پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۱

مشروح خطبه های نماز جمعه 25اردیبهشت

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ
184

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه توپ آغاج،حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز25اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد صاحب الزمان برگزارشد با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) اظهارداشت: لَو اَنَّ السَّماواتِ وَالارضَ کانَتا عَلى عَبدٍ رَتقا ثُمَّ اتَّقَى اللّه  لَجَعَلَ اللّه  لَهُ مِنها مَخرَجا وَرَزَقَهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ؛ اگر آسمان ها و زمین راه را بر بنده اى ببندند و او تقواى الهى پیشه کند، خداوند حتما راه گشایشى براى او فراهم خواهد کرد و از جایى که گمان ندارد روزى اش خواهد داد.نهج البلاغه، خطبه.

وی افزود: رعایت تقوا سمبل تسلیم در برابر اوامر الهی شدن می باشد اگر در خانواده ای تقوای الهی رعایت بشود خانواده متزلزل نخواهد شد.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یعنی زندگی بر محور فرامین قرآن و پیامبر(ص) بیان داشت:از امام حسن مجتبی (ع) سخنان وسفارش های گهرباری به یادگار مانده است. انسان ناچارازانس والفت ومعاشرت با دیگران است وازمنظرروان شناسی ،شکوفایی فرد درگرو احساس امنیت و تعلق به گروهی است که در جمع آن ها احساس راحتی کند و به آسانی و بدون دغدغه بتواند دیدگاه ها و منویاتش را بر زبان راند. از این رو، دوست گزینی یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی است.  به ویژه آن که دوست تاثیر شگرفی در صلاح و فساد انسان دارد. به همین دلیل، امام حسن مجتبی(ع) درسفارشی به فرزند خویش اهمیت دوست گزینی را مطرح می کنند و می فرمایند:«یا بُنَیَ لا تُواخ ِ أحَدا حَتّی تَعرف مَوارده ...پسرجان با هیچ کس طرح دوستی نریز جز این که از رفت وآمدها وخصوصیات اخلاقی اش آگاه شوی وچون دقیق وارسی کردی با او براساس گذشت ازلغزش ها وبرادری درسختی ها رفاقت کن.» این حدیث شریف با اشاره به این نیاز ضروری، شرایط و آداب دوست گزینی را چنین تبیین می کند: قبل از گزینش دوست باید اورا امتحان کرد و از خوبی اش مطمئن شد. پس ازانتخاب دوست هم باید عهدی بست که اولاً روابط شان براساس گذشت از لغزش ها باشد و ثانیاً، رفیق دوران رفاه وسختی باشند و نه فقط دوران خوشی.

حرص وجوش نزدن برای معیشت یکی از بزرگ ترین نگرانی های زندگی، دغدغه تأمین نان و آب است. حال این سوال به میان می آید که چگونه می توان این دغدغه را به آرامش تبدیل کرد ؟ به بیان دیگر، چه باورمنطقی ومعقولی می تواند انسان را دررفع این دغدغه یاری کند ؟  امام حسن مجتبی (ع) درحدیثی چارچوب اعتقادی نحوه مواجهه با دغدغه معیشت را این گونه تبیین می کنند و می فرمایند: «لاتجاهد الطلب جهاد الغالب ... نه چون پیروزمندان درطلب دنیا بکوش ونه مانند تسلیم شدگان به تقدیر تکیه کن. زیرا به دنبال فضل و احسان خدا رفتن، سنت است وحرص نزدن عفت. نه عفت، روزی را واپس می زند ونه حرص آن را می افزاید؛ زیرا روزی قسمت شده و آزمندی گناه است.» منطق این حدیث گرانبها دربرطرف کردن دغدغه رزق و روزی، آن است که انسان باید باور کند که روزی هرکسی مقدر ومعین شده است. بنابراین حرص وجوش خوردن در کسب روزی، تاثیری در افزایش روزی نخواهد داشت. اما این تقدیرو تعیین روزی به این معنا نیست که انسان با تکیه بر باور تقدیرگرایی، تنبلی پیشه کند و دست ازتلاش وکوشش بردارد زیرا به فرموده خداوند درقرآن کریم :« لَیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى؛ برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست.»(نجم/39)

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به روز جهانی خانواده اظهارداشت: سبک زندگی غربی،رویکرد مادیگرایانه به زندگی آفت اصلی خانواده ها شده است.

وی افزود: متاسفانه در خیلی از خانواده ها به جای توجه به اصل تربیت فرزند به طرد آنها از خانواده توجه می شود.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به نگاه قرآن به خانواده اظهارداشت: آرامش و سکون خانواده، فلسفه تشکیل آن:
...نِسائِکُم هُنَّ لِباسٌ لَکُم واَنتُم لِباسٌ لَهُنَّ... . بقره (2) 187
ومِن ءایـتِهِ اَن خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزوجـًا لِتَسکُنوا اِلَیها.... روم (30) 21

سکون و آرامش در خانواده، از آیات الهى براى اندیشه مندان:

ومِن ءایـتِهِ اَن خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزوجـًا لِتَسکُنوا اِلَیها...اِنَّ فى ذلِکَ لاَیـت لِقَوم یَتَفَکَّرون. روم (30) 21

آرامش خانواده و پایدارى آن، در پرتو مودّت و مهربانى میان زن و شوهر:

...اَن خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزوجـًا لِتَسکُنوا اِلَیها وجَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً.... روم (30) 21

آرامش خانواده، در پرتو رحمت خدا، میان زن و شوهر:

ومِن ءایـتِهِ اَن خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزوجـًا لِتَسکُنوا اِلَیها وجَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً ورَحمَةً اِنَّ فى ذلِکَ لاَیـت لِقَوم یَتَفَکَّرون. روم (30) 21
احسان به خانواده

احسان همراه پرهیزکارى در محیط خانواده، از توصیه هاى خانواده:

واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا...واِن تُحسِنوا.... نساء (4) 128

احسان به خانواده، سبب زوال بخل و فرومایگى نفسانى:

واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا فَلا جُناحَ عَلَیهِما اَن یُصلِحا بَینَهُما صُلحـًا والصُّلحُ خَیرٌ واُحضِرَتِ الاَنفُسُ الشُّحَّ واِن تُحسِنوا.... نساء (4) 128

احسان به خانواده، درپى دارنده پاداش الهى:

واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا...واِن تُحسِنوا...فَاِنَّ اللّهَ کَانَ بِما تَعمَلونَ خَبیرا.[5] نساء (4) 128
اختلاف در خانواده

لزوم پیشگیرى از بروز اختلاف در خانواده:

...والّـتى تَخافونَ نُشوزَهُنَّ... * واِن خِفتُم شِقاقَ بَینِهِما فَابعَثوا حَکَمـًا مِن اَهلِهِ وحَکَمـًا مِن اَهلِها اِن یُریدا اِصلـحـًا.... نساء (4) 34 و 35
واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا فَلا جُناحَ عَلَیهِما اَن یُصلِحا بَینَهُما صُلحـًا والصُّلحُ خَیرٌ.... نساء (4) 128

مسئولیّت خویشاوندان، در رفع اختلافات خانوادگى، مورد توجّه خداوند:

واِن خِفتُم شِقاقَ بَینِهِما فَابعَثوا حَکَمـًا مِن اَهلِهِ وحَکَمـًا مِن اَهلِها اِن یُریدا اِصلـحـًا یُوَفِّقِ اللّهُ بَینَهُما اِنَّ اللّهَ کانَ عَلیمـًا خَبیرا. نساء (4) 35

عوامل اختلاف در خانواده

 اعراض شوهر از همسرش، از عوامل اختلاف در خانواده:
واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها...اَو اِعراضـًا فَلا جُناحَ عَلَیهِما اَن یُصلِحا بَینَهُما صُلحـًا....نساء (4) 128

بخل

بخل و عدم گذشت، از عوامل اختلاف خانوادگى:
واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا فَلا جُناحَ عَلَیهِما اَن یُصلِحا بَینَهُما...واُحضِرَتِ الاَنفُسُ الشُّحَّ....[6] نساء (4) 128

سحر

استفاده از سِحر، از عوامل ایجاد اختلاف و تفرقه در خانواده:
...ولـکِنَّ الشَّیـطینَ کَفَروا یُعَلِّمونَ النّاسَ السِّحرَ وما اُنزِلَ عَلَى المَلَکَینِ بِبابِلَ هـروتَ ومـروتَ...فَیَتَعَلَّمونَ مِنهُما ما یُفَرِّقونَ بِهِ بَینَ المَرءِ وزَوجِهِ.... بقره (2) 102

نشوز

نشوز و نافرمانى زن، از عوامل اختلاف خانواده:.والّـتى تَخافونَ نُشوزَهُنَّ فَعِظوهُنَّ واهجُروهُنَّ فِى المَضاجِعِ واضرِبوهُنَّ....نساء (4) 34 نشوز شوهر، از عوامل اختلاف خانواده:
واِنِ امرَاَةٌ خافَت مِن بَعلِها نُشوزًا اَو اِعراضـًا فَلا جُناحَ عَلَیهِما اَن یُصلِحا بَینَهُما صُلحـًا....نساء (4) 128

حجت الاسلام حکمت حکیمی فردر خطبه های نمازجمعه شهر توپ آغاج ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام، حفظ وحدت پیکره «امت اسلامى» را خواستار شد  اظهارداشت: نکته اى که باید بسیار به آن توجه کرد این است که امّت واحده، بالاترین ظرفیت را در خود براى همگرایى ذخیره کرده است و تفرقه موجب سقوط تدریجى امّت اسلامى مى شود.

وی افزود: دین اسلام حساسیت بسیار بالایى نسبت به هر تلاش و کوششى که بر طبل جدایى اجزاء امت اسلامى بکوبد، دارد و رویارویى آن ها را در قبال یکدیگر گناهى بزرگ مى شمرد.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد:تأکید اسلام بر این است که چارچوب امّت اسلامى فرو نریزد و این امّت عوامل پایدارى و استوارى خود را باز یابد. متأسفانه به رغم این که پیام اصلى بعثت، وحدت و الفت میان اجزاء امّت اسلامى است، در طول تاریخ عواملى پدید آمدند که نداى تفرقه سر دادند و بسترهاى جداسازى امّت اسلامى را در جامعه واحد اسلامى گستردند.

آن چه پیام جدى و محورى مبعث است، وحدت اجتماعى مسلمانان، به رغم تعدد مذاهب آن هاست که تنها عامل سعادت مسلمانان وحدت و انسجام آنان است.

خوشبختانه حرکت هاى بیدارى اسلامى، نویدبخش بازگشت تعریف جدیدى در عرصه ى سیاسى کشورهاى اسلامى است. یعنى بیدارى اسلامى و آوردن رأى اسلام گرایان در انتخاباتى آزاد که نشان از گرویدن دوباره ى جوامع اسلامى به سوى حزب الله دارد.

بیدارى اسلامى فرصتى است تا چهره ى تعامل پذیرى اسلام و پذیرش واقعیات سیاسى، فرهنگى موجود از سوى اسلام را با رویکردى عقلایى به دنیا نشان بدهیم و چهره ى زشتِ افراطگرى و تفریطگرى را، که متأسفانه هر دو چهره ى دین را آن طور که واقعیت آن است نمایان نمى کنند، پالایش نموده و نشان دهیم که دین اصلاح گر است و اصلاح گر بوده، قبل از آن که دیگران مدعى باشند.

بنابراین مى توان تأکید کرد که با توجه به فلسفه ى بعثت پیامبر، مسلمانان شیعه و سنّى تنها با اتحاد و یکپارچگى مى توانند در برابر دشمنان حکومت اسلامى ایستادگى کنند و پرچم اسلام را در جهان با برادرى و صلح برافراشته نگه دارند.

 مسؤولیت همگانى شناساندن سیماى واقعى و درخشان پیامبر(ص)

حرکت برنامه ریزى شده براى توهین به پیامبر اعظم و دین و دعوت وى از بزرگترین چالش هاى پیش روى امت اسلام است.

هنگامى که ما با برخى کتاب ها و فیلم ها و توهین ها مواجه مى شویم که هیچ بررسى در مورد دین ما انجام نمى دهند، قطعا باید خشم خود را ابراز کنیم، اما ما یک مسؤولیت مثبت نیز داریم و آن این است که جهان را با شخصیت این پیامبر الهى و زندگینامه وى و ابعاد شخصیتى و دین و دعوت و سخنان وى آشنا کنیم.

برخى مسایل است که ظالمانه به پیامبر اسلام نسبت داده شده است، باید این امور را تشریح کرد و باید این شخصیت استثنائى را به جهان شناساند.

.... جنبش هاى اسلامى و علماى مسلمان در طول دهه ها و قرن ها از طریق مذهب و جماعت خود سعى کرده اند تا درباره پیامبر اکرم سخن بگویند، اما الان این مسؤولیت بر عهده تمامى مسلمانان و علماى اسلام است و باید اولویت خود را به شناساندن این شخصیت به جهان بدهند. آن ها باید تحقیقات علمى و تبلیغاتى خود را در این راستا به کار گیرند و هیچ سستى در این عرصه قابل قبول نیست، چراکه طرف مقابل به فعالیت هاى خود ادامه مى دهد.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود به سالروزسفرپرخیروبرکت مقام معظم رهبری به استان کردستان درسال88 اشاره کردو گفت: روز دوشنبه 28 اردیبهشت 88در اجتماع پرشکوه مردم مومن، پرمحبت و نجیب بیجار، سه عنصر «اتحاد، حضور و آگاهی» را تضمین کننده ادامه پیشرفت و اقتدار و ابهت ملت ایران برشمردند/.

حکیمی فربا اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم بیجار بیان داشت: مقام معظم رهبری به صراحت بیان داشتند؛ اما در خصوص بیجار هم این مسأله معنا پیدا میکند و مصداق دارد. مردم بیجار شهر خودشان، بیابانهاى سرسبز و خرم خودشان، منطقه ى بسیار پر برکت خودشان را قدر بدانند. اینى که شنیده میشود مردم بعضاً از این شهرستان به نقاط دوردست مهاجرت میکنند، این برخلاف حضور است؛ حضور اقتصادى. باشید، بمانید، اینجا را آباد کنید.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد: حضور در منطقه داشتن یک مسئله و ایجاد اشتغالزایی مسئله مهتر دیگری است که باید مسئولان استان و شهرستان آن را ایجاد کنند.

رئیس ستاد احیا شهر توپ آغاج خاطرنشان کرد: دستاورد سفرمقام معظم رهبری به حول قوه الهی محقق شده است ولی باید نگاه ویژه ای دولت محترم تدبیر و امید به این مردمان خونگرم و وفادار به نظام و مکتب ولایت داشته باشند.

حکیمی فر تصریح کرد: توپ آغاج به معنای اعم این شهر و مجموعه شهرهای جدالتاسیس و روستاها از مهاجرت بی رویه رنج می برند البته همه مردم و جوانان تحصیل کرده این مرز بوم دنبال آسایش و آرامش و گذران زندگی خود در کنار سازندگی و توسعه پایدارکشورو منطقه خودشان هستند که باید مسئولان عزیز شهر ،شهرستان و استان بصورت ویژه توجه کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خودبا اشاره به صدورحکم اعدام شیخ نمراظهارداشت: صرفنظر از اعدام یا عدم اعدام شیخ نمر باقرالنمر، روحانى مبارز شیعه عربستانى، نفس اعلان رسمى تصمیم بر اعدام این روحانى برجسته شیعى در عربستان از طرف حکام ظالم و ستمگر آل سعود ضمن اینکه نشان از استیصال و ضعف دولت عربستان دارد اهانتى است به امت اسلام و بلکه وجدان بشرى.

وی افزود:البته شهادت برای این عالم مبارز افتخار بزرگ است ولی آنچه براى جامعه بشرى و به‏ویژه مجامع بین‏المللى باقى مى‏ماند ننگ این اقدامات غیرانسانى و از سر عناد و کینه است که توسط اهالى احمق و شکم‏باره عربستان در عالمى از سکوت مرگبار مجامع بین‏المللی انجام مى‏گردد.

این استادحوزه علمیه خروش حوزه های علمیه را در روز چهارشنبه نشان بیداری امت اسلامی در مقابل ظلم و جنایات دانست و گفت: برخی مجامع حقوق بشرى وابسته به صهیونیزم که با سرفه یکى از عوامل فتنه و یا متخلف گرفتار آمده به دست قانون در زندانهاى جمهورى اسلامى، دادشان به آسمان رفته و براى خدشه‏دار کردن چهره مقتدرانه نظام و مردم ایران فریادشان گوش فلک را کر مى‏نماید، حال چه شده است که در برابر این اهانت و جسارت، سکوت اختیار نموده‏اند.

حکیمی فر دربخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دور جدیدمذاکرات هسته ای آغاز شده است گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «انسان در مقام دیپلماسى، مى‏دهد، مى‏گیرد، قرارداد مى‏بندد و همه کار مى‏کند، اما در مسائل اساسى نظام، بایستى انگشت اشاره آن‏ها را با سوءظن مورد ملاحظه قرار داد، آن‏ها به‏هیچ‏وجه حسن نیّت ندارند.»مسئولان و تیم مذاکره کننده باید بداند که «میدان دیپلماسى، میدان یک نبرد واقعى است؛ منتها نبردى که پشت میز و با لبخند و با گفتن صبح‏بخیر و شب‏بخیر انجام مى‏گیرد! وجود ارتباطات دیپلماتیک، هرگز نباید به‏معناى اعتماد به دشمن تلقّى شود؛ نباید اعتماد کرد».

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: به دشمن دیرینه ملت ایران اعتماد نباید کرد، ملت مذاکره ای را می پذیرند که عزت،اقتدار و ایستادگی و استیفای همه حقوق خود در آن لحاظ شود.

حکیمی فر در ادامه همگرایی و وحدت و انسجام اسلامی در جهان اسلام،به عنوان یک مطالبه عمومی،اخلاقی و دینی در مبارزه همه جانبه با نظام سطله را خواستار شد. ادامه داد: آیا همدلى و همزبانى این است که اگر کسى گفت باید مقابل دشمن بایستیم، محکم باشیم؛ مواظب باشیم، دشمن سرما کلاه نگذارد؛ باید همه انرژىمان را روى حمایت از تولید متمرکز کنیم؛ باید مبارزه با فساد را جدى بگیریم و دیگرى بگوید این حرف‏ها خلاف همدلى و همزبانى است!!! قطعا این‏گونه نیست.  تکلیف در قبال مسائل داخلى و مسائل جهانى روشن است.مبناى همدلى ما در قبال مسائل جهانى و منطقه‏اى‏ دشمن‏شناسى و دشمن ستیزى است. آیا کسى شک دارد که در مقابل آمریکاى سلطه‏گر ورژیم جنایتکارصهیونیستى و استعمار کهنه، روباه پیر و مکار (انگلیس)، باید محکم و متحد ایستاد و فریب آن‏ها را نخورد وتزلزل به خود راه نداد؟ (اشداء على الکفار) آیا همدلى و همزبانى در این‏باره نباید داشته باشیم؟آیا در نگاه به داخل‏تردید داریم که در موضوعاتى همچون اقتصاد مقاومتى، مبارزه با فساد، حمایت از تولید و ساخت داخل، باید مهربانانه و در کنار هم همدل و همزبان باشیم؟ (رحماء بینهم)

امام جمعه توپ آغاج در ادامه نشست کمپ دیوید را محل توطئه  اشرار برعلیه ملت های مسلمان ذکر کرد و گفت: حاکمان بى‏ریشه آل سعود در عربستان و آل خلیفه در بحرین و نیز شرکاء قدرت‏طلبشان در برخى از کشورهاى حاشیه خلیج‏فارس باید بدانند که این راهى که انتخاب نموده‏اند و براى حفظ امنیت تاج و تخت خویش دست به دامان شیطان بزرگ آمریکا و گرگهاى گرسنه در کمین نشسته، به‏ویژه اسرائیل این دشمن درجه یک امت اسلام شده‏اند جز کوتاه کردن فاصله خود تا پرتگاه سقوط و اضمحلال و نابودى به فضل الهى چیز دیگرى ثمر نخواهد داد. زیرا به برکت موج بیدارى اسلامى توده‏هاى مردم مسلمان اعم از شیعه، سنى، عرب، عجم، کُرد، ترک، بلوچ و یا هر قوم و مذهبى راه نجات و رهایى از زیربار ذلت و خوارى را به خوبى یافته است و به یارى خداى متعال و با امید به نصرت الهى با اتحاد و انسجام تا سرنگونى کاخهاى ظلم و ستم و تحقق امت واحده اسلامى پیش خواهد رفت و این وعده الهى است که «ان تنصرالله ینصرکم» «و لن یجعل الله للکافرین على المؤمنین سبیلا».

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان به یوم النکبه اشاره کرد و گفت: حضرت امام راحل فرمودند : اسرائیل با تبانى و همفکرى دولت‏هاى استعمارى غرب و شرق زاییده شد و براى سرکوبى و استعمار ملل اسلامى به‏وجود آمد، نقشه، استیلا و سیطره صهیونیسم بر دنیاى اسلام و استعمار بیشتر سرزمین‏هاى زرخیز و منابع سرشار کشورهاى اسلامى مى‏باشدتصمیم دشمنان و استکبار  استیلا بر همه کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان به هوش باشید تاکید کرد:  اگر مسلمانان دست روی دست بگذارند  امریکا به زودی با همکاری حکام بی مقدار عربستان  طرح یهودی سازی شهرهای مقدس مسلمانان را انجام خواهد داد .

وی تصریح کرد: همه باید بدانند، داعش و گروهای ترویستی و مادر نامشروع زالوى جهانخوار؛ آمریکا است .زیرا آمریکا مادر نامشروع اسرائیل (است )اسرائیل با پشتیبانى آمریکا، اعتنایى به سازمانهاى دست‏نشانده آمریکا ندارد، هرچه (آن سازمانها) مخالفت کنند، او کار خودش را انجام مى‏دهد.( آمریکا است که از اسرائیل و هواداران آن پشتیبانى مى‏کند، آمریکا است که به اسرائیل قدرت بخشیده است. 

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: سرسپردگى دولتهاى عربى منطقه‏ و خودخواهى‏ها و دست‏نشاندگى و تسلیم دول عربی منطقه  و همه بدبختى‏ها از این رؤساى بی کفایت کشورهای اسلامی است .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
آدمین

نظرات  (۱)

از شهردار محترم دعوت میکنیم یه بار به نماز جمعه توپ آغاج بیاید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی