پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ب.ظ

۱

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه شهر توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهر امروز 14فروردین در خطبه های نمازجمعه این شهر که در مسجد صاحب الزمان برگزار شدبا اشاره به آیه سوره مبارکه الأحزاب آیه ۷۰
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا﴿۷۰﴾ اظهارداشت:خداوند متعال در این آیه اهل ایمان و همه مومنین به خداوند را دستور رعایت تقوای الهی کرده و از همه آنها  حق محوری را خواسته است.وی افزود: اگر ما و شما در جهتگیری کلیِ کارهایی که در زندگی انجام می‌دهیم - و از جمله، کارهای دوران مسؤولیت - خط رعایت تقوا و احساس وظیفه و مسؤولیت را پیش بگیریم، خدای متعال هم توفیقات خودش را ارزانی خواهد داشت؛ «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوااللَّه و قولوا قولا سدیدا یصلح لکم اعمالکم و یغفر لکم ذنوبکم»(۱).اگر تقوا به میان بیاید، خدای متعال هم اعمال را اصلاح و ما را هدایت می‌کند؛ «انّ علینا للهدی»(۲)؛ خدای متعال هدایت را بر عهده‌ی خودش دانسته. امام جمعه توپ آغاج تقوا را بالاترین ارزش انسان ذکر کرد و بیان داشت : اگر ما در خط تقوا، رعایت امر و نهی الهی و مواظبت از رفتارِ خود حرکت کنیم، بدون شک خدای متعال ما را هدایت و کمبودهای کار ما را جبران خواهد کرد - «یغفرلکم ذنوبکم»(۳) - و اگر در جاهایی نادانسته خطا و اشتباهی از ما سر بزند، آنها را مورد مغفرت قرار خواهد داد و آبروی ما را حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: ۲ ) سوره مبارکه اللیل آیه ۱۲انَّ عَلَینا لَلهُدىٰ ترجمه:به یقین هدایت کردن بر ماست،۳ ) سوره مبارکه الأحزاب آیه ۷۱ یصلِح لَکُم أَعمالَکُم وَیَغفِر لَکُم ذُنوبَکُم ۗ وَمَن یُطِعِ اللَّهَ وَرَسولَهُ فَقَد فازَ فَوزًا عَظیمًا ترجمه: تا خدا کارهای شما را اصلاح کند و گناهانتان را بیامرزد؛ و هر کس اطاعت خدا و رسولش کند، به رستگاری (و پیروزی) عظیمی دست یافته است!

۳ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۳۱ قُل إِن کُنتُم تُحِبّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعونی یُحبِبکُمُ اللَّهُ وَیَغفِر لَکُم ذُنوبَکُم ۗ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ ترجمه: بگو: «اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید! تا خدا (نیز) شما را دوست بدارد؛ و گناهانتان را ببخشد؛ و خدا آمرزنده مهربان است.» 3 سوره مبارکه الصف آیه ۱۲یغفِر لَکُم ذُنوبَکُم وَیُدخِلکُم جَنّاتٍ تَجری مِن تَحتِهَا الأَنهارُ وَمَساکِنَ طَیِّبَةً فی جَنّاتِ عَدنٍ ۚ ذٰلِکَ الفَوزُ العَظیمُ ترجمه: (اگر چنین کنید) گناهانتان را می‌بخشد و شما را در باغهایی از بهشت داخل می‌کند که نهرها از زیر درختانش جاری است و در مسکنهای پاکیزه در بهشت جاویدان جای می‌دهد؛ و این پیروزی عظیم است!

امام جمعه شهر توپ آغاج در خطبه دوم با اشاره به آیه  وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ گفت: و پروردگارتان اعلام کرد که اگر مرا سپاس گویید ، بر نعمت شما می افزایم ، و اگر کفران کنید ، بدانید که عذاب من سخت است پاره‏اى از خصلت‏هاى نکوهیده این تاریک اندیشان و ناسپاسان پرداخته و مى‏فرماید:
الَّذِینَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا عَلَى اْلآخِرَةِ  همانان که ماندن و زیستن در این زندگى زودگذر و فناپذیر و آکنده از درد و رنج دنیارا، بر زندگى وصف‏ناپذیر سراى آخرت برمى‏گزینند. واژه «على» نشانگر آن است که ناسپاسان کوته‏بین، این سراى زودگذر را بر آن سراى جاودانه ترجیح مى‏دهند و این کارشان در خور نکوهش است؛ چرا که دنیا، خانه فناپذیر و انتقال است و سراى آخرت خانه جاودانه و ماندگار. وَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ  و مردم را از آزادى و گزینش و پیروى راه حق باز مى‏دارند. و به باور پاره‏اى خویشتن را نیز گمراه مى‏سازند. وَ یَبْغُونَها عِوَجاً و در اندیشه تحریف و تغییر حقایق و کژى راه مى‏باشند و انحراف آن را مى‏جویند.

رئیس ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر شهرتوپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاکید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت:همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ امر به معروف تنها خلاصه در تذکرهای لسانی چند جوان اعم دختر و پسر نیست بلکه امر به معروف یعنی دعوت به خوبی ها است .

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: تذکر دادن برای رشد تعالی انسان ها ضروری می باشد ولی اما این تذکر بایستی طوری باشد که اعتماد عمومی را از کسانی که مسئول هستند و مشغول کارند سلب نکند. باید جوری باشد که سبب بی‌اعتمادی حقوقی نشود. اهانت و روش‌های خشم‌آلود وجود نداشته باشد بلکه همه با برادری اسلامی به مسئله ارتباط میان دولت و ملت نگاه کنند و با آن شیوه رفتار کنند. 

وی تصریح کرد: همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان از لوازم اساسی مملکت داری و پیشبرد امور کشور است و در شرایطی که با فشارها و تحریم های بین المللی روبرو هستیم و ضرورت توجه به ظرفیتهای درونی بیش از پیش خود را نشان داده است، توجه به این مهم می تواند اهرم درونی کارآمدی در استحکام بخشی ساخت درونی قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. با این وجود، نکته مهم در این خصوص اینست که این مهم بتواند خود را در کنش های عملی مردم و مسئولان نشان دهد و راهنمایی برای انسجام بخشی به کنش های آنان باشد. به عبارت دیگر، کارآیی این مهم تنها زمانی به منصه ی ظهور می رسد که خود را در کنش های متقابل مردم و مسئولان نشان دهد و در حد شعار باقی نماند.

امام جمعه توپ آغاج گفت: تلاش برای پیاده کردن و عمل به اصول سبک زندگی اسلامی ایرانی است. زیرا با توجه به اینکه نوع نگرش و شیوه زندگی مردم هر کشوری در سرنوشت آن کشور اثرگذار است و همین امر است که افق حرکت آن جامعه به سوی وضع مطلوب را روشن میکند. ترویج سبک های زندگی وارداتی و غیر اصیل که سنخیت چندانی با فرهنگ بومی جامعه ما ندارد و سبب ترویج مصرفگرایی و... میشوند، در نهایت تقاضاها و انتظارات فراوانی را متوجه جامعه میکند و از این طریق، ظرفیتهای بالقوه مردمی که میبایست در خدمت استحکام بخشی ساخت درونی نظام قرار گیرند، متوجه تأمین نیازهای نه چندان اساسی میشوند. از این جهت، مقوله سبک زندگی اهمیت فراوانی دارد و بیتوجهی به آن میتواند آسیبهای جبران ناپذیری به پیکر جامعه وارد آورد و یا اینکه حداقل سرعت تحقق آرمان ها و حل معظلات را به میزان بالایی کُند کند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به مذاکرات9 روزه ای 5+1با مسئولین مذاکره کننده ایرانی  در لوزان سوئیس بیان داشت:ضمن تشکر و خسته نباشید به تیم مذاکره کننده ایرانی آنچه انتظار می رفت مذاکرات یک مرحله ای  و بدون هیچ پیش شرطی به پایان برسد این گونه نشد .

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه طرف امریکایی هیچ گاه روی حرف حساب نبوده است تاکید کرد: آنچه برای غرب اهمیت دارد؛ تداوم دوره تحریم ،و تحریم های بیشتر برملت ایران اسلامی است. 

وی با اشاره به مهمترین دستاورد های تفاهم با 5+1 در مبانی و راه حل ها برای تدوین«برنامه جامع اقدام مشترک»، تأیید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، قبول حق غنی سازی ایران و ادامه فعالیت سانتریفیوژها، ادامه تحقیق و توسعه غنی سازی و فناوری هسته ای با همکاری بین المللی حتّی در سانتریفیوژهای پیشرفته IR-8،ادامه کار تأسیسات نطنز در غنی سازی، ادامه کار فردو در زمینه فیزیک هسته‌ای با حفظ 1000 سانتریفیوژ، ادامه کار رآکتور تحقیقاتی پیشرفته آب سنگین اراک،خاتمه یافتن تحریم های اقتصادی و مالی چندجانبه و یک جانبه مرتبط با هسته ای توسط اتحادیه اروپا و امریکا شامل همه حوزه های اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، بانک ، بیمه ، سرمایه گذاری، کشتیرانی ، هواپیمائی و خودروسازی، لغو کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران و خروج از شمول فصل 7 همزمان با اجرای تعهدات از سوی ایران می توان نام برد .

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت:اثبات اقتدار منطق ایران و توفیق در لغو قطعنامه های شورای امنیت از طریق مذاکره و شکست شیوه تهدید نظامی ، تحریم اقتصادی و استقامت در میدان دیپلماسی با توفیق سرداران دیپلماسی کشور در مقابل هیأتهای مذاکراتی قدرتهای بزرگ جهانی.

 حجت الاسلام حکیمی فر گفت : خشم دشمن صهیونیستی در فرآیند توافق و ضرورت هشیاری در مقابل ترفند تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در انسجام ملّی با تحقّق رهنمود «همدلی و همزبانی دولت و ملت» محقق شدنی است . 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وقایع یمن تصریح کرد: مسئولان عربستانی با نسل کشی در یمن  آبروی خود را پیش همه مسلمین بردند.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: اولین بعد این جنگ، بعد بین المللی است، یک جنگ تمام عیار علیه ملتی دست خالی است، وقتی ماشین جنگی مدرن عربستان را که از پول ملت عربستان میلیاردها دلار خرج شده و انبارهای تسلیحاتی آن قابل مقایسه با یمن نیست، در نظر بگیریم، می بینیم که در واقع یک ضعیف کشی و مظلوم کشی در حال وقوع است. بعد بین المللی، یعنی در سطح بالا، آمریکا در راستای ادامه جنگ های نیابتی که پس از جنگ افغانستان و عراق در پیش گرفت، این جنگ را هم به راه انداخت، الان ادامه همان وضع است، عربستان سعودی، کشور ثروتمندی و انبار تسلیحات است.در راستای همین جنگ های نیابتی، آمریکا به سبب ناتوانی اقتصادی و بحران های داخلی و فروپاشی هژمون امپراطوری و سیطره تمام عیار جهانی، تصمیم گرفت جنگ ها را منطقه ای کند و هر چند کشور را با یکدیگر متحد کند و بتواند بر مسائل منطقه اشراف داشته باشد در این راستا دیدیم که چند کشور علیه سوریه متحد شدند و علیه این کشور جنگ به راه انداختند، چند کشور با مدیریت آمریکا و ناتو علیه لیبی متحد شدند و آن را از بین بردند، قبل از آن، چند کشور به بهانه سلاح های کشتار جمعی علیه عراق وارد جنگ شدند، امروز نوبت یمن است، پس مساله یمن، اول بعد بین المللی دارد. چرا مساله یمن و انگیزه های دیگری که نه فقط آمریکا، بلکه خود عربستان به یک معنا به این جنگ نیاز داشت، ترکیه هم به این جنگ نیاز داشت و حمایت کرد، سودان و مصر چرا به این جنگ نیاز داشتند و از این جنگ حمایت کرده و حاضر شدند نیروی زمینی مورد نیاز عربستان را تامین کنند، پاکستان چرا برای جنگ اعلام آمادگی و از آن حمایت کرد که همه این موارد، ابعاد بین المللی جنگ علیه یمن را نشان می دهد

حکیمی فر تاکید کرد: صدور مجوز حمله یمن از سوی امریکا و همراهی آشکار امریکا با این حمله بلافاصله پس از آغاز آن، هیچ تردیدی در این باره باقی نمی گذارد که این حمله از این جنبه کاملا مرتبط با مذاکرات هسته ای و در واقع حاوی دو پیام است. یک پیام برای ایران؛ که همانطور که جان برنن مدیر سیا سه روز پیش به فاکس نیوز گفت دریابد که از لحاظ ژئوپلتیکی امریکا آن را کاملا به مثابه یک دشمن تحلیل می کند و پیامی هم برای سعودی و اسراییل. پیام به سعودی و اسراییل که در واقع می توان آن را نوعی تضمین ژئوپلتیکی خواند مشخصا این است که توافق هسته ای احتمالی با ایران هماوردی منطقه ای ایران و امریکا را نه فقط کاهش نمی دهد بلکه آن را تشدید خواهد کرد و بویژه سعودی باید مطمئن باشد که همچنان از حمایت امریکا در مقابل رشد اعجاب آور قدرت منطقه ای ایران برخوردار است.

 

     اوباما راه بوش را ادامه می دهد

به جز مسئله تضمین دهی ژئوپلتیکی که این حمله را به مذاکرات هسته ای مرتبط می کند، تهاجم هوایی به یمن از یک جنبه دیگر هم به امریکا مرتبط است. برای فهم این جنبه باید ابتدا نکات کلیدی سخنرانی اوباما در دانشکده نظامی وست پوینت نیویرک را که اصلی ترین خطوط راهبرد امریکا در دوران نوین سیاست خارجی اش را مشخص می کند، به یاد آورد. اوباما در آن سخنرانی گفت:اولا- به دلیل تنفر شدید مردم امریکا از آغاز هرگونه جنگ جدیدثانیا- به دلیل ضعف و خستگی مفرط ارتش امریکاثالثا- به دلیل مشکلات جدی اقتصادیو رابعا- به دلیل تغییر جنس و ماهیت تهدیدهای نوین امریکا در یمن استراتژی مداخله مستقیم را کنار گذاشته است.

امریکا در سیاست خارجی اش، استراتژی مداخله مستقیم را کنار گذاشته و به جای آن بر1- مدیریت از راه دور2- واگذار کردن حل مشکلات منطقه ای به بازیگران منطقه ای3- تلاش برای نزدیک کردن عملیات های نظامی به عملیات های اطلاعات پایه و در نتیجه کوچک کردن ارتش4- تشکبل ائتلاف های منطقه ای5- اجتناب از مداخله مستقیم6- استفاده جدی تر از ابزار هایی مانند تحریم ها و مجازات های چند جانبه متمرکز خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۴
آدمین

نظرات  (۱)

سلام مطالب وبلاگت عالیه.
لطف می کنی قدم رنجه کنی ی نیم نگاهی هم به وصیت هایم بکنی؟
اگر به وبلاگم سری نزنی حرف هایی که به عنوان وصیت آخرم نوشتم در دلم تا ابد باقی خواهد ماند.
حداقل یه سری بزن یه نظری بده خوشحالم کن.
قسم نمیدم ولی جان من...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی