پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ب.ظ

۰

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه شهرتوپ آغاج، حجت  الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز5تیرماه در خطبه های نمازجمعه این شهر که در مسجدصاحب الزمان(عج) برگزار شد ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات مومنین خداجویی اظهارداشت:  ماه مبارک رمضان فرصت دوباره ای برای انسان ها و امت خداجوی نبی مکرم اسلام برای بدست آوردن معنویت است.وی با بیان اینکه قرآن کریم در این ماه  برقلب مبارک  رسول خدا(ص) نازل شده است افزود: یکی از اصول مهم امت مسلمان توجه و عمل به قرآن است.

خطیب جمعه توپ آغاج تلاوت روزانه قرآن کریم را موجب سعادت و خوشبختی افراد دانست و گفت: عمده مشکلات درن جامعه عدم توجه به قرآن و معارف قرآنی است، که اگر این نگاه به کتاب آسمانی  تغییرکند ثبات و آرامش در خانواده ها حاکم خواهد شد.

رئیس ستاد احیا توپ آغاج تصریح کرد: دوغفلت بزرگ در حال حاظر دامنگیر برخی از مسدونن                                                                                    ،محور اجتماعات مسلمین و دیگری غفلت از وعده  های الهی در قرآن است .

حکیمی فر ادامه داد: ایمان و عمل ما درست شود، برکات هم نازل می‌شود  وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی ءَامَنُواْ وَ اتَّقَوْاْ لَفَتَحْنَا عَلَیهِْم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ (96- اعراف)

در این آیه خداوند متعال به صراحت وعده می‌دهد که اگر باورهای مردم باورهای توحیدی شود و از شرک و خرافه پاک گردد و در عمل هم به آنچه خدا گفته است به قدر میسور عمل کنند درهای رحمت و برکت الهی از آسمان و زمین به روی مردم گشوده می‌شود.از اهل القری؛ مردم یک منطقه به دست می‌آید که ملاک نزول برکات، ایمان و عمل اکثری مردم است پس اگر بیشتر مردم دین باور و دین دار بودند وعده حق عملی خواهد شد و بی مبالاتی تعدادی از مردم، تأثیری در عملی شدن آن وعده نخواهد داشت اما اگر برعکس شد درهای رحمت نیز بسته می‌شوند و دین داری عده‌ای هم نمی‌تواند آن‌ها را باز کند.

وی با اشاره به آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبهُُمْ وَ إِذَا تُلِیَتْ عَلَیهِْمْ ءَایَاتُهُ زَادَتهُْمْ إِیمَانًا وَ عَلیَ‌ رَبِّهِمْ یَتَوَکلَُّونَ(2)الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ(3)أُوْلَئکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا (4- انفال)

قرآن کریم به پنج ویژگی کسانی که به واقع مؤمن هستند اشاره می‌کند و در پایان با عبارت «أُوْلَئکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا» حقانیت ایمان آن‌ها را امضاء می‌کند. آن ویژگی‌ها که سه قسمت آن جنبه معنوی و باطنی دارد و دو قسمت آن جنبه علمی و خارجی، عبارتند از: احساس مسئولیت، تکامل ایمان، توکل، ارتباط با خدا و ارتباط و پیوند با خلق خدا.(7) که در آیه به این ترتیب آمده است:

1. هر وقت نام خدا برده شود، دل‌های آن‌ها به خاطر احساس مسئولیت در پیشگاهش ترسان می‌گردد.

2. هنگامی که آیات خدا بر آن‌ها خوانده شود بر ایمانشان افزوده می‌شود.

3. تنها بر پروردگار خویش تکیه و توکل می‌کنند.

4. نماز را (که مظهر رابطه با خداست) بر پا می‌دارند.

5. از آنچه به آن‌ها روزی داده‌ایم در راه بندگان خدا انفاق می‌کنند.

امام جمعه توپ آغاج  درخطبه دوم نماز جمعه شهر توپ آغاج ضمن تسلیت رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت خدیجه سلام الله الیها گفت: از فضیلت های حضرت خدیجه علیها السلام، مقامی است در بهشت که از سوی خداوند به ایشان وعده داده شده است. پیامبراکرم صلی الله علیه و آله نیز بارها این مسئله را به خدیجه بشارت می داد و می فرمود: «در بهشت، خانه ای داری که در آن رنج و سختی نمی بینی.» امام صادق علیه السلام نیز می فرماید: هنگامی که خدیجه وفات یافت، فاطمه خردسال بی تابی می کرد و گرد پدرش می گشت و سراغ مادر را از او می گرفت. پیامبر از این حالت دخت کوچکش بیشتر محزون می شد و دنبال راهی بود تا او را آرام کند.

حجت الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: پدر او خُوَیلد بن اسد و مادر او فاطمه دختر زائده است. تولّد حضرت خدیجه علیها السلام سال 68 پیش از هجرت است. ازدواج مبارک خدیجه با وجود مبارک و نازنین حضرت محمّد صلی  الله  علیه  و  آله  و سلم هنگامی بود که 25 سال از عمر شریف پیامبر صلی  الله  علیه  و آله  و سلم و چهل سال از عمر حضرت خدیجه علیها السلام می  گذشت. او از لحاظ نسب از همه زنان پیغمبر صلی  الله  علیه  و  آله  و سلم به پیغمبر نزدیک تر است . او در ماه رمضان سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب علیه السلام درگذشت. پیغمبر او را در «حجون» دفن کرد و خود او را در قبر گذاشت.

رئیس ستاد احیا حضرت خدیجه را الگویی تمام معنا در اطاعت از همسرخود معرفی کرد و افزود: حضرت خدیجه علیها السلام نخستین زنی بود که به پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله ایمان آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی علیه السلام با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید. تاریخ نویسان از یکی از

خطیب جمعه توپ  آغاج حادثه تروریستی هفت تیر  60 را  هولناک  ترین عملیات های تروریستی منافقین ذکر کرد و گفت: ملت ایران حادثه های تلخ بزرگی را با چشم خود دیده وبا جان خود لمس کرده،  و لی دشمنان این نظام بدانند به کوری چشمشان همچنان روی پای خخود با استوار ایستاده است 

این استاد حوزه علمیه شهید بهشتی را ازمعدوود روحانیونی ذر کرد که به کار تشکل و تحزب به شدت معتقد بود و تصریح کرد: دکتر بهشتى تشکل ها و گروههاى سیاسى را به چند اصل اساسى و مهم توجه داده که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1) صداقت

شهید بهشتى لزوم صداقت در اعلام مواضع احزاب و تشکلها را جزء موارد بسیار ضرورى مى داند و بارها تأکید کرده است: «احزاب و تشکلها باید مواضع خود را شفاف بیان نموده و در بیان اصول حاکم بر حزب و یا تشکل، صداقت به خرج دهند. جامعه بدون صداقت نمى تواند در مسیر سعادت پیش برود.»

2) روابط بین گروهها و جناحهاى مختلف

گروههایى که به اسلام و اصول اساسى آن اعتقاد دارند، لازم است که به یکدیگر احترام  گذارده و مواضع تخریبى نسبت به همدیگر نداشته باشند.

دکتر بهشتى که از پایه گذاران اصلى حزب جمهورى اسلامى بود در تبیین رابطه این حزب با سایر احزاب اصولگرا و ارزشى از کلمه رابطه برادرانه استفاده مى کند و تصریح مى کند: «اگر کسى عضو حزب باشد یک ارزش است اما فقط یک ارزش است و این ارزش جانشین همه ارزشها نمى شود. تشکلهاى این چنین اگر یکى  باشد که چه خوب اگر بیشتر هم باشد با هم برادرند و هیچ وقت با هم معارض نمى شوند.»

3) تشکیل جبهه اسلامى گروهها در خط ولایت فقیه

شهید مظلوم دکتر بهشتى محور اصلى وحدت همه احزاب و گروهها و نقطه اشتراک همه تشکلها را ولایت فقیه و مقام رهبرى جامعه معرفى مى کند و تصریح مى کند؛ تشکیلات نه در طول رهبرى و نه در عرض آن بلکه باید تحقق بخشنده نظام امت و امامت باشد زیرا عقیده دارد نظام اسلامى ما نظام امت و امامت است و نباید معارض و متضاد با امامت و رهبرى فقیه باشد.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان مهم رهبری در دیدار مسئولین  نظام خاطرنشان کرد: آژانس اتمی باید بدون  در نظر گرفتن دولت های قدرت مند از روی عدالت با همه کشورهای عضو ان پی تی عمل کند.

حکیمی فر عدم توجه آژانس انرژی اتمی به دارندگان بمب های اتمی خاطرنشان کرد: متاسفانه همین نگاه نژادپرستانه از روی زبونی و ترس این نهاد بی خاصیت بین المللی موجب شد تا صدام در جنگ هشت ساله برعلیه  ایران مردم بی گناه سردشت را  درسال 1366 بمب باران شیمایی کند.

وی در ادامه با اشاره به اتمام پروژه غسالخانه وادی السلام توپ آغاج گفت: هماهنگونه که مطلع هستید؛  به حول قوه الهی کاراحداث غسالخانه رو به اتمام هست؛ برای کامل  شدن این مکان دینی نیاز مشارکت های مردمی بوده که شما  مردم خدا جویی بارها در ایجاد بناهای دینی پیشگام بوده اید الان هم دستان پرمهر شما ذخیره ای برای قیامت شما خواهد شد.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه هرچند پروژه های اینچنینی متولی خاصی همچون شهرداری دارد و باید در اصل شهرداری این  پروژه را انجام  می داد ولی از آنجاایی که  شهرداری نیز جدیدالتاسیس است  باید همگان  کمک کنیم تا بزودی این مکان دینی هرچه زودتر تکمیل شود.

حکیمی فر پرداخت صدقات واجب و مستحبی همچون زکات را برای اتمام پروژه ضروری دانست و ضمن تاکید  بر پرداخت زکات خاطرنشان کرد: همه  شما مردم با عمل به  این آیه شریفه در این ماه عزیز بگذارید قدمی در برابر خداوند متعال برداشته باشیم  و اجر ده برابر را برداشت کنیم. مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلاَ یُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا وَهُمْ لاَ یُظْلَمُونَ. 

وی درپایان بر ضرورت برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با عاملین و توزیع کنندگان موادمخدررا خواستار شد و گفت: دستگاه  قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی باید آرامش و آسایش را برای توزیع کنندگان  مواد مخدر سلب کنند، کسی که به جان و مال و ناموس مردم رحم نمی  کند با توزیع مواد افیونی خانواده ای را متلاشی می کند چرا باید در آسایش باشد.؟

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: امروز روز جهانی مبارزه با موادمخدر است، همه مردم باید دست به دست هم دهند جهت نجات خانواده های که گرفتار مواد افیونی از جمله شیشه و غیره و ذالک شدند .

حکیمی فر ضمن تقدیر از برخورد قاطع نیروهای  نظامی و انتظامی با توزیع کنندگان مواد مخدر و شیشه خاطرنشان کرد:همه شما خانواده ها و مردم متدین و نسبت به فرزندان خود مسئولیت سنگینی برعهده دارید مبادا با سوء تربیت موجب کشیده شدن  به سمت دجالان توزیع کننده مواد افیونی شوند.

وی عدم آسایش خانواده ها،  افزایش طلاق،  مرگ و میرهای زودهنگام ،افسردگی خانواده های معتاد، شکست های روحی و عاطفی و دربدری ،گدایی از آثار عدم توجه به استفاده مواد مخدر است .                                                                                        

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی