پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ

۱

سالروز تخریب بقیع، فریادی برای اتحاد نه بهانه ای برای تفرقه

چکیده ؛ هشتم شوال یادآور خاطره غم باری است که بیش از نود سال قلوب مسلمین پیرو و دوستدار اهل بیت پیامبر(ع) را جریحه دار کرده است. واقعه جانگداز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع(ع) که به پشتوانه استکبار جهانی توسط فرقه ساختگی و گمراه وهابیت انجام شد، خسارت جبران ناپذیری بر پیکره تاریخ دین مبین اسلام وارد کرد.

ضمن محکوم کردن تخریب توهین آمیز تمام آثار اسلامی حرمین شریفین مخصوصا قبور ائمه بقیع(ع) و نیز عتبات مقدسه در سراسر جهان به  دست فرقه ضاله وهابیت، باید از همه محبان اهل بیت(ع) خواست که روز هشتم شوال، روز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام را به سوگ نشسته و آن را به نمادی برای یادآوری ضرورت وحدت جهان اسلام تبدیل و از کج فهمی هایی که آن را به بهانه ای برای تقرقه مبدل می کند، دور سازند.

باید به  سران این فرقه گمراه که با پیش گرفتن راه عناد و لجبازی هرگز در صحنه های مناظره با منطق و برهان حضور پیدا نمی کنند گفت تا از تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست برداشته و به برادرکشی و ایجاد فساد و تخریب اعتاب مقدسه و اماکن مذهبی خاتمه بدهند، چراکه مسلمانان جهان با الهام از ندای وحدت بخش قرآن و با اتحاد و استقامت، روز به روز به نیرنگ ها و توطئه های دشمنان اسلام که متأسفانه توسط عده ای وابسته، علیه کیان اسلام و اهل بیت پیامبر(ع) در حال پیاده شدن است پی برده و اختلاف افکنان و توطئه گران را به خاک مذلت خواهند نشاند.

تخریب قبور صحابه پیامبر اسلام در اردن و سوریه، جسارت به حرم دخت امیرالمومنین حضرت علی مرتضی و ایجاد تفرقه بین فرق مسلمان هیچ دستاوردی جز از هم پاشیده شدن و تضعیف جبهه اسلام نداشته بلکه خوراک تبلیغاتی برای دشمنان اسلام در معرفی چهره ای زشت از این دین رحمت و پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فراهم می آورد.

این همه تبلیغات منفی و عوام فریبی جبهه کفر و نظام سلطه بر علیه اسلام، رهاورد خوش خدمتی گروهی گمراه به نام القاعده و سلفیون برای برادرکشی در بلاد اسلامی همچون سوریه، لبنان، فلسطین و مصر است.

ای کاش نیرویی که برای مزدوری در اختیار صهیونیسم بین الملل و آمریکای جهانخوار قرار می گیرد، برای اعتلای اسلام ناب، به حبل المتین الهی پیوسته و ریشه دشمنان و بدخواهان اسلام عزیز را از بن بر می کند اما افسوس که چشم حقارت بین، بی بصیرت و دنیا طلب رهبران آن جز زرق و برق دلارهای آمریکایی و صهیونیستی را نمی بیند و برای رسیدن به آن از هیچ جنایتی رویگردان نیست. *

 

*  دنیای اسلام یک نسخه امروز دارد و آن اتّحاد است

مقام معظم رهبری در دیدار روز عید فطر در باب اتحاد و نقش تفرقه افکنانه گروه های تکفیری و سلفی که از سوی دولتهای سلطه گر به آن ها دیکته شده، مطالبی فرمودند که خلاصه ای از آن چنین است:

«امروز در دنیای اسلام گرفتاری ها بسیار زیاد است. اسلام این همه بر وحدت و یکپارچگی مسلمین و برادری مسلمانان تأکید فرموده است؛ حتّی در اعتصام به حبل الله، می توان تک تک به حبل الله اعتصام پیدا کرد، امّا این را اسلام توصیه نمی کند؛ «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً» همه با هم به حبل الهی تمسّک کنید، با هم باشید. با این همه سفارش و این همه تأکید، امروز ما مسلمانها متأسّفانه به این دستور اسلام عمل نمی کنیم؛ نتیجه اش هم همین است که ملاحظه می کنید. من می خواهم از آحاد مسلمین، مخصوصاً از علما، روشنفکران، مسؤولان دولتها، سیاستمداران، زبدگان، نخبگان در همه ی کشورها درخواست کنم که دست خائن دشمنان امّت اسلامی را در این تفرقه ببینند و مشاهده کنند. این تفرقه طبیعی نیست، این تفرقه تحمیلی است، این تفرقه تلقینی است.

..... این تفرقه را تزریق می کنند به دنیای اسلام؛ چرا؟ برای این که منافع قدرتهای بزرگ در این تفرقه است. نمی خواهند امّت اسلامی یکپارچه باشد؛ نمی خواهند این قدرت عظیم، در افق قدرتهای جهانی سر بلند کند و خودش را نشان بدهد؛ نمی خواهند. اگر امّت اسلامی یکپارچه بود، اگر بر روی مشترکات خود تکیه می کرد، در سپهر سیاست جهانی بدون تردید یک قدرت منحصربه فرد می شد.

...... فکر کردند این را باید خراب کنند و ملّتها را باید از صهیونیسم منصرف کنند. چه کار کردند؟ این جنگهای داخلی را راه انداختند؛ این جنگهای سنّی و شیعه، این سازمانهای جنایت کاری از قبیل القاعده و داعش و امثال این ها، ساخته و پرداخته شدند برای این که ماها را به جان هم بیندازند و ملّتها را در مقابل هم قرار بدهند. این هم دست متجاوز و خائن آن ها است.

.... بعضی از آمریکایی ها در کتابهای خاطرات خودشان اعتراف کردند که در ایجاد داعش، در توسعه ی داعش، در جاانداختن داعش نقش داشتند و امروز هم دارند حمایت می کنند. حالا ائتلاف ضدّ داعش به وجود آمده. البتّه بنده که باور نمی کنم واقعاً یک ائتلافی باشد ضدّ داعش؛ ولی حالا به فرض که چیزی بر علیه این دسته باشد؛ مگر فقط داعش است؟ گروه های گوناگون با ثروتهای بادآورده به اسمهای مختلف در اطراف کشورهای اسلامی دارند تلاش می کنند، کار می کنند، تروریسم را ترویج می کنند، انفجار ایجاد می کنند، آدمها را می کشند، بی گناه ها را در کوچه و بازار و میدان و مسجد و مانند این ها از بین می برند. سر ملّتها را گرم کردند، مشغول کردند؛ شیعه را علیه سنّی، سنّی را علیه شیعه؛ یک عدّه را در این طرف، تندرو و فحّاش و افراطی  تربیت می کنند، با پول وادار می کنند به این کارها، یک عدّه را متقابلاً از آن طرف تندرو و فحّاش به وجود می آورند که این ها به جان هم بیفتند و هر کدام هم یک خیل عظیمی از مردم دنبالشانند. چه بهتر از این برای صهیونیست ها؟ چه بهتر از این برای رژیم صهیونیستی؟

*  مراجع: تخریب بقیع عملی تفرقه افکنانه در برابر قاطبه مسلمین

سال گذشته آیت الله نوری همدانی طی پیامی فرمودند: با فرا رسیدن هشتم شوال، هشتاد و نهمین سالگرد خاطره غم انگیز و مصیبت بار تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) در خاطره مسلمانان بیدار که محبت اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای خود از آن گوش شنوا و دل حق پذیر در برابر حدیث ثقلین و امثال آن دارند و افتخار می دانند تجدید می شود.

این جنایات توسط فرقه نامشروع وهابیت که به  دست استکبار برای ایجاد تفرقه و کشتار که تا به امروز ادامه دارد صورت گرفته، فرقه ای که بر خلاف آیات قرآن و احادیث معتبری که از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله ساختن بنا بر فراز قبور و زیارت مشاهد مشرفه و عزاداری و تعظیم شعائر را شرک می دانند به همین دلیل فرقه های اسلامی را آماج شدیدترین تهمت ها قرار می دهند.

ما بارها اعلام کرده ایم که حاضریم در تمام موضوعات بر اساس منطق با شما مناظره کنیم یا کتاب هایی را که در این باره نوشته شده است را پاسخ دهید ولی هرگز حاضر نیستید و نمی پذیرید اما با اصرار و سخت گیری ها وسیله اذیت و آزار مسلمانان و تهمت به آن ها را فراهم کرده و در کشورهای اسلامی مشغول ایجاد اختلاف و فتنه گری و خونریزی و اعمال وحشیانه هستند.

ما این عمل جنایت کارانه و تخریب توهین آمیز تمام آثار اسلامی که در عربستان و سایر کشورها توسط این گروه های  وهابی و تکفیری صورت گرفته و می گیرد را محکوم کرده و از همه مسلمانان وحدت و یکپارچگی و حل اختلاف را خواستاریم. امید است آثار اسلامی با شکوه تر از قبل برقرار شود.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در نوشتاری با عنوان «تخریب آثار اسلامی، خسارتی جبران ناپذیر» آورده اند:

«بقیع، از 14 قرن پیش تا امروز همواره زیارتگاه مسلمین و مرکز بیداری و تذکر خاطرات رجال و شخصیت های بزرگ اسلام بوده است.

این قبرستان، پس از روضه مقدسه نبویه، یکی از منابع مهم تاریخ اسلام است که وجود شخصیت های تاریخی اسلامی را اثبات و تأیید می کند که در حدود 10 هزار نفر از صحابه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در این قبرستان مدفون هستند.

اما با این همه عظمت برای این مکان مقدس، وضع کنونی آن در حال حاضر بسیار موهن است و اهانتی که به رجال و شخصیت هایی که در این گورستان مدفونند شده، فوق العاده تأسف آور و رقت انگیز است.

تقریباً جز اقلیت غیرقابل توجهی به اسم وهابی ها که در سایه حمایت استعمارگرانی همچون انگلیس عرض وجود کرده و موجودیت دارند و گروهی از مردم غافل از حقایق جریان ها و دخالت سیاست در امور که فریب تبلیغات عوام فریبانه آن ها را خورده اند، اکثریت مسلمانان از این استخفاف و اهانت سخت ناراحت و آزرده خاطرند.

در هیچ کجای دنیا نسبت به قبور بزرگان خود این همه بی ادبی و بی احترامی روا نمی دارند و در هر کجا دفن اموات مرسوم است، قبور اموات و مقبره آن ها نیز محترم است.

اساس نقشه تخریب آثار و ابنیه اسلامی نقشه بسیار عمیق و خائنانه ای بود که بیگانگان برای محو مستندات و شواهد عینی و اثری تاریخ اسلام کشیده بودند و در موقعی که برای تسلط بر کشورهای اسلامی دست به تفرقه و فرقه سازی زده بودند، مثلاً علی محمد شیرازی و حسینعلی نوری را در ایران به ادعای بابیت و مهدویت و نبوت و بلکه الوهیت برانگیختند و در هند غلام احمد قادیانی به اصطلاح فرقه مزدور احمدیه را ساخت، در عربستان نیز فرقه وهابی را وسیله دست ساختند و محمدبن عبدالوهاب را به مزدوری گرفتند و مهم ترین مقصد آن ها علاوه بر غارت معادن بزرگ نفت، از میان بردن آثار اسلامی بود که حتی روضه مقدسه پیغمبر صلی الله علیه و آله را نیز فرا گرفت.

شاید تا قبل از قرن معاصر و قریب به آن عمده منابع تاریخ و مصدر آن، کتاب ها و نوشته هایی بود که بر اساس نقلیات مسند و غیر مسند و مطالعات گسترده آن ها در کتاب های متعدد تدوین شده بود و شناخت مطالب معتبر آن ها از غیر معتبر هم کار همه کس نیست و اهل فن و افراد بصیر به تاریخ و مسائل مربوط به آن می توانند در مواردی که اختلاف نقل باشد با تحقیق و بررسی اظهار نظر کنند.

با کاوش ها و تفحص هایی که علمای باستان شناس از مدتی قبل آغاز کرده و روز به روز بر تکامل آن افزوده، منبع مهم دیگری نیز بر منابع تاریخی و شناخت ملل افزوده شد که اگرچه در گذشته هم این منبع مورد توجه بود، لیکن عمق وسعت فعلی را نداشت و در عصر ما یکی از منابع مهم تاریخ و شناخت احوال اقوام و ملل آثاری است که از آن ها باقی مانده و حتی با حفریات کشف؛ بناها، معابد، قبرها، سکه ها، ظرف ها، زیورها و آثار هنری و چیزهای دیگر امروز از بزرگترین معرف های تمدن و اوضاع و احوال اجتماعی ملل است.

اگرچه تاریخ اسلام و مسلمین معتبرترین تاریخ تمام ادیان و جوامع بشری است و بلکه به شهادت بعضی مورخین، یگانه دینی که تاریخ معتبر و مورد اعتماد دارد اسلام است. از ناحیه این شواهد تاریخی و مؤیدات که مخصوصاً برای  درازمدت و آینده های بسیار دور حفظ آن ها مفید است، بسیار غنی و سرشار از شواهد خارجی و عینی است یعنی همه نقاط مهم تاریخ اسلام و مسلمانان را مشاهد و مواقف و ابنیه و قبور و مساجد و اوضاع جغرافیائی ممالک و کشورها تأیید می کند و در کشورهای پهناور عالم اسلام همه جا آثار تمدن مسلمین و فتوحات آن ها به چشم می خورد حتی در کشورهایی مثل اسپانیا که پس از آن عصر طلائی اسلامی به آن سرنوشت اسفناک و بی رحمی ها و وحشی گری های مسیحی ها و محاکم تفتیش کذائی و شکنجه و اعدام های دسته جمعی و جنایات دیگر دچار شد، امروز آثار اسلامی تمدن مسلمین را در آنجا به جهانیان عرضه می دارند که اگر به کتاب هایی مثل (الآثار الاندلسیة الباقیة) مراجعه فرمائید به عمق این مطالب تا حدی آگاه می شوید و بخش عمده ای از بودجه کلان اسپانیا از عوائدی که از راه توریستی و کسانی که از اطراف جهان برای مشاهده آثار اسلامی به این کشور سفر می کنند تأمین می شود.

مکه مکرمه و مدینه منوره از این جهت که گفته شد بیشتر از هر نقطه اهمیت و موقعیت دارد و آثار و ابنیه این دو شهر و نواحی آن همه از مصادر تاریخ ما و بلکه ادیان به اصطلاح ابراهیمی است و اگر این دو شهر را علاوه بر جنبه های  روحانی و معنوی موزه بزرگ عالم اسلام و وحی بدانیم گزاف نگفته ایم.

در این دو شهر تا قبل از تخریب های پی درپی وهابی ها مشاهدی موجود بوده که هر یک گوشه ای و ناحیه ای  از تاریخ پیامبر بزرگ اسلام را بازگو می کرد و آثار ارزنده ای از تاریخ زندگی و تلاش های آن حضرت در راه ابلاغ وحی و رسالت اسلام بود.

مشاهدی که همه در سلسله اسناد تاریخی اسلام و سوابق حرمین شریفین قرار دارد و معرف سلسله نسب پیغمبر صلی الله علیه و آله بوده و حتی از اوضاع دوران جاهلیت، ما را با خبر می سازد.

و خلاصه تمام مسجد مدینه و مسجدالحرام و تمام شهر مدینه و مکه و بقعه ها و اماکن و مساجد و حتی چشمه ها، چاه ها، راه ها، کوه ها و سرزمین ها و قراء واقع در اطراف و نواحی این دو شهر همه از سرگذشت اسلام و چگونگی  ظهور و سیر آن حکایت می کند و مسلمانان که به حفظ تاریخ و شرف و سوابق درخشان خود و احیای آثار اسلامی علاقه دارند، باید همگان در حفظ این آثار و بازسازی آنچه ویران شده اقدام کرده و حرمین را از دستبرد استعمار و تصرفات ویرانگرانه آن ها خارج کنند.

این آثار و نشانه ها و بناها بهتر از کتب سیره، مردم را با سیره پیغمبر صلی  الله علیه و آله آشنا می سازند. کتاب های  سیره فقط به نظر اهل مطالعه می رسد در حالی که این آثار را عموم مردم که از دور و نزدیک می آیند مشاهده می کنند و از آن برکت ها و درس های بزرگ می گیرند. .... باید نام های اصلی کل اماکن و زمین هایی که در عصر رسالت و در لسان روایات مذکور است حفظ شود و بالخصوص نام های متعلق به مسجدالنبی و مسجدالحرام و درها و ستون ها و سایر متعلقات آن نباید تغییر کند، زیرا همه این ها محفظه تاریخ اسلام است و کسانی که این ویرانگری ها را مرتکب شده اند بزرگترین دشمنی و خیانت را به تاریخ اسلام کرده اند.

حفظ این اماکن علاوه بر آن که جنبه تعظیم شعائر دارد شرعاً لازم است به ملاحظاتی که بیان شد توجه شده و تخریب این بقاع، صرف نظر از هتک و توهین، موجب تزلزل و سستی مبانی تاریخ می شود و تخریب این مشاهد و آن ها را به این صورت درآوردن که نه سنگ قبری داشته باشند و نه امتیازی و در معرض محو و فراموشی قرار بگیرند از سوزاندن کتب تاریخ، خسارتش برای یک امت و ملت اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.»

*  اقدامات کور وهابیت ریشه در جهالت و کج اندیشی

تفکر وهابیت در بین نحله ها و مذاهب اسلامی تفکر خاصی است و آن ها عقاید ویژه ای دارند که در هیچ یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت، مذهب امامیه و شیعه وجود ندارد. ازجمله عقاید وهابیت این است که هرگونه بنا در قبور و بازسازی و تعمیر آن را حرام می دانند و در تصور آن ها زیارت قبور ائمه بقیع(ع) حرام است و اقدامی به عنوان زیارت اهل قبور وجود ندارد.

این افراد هر عنایت و توجه به قبور مانند زیارت، ساختن بنا و تعمیر را حرام می دانند و بر اساس تفکر آن ها هر نوع توجهی در این زمینه یک نوع بت پرستی است. آن ها حتی بیان کردند روزی گنبد سبز پیامبر اکرم(ص) و ضریح ایشان را تخریب می کنند و اگر این اقدام را انجام ندادند، به دلیل  ترسی است که از مسلمانان دارند.

حتی داعش خانه کعبه را نماد بت پرستی دانسته و بیان کرده اگر دستمان برسد کعبه را خراب می کنیم، بنابراین این موارد ریشه در جهالت، تفسیرهای نادرست و کج اندیشی دارد.

باید افکار کسانی که از روی جهالت و اعتقادات جاهلانه معتقد هستند، را روشن کرده و بحث های علمی راه اندازی  شود و ادله بر زیارت اهل قبور تبیین شود، ولی برخی افراد به صورت متعصبانه این عقیده را دارند و در قلب و دل آن ها دشمنی و عداوت با شیعه وجود دارد که روش برخورد با آن ها متفاوت است. توجه به قبر در جایگاه پرستش نیست و صرفا احترامی است که به دلیل آن که به بنده مخلص خدا ارائه شده ممتاز است.

*  وهابیت درصدد رخنه در صفوف مسلمانان

وهابیت به عنوان یکی از دست مایه های استکبار است که با توطئه صهیونیسم شکل گرفته و اخیرا با حمایت های  پنهانی استکبار جهانی درصدد ایجاد رخنه در صفوف مسلمانان است. وهابیت به عنوان عامل بزرگی در دست مخالفان اسلام برای تخریب چهره زیبا و کریمانه اسلام است و آن ها از این طریق هر آنچه سبب انسجام و وحدت جامعه اسلامی می شود را مورد هدف قرار داده اند.

وهابیت با تضعیف اعتقادات دینی مسلمانان، ایجاد اختلاف و مخالفت با اعتقادات راسخی که مذاهب اسلامی به آن معتقد هستند، راه را برای نفوذ استکبار باز کرده است. هر مسلمانی به گذشته دینی خودش از دوران پیامبر اکرم(ص) به این طرف افتخار می کند و به شخصیت هایی که در شکل گیری تاریخ اسلام نقش ایفا کردند می بالد ولی وهابیت برای تاریک نشان دادن گذشته، از بین بردن تاریخ و به هم ریختن صف های مسلمانان و خوش خدمتی به اربابان خودشان، آثار و نشانه های باقیمانده از تاریخ اسلامی را یکی پس از دیگری منهدم می کنند.

وهابیت با اقداماتی مانند تخریب قبور بزرگان دین و شخصیت های مؤثر در تاریخ اسلامی که در راس آن ائمه و شخص پیامبر اکرم(ص) است، می خواهد ارتباط جامعه امروزی مسلمین را با گذشته اش قطع کند.

امید آن که خداوند به امت بزرگ اسلامی توفیق دهد تا در برابر این گروهک ساختگی با حفظ اتحاد، انسجام و عمل به آموزه های متعالی دین اسلام مقابله کرده و بتوانند از کیان دین و اعتقادات راستین خود دفاع کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
آدمین

نظرات  (۱)

۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۴ شبکه وبلاگی استان کردستان
با سلام واحترام
مطلب ارزشمندتان باارفتخار در  شبکه وبلاگی استان کردستان بازنشر گردید
با آرزوی توفیق طول عمر روز افزون همراه با عزت وسعادتمندی برای شماهمراه گرانقدر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی