پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 29خرداد شهر توپ آغاج

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

به گزارش ستاد برگزاری نمازجمعه توپ آغاج، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر  امروز29خردادماه در خطبه های نماز جمعه شهر توپ  آغاج ضمن تبریک  ماه مهمانی خداوند اظهارداشت: بندگی و عبودیت در ماه مبارک رمضان با تسلیم در برابر اوامر و نواهی الهی  به اوج خود می رسد.

وی با اشاره به روایت فی الفوت حسرهٌ او ندامهٌ افزود: فرصت مهمانی ماه رمضان موقعیتی است که خداوند، بیش از همیشه و به بهترین شکل ممکن از بندگان خود پذیرایی می کند در این ماه، کم ترین اعمال انسان ها به بهترین شکل مورد توجه و پاداش قرارمی گیرد و خداوند در برابر کوچک ترین عبادات، بالاترین نعمت ها را عطا می فرماید. با کم ترین توبه، بزرگ ترین گناهان بخشیده می شود و زمینه عبادت و بندگی و رسیدن به کمال حقیقی و سعادت ابدی، بیش از هر زمان دیگری فراهم است و این، یعنی بهترین موقعیتی که ممکن است برای یک فرد در یک مهمانی باشکوه معنوی فراهم گردد.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه همه شما مومنین به مهمانی رمضان دعوت شدیدگفت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه ای بیان فرمودند و ماه مبارک رمضان را به مسمانان بشارت دادند. در فرازی از این خطبه فرمودند: و هو شهر فیه دعیتم الی ضیافه اللهرمضان ماه مهمانی خداست. مهمانی رفتن و پذیرایی از مهمان آداب و شرایطی دارد. در ابتدا باید معلوم گردد که چرا رمضان را ماه ضیافه الله گفته اند.  تعبیر "ضیافه الله" تعبیری است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم برای رمضان به کار برده اند. برای درک منظور حضرت از این تعبیر، ابتدا باید ببینیم اگر بر ما میهمانی وارد شود، به ویژه مهمانی که از او دعوت به عمل آورده باشیم، با او چگونه رفتار می کنیم؟ آیا سعی نمی کنیم تا جایی که ممکن است او را گرامی بداریم و در بهترین اتاق منزل ، از ایشان پذیرایی کنیم؟ آیا نمی کوشیم برای پذیرایی او، از بهترین لوازم و امکانات و مناسب ترین مواد غذایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم؟

رئیس ستاد احیاء توپ آغاج ماه مبارک رمضان را ماه تمایز انسانیت با بعدحیوانی دانست و گفت: خداوند با فراخوانی مؤمنان به مهمانسرای خویش، در واقع آنان را از زندگی مادّی که سفره مشترک انسان و حیوان، مؤمن و کافر، و نیکوکار و بدکار است، جدا کرده و در جوار خویش جای داده است. در این جشن پرشکوه، از هیچ نعمت قابل بهره مندی دریغ نشده است و این، یعنی حقیقت میهمانی ویژه الهی. توصیه بزرگان دین و روایات بر این بوده که مهمانان خوبی برای خدا باشید. حریم الهی را با اجتناب از گناه حفظ نماییم چه، حفظ خود مومن است. روزه واقعی را درک کنیم. تا مورد پذیرش خداوند قرار گیرد.

خطیب جمعه توپ آغاج پرهیز از شکمبارگی توسط برخی را موجب گرفتاری آنها دانست و تصریح کرد: . یکی از مبطلات روزه، خوردن و آشامیدن است. پیام اصلی این آموزه، مدیریت شکم و مهار زیاده روی غریزه خوردن و آشامیدن است. بر اساس حدیثی از امام رضا (علیه السلام)، «المِعده بیت الداءِ: معده خانه همه دردها و بیماری هاست» (4). بنابراین، با مهار معده در این ماه، زمینه برای سلامتی جسمانی نیز فراهم می آید. آن حضرت در سخنی دیگر می فرماید: «لو انَّ الناس قصروا فی الطعام لاستقامت ابدانُهم؛ اگر مردم در غذا خوردن، به اندازه کم آن بسنده می کردند، هدف هایشان، استقامت و سلامتی می یافت». (5 حضرت علی (علیه السلام) نیز در این باره می فرماید: «مَن کثر اکلهُ قلت صحتهُ و ثقلتُ علی نفسه مؤنته؛ کسی که زیاد بخورد، از سلامتی اش کاسته می شود و هزینه بیماری جسمانی او بر دستش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام حکیمی فر عبودیت الهی را شرط کمال انسان ذکرکرد و گفت:عبودیت الهی بر همین اساس، نفس اگر در مسیر عبودیت الهی گام بردارد و با حرکت در صراط مستقیم عبودیت و شریعت اسلام وحیانی بخواهد و خلیفه و ربانی شود، به کمال مطلق و مقام قرب الهی می رسد. اما اگر کژ راهه رود و مسیر مخالف را بپیماید، همان نفس با تمام ظرفیت خود، دشمن می شود و او را از خداوند دور می سازد و این گونه است که به جای آنکه خدا را معبود و اله خود قرار دهد، نفس خویش را خدا قرار می دهد و هواهای نفسانی اش یعنی قوه غضب و شهوت و مانند آنها، خدا و معبود و اله او شده و خدا محوری و خدا مداری کنار نهاده می شود. چنانکه خداوند می فرماید: افرایت من اتخذ الهه هواه آیا آن کس که هوای نفس را به خدایی گرفته بود دیدی؟ از همینجاست که همین نفس با همه ظرفیت های خدایی، دشمن ترین دشمنان انسان می شود؛ چنانکه پیامبر(ص) می فرماید: اعدی عدوک نفسک التیبین جنبیک؛ سرسخت ترین دشمنت نفس تو هست که در میان دو پهلویت قرار دارد.

وی دربخش خبطه دوم نمازجمعه شهر توپ آغاج با اشاره به ایستادگی ملت ایران گفت:«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلًا، لِیَجزِىَ اللهُ الصَّادِقینَ بِصِدقِهِم و یُعَذِّبَ المُنافِقینَ ان شاء»؛ از من و شما هم سؤال مى کنند درباره وعده و عهدى که با خدا کردیم؛ ما با خدا معاهده داریم. حالا در این آیه شریفه، این عهدى که مى گوید مؤمنین با خدا بسته اند و بعضى از مؤمنین به این عهد به  نیکى وفا کردند و پاى این عهدشان ثابت قدم ماندند، همان است که چند آیه قبل در همین سوره مبارکه مى فرماید که «و لَقَد کانوا عاهَدُوا اللهَ مِن قَبلُ لایُوَلّونَ الادبار»؛ باید در همه عرصه ها در برابر دشمن ایستاد،یک روز جنگ فیزیکی،روزدیگر سیاسی،اقتصادی و امروز نیز تکیه دشمن بر جنگ سیاسی و فرهنگی است، نباید نقض عهد با خداوند داشته باشیم و در میادین جنگ سیاسی عقب گرد داشته باشیم.

امام جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد: راه عزت، کرامت، سربلندى در دنیا و کسب رضاى الهى در آخرت، راه انقلاب و راه ایستادگى در مقابل دشمنان خدا است. همه بدانید دشمن در صدد خسته کردن ملت ایران است،غافل ازاینکه ملت غیور اسلامی شیعه و سنی متحد و یکپارچه با این همه خون پاک ریخته شهدا در مقابل دشمن ایستاده اند.ولی حضور شما مردم در پای آرمانهایتان خلاف این را ثابت کرده است.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه برخی ها «نرمش قهرمانانه»را خوب نفهمیده اند تاکید کرد:نرمش قهرمانانه را دست برداشتن نظام از آرامانهای خود دانستن،این اشتباه استراتژیک ادبیات سیاسی است که آنها مرتکب شده اند زیرانمی فهمند که نظام اسلامی از اصول خود عقب نخواهد  نشست چون اصل قرآنی بر آن تاکید می کند؛و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانانه به معناى مانور هنرمندانه براى دست یافتن به مقصود است؛ به معناى این است که سالک راه خدا - در هر نوع سلوکى - به سمت آرمانهاى گوناگون و متنوّع اسلامى که حرکت مى کند، به هر شکلى و به هر نحوى هست، باید از شیوه هاى متنوّع استفاده کند براى رسیدن به مقصود. «وِ مَن یُوَلِّهِم یَومَئِذٍ دُبُرَهُ الّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ او مُتَحَیِّزاً الى فِئَةٍ فَقَد بآءَ بِغَضَبٍ مِنَ الله»؛ هرگونه حرکتى - چه حرکت به جلو، چه حرکت به عقب - مثل میدان رزم نظامى، باید به دنبال رسیدن به اهدافِ از پیش تعیین شده باشد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای طرف های غربی خاطرنشان کرد:عدم اعتمادبه غرب و سرمداران یک بام چند هوایشان ، توجه مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی به توان و نیروهای داخلی را بیشتر می کند.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: راهبرد نگاه به درون، راهبردى است که کشور و ملت ما را در مقابل هرگونه توطئه اى واکسینه خواهد کرد چه آن که مراد از درون، داشته ها و ذخائر و ثروتهاى ملى و خدادادى و استعدادهاى سرشار جوانان پرشور و تحصیل کرده و پیشرفتهاى چشم گیر در حوزه هاى مختلف به ویژه علم و فن آورى است که اگر مورد توجه و عنایت مسؤولان امر قرار گیرد، چشم انداز امیدوارکننده ترى را پیش روى خود و ملت خواهند یافت.

رئیس ستاداحیاء توپ دربخش دیگرسخنان خود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه،با اشاره به اهمیت و وظایف قوه قضائیه ، اظهارداشت: قوه قضائیه یعنى آن دستگاهى که بخش عظیمى از مقاصد نظام جمهورى اسلامى، بستگى به کارآیى آن قوه و کارکرد آن دارد. مسأله عدالت، مسأله احقاق حق، مسأله قانونگرایى، ایستادگى در مقابل زورگو، متجاوز، سوءاستفاده چى، دادن احساس امنیت و آرامش و طمأنینه به مردم در زندگى، چیزهایى نیست که در نظام جمهورى اسلامى به چشمِ کم اهمیت بشود به آن ها نگاه کرد.

وی با اشاره به انتظارات مردم از قوه قضائیه گفت: با مراجعه به ذهنیت مردم و ذهنیت اسلامی، توقعات از قوه قضائیه در یک کلمه «اجرای عدالت اسلامی» در حق  همگان مورد انتظار است،رهبرمعظم انقلاب در این مورد فرمودند:«توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگى مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این عمومیت پیدا کند، طورى شود که هر کس که مورد ستم کوچک یا بزرگ قرار گرفت، فروغ امیدى در دل او باشد که حالا مى روم به قوه قضائیه مراجعه مى کنم و داد خود را مى ستانم؛ این باید عمومى شود. ما هنوز به این جا نرسیده ایم. پس باید هنوز کار کنید. به خروجى ها نگاه کنید. باید کارى کنید که قوه قضائیه بشود ملجأ و پناه براى همه؛ از عالى و دانى.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با گرامیداشت یادو خاطره شهدای غواص گفت:پیام تاریخی مقام معظم رهبری و همپنین حضور دها هزار نفر در تشییع پیکر پاک شهدا بار دیگر  حماسه  نه دی را در اذهان زده کردند.

حکیمی فرتصریح کرد: تشییع هر از گاهى پیکر شهیدان که همچون هدیه اى آسمانى بر فضاى کشور نازل مى شود، یک تذکر براى  انسانهاست و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت براى حفظ استقلال کشور مى باشد که موجب به وجودآمدن یک فضاى روحانى و معنوى  است. امکانى براى توجه به معنویات. فرصتى براى عبادت و توجه به خدا و توسل به اولیاى الهى. توجه به ارزش هاى دینى و پررنگ نمودن و برجسته کردن آن. برقرارى رابطه با دوستان خدا که همان شهدا باشند و بهره بردن از آن ها. برپایى مراسمات دینى و مذهبى، حتى زمینه اى براى فکر کردن و آرامش گرفتن.

وی با بیان اینکه، آرامش و آزادی و امنیت را مدیون خون پاک شهدا هستیم خاطرنشان کرد: تکریم به شهدا، جانبازان و وارثان آن ها بر همه نسل ها واجب است و اما غیر از تشییع هاى با شکوه برخى از آنچه که باید به عنوان روش و الگو قرار گیرد تا نسل هاى بعدى از آن بهره ببرند.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بیش از دو هفته می شود که پزشک در درمانگاه شهر حضورندارد اظهارداشت: تمام تلاش مسئولان بهداشتی کشور در صدد ارتقای سلامت جامعه بوده ولی متاسفانه این قصه در شهر  توپ آغاج علی الظاهر مورد غفلت قرار گرفته است .

حکیمی فر با بیان اینکه باید مسئولان شهری همه موارد مربوط به سلامت عمومی مردم را روزانه مورد رصد قرار دهند خاطرنشان کرد: عدم توجه به امر بهداشت و درمان  موجب خسارات جبران ناپذیر سلامتی مردم در شهر می شود.

 

وی با بیان اینکه؛ احتساب جمعیت شهر وروستایی توپ آغاج به بیش از سه هزارو دویست نفر جمعیت خاطرنشان کرد:مسئولان بهداشتی استان در اولین فرصت باید در جهت تامین پزشک تنها درمانگاه بخش سیلتان اقدام کنند.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به جلسه روزچهارشنبه ستاداربه معروف و نهی از منکر شهرستان خاطرنشان کرد: پی گیری مشکلات، آب شرب،آنتن دهی مبایل و تابلوهای ورودی شهر توپ  آغاج  آمبولانس و پزشک مواردی بودند که مطرح و نماینده بهداشت شهرستان نیز قول دادند طی چند روز آینده یک پزشک متاهل را به شهر معرفی نمایند .

حجت الاسلام حکیمی فر ضمن تقدیر  تشکر از حضور همه مردم متدین توپ آغاج در مراسم جزخوانی قرآن گفت:امیدوارم همه مومنین توفیق شرکت در برنامه های راه بندگی و مهمانی خداوند را داشته باشند و زیرا راه کشب معنویت با حضور قلب و دهان روزه تلاوت قرآن بدست می آید.

وی همچنین با اشاره به دیدارجمعی از معتمدین روستایی سید حسین اشاره کرد و گفت: مسئولان عزیز باید نسبت به قول های که مردم روستاها می دهند و آنها را امیدوار می کنند پای بند باشند،  یا قول ندهند و یا اگر قول می دهند سعی کنند، نقض عهد نکنند.

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی