پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ

۰

ه گزارش روابط عمومی ىفترامام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکیمی فرامام جمعه توپ آغاج ظهرامروز26دی ماه در خطبه های نماز جمعه این شهرضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: قَالَ (ع‏) ... مَا مِنْ عَبْدٍ یَبْخَلُ بِنَفَقَةٍ یُنْفِقُهَا فِیمَا یُرْضِی اللَّهُ إِلَّا ابْتُلِیَ بِأَنْ یُنْفِقَ أَضْعَافَهَا فِیمَا أَسْخَطَ اللَّهَ.  هر بنده ای که از انفاق مال در آنجا که خدا راضى است، بخل کند، به صرف کردن چند برابر آن، در جایى که خدا ناراضى است، دچار گردد.  تحف العقول عن آل الرسول (ص)، ص: 293

وی گفت: قال علی بن الحسین (ع): اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِکِینَ بِالْمُشْرِکِینَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِینَ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الاحْتِشَادِ عَلَیْهِمْ.امام سجاد علیه السلام در فرازی از دعا به خداوند عرضه داشت: خدایا مشرکان را به خودشان مشغول گردان تا مبادا به مسلمانان دست درازی کنند و چنان نقصان و کاستی بر آنها نازل فرما که قدرت ضربه زدن به مسلمانان را از دست بدهند و به پراکندگی در قول و عمل مبتلایشان گردان تا مسلمانان از ظلم و ستم آنان در امان باشند الصحیفة السجادیة، ص: 130/ترجمه آیت الله ممدوحی

عمل به آموزه‌های دینی مهمترین راه  نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی است و اگر ما سیستم زندگی خودمان را بر مبنای سیره اهل بیت(ع) تنظیم کنیم، می توانیم در برابر ترفند های دشمن مقاومت کنیم.

خانواده و زندگی سالم در گرو داشتن زندگی اسلامی و الگو گرفتن از ائمه‌اطهار(ع) است، چرا که این خاندان الگوهای معرفی شده از درگاه خداوند هستند.

غیرت دینی از فضیلت های الهی و انسانی است که همواره حافظ و نگهبان دین و آیین خداوند و ناموس انسان و جامعه در برابر ضد ارزش ها و عوامل انحراف زاست

تامین نیاز عاطفی از دیگر انگیزه هایی است که در این روابط خودنمایی می کند؛ اگر افرادی در خانواده نیاز به محبت خود را تامین نکنند باعث می شود که در این گونه روابط محبت خود را جستجو کنند

زمانی که هویت نوجوان شکل بگیرد این هویت را در گروه همسالان ایجاد می کند، ولی اگر بازخوردهایی که بیش از شناخت هایی که باید از خود داشته باشد بیشتر شود به مشکلاتی بر می خورد که از این مشکلات می توان به روابط دختر و پسر اشاره کرد.

از مشکلات این مساله می توان به مشکل بیگانگی از خود اشاره کرد؛ به همین دلیل به رفتارهای تصنعی روی می آورد زیرا به دنبال تاثیرگذاری در میان همسالان خود است.

از دیگر مشکلاتی که بواسطه مقایسه گری ایجاد می شود آن است که شخصیتی «بله گو» پیدا می کند، زیرا گروه همسالان شخصیتی را از او می خواهند که در آن جمع مورد قبول است.

از دیگر آسیب هایی که در این عرصه ایجاد می شود، اضطراب های گسترده ای است که نوجوانان و جوانان پیدا می کنند؛ زمانی که فرد هویت خود را از همسالان خود گرفت، نمی تواند در مقابل این اضطراب ها مقاومت کند، زیرا خودی را برای خود تعریف نکرده است.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فر دربخش دیگرسخنان خود ضمن تقدیراز غیرت،اقتداروشجاعت فرزندان سبزپوش سپاهی نیروی دریایی سپاه اظهارداشت:ایستادگی،عمل به موقع،اقتدار،شجاعت رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ستودنی است.

وی افزود:دستگیری تفنگداران امریکایی پیامهای مهمی برای جهانیان به ویژه کشورهای یاغی منطقه داشت.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: ا این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزادسازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران می شد که البته این امر اتفاق افتاد.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج در ادامه بااشاره به راز ماندگاری انقلاب اسلامی گفت:  ولایت فقیه که به اعتقاد امام(ره)، استمرار خط انبیا(ع) بوده و دارای ولایتی الهی می باشد، یکی از تحفه هایی است که انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه به ملت بزرگ ایران هدیه کرده است. بی شک نقشی که ولایت فقیه در انقلاب برعهده داشته است با هیچ کدام از دیگر عناصر مؤثر در آن قابل قیاس نمی باشد. تحقیقاً باید اذعان نمود که ولایت فقیه از بزرگترین دلایل ماندگاری و تأثیرگذاری انقلاب در فراسوی مرزهای ما می باشدکه امام در این ارتباط می فرمایند: «اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد».

حکیمی فربیان داشت:پشتوانه مردمی وحدت اسلامی ،تاسی از نهضت حسینی،معنویت

بی تردید یکی از علل مهم ماندگاری انقلاب ما معنویت می باشد، یعنی مردم ما برای خدا قیام کردند. در این مسیر از همه چیز شان گذشتند. انقلاب ما رنگ و بوی خدای به خود گرفت. این یکی از امتیازهای مهم انقلاب ما از سایر انقلاب ها بوده و موجب ماندگاری آن شده است.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به برداشته شدن رفع تدریجی تحریم ها پس از اجرایی شدن برجام گفت: آمریکایی ها متاسفانه  هروز برطبل ناسازگاری و تحریم بیشتر جمهوری اسلامی ایران فکر می کنند.

حکیمی فرگفت: امریکایی ها به دنبال دو هدف اساسی هستند:

1- محدودسازی و برچیده سازی برنامه هسته ای ایران به عنوان هدف حداقلی

2- مهار نقش آفرینی ایران در منطقه و تغییر رفتار ایران در مناسبات بین المللی به عنوان هدف حداکثری

مقامات کاخ سفید برای تثبیت هدف اول در پسا برجام، سعی داشتند تا ایران را در چارچوب «تحذیر و اقناع» قرار دهند و پس از طی این مرحله، تعامل با ایران منجر به تحقق هدف دوم و حداکثری گردد.

در چارچوب فوق، ایران باید از نزدیک شدن به خطوط قرمز آمریکا برحذر و رفتار خود را در پسا برجام با قواعد زیر تنظیم نماید:

- ایران بپذیرد یک بازیگر هم سطح با بازیگران تحت سلطه آمریکا باشد و حوزه های نفوذ راهبردی آنان را به رسمیت بشناسد.

- ایران دیگر از محور مقاومت در منطقه حمایت نکند و دنبال تغییر هندسه سیاسی منطقه نباشد.

- ایران برنامه موشکی خود را متوقف نماید.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان با اشاره به  اجرای ناقص و نیم بند برجام از طرف غربی ها گفت: در حالی که سرعت دولت برای اجرای تعهدات هسته ای حتی طرف غربی را به اعجاب وا داشته، به نظر می رسد آمریکایی ها علاوه بر تحمیل فشارهای مختلف به بهانه های واهی، قصد دارند تا با اجرای ناقص و نیم بند برجام، علاوه بر حفظ ساختار تحریم ها، راه نفوذ خود را در ایران هموار کنند.

دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید و با وعده حل مسأله هسته ای ظرف سه تا شش ماه، در خرداد سال 92 به روی کار آمد و بلافاصله از تیر ماه همان سال وزارت خارجه را مسؤول آغاز مذاکرات هسته ای با غرب کرد و گفت وگوها آغاز شد. ماحصل دور نخست گفت وگوهای هسته ای دولت تدبیر و امید با کشورهای موسوم به 1+5 توافق موقت یا همان توافق ژنو بود. خروجی این توافق برای ایران این بود که در مجموع 7 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود را در بانک های خارجی دریافت کرد ولی در برابر امتیازاتی که به طرف غربی واگذار شد این رقم قابل اعتنا نبود. پس از توافق ژنو، به دلیل موقت بودن این توافق از بهمن ماه همان سال دور جدید مذاکرات ایران و غرب آغاز شد، مذاکراتی که پس از حدود 20 ماه در 23 تیر سال جاری به بار نشست و امروز در افکار عمومی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام شناخته می شود.

در طی دو سال و نیمی که دولت یازدهم با طرف غربی پای میز مذاکره بر سر مسأله هسته ای نشست نه تنها تحریم های  ظالمانه ای که از قبل بر ایران تحمیل شده بود لغو نشد بلکه طرف غربی با گستاخی و جسارت هرچه تمام در حین مذاکرات هسته ای بر تعداد و حجم تحریم های جمهوری اسلامی ایران افزود.

توافق ژنو در 3 آذر 92 حاصل شد ولی تنها چند روز بعد از آن طرف غربی نه تنها نرمشی در لحن و فحوای کلامش ایجاد نشد بلکه با کاربرد لفاظی های قبل نشان داد که سر سازش با ایران ندارد. این چرخش ادبیات در طرف غربی توسط برخی از رسانه ها در کشور مسکوت ماند.

حکیمی فردر بخش دیگرسخنان خود با اشاره به تفاوت های ایران و عربستان اظهارداشت: در شرایط امروز منطقه به ویژه مناقشات پیش آمده فی مابین ایران و عربستان، شایسته است افکار عمومی جهان اسلام به ویژه اندیشمندان و علمای بصیر اعم از شیعه و سنی را به برخی تفاوتها و دغدغه های دو کشور ایران اسلامی و عربستان سعودی که البته بسیاری از آن ها ریشه در مبانی فکری و اعتقادی و نیز دسیسه های نظام سلطه دارد، در نگاهی هرچند گذرا و کوتاه معطوف داشته تا شاید بهتر بتوان پی به عمق فاجعه و فتنه ای برد که متأسفانه با فرماندهی سران استکبار و میدان داری جریانهای تکفیری وابسته به آل سعود در کشورهای اسلامی و بلکه محیط بین الملل، آن هم به نام اسلام دنبال می گردد.

ایـــران:     وحدت و یکپارچگی جهان اسلام

عربستان:     تشتت و اختلاف  و تجزیه کشورهای اسلامی

ایـــران:     تقریب مذاهب اسلامی

عربستان:     تفرق مذاهب و اصرار بر وهابیت و سلفیت

ایـــران:     اصلاح امور امت پیامبر(ص)

عربستان:     افساد و ترویج فتنه در میان پیروان پیامبر خاتم(ص)

ایـــران:     مسأله اول جهان اسلام فلسطین و قدس و رژیم غاصب صهیونیستی

عربستان:     سازش با اسرائیل و فراموشی جنایات اسرائیل

ایـــران:     حمایت از فلسطین و قدس شریف

عربستان:     سازش و تقویت اسرائیل در سرکوب مقاومت فلسطین

ایـــران:     حامی ریاست جمهوری قانونی بشار اسد و احترام به اقبال و رأی مردم سوریه

عربستان:     مخالف حضور اسد در حاکمیت سوریه و حامی تروریستهای سوری

ایـــران:     حامی معترضین و خواسته به حق مردم بحرین

عربستان:     عامل اصلی کمک به رژیم سلطنتی بحرین در سرکوب اعتراضهای مردمی

امام جمعه توپ آغاج در ادامه ضن تبریک ولادت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسگری  اظهارداشت: وجود اصحاب و امام زاده های  صاحب تکریم  نظام و کشور را بیمه  کرده اند ،امام حسن عسکری(ع) 8 ربیع الثانی سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود. مادر بزرگوار آن حضرت سوسن، در سفری که امام به سامرا داشت با ایشان همراه شد و در سامرا از دنیا رفت.

دوران عمر 28 ساله امام حسن عسکری(ع) به سه دوره تقسیم می شود. دوره ای 12 ساله در مدینه، زمانی 10 ساله در سامرا و امامت آن حضرت نیز دوره ای 6 ساله بود.

عمر امام کوتاه، اما بسیار پربرکت بود به طوریکه تنها در مدت شش سال امامت، آثار مهمی در حوزه تفسیر قرآن، نشر احکام و مسائل فقهی از ایشان برجای ماند.

امام حسن عسکری(ع) به عنوان پدر بزرگوار امام زمان(عج) در مدت زمان کوتاه امامت خود به گونه ای به هدایت عمومی و نشر و حفظ احکام اسلام مبادرت ورزید که مردم با غیبت حضرت مهدی(عج) آشنا و با آن بیگانه نباشند.

امام جمعه توپ آغاج همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه س گفت: ایگاه حضرت معصومه(س)

لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود. آن حضرت در روایتی فرمود: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی» ؛ «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.»

این لقب، که از سوی امام معصوم به این بانوی بزرگوار داده شده، گویای جایگاه والای ایشان است.

امام رضا(ع) در روایتی دیگر می فرماید: هر کس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در ری یا خواهرم را در «قم» زیارت کند که ثواب زیارت مرا در می یابد.

حکیمی فریادآورشد: حرکتی سیاسی

حضرت معصومه(س) با گروهی از همراهان (علویان)، به ظاهر برای زیارت امام رضا(ع) مدینه را به سوی خراسان ترک می کنند. یک سال از آخرین ملاقات با برادرشان گذشته و اینک پس از یک سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا(ع) به خراسان، قصد هجرت کرده اند.

اما روی دیگر سکه آن است که این زیارت، یک ملاقات عادی نبوده است؛ بلکه یک حرکت است. تحول عظیمی  است که آغاز آن با حضرت امام رضا(ع) بوده است و ادامه آن با حضرت معصومه(س). (گرچه دیدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در اثنای سفر و در ساوه، جنگ سختی درگرفت و کریمه اهل بیت 23 تن از عزیزان خود را در این ستیز از دست داد و خود نیز پس از هفده روز در قم وفات یافت).

این حرکت، مانند حرکت حضرت ابی عبدالله(ع) است که آغاز حرکت، با سیدالشهدا و ادامه آن با حضرت زینب(س) بود.

این که هجرت امام رضا(ع) از مسیر بصره، اهواز، فارس به مرو صورت گرفت و هجرت حضرت معصومه یک سال بعد، از مسیر دیگری انجام شد، می تواند علت مهم تری داشته باشد و آن این است که معصومین (علیهم السلام) می خواستند پایگاهی بسیار قوی در سرزمین ایران ایجاد کنند که قم را بهترین و مناسب ترین مکان یافتند؛ لذا نخستین جرقه از لسانِ مبارک امام صادق(ع) بود که خبر دفن یکی از اولادشان در قم را بیان فرمودند. حضرت معصومه(س) قم را انتخاب کردند تا با آمدن به این شهر، سخن امامان خود را به تحقق برسانند که تا آن زمان هیچ یک از اولاد معصومین (علیهم السلام) در قم دفن نشده بودند؛ بلکه حتی به این شهر قدم نیز نگذاشته بودند.

توپ آغاج

حجت الاسلام حکمت حکیمی فردرادامه سخنان خود بااشاره به صرف جویی در مصرف آب اظهارداشت: طبق اظهارات یکی از اعضای محترم شورای اسلامی قیمت آبها افزایش تصاعدی پیداکرده است که ضمن اینکه از همه مردم عزیز درخواست می کنیم صرف جویی در مصرف آب داشته باشند ، مراعات هزینه آب ها ی که می خواهند پرداخت بکنند نیز باشند .

وی با بیان اینکه؛ مسئول محترم آب روستایی در جلسه مشترک تابستان دفتر امام جمعه و همچنین  در جلسه اخیر شورای روستایی  شهرستان نیز براین اذعان داشته شده است که اداره آبفای روستایی هیچ نوع مسئولیتی در قبال توپ آغاج ندارد .

خطیب جمعه  توپ آغاج تصریح کرد: مسئولان ارجمند اعضای  محترم شورای اسلامی توجه نمایند که  طبق اظهارات مسئول اداره آبفای روستایی ، اگر مشکلی برای آب داخل توپ آغاج پیش آید هیچ گونه مسئولیتی را ندارند  که باید همت کنید ، نامه نگاریها ی لازم را برای رفع مشکل آب شهری بردارید چون باید اخذ اعتبارات  از استان صورت گیرد .

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به متلاشی شدن خانواده ها براثر اعتیاد تاکیدکرد: باید قوانین مبارزه با موادمخدرتقویت شوند، در حال حاضر بیشترین آسیب های اجتماعی  خانواده ها در شهر توپ آغاج مساله اعتیاداست.

وی ضمن تشکر از  نیروی مقتدر انتظامی  شهرستان بیجار و فرماندهی محترم آن یادآورشد: باید سرشاخه های  توزیع مواد مخدر را خشکاند، متاسفانه  شاهدیم خانواده های که مورد آسیب جدی  جلادان توزیع مواد مخدر هستند، نباید احدی در مورد توزیع موادمخدر رحم کرد، عوامل  توزیع و قاچاق خشاندن ریشه های خانواده ها هستند.

حکیمی فرخطاب به  بیماران موادمخدر بیان داشت: همت،تلاش و برگشت به خانواده  را خود افراد مبتلا به اعتیاد باید در خود ایجاد کنند، این امکان پذیر است ، برگردید به فکر خود و خانواده و فرزندان خودتان را در یابید ، شما می توانید برگشت داشته باشید .خداوند عوامل توزیع مواد مخدر به هرشکل و غالب و پنهان شدن در عنوان های کذایی  را  خار و ذلیل کند .

حکیمی فردر ادامه با بیان اینکه  همه شما مردم ولایتمدار با هر نوع سلیقه ای انشالله درانتخابات پیش رو شرکت خواهید کرد باردیگر  دشمنان  نظام را مایوس  خواهید کرد: فقط رای دادن کافی نیست٬ بلکه انتخاب افراد اصلح از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی بیان داشت: از خدا بخواهیم و خودمان هم چشممان را باز کنیم؛ کاری کنیم که نتیجه‌ی انتخابات، یک گزینش خوب و همراه با صلاح و صرفه‌ی انقلاب و کشور باشد. این معنایش این نیست که اگر ما کسی را نپسندیدیم، با او بداخلاقی کنیم، برخورد تند و سخت و غلط بکنیم؛ نه. آن کسانی که خودشان را صالح میدانند، برای خودشان اهلیت قائلند، وارد میدان شوند. ما هم که میخواهیم انتخاب کنیم، نگاه کنیم، حقیقتاً با معیارهائی که معتقدیم و بین همه‌ی ماها مشترک است، بسنجیم. شاید بشود گفت که بین همه‌ی ایرانی‌ها - معتقدین به انقلاب - این معیارها تقریباً مشترک است. در هر کسی که این معیارها را مشاهده کردیم، کوشش کنیم، تلاش کنیم، کار کنیم - کار سالم - که انتخابات به سمت انتخاب یک چنین کسی برود.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: نامزدها می بایست همواره در کلام، ادب را مراعات کنند. ادب به معنای رعایت بسیاری از ریزه کاری ها و ظرافت های رفتاری است که شاید در وهله نخست بی اهمیت و غیرضروری باشد ولی در عمل دانسته می شود که بسیاری از مردم به این نکات ریز و ظرایف رفتاری توجه و اهتمام دارند.

از جمله آدابی که نامزدها می بایست به آن توجه کنند مساله ادب با مخالفان است که در آیاتی چون 108سوره انعام و 88سوره هود و 125 سوره نحل بدان اشاره شده است.

در حالی که نامزدها رقیبان هم می باشند و رقابت، امری غیر از مخالفت است، با این همه برخوردها به جای آن که براساس ادب نسبت به برادر دینی باشد به شکل برخورد با مخالفان می باشد. با این همه اگر مراعات ادب نسبت به مخالف را نیز داشته باشند می توان گفت که رفتارها می بایست بهتر از این باشد که اکنون هست.

به سخن دیگر، نامزدها به عنوان برادران دینی در عرصه رقابت می بایست به عنوان استباق به کار خیر با هم رقابت داشته باشند نه آن که به عنوان مخالفان در برابر هم قرار گیرند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی