی گستاخی صهیونیستها می باشد. چه آن که در پی غفلت جهان عرب و معطوف شدن توجهات به جریانها و جنایتهای تکفیری و داعشی، نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی در چند روز گذشته شدیدترین حملات را به مسجدالاقصی و فلسطینیان مظلوم داشته و هم چنان ادامه می دهند.

یورش بردن به نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی به قدری شدید بوده است که تنها در روز اول این تهاجمات، یکصد نفر مجروح و در روزهای بعد نیز عده ای دیگر را مصدوم و بازداشت کرده اند.

به دنبال این جسارت و هتک حرمت قدس شریف، جوانان پرشور و انقلابی فلسطین وارد مسجدالاقصی گردیده و با شهرک نشینان افراطی که وارد این حریم مقدس شده بودند با دستهای خالی به شدت درگیر شدند. ای کاش کمی از غیرت این جوانان مؤمن فلسطینی را مدعیان عربیت و اسلامیت در کشورهای عربی، به ویژه دو گروه پرمدعا اما خائن، یکی حکام و کاخ نشینان برخی کشورهای عربی و دیگر، مدعیان خلافت اسلامی (داعش) که با عملکرد سیاه خویش جز اسلام هراسی، چیز دیگری را به جهان، عرضه ننموده اند، می داشتند.

در روزگاری که امام خمینی(ره) می فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب سمت اسرائیل و رژیم صهیونیستی بریزد، اسرائیل را آب می برد و دیگر از این غده سرطانی اثری نخواهد ماند؛ اگر سران کشورهای اسلامی و تمامی گروه ها و اندیشمندان مسلمان، از فرق و مذاهب مختلف، با اتحاد و انسجام، این پیام امام راحل(ره) را دریافت و عملی می نمودند، اکنون نباید شاهد جنگهای نیابتی و سرگرمی های مرموز داخل جوامع و کشورهای اسلامی می بودیم و بدین سان فرصتی برای ادامه جنایات و گستاخی های رژیم صهیونیستی به وجود نمی آمد و اما اکنون که گروه های فلسطینی در خط مقدم مقاومت، تنها راه نجات قدس شریف و رهایی از آتش جنایات و تجاوزات اسرائیل را تشکیل بسیج عمومی علیه رژیم صهیونیستی می دانند، بر همگان است که جهت تقویت خط مقاومت به صحنه آمده و به هر نحو ممکن به تکلیف و وظیفه انسانی و اسلامی خویش در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و پاسداشت قدس شریف، اقدام نمایند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امسال، آغاز سال تحصیلی حوزه و دانشگاه با اندکی پس و پیش، با سالروز شهادت امام باقر(ع) مقارن گردیده که می تواند الهام بخش سنگربانان سنگر جهاد علم و دانش باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج لقب شکافنده علوم توسط پیامبر به امام باقر داده شد بیان داشت: لقب باقر و شکافنده علوم توسط پیامبر اکرم(ص) به حضرت باقر(ع) داده شده است. این مطلب در روایات بسیاری از طریق شیعه و سنی نقل شده است؛ جابر بن عبدالله انصاری می گوید: روزی پیامبر اکرم(ص) به من فرمود: «بعد از من شخصی از خاندان مرا خواهی دید که هم نام من و شبیه من است «وَ یبْقُرُ الْعِلْمَ بَقْراً؛ علم را می شکافد، شکافتنی و او درهای  دانش را به روی مردم خواهد گشود.

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین یاد عالم ربانی حضرت آیت الله خزعلی را گرامی داشت  تصریح کرد: در مورد تشویق به فراگیری علم فرمود: «اَلْکَمالُ کُلُّ الْکَمالِ التَّفَقُّهُ فِی الدّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النّائِبَةِ وَ تَقْدیرُ الْمَعیشَةِ؛ کمال، تمام کمال در سه چیز: فهمیدن دین، بردباری بر سختیها و اندازه گیری معیشت است .»

آن حضرت درباره روش فراگیری علوم از پیامبر اکرم(ص) نقل فرمود: «اَلْعِلْمُ خَزائِنُ وَ مِفْتاحُهَا السُّؤالُ فَاسْئَلُوا یَرْحَمُکُمُ الله ُ فَاِنَّهُ یُؤْجَرُ فیهِ اَرْبَعَةٌ: السّائِلُ وَ الْمُعَلِّمُ وَ الْمُسْتَمِعُ وَ الْمُجیبُ لَهُمْ؛ علم گنجینه هایی است و کلید آن پرسش است. پس سؤال کنید! خدا شما را مورد رحمتش قرار دهد؛ زیرا پرسش باعث می شود چهار کس اجر برد: پرسشگر، معلم، شنونده و کسی که جواب می دهد.»

و در مورد جایگاه با ارزش علما و دانشمندان فرمود: «عالِمٌ یُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ اَفْضَلُ مِنْ اَلْفِ عابِدٍ؛ عالمی که از علمش بهره برده شود، برتر از هزار عابد است.»

و فرمود: «وَ الله ِ لَمَوْتُ عالِمٍ اَحَبُّ اِلی اِبْلیسَ مِنْ مَوْتِ سَبْعینَ عابِداً؛ به خدا سوگند! مرگ یک عالم در نزد شیطان، محبوب تر از مرگ هفتاد عابد است .»

وی خطاب به نماز گزاران برای استفاده بهینه از روز عرفه تاکید و اظهارداشت: عرفات، نام منطقه وسیعی است با مساحت حدود 18 کیلومتر مربع در شرق مکه معظمه، اندکی متمایل به جنوب که در میان راه طائف و مکه قرار گرفته است. زائران بیت الله الحرام در روز عرفه - نهم ذی الحجه - از ظهر تا غروب در این منطقه حضور دارند. در روایتی آمده است که آدم و حوا پس از هبوط از بهشت و آمدن به کره خاکی، در این سرزمین همدیگر را یافتند و به همین دلیل، این منطقه «عرفات» و این روز «عرفه» نام گرفته است.

عرفه، از عیدهای بزرگ است، هرچند عید نامیده نشده است و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده، سفره جود و احسان خود را برای آن ها گسترده است. شیطان در این روز، از همه اوقات خوارتر و حقیرتر و خشمناک تر است.

روایت شده که حضرت زین العابدین(ع) در روز عرفه صدای فقیری را شنید که از مردم کمک می خواست. حضرت فرمود: وای بر تو! آیا دست نیاز به سوی غیر خدا دراز می کنی در حالی که امید می رود در این روز بچه هایی که در شکم مادر هستند، مورد فضل و لطف الهی قرار گیرند و سعادتمند گردند؟

در روایتی از حضرت صادق(ع) آمده است: «کسی که در ماه رمضان آمرزیده نگردد، تا رمضان آینده آمرزیده نمی گردد مگر این که روز عرفه را درک کند.» به عبارت دیگر تنها امید کسانی که در ماه رمضان بخشیده نشده اند؛ روز عرفه می باشد.

حکیمی فر اضافه کرد: روز عرفه دارای دعاهای فراوانی است؛ ولی در این میان، دعای عرفه امام حسین(ع) دارای جایگاه ممتاز و ویژه است و در واقع، ناب ترین و عمیق ترین معارف الهی و توحیدی در این دعا، بر زبان سالار شهیدان(ع) جاری گشته است.

امام حسین(ع) در آخرین عرفه عمر خود، عصر روز عرفه با گروهی از خاندان و فرزندان و شیعیان، با نهایت خاکساری و خشوع از خیمه بیرون آمدند و در جانب چپ کوه ایستادند. امام(ع) چهره مبارک خود را به سوی کعبه گردانید مانند مسکین نیازمندی که غذا می طلبد، دست ها را برابر صورت خود گرفت و دعایش را چنین آغاز کرد: «الحمدلله الذی لیس لقضائه دافع و لا لعطائه مانع و لا کصنعه صانع و هو الجواد الواسع؛ سپاس خداوندی را سزاست که چیزی قضایش را دور نمی سازد و از عطا و بخشش او جلوگیری نمی کند و هیچ آفریننده ای آفرینش او را ندارد و او سخاوتمندی بی انتهاست.

وی همچنین به اعیاد مقدس مسلمانان اشاره کرد وبا بیان اینکه عید قربان کشتن نفس خودخواهی هااست تاکید کرد: عید قربان، روز ثبوت و اثبات عشق و تسلیم است. روزی است که انسان در برابر معشوق، هیچ بودن همه چیز را می پذیرد، خود و همه چیز را فدای او می کند و «تعبّد» را که نتیجه عرفان، شهود و دیدن یار است، به معرض دید می گذارد. امروز باید به گونه ای عمل کنیم و به نوعی از آزمایش و امتحان به درآییم که ابراهیم وار و اسماعیل وار عشق و تسلیم را به نمایش بگذاریم. امروز باید خاطره عشق و ایثار حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) و حضرت  هاجر(س) را تجدید کنیم.

امام جمعه توپ آغاج یادآورشد: عید قربان، عیدی است که باید تسلیم بودن و انقیادکامل را در برابر مولا به منصه ظهور رساند و در این رستاخیز عظیم که عید بزرگ مسلمانان است، به شکرانه توفیق در انجام دادن مناسک حج و پیروزی در مصاف با شیطان، آخرین ذرات باقیمانده از تعلقات غیرخدایی را در قربانگاه ذبح کنیم و این روز بزرگ را جشن بگیریم

ما مسلم و برنامه ما قرآن است

ملیت ما به پایه ایمان است

عیدی که برای ما پسندیده خدا

فطر است و غدیر و جمعه و قربان است

امامجمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: همانظوری که رهبری  فرمودند: « این جنگ یک گنج است. آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم یا نه؟ این هنر ماست که بتوانیم استخراج کنیم. امام سجاد(ع) توانست همان چند ساعت، گنج عاشورا را استخراج کند. امام باقر(ع) و ائمه بعد از ایشان استخراج کردند و آنچنان این چشمه جوشان را جاری نمودند که هنوز هم جاری است و همیشه در زندگی مردم منشأ خیر بوده، همیشه بیدار کرده، همیشه درس داده و یاد داده که چه کار باید کرد، الان هم همین طور است.»

وی افزود: 31شهریور سال 59 یادآور هجوم همه جانبه ارتش بعث صدام به  سرزمین های جمهوری اسلامی ایران است. هجومی که از ورای کینه توزی های کور استکبار جهانی به  سرکردگی آمریکای جهانخوار صورت پذیرفت و به  انگیزه کذایی اضمحلال حیات نوین اسلام و مخدوش ساختن سیمای جمهوری اسلامی در نبردی نابرابر 8 سال تداوم یافت. جنگ تحمیلی در واقع آخرین مرحله از اقدامات زورمدارانه و استکباری جهان غرب علیه نظام نوپای ایران بود که در هیمنه دروغین و پوشالی ارتش بعث صدام تبلور یافته بود. چراکه قبل از آغاز جنگ تحمیلی دستهای پیدا و پنهان استکبار در داخل به نهایت کوشیدند تا با توسل به اقداماتی مذبوحانه از تثبیت نظام نوپای اسلامی ایران که در آغازین سالهای دهه 70 بسیاری از معادلات جهان را برهم زد، ممانعت نمایند اما غافل از این که انقلاب اسلامی از عناصر مستحکمی برخوردار بود که زعامت اَبَرمردی از سلک پیامبران که آیینه تمام نمای اسلام ناب در دوران پر آشوب ما بود، بهره می برد

حکیمی فر تصریح کرد: عوامل اصلی پیروزی رزمندگان صبر و پایداری است زیرا  قرآن کریم تصریح می کند که یکی از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، صبر و پایداری رزمندگان است. روایات اسلامی نیز جایگاه صبر در ایمان را مانند جایگاه سر در بدن می داند و تأکید دارد که ظفر همیشه با صبر و استقامت حاصل می شود.

وی همچنین به دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد  و گفت: دستاوردهای دفاع مقدس

آنچه در ذیل می آید، جستاری کوتاه از برخی دستاوردهای گرانسنگ دفاع مقدس ملت ایران است:

- تقویت معنویت در جامعه؛  تقویت و تثبیت نظام؛  صدور انقلاب؛ - ایجاد مصونیت برای نظام و انقلاب؛ - تقویت روحیه اسلام خواهی و وطن پرستی در نسل جوان؛ - شناسایی دوستان و دشمنان انقلاب؛ - تأثیرات منطقه ای پیروزی ایران در جنگ؛ - شکست ابهت کذایی ابرقدرتها؛- تبلیغ وترویج اسلام خواهی در دنیا؛ - خودباوری؛ - شکوفایی استعداد و خلاقیت؛ - رشد باورهای دینی ؛ - تولد تفکر بسیجی؛ - رشد فضایل اخلاقی و معنوی؛

- تحول در صنایع دفاعی کشور؛ - تزکیه نظام اداری کشور؛ - تکامل سازمان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

امام جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود بااشاره بهدیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را نعمت بزرگ الهی و پاسدار آگاه و بینای انقلاب اسلامی در مسائل داخلی و خارجی خواندند و با تبیین الزامات و ابعاد پاسداری از انقلاب اسلامی  افزودند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ بخصوص نفوذ سیاسی – فرهنگی است که شناخت توطئه های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمانها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

حکیمی فرگفت:رهبری تاکید کردندکه  نفوذ فرهنگی و سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است/ دشمن بدنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که مسئولان باید هشیاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

 

 



1 تحف العقول 30

1 مستدرک الوسایل 14/250

3 ثواب الاعمال /336

نظرات  (۱)

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی