پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۲ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 15خرداد شهر توپ آغاج

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۲ ب.ظ

وی با اشاره به فوائد لباس برای آدمی گفت: از جمله فواید لباس می‌توان به پوشش عیوب افراد، زینت و ‌سپر محافظ در برابر حوادث اشاره کرد، ‌این که از تقوا به لباس تعبیر می‌شود . همچنین عیوب انسان را می‌پوشاند، زینت اوست و از او در برابر آسیب‌های روحی و روانی  محافظت می‌کند.خداوند در  آیه 96 سوره مبارکه اعراف درباره آثار مادی این موهبت الهی بیان می کنند «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالأرْضِ وَلَکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»؛ اگر مردمی که در شهرها و آبادی‌ها زندگی  می‌کنند، تقوا پیشه نمایند، ما برکات آسمان و زمین را برای آنها سرازیر می‌کنیم، بر اساس این آیه اگر مردم عالم تقوا پیشه کنند‌، خداوند برکات مادی را از زمین و آسمان به آنها می‌دهد.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ» ادامه داد: ای کسانی که ایمان آوردید، اگر تقوا پیشه کنید، خداوند فرقان به شما می‌دهد؛ یعنی خداوند درک و دین و نورانیت و آگاهی باطنی مخصوصی به شما می‌دهد که در همه حال حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهید.

حکیمی فر با بیان این که انسان در سایه تقوا به مقامات بالای معنوی می‌رسد،بیان داشت: تاریخ نشان می‌دهد که افرادی در سایه تقوای الهی به مقامات بالای معنوی دست یافتند و این تنها به دلیل تقواست که به وسیله آن خدا به افراد فرقان می‌دهد.

وی در تعریف تقوا بر اساس روایات معصومین علیهم‌السلام گفت: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله،‌ کامل‌ترین تقوا این است که آنچه می‌دانی، ‌عمل کنی و آنچه نمی‌دانی را بیاموزی.

رئیس ستاداحیا توپ آغاج تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام نیز در تعریف تقوا بیان می‌دارند که اگر توانستی بر شهوات نفس مسلط شوی، با تقوا هستی؛ شهوت جنسی، ‌مقام، شهرت، عیش و نوش و...  .

خطیب جمعه  توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر ازمردم متدین و ولایتمدار توپ آغاج گفت: حضور مستمر در برنامه های دینی از جمله «جشن نیمه شعبان»،«بدرقه باشکوه زایرین حرم امام خمینی»، برگزاری سالیاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در جوار شهدای گلگون کفن این شهر بار دیگر به اثبات رساند که این مردم هنوز با جان و دل در رکاب رهبری و مطیع اوامر آن رهبر فرزانه هستند .

حجت الاسلام حکیمی فربا بیان اینکه؛ باردیگر عرض می کنم حضور مسئولان و نمایندگان ادرات بعنوان الگوهای مردم در نظام اسلامی در اینچنین مراسمی موجب دل گرمی مردم می شود خاطرنشان کرد: هرچند از قبل طی جلسه ای برنامه های سالروز رحلت حضرت امام ابلاغ شده بود به نظر می رسد مردم متدین همواره پیشگام برنامه های مذهبی و دینی هستند.

وی یادآورشد:انتظار داریم دوستان با در نظر گرفتن شعار سال همدلی و همزبانی  در همه برنامه ها با مردم همدل و همزبان باشند، در کنار مردم حضور پیدا کردن نیازی به تامین اعتبار ندارد بلکه با صرف حضور خود موجب خوشحالی توده های مردم و کشاورزان و مردم متدین ولایتمدار می شود.

رئیس ستاداحیا توپ آغاج درادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل با بیان اینکه باید همه  مسلمانان  با عمل به آیه سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۳وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ گفت:تشیع انگلیسی و تسنن امریکایی هردو برادر شیطان هستند.

تبیین اصول مکتب امام/ راه جلوگیری از تحریف امام بازخوانی اصول امام است/ امام تا روز آخر از بن دندان اعتقاد داشت که امریکا شیطان بزرگ است/ امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود/ دشمن با هرکس که در مقابل او بیشتر ایستادگی کند بیشتر مخالف است

وی افزود:امروز حکام مرجع عرب منطقه  اسیر هوای  هوس خود شده بعنوان عروسکان  خیمه شب بازی ملعبه ای رژیم صهیونیستی و امریکا در کشتار مردم بی گناه یمن بازی می کند.

امام  جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به روز15خرداد سال 42 گفت:« 15 خرداد که مصادف با 12 محرم بود، سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و از شعله هاى فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنى امیه علیهم اللعنه بود».

وی یادآورشد: دستاوردها و پیامدهاى قیام 15خرداد با بررسى ابعاد مختلف این قیام، مى توان آثار و دستاوردهاى فراوانى براى آن شمارش کرد، ازجمله: شکست دکترین کندى؛ خاستگاه طرح و ایده هاى دین ستیزانه و غرب گرایانه شاه، دکترین کندى و برنامه کلى  دموکرات هاى آمریکا جهت استثمار بیشتر ملت ها و فریب افکار عمومى بود. آمریکایى ها با این کار مى خواستند جلوى انقلاب هاى گسترده را بگیرند و طبقات مختلف مردم - ازجمله کشاورزان و کارگران - را آرام سازند. انقلاب سفید در همین راستا به مرحله ى اجرا درآمد؛ ولى این نقشه استعمارى در جریان قیام 15 خرداد شکست خورد، آشکار شدن ماهیت ضد اسلامى شاه؛،  تقویت روحیه دینى و دفاع مذهبى مردم،   افزایش رشد سیاسى روحانیت و توده هاى مردم؛،  قرار گرفتن علما و مراجع در سطح رهبرى و پیشتازان نهضت (رهبری حرکتهای مخالف رژیم را به مذهبیها منتقل کرد و چپی ها را به حاشیه راند)؛،  تعمیق پیوند روحانیت با اقشار مختلف؛ به خصوص دانشجویان؛،   الگو قرار گرفتن مذهب براى مبارزه (اسلامى تر شدن انقلاب)؛،  افشاى چهره ى ریاکارانه شاه؛،   تشکیل سازمان ها و گروه هاى اسلامى؛ بوده است .

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حفظ محیط زیست گفت: همه باید در امر سلامت با جدیت تمام کوشا باشیم، سلامتی نعمتی است که اگر گرفته شود دیگر بدست نمی آید .

وی با بیان اینکه موادپلاستیکی طول پانصد ساله نیاز است تا تجزیه شود افزود:علی الرغم هشدار های بهداشتی متاسفانه هنوز شاهد عدم رعایت اصولی دفع زباله هستیم، باید نظارت دقیقی از سوی پرسنل شهرداری بر دفع زباله ها در حاشیه شهر باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو (پایان سال) گفت: یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت مردم سالاری دینی است.

حکیمی فر افزود: انتخابات مجلس آتی ،همچون انتخابات گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظارت دقیق و با صیانت ازآراء مردم برگزارخواهد شد، لذا دشمنان و بدخواهان نظام هرچند از همین الان شروع به ایجاد بدبینی کرده اند ولی بدانید دشمن ، دشمن است و کارش دشمنی است.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران خط قرمزهای دارد که باید مراقب بود عوامل فتنه و خودفروخته های داخلی با عوامل اپزسیون خارج نشین در صدد سیاه نمایی نظام جمهوری اسلامی هستند ، البته فتنه و فتنه گر هردو از نگاه مردم متدین و ولایت مدار ایران اسلامی منسوخ و محکوم به نیستی هستند .

 حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه ضمن محکومیت شدید جنایات عربستان در یمن و انفجار مساجد شیعیان گفت: کشتار مسلمین نشانه جهالت مدرن سران خودفروخته سعودی اس.

وی افزود: نسل کشی توسط سران دیوانه عربستان در یمن و کشتار شیعیان در شهر خود ، نشانه زیر پا گذاشتند حقوق مسلم شهروندی است .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی