پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۰۶ ق.ظ

۰



وی مزایای این نشست ها را بسیار مفید و راهگشا دانست و گفت: حضور مردم روستاها در شهر بیجار هزینه بردار است و موجب اتلاف وقت زیادی خواهد شد که در خیلی از مواقع هم به نتیجه مطلوب و نهایی نمی رسد لذا برگزاری چنین نشست هایی می تواند تاثیر زیادی در کاهش تردد مردم روستاها به شهر داشته باشد.

امام جمعه توپ آغاج گفت: بیکاری و عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری بانک ها باعث شده است بسیاری از جوانان این شهر مهاجرت کند و در کلان شهرها و شهرهای کوچکتر در مشاغل کارگری، کاذب و غیر مولد، شاغل شوند و لذا باید تدابیری اتخاذ شود تا از مهاجرت مردم جلوگیری گردد.

گذر زندگی روستایی و سنتی مردم شهر توپ آغاج به زندگی شهری و انتطارات ایجاد شده از این بابت به نظر امام جمعه توپ آغاج از چالش های موجود در این شهر جدید است و باید این مرحله گذر را با اتخاذ تدابیر مناسب و بدون آسیب رساندن به آداب و سنت ها طی کرد و مردم نیز خود را برای وضعیت جدید آماده نمایند.

حجت الاسلام حکیمی فر با تقدیر از رییس اداره تعاون روستایی شهرستان بیجار گفت: این اداره می تواند مانند بازوی توانای یک نهاد دولتی مردمی در زمینه های اشتغالزایی جوانان، گام های موثری بردارد و از مهاجرت جوانان جویای کار با اختصاص تسهیلات اشتغالزایی جلوگیری کند.

او فعالیت مردم به صورت تعاونی را یکی از راهکارهای مناسب و زودبازده عنوان کرد و گفت: با استفاده تقویت روحیه تعاون و تعامل بین مردم و تجمیع سرمایه های سرگردان آنان و جذب حمایت های قانونی و مالی ادارات و بانک ها می توان فرصت های درآمدزایی ایجاد کرد و انگیزه سرمایه گذاری را افزایش داد.

وی گفت: تعاون روستایی با همکاری مردم و انتخاب ظرفیت های سرمایه گذاری برای مردم و حمایت های همه جانبه از آن ها از سرمایه گذاری، تا تولید و بازاریابی می تواند پشتیبان خوبی برای مردم مناطق محروم باشد.

امام جمعه توپ آغاج در پایان از تعامل ضعیف بانک ها با مردم مناطق محروم اظهار نگرانی کرد و گفت: از کسی که در منطقه محروم زندگی می کند و تمام هستی وی را می توان در نیم صفحه خلاصه کرد، نباید توقع داشتن دو ضامن معتبر با فلان پشتیبانی اقتصادی داشت و در این راستا خواستار اتخاذ راهکارهای متناسب با زندگی مردم مناطق محروم، از سوی بانک ها هستیم. 

شهر توپ آغاج با حدود دو هزار نفر جمعیت در شرق بیجار قرار دارد.

شهرستان بیجار در شرق استان کردستان واقع است.ک/3

7350/533

انتهای پیام /* 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی