پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۵

امام جمعه توپ آغاج؛ زن ریحانه است نه کارگرخانه

جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام والمسلمین حکمت حکیمی فر امام جمعه شهر توپ آغاج ظهر امروز( 21فروردین) در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجدصاحب الزمان(عج) برگزارشدضمن تبریک خجسته میلادیگانه گیتی حضرت زهرای بتول (سلام الله علیها)با بیان اینکه خداوندبشارت وجود حضرت فاطمه سلام الله علیها را در معراج به پیامبر اسلام داد اظهارداشت:پیش از تولّد حضرت فاطمه سلام الله علیها، خداوند در معراج، بشارت تولّد ایشان را به نبی خاتم صلّی الله علیه و آله و ‏سلم داده و فرموده بود:‏ یا مُحَمَّد! إِنَّ اللهَ تَعَالَی یبَشِّرُکَ بِفَاطِمَةَ مِنْ خَدِیجَةَ بِنْتِ خُوَیلِدٍ...؛‏ ای پیامبر! خداوند [ولادت] فاطمه را از خدیجه، دختر خویلد به تو بشارت می دهد.وی افزود: بشارت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم به وجود مقدّس حضرت فاطمه سلام الله علیها، آن هم در معراج، خود به ‏ تنهایی گویای اهمّیت موضوع تولّد ایشان است و می توان به جرئت گفت که این مسئله، یکی از مسائل حیاتی دنیای ‏اسلام و مسلمانان بوده که از طرف خداوند در آن موقعیت به پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلم نوید داده شد.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت:رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلم فرمودند:‏لِاَنّها فُطِمَتْ هِی وَ شیعتُها و ذُرّیتُها مِنَ النّار؛زیرا او، شیعیان و ذُرّیه اش را از آتش باز داشته و برکنار شده اند.‏

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر با بیان اینکه با تولد حضرت زهرا(س) خانه های مکّه و سرتاسر غرب و شرق زمین روشن شد گفت: فَلَمَّا سَقَطَتْ إِلَی الْأَرْضِ أَشْرَقَ مِنْهَا النُّورُ حَتَّی دَخَلَ بُیوتَاتِ مَکَّةَ وَ لَمْ یبْقَ فِی شَرْقِ الْأَرْضِ وَ لَا غَرْبِهَا مَوْضِعٌ إِلَّا أَشْرَقَ فِیهِ ‏ذَلِکَ النُّورُ؛ پس هنگامی که حضرت فاطمه سلام الله علیها پا به عرصه زمین نهاد، نوری عظیم از ایشان بلند شد تا این که این نور به ‏تمام خانه های مکّه داخل شد و در شرق و غرب زمین، جایی از این نور خالی نماند.‏

این همان «مثلُ نورِهِ کَمِشکاه» و «نور الله» است.‏

شکوفه ها، شگفت زده از طراوات نوزادی شدند که عطر خدا را به همراه داشت و ستارگان، خیره در سیمای طفلی شدند که ‏نور آفریدگار در آن باز تابیده بود و حضرت خدیجه سلام الله علیها شادمان از ولادت دختری که بوی عصمت می داد و ‏طعم بهشت داشت.‏

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با بیان اینکه زن،حافظ خانواده است تاکید کرد:عنصر تشکیل  دهنده خانواده زن ها هستند،زن خانواده اگرعاقل،با تدبیر و خانه دارباشد،محیط آرامبخشی را تامین می کند؛ اگرزن از خانواده گرفته شود مرد توانایی حفظ خانواده را ندارد.

حجت الاسلام حکیمی فرتصریح کرد:برخلاف کسانی که فکر می کنند اگر زن به خانه داری و حفظ آرامش خانواده تلاش کند،اهانت بزرگی به زن امروزی شده، اشتباه بزرگی می کنند زیرا مهمترین کارزن؛سرپا نگه داشتن زندگی است.

وی مطلوبیت حضورزن در اجتماع را مشروط به حفظ بنیان خانواده دانست و گفت: ایستایی همه جوامع به عنصر اصلی وجودزن بستگی دارد، چون خانواده ها تشکیل دهنده اجتماعات هستند .

رئیس ستادامربه معروف و نهی از منکرتوپ آغاج گفت:تدبیر،مدیریت،ظرافت:کارکدبانوی خانواده است .

حکیمی فربیان داشت:وظایف داخل خانه با توجه به سختی که دارد تنها یک شخض با ظرافت می تواند انجام دهند،  آنهم از عهده زنان بر می آید زیرا وجودسختی های درون خانه که بسیار سختی نیز هست تنها از ظرافت زنانه بر می آید مرد توانایی انجام کار خانه را نخواهد داشت.

وی با اشاره به وظایف زن و مرد خاطرنشان کرد: جهادالمراه حسن التبعل .... و نسبت به مرد نیز باید گوشزد کنم زن گل زندگی است نه کارگر خانه زیرا انما  المراه ریحانه و لیست بقهرمانه که باید توجه جدی در این قضیه داشته باشند .

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان مهم رهبری در دیدارشعرا اظهارداشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند؛ از توافق عزتمندانه صددرصد حمایت می‌کنم،مسولین مذاکره کننده نباید ذره ای از حقوق مسلم ملت کوتاه بیایند.

حکیمی فر با بیان اینکه رفع تحریم ها بصورت یکباره را از خواسته های ملت و دولت و رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: مطالبه مردمی در مورد لغو کلیه تحریم ها و تأمین حقوق هسته ای در جریان توافق جامع که در ادامه مذاکرات در دستور کار خواهد ‏بود به صورت جدی مورد تأکید بوده و صرف تهیه بیانیه مشترک مطبوعاتی و  دستاوردهای این مرحله، رضایت تامه مردم را در برندارد.

وی گفتگوبا امریکا را صرفا در جهت هسته ای عنوان کرد و بیان داشت: تلقی برخی روشنفکران کاسه داغتر از آش داخلی باید بدانند که این گفتگوها صرفا در جهت مسائل هسته ای بوده هیچ گونه گفتگویی پیرامون منطقه و یا خاورمیانه نبوده و و اینگونه توجه به اصل مذاکرات انحراف از مسیر اصل موضوع است .

امام جمعه توپ آغاج عدم اعتماد مسئولان به طرف غربی امریکایی را از خواسته های مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: نباید به لبخندهای کج مدار امریکایی غربی که مملو از ریا و خدعه است خوشبین بود زیرا آنها بارها بعد از بیانیه مطبوعاتی و قبل از آن خدعه خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مطرح کردن بازرسی ها از امکان دفاعی کشور را مضحک خواند و بیان داشت: نباید به طرف غربی امریکایی به بهانه نظارت به حریم امنیتی و دفاعی کشور سرک بکشند، زیرا توانای دفاعی کشور بایدطبق  صریح قرآن  وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ تعبیر رهبر معظم انقلاب «مشت محکم ملت در عرصه نظامی همچنان محکم بماند و روز بروز نیز محکم‌تر شود.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شعار سال راهای همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: راهبرد همدلی و هم زبانی اقتضا می کند تا ضمن در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی و ترجیح ارزشهای نظام و جامعه، از ‏طرفی دولتمردان دولت یازدهم آستانه تحمل خویش را در برابر نقدهای منصفانه و مشفقانه بالا برده و هرگونه نقدی را ‏تخریب و یا موضع گیری جریانی و جناحی تلقی ننمایند و بلکه نقد سازنده را نوعی همدلی و پشتیبانی بدانند چه آن که جامعه ‏ای که در آن نقد و نقادی نباشد، جامعه مرده ای است و چه بسا از رهگذر همین نقدهاست که زوایای ناپیدا از منظر ‏دولتمردان کشف و عیان می گردد. و از طرفی بر آحاد مردم به ویژه خواص و کارشناسان و منتقدان است که انتظارات و ‏توقعات را متناسب با شرایط و واقعیتها تنظیم نموده و با در نظر گرفتن ضرورت امید و رعایت احترام، با نگاهی عمیق و ‏همه جانبه و صرفاً با انگیزه کمک و یاری خدمتگذاران ملت، به ایفای نقش بپردازند.‏

حکیمی فر اظهارداشت: افراط و تفریط در مواجهه با پدیده های مهم و در سطح ملی که شرف و عزت نظام و انقلاب به آن بستگی دارد، قطعاً به ‏مصلحت نبوده و نیست. نه ذوق زدگی و ایجاد امیدی کاذب آن هم در برخورد با امری که طبق صریح کلام وزیر امور ‏خارجه و ریاست محترم جمهوری هنوز در فرایند مذاکره می باشد و به لحاظ حقوقی و تعهدات رسمی بین المللی هنوز هیچ ‏اتفاقی نیفتاده است، امری معقول و مناسب است و نه نادیده گرفتن تلاشهای طاقت فرسا و قابل تقدیر اعضاء محترم تیم مذاکره ‏کننده ایرانی به ویژه در جریان مذاکرات لوزان سوییس، امری است مطلوب چه آن که در این مقطع حساس و سرنوشت ساز، ‏اعضاء تیم مذاکرات نیازمند تقویت روحیه و پشتیبانی ملموس تری از ناحیه آحاد مختلف مردم می باشند. آنچه آرزوی همه ‏ماست استقامت فرزندان ملت در جبهه دیپلماسی برای احقاق حق ملت بزرگ ایران اسلامی است که امیدواریم با به ثمر ‏نشاندن مذاکرات و رفع تمامی تحریمهای ظالمانه علی رغم زیاده خواهی دشمنان ملت ایران با خاطره ای پیروزمندانه و ‏شیرین محقق گردد

وی در ادامه باردیگر حملات ددمنشانه رژیم آل صعود را به کشور یمن محکوم  و برتوقف حملات تاکید کرد و گفت: بیش از این نباید حکام بی تجربه عربستان خود را ملعبه رژیم صهیونیستی و امریکا قرار بدهند هرچه سریعتر باید دست از حملات بی شرمانه خود به مردم بی گناه و بی دفاع یمن بکشند .

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه حملات هوایی عربستان الگوگیری از هواپیماهای رژیم کودک کش اسرائیلی به غزه است و تصریح کرد: مجری برنامه های رژیم صهوینیستی  و امریکا شدند برای کشتار بی گناهان و کودکان و زنان  و پیرمردان افتخاری برای سران صعودی ندارد .  

حکیمی فرهمچنین ضمن محکوم نمودن عمل جنایت کارانه دو شرطه عربستانی در تجاوز به  دو نوجوان ایرانی بیان داشت: مسئولان عربستان با سربازانی در اداره امن ترین  مکان الهی یعنی کعبه معظمه و مدینه منوره را یدک می کشند که کوس رسوایی آنها عالمی را برعلیه این شیوخ خوش نشین خشمگین کرده است .

خطیب جمعه توپ آغاج خواستار اشدمجازات برای عاملان این تجاوز شد و تاکید کرد: اگر اندک آبروی نیز برای سران صعودی با حمله به یمن باقی بود آنهم با عملکرد کارگزارانشان فروریخت  و باید گفت اف بر این دولتی خود را خادم الحرمین معرفی کندو آنوقت مسلمانان در تامین جانی و عرض خود نگران باشند .

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران خاطرنشان کرد: ‏ما هم ضمن تاکید بر روابط دوجانیه ایران و ترکیه، نکاتی را متذکر می شوم؛ که امیدوارم ریس جمهور ترکیه در مواضع خود نسبت به موضوعات منطقه ای به ویژه گروه های تروریستی دقت نظر داشته باشند ‎نتایج نامطلوب و مخرب حمایت از گروه های  تروریستی در سوریه و عراق ازجمله تضعیف کشورهای اسلامی و استهلاک ‏ظرفیت های منطقه‎‎

‎, لزوم پرهیز از یک جانبه گرایی و دخالت نظامی در کشورهای دیگر و هشدار نسبت به عواقب ناشی از گسترش ناامنی، پیچیده شدن ‏شرایط و رشد افراطی گری و تروریسم‎ وبازگشت از پیگیری سیاست هایی که می تواند به ایجاد شکاف در جهان اسلام منجر شده و توجه دادن به مطالبات جهان اسلام در ‏دستیابی به توسعه و پیشرفت با فراهم شدن امنیت و ثبات  از برنامه های است که رئیس جمهور ترکیه می تواند در دستور کار خود بعد از سفر به ایران انجام دهد تا امنیت پایدار به منطقه بازگردد.

حکیمی فر گفت: ترکیه از اینکه به توصیه های جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه ای از طریق سیاسی توجه نکرد می توان گفت که فرصت سوزی بزرگی را مرتکب شد.

‎وی تاکید کرد: انتظار ما از ترکیه این است که سیاست های خود را نسبت به گروهای ترویستی تعدیل کرده و دست ازاین سیاست های حمایت گونه از داعش وغیره بردارد تا هزینه های اضافی برای مسلمانان به وجود نیاورد.

امام جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شعار های انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری نباید تنها در قالب تبریکات معمول باقی باشد گفت: شهر توپ آغاج شهری مستعد، آماده با توانمندی های  نیروی انسانی تحصیل کرده برای تحقق همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات زیرساختی باید گام های بلندی را بردارد.

وی بابیان اینکه در ابتدای سال باید مسئولان شهری توپ آغاج با همدلی و همزبانی برای آبادانی و توسعه شهری تلاش مضاعف داشته باشند خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش برای آبادانی و همدلی و همزبانی با مردم یعنی مشورت گرفتن از مردم برای ایجاد بستر های رشد و شکوفایی شهری زیرا با استفاده از نقطه نظرات مردمی البته با تاکید بر درست اندیشی لازمه کار مسئولان در ایجاد و تحقق همدلی و همزبانی است.

امام جمعه  توپ آغاج با انتقاد از برخی اظهارنظرهای سست در خصوص بیان مشکلات شهری توسط امام جمعه بیان داشت:برخی از دردها صرفا با یک حس درونی  است که زود گذر است تمام می شود اما بعضی مواقع دردهای وجود دارد که سرباز کرده و نمی توان آن را نادیده گرفت؛ من یک سئوال می کنم، آیا مطرح کردن اینکه؛ غسالخانه در شهر دوهزارنفری وجود ندارد و مردم اموات خود را داخل غسل و تکفین می کنند این ایجاد توقع است؟ آیا اینکه مریضی را با ماشین سواری به بیمارستان منتقل می کنند این ایجاد توقع است؟ اینکه دمانگاه باید شبانه روزی در خدمت مردم باشد با کادر پزشکی مجرب این ایجاد توقع است؟اینها همه خواسته های مردم است.

حکیمی فر تصریح کرد: ما با در نظر گرفتن همه مشکلات اقتصادی که در سطح کشور وجود دارد و با درک شرایط تاکید بر تکیه بر تولید و توان داخلی و استفاده از پتانسیل های موجود مشکلاتی را  مطرح می کنیم که باید رفع شوند از اولیات یک شهر به شمار می رود امیدوارم مسئولان عزیز توپ آغاج با در نظر گرفتن همه این دغدغه های با اصل لبیک بر مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی یکدل و یکسو در جهت حل این مشکلات از همین ابتدای سال گام بردارند.

نظرات  (۵)

سلام وبلاگتو دیدم خوب بود ولی چرا بازدیدش کمه؟ بیا تو این ثبت نام کن هم بازدید وبلاگتو ببر بالا هم تو گوگل شناخته شو. بیا تو وبلاگم یه لحظه
http://tagged.blogsky.com/1393/03/04/post-123/

سلام .واقعا وبلاگتون عالیه من که واقعا خیلی چیزا یاد گرغتم متشکر از لطفتون
پاسخ:
با سلام از حضور سبزتان در این وبلاگ بسیار خرسندیم موفق باشید 
سلام.ممنونم از زحماتتون.سایتتون عالیه.و متشکرم از امام جمعه شهر توپ اغاج بدلیل زحمات گران قدرشون
پاسخ:
با سلام  و سپاس از حضور شما
سلام......سپاس گذارم از فعالیتتون
پاسخ:
با سلام و ممنون از لطفتون به اعضای ستاد و کادر سایت 
واقعا در این جمله که میگه.زن ریحانه است نه کارخانه شکی نیست و امیدوارم ب زنان این جامعه توجه بیشتری شه
پاسخ:
با سلام انشالله 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی