پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 22خرداد

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ


به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه شهر توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز 22خرداددر خطبه های نمازجمعه شهرتوپ آغاج که درمسجد صاحب الزمان این شهر برگزارشد با اشاره به ویژگی های اهل تقوی اظهارداشت:انسان های با تقوی، و پرهیزگار از چشمه ساران رحمت الهی برخوردار و متنعم در آن هستند إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَعُیُونٍ.وی با بیان اینکه
قناعت وخویشتن داری ازمصادیق تقوی در امورات دنیوی است افزود: اهل تقوا رزق و روزی خود را با تلاش و کوشش از خداوند درخواست کرده و نسبت به آنچه که خداوند عطایشان می کند مى‏گیرند زیرا که آنها پیش از این نیکوکار بودند آخِذِینَ مَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُحْسِنِینَ.

خطیب جمعه توپ آغاج،سبک و سیره زندگانی اهل بیت (علیهم السلام ) مناجات و استعانت از پروردگار دانست و گفت:مومنین با اگوگیری از اهل بیت علیهم السلام، از عمر کوتاه خود اندوخته هزاران ساله را کسب می کنند زیرا خداوند متعال در این آیه شریفه تاکید می کند؛ کَانُوا قَلِیلًا مِّنَ اللَّیْلِ مَا یَهْجَعُونَ به  باور برخى از مفسران منظور این است که: آنان اندکى از شب را مى‏خوابیدند، و بیشتر ساعت‏هاى آن را به نماز و راز و نیاز با آن بى‏نیاز مى‏پرداختند. امّا به باور گروهى از جمله «سعیدبن جبیر» منظور این است که: آنان کمتر اتفاق مى‏افتاد که شبى را بدون خواندن نماز و برنامه راز و نیاز با خدا سپرى کنند.

رئیس ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج میهمانی ماه خدا را بهترین فرصت کسب معارف الهی ذکر کرد و بیان داشت:ماه رمضان ،فرصت طلایی است که خداوند متعال در اختیار بندگان خود قرار داد تا به وسیله روزه و برخورداری از اسحار این ماه شریف راه تعالی خود به سوی عندالله را بپیمایند، وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ.

حجت الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های ماه مبارک رمضان توجه اغنیا به مستمندان است ،اظهارداشت: برابری،مساوات انسان ها در این ماه با ابزار تقوا سنجیده می شود، سرمایه دار، با فقیر هردو در یک مسیر با بندگی الهی سنیجیده می شود و لذا اهل تقوا و یقین و مومن واقعی کسی است که در اموال خود برای مستمندان و نیازمندان  حقی را معین کرده باشند که تاکید پرودگار نیز همین  جمله است وَفِی أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ.

*وی با اشاره به نقش تقوا در «همدلی و همزبانی » و آثار اجتماعی آن گفت: طبق آیات قرآن کریم، وفای به عهد از آثار تقوا است زیرا ، آن دسته از افرادی که متقی هستند همیشه به عهدهایی که با دیگران بسته‌اند وفادارند:وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُواْ وَالصَّابِرِینَ فِی الْبَأْسَاء والضَّرَّاء وَحِینَ الْبَأْسِ أُولَئِکَ الَّذِینَ صَدَقُوا وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ امیرمؤمنان حضرت علی(ع) نیز یکی از نشانه‌های متّقین را وفای به عهد دانسته‌اند: «إِنَّ لِأَهْلِ التَّقْوَى عَلَامَاتٍ یُعْرَفُونَ بِهَا ... وَ وَفَاءٌ بِالْعَهْد.»

خطیب جمعه توپ آغاج رشد جامعه  را در گرو رعایت تقوا اجتماعی دانست بیان داشت:رشد جامعه از نظر مادی و معنوی درگرو دسته‌ای از عوامل است و یکی از این عوامل تقوا است. رسول خدا(ص) این عامل را در رشد جامعه حیاتی دانسته‌اند: «لَا تَزَالُ أُمَّتِی بِخَیْرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى فَإِذَا لَمْ یَفْعَلُوا ذَلِکَ نُزِعَتْ مِنْهُمُ  الْبَرَکَاتُ وَ سُلِّطَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُمْ نَاصِرٌ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاء.»

حکیمی فر تصریح کرد:  وحدت ،امانت‌داری ،پذیرش مسؤولیّت‌ دینی از ویژگی های مهم اهل تقوی در اجتماع است زیرا؛ تقوا و پارسایی محوری برای وحدت مسلمین است. صاحب شواهد التنزیل در ذیل تفسیر آیه‌ی)أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ مراد از آن را اتحّاد امت اسلامی بر تقوا دانسته است: «)أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ( بَعَثَکَ فِیهِمْ نَبِیّاً [وَ جَمَعَکُمْ عَلَى التَّقْوَى یَا مُحَمَّدُ] یا محمد!» تو را در میان آنان مبعوث و آنان را بر محور تقوا جمع کرده است.»

امام جمعه توپ آغاج امانت‌داری، را قوام روابط اجتماعی مسئولان با مردم دانست و اظهارداشت:  در روایتی از امیرمؤمنان حضرت علی(ع) آمده است که ادای امانت از نشانه‌های پرهیزگاران است: «إِنَّ لِأَهْلِ التَّقْوَى عَلَامَاتٍ یُعْرَفُونَ بِهَا ... وَ أَدَاءَ الْأَمَانَة.»مسئولان امانت داران جامعه اسلامی می باشند؛ هرگونه کوتاهی در انجام وظیفه شرعی و قانونی خیانت به نظام ،خون شهدا و مردم ولایتمدار است.

ریس ستاداحیای شهر توپ آغاج اهل تقوا را شایسته مسئولیت های اجتماعی ذکر کرد و گفت: یکی دیگر از آثار تقوا در زندگی دنیا، پیشنهاد و واگذاری مسؤولیت‌های شرعی به افراد است:وَمَا لَهُمْ أَلاَّ یُعَذِّبَهُمُ اللّهُ وَهُمْ یَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَمَا کَانُواْ أَوْلِیَاءهُ إِنْ أَوْلِیَآؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لاَیَعْلَمُونَ.

در این آیه، پرده‌داری خانه‌ی خدا که بالاترین مسؤولیت شرعی آن زمان بوده در شأن و لیاقت پرهیزگاران برشمرده شده است. این موضوع قابل تعمیم بر دیگر مناصب مذهبی جامعه می‌باشد؛ چراکه جامعه‌ی اسلامی باید توسط رهبران و مسؤولانی با تقوا و پارسا اداره شود تا   افراد جامعه را در نیل به سوی تقوا و خدامحوری هدایت و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی(ره)مبنی برتشکیل ستاد انقلاب فرهنگی(1359) اظهارداشت:یکی از ویژگی های رهبرکبیرانقلاب،بصیرت ایشان نسبت به مسائل فرهنگی جامعه بود و لذا با پیش بینی ،تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی،جنگ نرم دشمن در طول انقلاب صدور فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را دادند.

وی ادامه داد: بیشترین تمرکز دشمن؛ فرهنگ اسلامی جامعه در طول نظا مقدس جمهوری اسلامی بوده وهدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه فرهنگ، عبارت است از ایمان و باورهای مردم است.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه؛مسئله فرهنگی شوخی بردار نیست تاکیدکرد:جنگ فرهنگی دشمن شوخی بردار نبوده و نخواهد بود؛ کوچکترین غفلت مسئولان رخنه بزرگ فرهنگی را در اجتماع به وجود می آورد؛فراهم آوردن راه کارهای مقابله با آماج فرهنگی دشمن از ضروریات است.

حکیمی فرضمن هشدار به خانواده ها در استفاده از ماهواره ومواد افیونی  تصریح کرد:استفاده از شبکه های ماهواره ای ، برپایی مجالس لهو لعب مختلط،عدم نظارت والدین در ارتباط های دختران و پسران،موجب رشد فساد،دوستی های خیابانی ،در نتجیه منجر به ازدواج خیابانی شده و نهایتا بعد از مدت کوتاهی دل زدگی و منجر به طلاق خواهد شد .

رئیس ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامی داشت سالروز تشکیل جهادسازندگی(1358)با بیان اینکه کشاورزی؛ محور اصلی اداره کشوراست اظهارداشت: همانگونه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند؛مسئولان با «حائزاهمیت» به بخش کشاورزی نگاه کنند،باید با به کار گیری نیروی کارآمد متخصص دانشگاهی،علم را در خدمت تولید قرار دهند،با اختصاص بودجه به این بخش جان دوباره ای به کارتولید بخش کشاورزی داد.

حکیمی فر تصریح کرد:شریان اصلی زندگی مردم با تولید مواد غذایی است، نباید همه چیز را به تحریم ها گره زد، بلکه خلاقیت،خوش فکری و تولید اندیشه در این بخش جامعه را از تنگا خارج می کند.

وی اساس توجه در بخش کشاورزی را خودکفایی دانست و گفت: اگر نگاه مسئولان و مردم در موارد مصرفی خودکفایی باشدنیاز به دست درازی به بسوی بیگانگان پیش نمی آیدزیرا این در برهه از تاریخ کشور تکرار شده، جهاد سازندگی در یک برهه کشور را از وارادات لبنی بی نیاز کرد.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه عدم توجه به تخصص و توان فکری جوانان تحصیلکرده انزوای شغلی را ایجاد کرده است بیان داشت: نگاه مسئولان باید به بخش کشاورزی و تولیدات کشاورزی حمایتی باشد، خیلی از جوانان تحصیلکرده و متخصص رشته کشاورزی از عدم حمایت های دولتی برخوردار هستند ناگزیر به شغل دیگری روی آورده اند باید در این زمینه فرامین رهبری را گوشزد کنم که مقام معظم رهبر ی فرمودند باید مشکلات موجود در بخش کشاورزی برطرف بشود؛ مشکلات کشاورزان، مشکلات دامداران که گاهی شکایتهایی هم به ما می شود و انسان رنج می برد از بعضی از مشکلاتی که برای این ها وجود دارد.

استادحوزه علمیه جهادکشاورزی را نماد عمل جهادی مردم ولایتمدار دانست و بیان داشت:به برکت اعتماد به نفس، توکل برخداوند کارهای خیلی موثری با روحیه جهادی از اول انقلاب در کشور برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده نیز به برخی از مسئولان شهری عرض کردم، همه چیزی را با نگاه مادی نبینید، توکل،توسل ،اعتماد به نفس و ایستادگی و پشتکار عوامل روحیه جهادی هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود؛ اظهارات عربستانی ها را مبنی بر گزینه های میزشان را مضحک خواند تاکید کرد: حاکمان سعودی به جای بدست آوردن آبروی از دست رفته شان در کشتار هزاران مردم بیگناه یمن و بحرین،سوریه و عراق و غزه، با حمایت سگان رژیم صهیونیستی و امریکا زوزه گرگی می کشند.

وی گفت: کشورهای اسلامی منطقه اسیرگروه های از خدا بی خبری شده اند، که در کنار ملجا شریف نبوی و خانه امن الهی با شیطان بزرگ نقشه نسل کشی مسلمانان را می ریزند که باید به آنها گفت؛موتوا بغیظکم ،
امام جمعه توپ آغاج با تاکید بر وحدت مسلمانان در مقابل گروهای تکفیری و وهابی و آل سعود بیان داشت: مسائل روانى چون حسد وکینه ، انسان را تا سرحد مرگ پیش مى برد سردمداران سعودی به این جنون گرفتار شده اند که باید فریاد کشیدموتوا بغیظکم.

 رئیس ستاداحیای توپ آغاج کشتار مردم بی دفاع یمن ، عراق، سوریه را نشانه منافق بودن حکام مرتجع عرب دانست و اظهارداشت: برخورد اسلام با منافقانِ موذى ، شدیدتر از کافران یکرنگ است زیرا  کافران کینه توز و منافقان حیله گر شایسته ى نابودى هستند. موتوا بغیضکم.

امام جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود ضمن محکوم کردن ضرب و شتم پیرزن سالخورده توپ آغاجی توسط افراد ناشناس بیان داشت: همانطوری که بارها ضرورت ایجاد کلانتری را داخل شهر بیان کردم، باردیگر از مسئولان شهرستان و استان این درخواست را دارم که هرچه زودترکلانتری شهر توپ آغاج ایجادشود.

حکیمی فر ضمن تقدیر از گشت زنی عوامل پاسگاه انتظامی بیانلو تصریح کرد: متاسفانه بعد مسافت پاسگاه انتظامی مشکلات عدیده ای را به وجود آورده، تا جرائم بصورت محسوسی بالا رود، کار به جایی می رسد که در روز روشن مردم امنیت جانی در خانه خود را نیز ندارند، ما پی گیردستگیری ضارب یا ضاربین هستیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عوامل شورا و شهرداری در تغییر وضع ظاهری شهرتوپ آغاج خاطرنشان کرد: مردم عزیز توپ آغاج با همکاری خود مقدمات آبادانی شهر خود را آماده می کنید،هرچه قدر شما مردم همکاری کنید به طبع شهرتان آبادتر می شود، البته شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی نیز باید همه نقاط شهری را با نگاه واحد ببینند، بیت المال را جوری هزینه کنید که اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

خطیب جمعه توپ آغاج توجه مسائل فرهنگی و دینی شهر از جمله تکمیل سردخانه و غسالخانه را جز ضروریات دانست که نباید کارهای عمرانی موجود آن را تحت شعاع قرار دهد.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی