پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

۰

امام جمعه توپ آغاج  تصریح کرد: استسقاء به معنی طلب باران و آبیاری از خداوند است، اقامه این نماز در وقت کم شدن آب چاهها و چشمه ها و نباریدن باران، مستحب است.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران  اظهارداشت: سبب نیامدن باران به خاطر گسترش گناهان، ناسپاسی نعمتها، نپرداختن حق مردم، کم فروشی، ظلم، نیرنگ، ترک امر به معروف و نهی از منکر، نپرداختن زکات، فساد ترویج منکرات ، عروسی های مخلوط با گناه  که موجب خشم پروردگار و نیامدن باران می شود.

حجت الاسلام حکیمی فر  خطاب به نمازگزاران گفت:بیایم همه با هم دست به دعا و نماز بر داشته و از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم،در روایات تاکید شده؛ که زنان فرزندان خردسال و شیرخوار خود در این نماز حاضر شوند دست بر دعا بردارند.

وی با اشاره به نحوه اقامه نماز استسقا خاطرنشان کرد: این نماز دو رکعت و مانند نماز عیدین است (عید فطر و عید قربان). در هر رکعت یک حمد و یک سوره توحید، و در رکعت اول، پنج تکبیر دارد و در رکعت دوم چهار تکبیر، پس از هر تکبیر در هر رکعت، یک قنوت است. بهتر است در قنوت، دعایی خوانده شود که طلب باران در آن است.

امام جمعه توپ آغاج از همه مردم دعوت کرد تا هنگام اقامه  نماز در فضای باز روبروی حوزه مقاومت بسیج حضور بهم رسانند.

<

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی