پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

۰

به گزارش ستادنماز جمعه شهر توپ آغاج؛حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهرامروز20شهریور در خطبه های نماز جمعه توپ آغاج که در مسجد صاحب الزمان برگزارشد پیرو مباحث هفته های پیشین با موضوع «تربیت و ضوابط در روابط خانوادگی »  اظهارداشت: «آیین زن داری»  و مسئولیت  در خانواده طرفینی است، و هریک از زن و مرد نسبت به یکدیگر مسئولیت های دارند؛ لذا این مسئولیت  ها فراگیر و گسترده و در همه ابعاد زندگی جاری است: بعد اخلاقی ،اقتصادی،عاطفی، فکری و .. در مجموع می توان گفت،رعایت جانب زنان لازمتر و ارزشمندتراست.

وی افزود:رفتارنیک نسبت به زن،صفتی الهی است که همه مردان خدا صالحان از این خصلت برخوردار بودند؛بگونه ای که شیخ صدوق در بیان معیارهای مذهب شیعه،نیکی به زن را یکی از معیارها می شمارد.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد:ازجمله کارهای نیک وخدا پسند،احترام به شخصیت زن است،پاسداشت شخصیت،شاید بالاترین و ارزندترین هدیه ای باشد که انسان نسبت به دیگران تقدیم می دارد .

حکیمی فربا بیان اینکه تخریب شخصیت زن با هیچ ارزش مالی جبران نمی شود گفت: انسان براثر حب ذات،حریم شخصیتی خویش را بسیار عزیز می شمارد.ممکن است مردان نادانی همه نوع امکانات مادی را برای همسران خویش فراهم کنند لیکن به منزلت و شخصیت زن چندان بهایی ندهند؛ بویژه در چشم خانواده و جامعه . این چگونگی موجب دلزدگی و سردی می شود که هیچگاه بهبود مسائل مادی آن جبران نمی کند.

وی با اشاره به آیین همسردای از نگاه قرآن بیان داشت : خدای متعال در رابطه با آیین همسرداری می فرمایند :   وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً 1 کسانی که می گویند،پرودگارا همسران و فرزندان ما ما  را مایه روشنی چشم  ما قرار ده و ما را پیشوای پارسایان گردان .

رئیس ستاد احیای توپ آغاج با بیان اینکه  سفارش اهل بیت برآزادی در انتخاب همسر است بیان داشت: الام الصادق(ع)-ابنُ ابی یَعفور قلتُ له: اِنّی اریدُ ان اتَزوّجَ امراهً و انَّ اَبوَیَّ ارادا غیرَها؛ تزوّجِ التی هویتَ ودَعِ التی هوی ابواکَ1 امام صادق(ع) ابن ابی یعفورمی گوید:به امام صادق ع گفتم من می خواهم باز نی ازدواج کنم و پدرو مادرم زن دیگری را می خواهند امام فرمود: با کسی ازدواج کن خودت دوست داری نه با زنی که پدر و مادرت می خواهند.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه خاطرنشان کرد: امام صادق در روایتی می فرمایند؛ اِنّما المراهُ قلاده فانظُر اِلی ما تُقلِّدُه...2. بیگمان همسر چون گردن بند است پس بنگرکه چه چیز را به گردن می آویزی.

حکیمی فر در ادامه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت  زهرا با حضرت علی بیان داشت: در روز اول آخرین ماه قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع)، پیشوای پارسایان با حضرت فاطمه بنت محمد(ص)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد که امروز نیز جهان از پرتو انوار رحمت و عنایت تنها باقیمانده از دامان حضرت زهرا(س) زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه  مراسم ساده اما زیبای خطبه عقد امیرالمومنین و حضرت صدیقه طاهره الگوی برای زوج های جوان باید باشد تصریح کرد: برای اجرای خطبه عقد، علی(ع) به دستور پیامبر به مسجد رفت. هم چنین پیامبر(ص) به بلال دستور داد که مهاجر و انصار را در مسجد گرد آورد. پس از مدت کوتاهی همگی در مسجد جمع شدند. پیامبر بر منبر مسجد نشست و در حضور شاهدان، خطبه عقد برترین بانوی اسلام را در مسجد مدینه جاری فرمود. سپس برای عروس و داماد دست به دعا برداشت و فرمود: خداوند برای شما مبارک گرداند و اجتماعتان را پاینده بدارد.

* مهریه زهرا(س) الگویی برای پیوندهای امروزی

پیامبر گرامی اسلام(ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند. مهریه 500 درهمی برای فاطمه(س) مهتر زنان نیز، به همین هدف صورت گرفت.

در روایات، افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی  دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا(س) از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه(س) شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.

* درس هایی از ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) برای خانواده ها

نگاهی به نحوه آشنایی، خواستگاری، ازدواج، مهریه و مراسمات مربوط به پیوند انسان های بزرگ و معصوم، بسیار مهم تر از خود آن اتفاق است. یکی از این پیوندها، ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به عنوان برترین بانوان و مردان عالم هستند و یادآوری این مناسبت در هرسال در واقع تذکر و یادآوری الگوها و معیارهایی  است که در زندگی آنان برای ما به ویژه برای نسل جوان است. در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی درآورد، نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به؛ کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و. . . اشاره کرد. به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا(ص) در آن وجود دارد.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگرسخنان خود ضمن تقدیر از حضورجوانان و اقشار مختلف مردم و مسئولین در جلسه هم اندیشی روزسه شنبه 17شهریوراظهارداشت: جلسه ای خوبی بود،مطالب و سئوالات منطقی که مطرح شد همه نشان از دغدغه جوانان و مردم نسبت به نوع نگاهشان به فعالیت های عمرانی و فرهنگی شهر بود.

حجت الاسلام حکیمی فر افزود: بایدازحضورمسئولین اعضای محترم شورای اسلامی شهرتوپ آغاج تشکر کنیم که با حضور خود به حق الناسی که همان رای شما ملت است پاسخ داده و در جلسات هم اندیشی شرکت کردند، البته باید همه مسئولین توجه داشته باشند که حقوق مردم نباید نادیده گرفته شود، اعتماد و هر رأیی که از مردم گرفتند در روز قیامت باید پاسخ گوی باشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که بارها عرض کردم شهر و مجموعه فعالیت های فرهنگی شهر با هم اندیشی و مشورت ،ارائه راهکار وکمک به مسئولین محترم شهر بدست می آید که از این جهت باید یادآوری کنم، حضور شما مردم بخصوص جوانان در جلسات هم اندیشی کم رنگ است باید در صحنه باشید در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشید تا شهری انشالله آباد و با فرهنگ غنی اسلامی را ایجاد کنیم .

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به حضور نماینده بانک ملی در توپ آغاج یادآور شد: الحمدالله روز چهارشنبه هیجدهم یکی از کارشناسان بانک ملی برای استقرار بانک به شهرمراجعه کردند، خب این نشان می دهد که الحمدالله پی گیری ها جواب داده و امیدوارم به زودی این مهم محقق شود هرچند استقرار بخشداری ،وجود کلانتری  و حضور ادارات دولتی از پیش شرط های استقرار شعب بانکی مطرح است.

حجت الاسلام حکیمی فرهمچنین خواستار تکمیل پروژه غسالخانه پیش از فصل سرما شد و بر آن تاکید کرد .

وی در ادامه ضمن آروزی موفقیت به همه ورزشکاران  ایران اسلامی گفت:باخبرشدیم الحمدالله دیروز جنابآقای علی راستگو ورزشکار با اخلاق شهرتوپ آغاج در مسابقات مچ اندازی مقام کسب کردند و امروز هم مسابقات ادامه دارد که کسب مدال توسط این ورزشکار با اخلاق افتخاری بزرگ برای شهرو همشهریان بوده و برای موفقیت ایشون دعا می کنیم .

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم،حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  با هشدار درباره تلاش های فریب کارانه آمریکا برای نفوذ از برخی روزنه ها، «اقتصاد قوی و مقاوم»، «توسعه روزافزون علم» و «حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان» را سه عامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ اعلام کردند و با بیان برخی نکات درباره انتخابات اسفند 94، افزودند: نتیجه هر انتخابات نیز مانند تک تک آرای مردم، حق الناس است و با همه وجود، از این حق ملت، دفاع خواهد شد.

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به بیانات رهبری  خاطرنشان کردند رهبری فرمودند که:  برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما 25 سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان سخیف اوباما مبنی بر اینکه ایران همواره علت ناامنی در منطقه است خاطرنشان کرد: این واقعا شرم  آور است کسی دم از امنیت منطقه می زند که هزاران پیر و جوان در منطقه به دست سفاکان و مزدوران امریکا به خاک و خون غلطیتدن در حال حاضر با پرورش داعش و گروهای تکفیری و حمایت مالی تسلیحاتی از این گروه تکفیری صهیونیستی داعش  گوی سبقت را از همه ربوده است با این حال « ایران را علت ناامنی منطقه معرفی می کند.

خطیب جمعه توپ اغاج یادآورشد: شهادت دانشمندان هسته ای ،هزاران بی گناه در عملیات های تروریستی و بمب گذاری ها و شهادت شهدای محراب همین ماه آیت الله مدنی و آیت الله شهید قدوسی و 8سال جنگ تحمیلی و در حال حاضر هم تهدید و تحریم همه از نشانه های تروریست پروری امریکا داد می زنند.

حکیمی فر با تاکید بر اینکه باید روزنه های نفوذ امریکا به کشور را باید محکم بست بیان داشت: در سالهای اخیر به موازات مذاکرات هسته ای و نزدیک شدن آن به جمع بندی و نهایی سازی، جریانی در کشور تلاش می کرد و تلاش می کند که مذاکرات هسته ای را به معنی پایان یافتن استکبارستیزی و همراه شدن جمهوری اسلامی با خواسته های نظام سلطه معرفی کند. برخی قلم ها و زبان های وابسته، به صراحت مدعی شدند که دوران مبارزه با آمریکا پایان یافته است و ایران باید با آمریکا و نظام بین المللی کنار بیاید و مذاکرات هسته ای را به عنوان یک مثال و یک نقطه آغاز بر این روند معرفی می کردند.

در کنار این گروه، شاهد آن بودیم که جریان های دیگری در کشور به جد تلاش می کردند تا چهره کریه و ضد اسلامی و ضد ایرانی آمریکا را بزک کنند. برخی مدعی شدند که شعارهای انقلابی امت اسلامی مانند مرگ بر آمریکا خلاف اخلاق قرآنی است و برخی دیگر مدعی شدند که از اول، مقابله با آمریکا اشتباه بود و باید با آمریکا کنار می آمدیم. گروهی دیگر مدعی شدند که آمریکا نه تنها شیطان بزرگ و دشمن ملت ایران نیست،  بلکه کشوری است که ما باید با آن هماهنگ شویم و نقش ژاندارمی آمریکا در منطقه را برعهده بگیریم. گروهی دیگر با خوشحالی و ذوق زدگی بیان داشتند که ما می توانیم جای ترکیه و عربستان سعودی را در اجرای سیاست های آمریکا در منطقه بگیریم و ....

در چنین شرایطی حزب الله و نیروهای مومن و انقلابی از سوی همین جریان ها به افراطی گری و تندروی متهم شدند. این افراد بیان سیاست های صریح و جملات روشن امام خمینی رحمت الله علیه را افراطی گری معرفی می کردند و با کسانی که صراحتا از مواضع برحق نظام اسلامی سخن می گفتند به عنوان تندرو و افراطگرا برخورد می کردند.

1. آمریکا شیطان بزرگ است و نباید گذاشت دوباره در کشور نفوذ کند

برخلاف تلاش این گروه ها برای عادی سازی روابط و همراهی با آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت خاطرنشان کردند که امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است. ملت ایران این شیطان را بیرون کرد؛ نباید بگذاریم وقتی از در بیرونش کردیم، از پنجره برگردد و نفوذ پیدا کند.

2. بعضی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات جلوه دهند

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با مخالفت با جریان هایی که به دنبال تطهیر آمریکا از جنایات گذشته و حال آن هستند و سعی در بزک کردن چهره این ابرجنایتکار بین المللی دارند، فرمودند: بعضی اصرار دارند این شیطان بزرگ را به شکل فرشته ی نجات وانمود کنند.

3. مذاکره با آمریکا در هر موضوع دیگری ممنوع است

نکته بسیار مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان داشتند این بود که مذاکره با آمریکا در هر موضوع دیگری ممنوع است. ایشان پیش از این نیز این نکته را به مسوولان کشور متذکر شده بودند اما این بار در جمع عموم مردم خاطر نشان کردند که آمریکا دشمنی خود را پنهان نمی کند؛ یکی لبخند می زند، یکی مصوبه علیه ایران تهیه می کند. دنبال چیزی به نام مذاکره با ایرانند؛ مذاکره وسیله ای است برای نفوذ و تحمیل خواست ها؛ ما فقط در قضیه ی هسته ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم و بحمدالله مذاکره کنندگان ما هم خوب ظاهر شدند. در عرصه های دیگر اجازه ی مذاکره با آمریکا ندادیم و با آنها مذاکره نمی کنیم .

4. تصور صهیونیست ها از بهره بردن از مذاکرات هسته ای،  خیالی خام است

نکته مهم دیگری که معظم له بر آن تاکید کردند این بود که بعد از مذاکرات هسته ای، در رژیم صهیونیستی گفتند تا 25 سال از دغدغه ی ایران آسوده ایم؛ به شما می گویم: اولاً شما ?? سال آینده را نخواهید دید و ان شاالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. ثانیاً در این مدت هم روحیه ی مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست ها را راحت نخواهد گذاشت .

5. مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند، این روحیه انقلابی است که کشور را از خطر حفظ می کند

تذکر دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی که صراحتا به مسوولان نظام متوجه شده است این است که آنان نباید در برابر جوانان انقلابی قرار گیرند و باید در زمره حمایت کنندگان و گرامی دارندگان جوانان انقلابی باشند: مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند. برخی از گویندگان و نویسندگان، جوانان حزب اللهی و انقلابی را به اسم افراطی و امثال آن نکوبند. روحیه انقلابی گری است که کشور را حفظ می کند و در هنگام خطر به داد کشور می رسد.

6. حمایت قاطع رهبری از شورای نگهبان و حق نظارت استصوابی

یک محور بسیار مهم دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت صریح و روشن ایشان از شورای محترم نگهبان بود که در هفته های اخیر برخی با حملات مختلف تلاش کرده بودند تا حق نظارت استصوابی و این که شورای نگهبان باید صلاحیت داوطلبان را احراز کند، زیر سوال ببرند. ایشان در برابر این حرکت ها به صراحت موضع گرفتند و خاطر نشان ساختند:  شورای نگهبان چشم بینای مردم و نظام در انتخابات است.

حضرت امام محمد تقی جوادالأئمه (ع)

 امام نهم شیعیان حضرت جواد (ع) در سال 195هجری در مدینه ولادت یافت . نام نامی اش محمد معروف به جواد و تقی است . القاب دیگری مانند : رضی و متقی نیز داشته ، ولی تقی از همه معروفتر می باشد . مادر گرامی اش سبیکه یا خیزران است که این دو نام در تاریخ زندگی آن حضرت ثبت است . امام محمد تقی (ع ) هنگام وفات پدر 8 ساله بود . پس از شهادت جانگداز حضرت رضا (ع) در اواخر ماه صفر سال 203هجری مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (ع ) انتقال یافت . مأمون خلیفه عباسی که همچون سایر خلفای  بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت ، سعی  کرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد . " از اینجا بود که مأمون نخستین کاری که کرد ، دختر خویش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد (ع ) درآورد ، تا مراقبی  دایمی و از درون خانه ، بر امام گمارده باشد. رنجهای دایمی که امام جواد (ع ) از ناحیه این مأمور خانگی  برده است ، در تاریخ معروف است " . از روشهایی که مأمون در مورد حضرت رضا (ع ) به کار می بست ، تشکیل مجالس بحث و مناظره بود . مأمون و بعد معتصم عباسی می خواستند از این راه - به گمان باطل خود - امام (ع) را در تنگنا قرار دهند . در مورد فرزندش حضرت جواد (ع ) نیز چنین روشی را به کار بستند . به خصوص که در آغاز امامت هنوز سنی از عمر امام جواد (ع ) نگذشته بود . مأمون نمی دانست که مقام ولایت و امامت که موهبتی است الهی ، بستگی ب کمی  و زیادی سالهای عمر ندارد

 

تاریخ

برابر با

عنوان

جمعه

20 شهریور

27 ذی‏القعده

شهادت حضرت آیت‏الله سیداسدالله مدنی، نماینده حضرت امام خمینی در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز - دومین شهید محراب - توسط منافقین (1360ه.ش)

حمله هواپیماهای مسافری به دو برج 110 طبقه‏ای مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) (2001 م)‏‏‏

شنبه

21 شهریور

28 ذی‏القعده

شهادت روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی (1299 ه.ش) - روز سینما

یکشنبه

22 شهریور

29 ذی‏القعده

امضای قرارداد ننگین ساف و رژیم جعلی صهیونیستی (1372 ه.ش)

دوشنبه

23 شهریور

30 ذی‏القعده

شهادت حضرت امام محمدتقی - جوادالائمه - علیه‏اسلام (220 ه.ق)

سه‏شنبه

24 شهریور

1 ذی‏الحجه

سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) (2 ه. ق) - روز ازدواج

چهارشنبه

25 شهریور

2 ذی‏الحجه

اشغال بیروت توسط صهیونیستهای متجاوز (1361 ه‍ . ش)

کشتار فلسطینیان در اردوگاه‏های صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‏ها (1982م)‏



1 سوره فرقان 74

1 بحار103235 از مکارم اخلاق

2 کافی 232

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی