پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های جمعه 11 اردیبهشت شهر توپ آغاج

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

وی افزود: امیرالمومنین علیه‏‌السلام فرمودند: همانا تـقـواى خــدا، داروى بیماری دلهـاى شماست و بینا کننده کورى قلبهایتان و شفابخش بیمارى جسمهایتان و برطرف کننده تباهى سینه‏ هایتان (مرهم زخم جان‌ها) و پاک کننده آلودگى روح‌هایتان و روشنى بخش ضعف و تاریکی چشم‏هایتان و فرو نشاننده ترس و اضطراب دل‏هایتان و زداینده سیاهى و تاریکی ظُلمتتان.  متن حدیث: إنَّ تَقوَى اللّه دَواءُ دَاءِ قُلوبِکُم،وبَصَرُ عَمى أفئدتِکُم، وشِفاءُ مَرَضِ أجسادِکُم ، وصَلاحُ فَسادِ صُدورِکُم ، وطَهورُ دَنَسِ أنفُسِکُم ، وجَلاءُ عَشا أبصارِکُم ، وأمنُ فَزَعِ جَأشِکُم ، وضِیاءُ سَوادِ ظُلمَتِکُم . «نهج البلاغة، الخطبة 198»

خطیب جمعه توپ آغاج «تمسک به ولایت؛ تبعیت از مقاصد حضرت علی (ع) دانست گفت:تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع) تمسک به محبت امیرالمؤمنین(ع) نیست ،زیرا تمسک به محبت اصلًا معنا نداردبلکه تمسک به ولایت حضرت علی(ع) تبعیت از مقاصد او است. باید کسانى که مدعى هستند که ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز، از او تبعیت داشته باشند.

رئیس ستادامربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج با اشاره به تاثیرگناه در عدم نزولات آسمانی بیان داشت:طبق روایات خیلی از گناهان ،غرق شدن در معصیت،غفلت و بی توجهی به مسائل دینی و ارتکاب محرمات موجب سلب نعمات الهی در اجتماع می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خودتکریم پدر مادر را از دستورات موردتاکیدخداوند ذکر کرد و بیان داشت: در جای جای قرآن احترام به والدین در کنار نماز و زکات بیان شده است.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه متاسفانه احترام به بزرگترها کمرنگ در جامعه دیده می شود تصریح کرد:والدین باید ضمن درک فرزندان و موقعیت زمان و مکان در برخورد با جوانان علاوه بر پدر و یا مادر بودن یک دوست واقعی برای فرزندان خود باشند.

حکیمی فر ادامه داد: علم ،تکنولوژی و ورود حوزه های  فناآوری هرچند موجب شکوفایی نبوغ بشری شده ولی به همان اندازه موجب منزوی شدن،روی آوردن به تنها نشینی،عدم توجه به  دیگران، سردی محیط خانواده و در نتیجه از هم پاشیدن خانواده شده است.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاربه فرخنده میلاد حضرت علی (ع) بیان داشت: علی(ع) از نگاه قرآن باید به این آیه اشاره شود؛  ان الابرار یشربون من کاس کان مزاجها کافورا... و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا، انما نطعمکم لوجه الله لانرید منکم جزاء ولاشکورا. (انسان آیه 5 و8 و 9) نیکان از جامی می‌نوشند که با عطر خوشی آمیخته است... آنان غذای خود را با اینکه به آن علاقه و نیاز دارند به مسکین و یتیم و اسیر می‌د‌هند و می‌گویند ما شما را برای خدا طعام میدهیم و هیچ پاداش و تشکری از شما نمی‌خواهیم. تفسیر آیه در کلام اهل تسنن و تشیع عده‌ای از عالمان معروف اهل تسنن با نقل حدیثی در کتاب‌های خود، این آیات را درباره ایثار علی(ع) و خاندان او دانسته‌اند و تمامی علمای شیعه هیجده آیه مورد بحث را از افتخارات بی‌نظیر و فضایل بسیار مهم حضرت علی(ع) فاطمه زهرا و فرزندانشان شمردند.

حجت الاسلام حکیمی فر ضمن تسلیت سالروزشهادت شهید مطهری با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی و سیاسی بیان داشت: معلم یعنى کسى که در دل انسان، یک چراغى را روشن مى کند و او را از جهالت به دانایى و معرفتى رهنمون مى شود، این معناى معلم است. این بزرگترین چیزى است که در حیات انسان قابل تصور است.

وی با بیان اینکه معلمان سبک زندگی اسلامی را در کنار آموزش به دانش آموزان آموزش دهند گفت: آموختن رفتار و اخلاق از قبیل آموختن دانش نیست که فقط انسان از روى کتاب بخواند؛ درس اخلاق را با کتاب نمى شود منتقل کرد، بیش از کتاب و بیش از زبان، رفتار مؤثّر است، یعنى شما در داخل اتاق درس و میان دانش آموزان، با رفتار خودتان به آن ها درس مى دهید. البتّه با زبان هم باید گفت، باید نصیحت کرد، امّا رفتار تأثیر عمیق ترى دارد، تأثیر همه گیرترى دارد. صادقانه بودن سخن را رفتار انسان روشن مى کند.

این استادحوزه علمیه تصریح کرد: معلمان تفکر ،تعقل و تربیت صحیح را به دانش
آموزان  آموزش دهند.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با بیان اینکه «جامعیت دین با توجه به عبادت فردى و اجتماعى اعتکاف» محقق می شود  گفت:  انسان کامل از دیدگاه اسلام، باید داراى ویژگى هاى معین فردى و اجتماعى باشد. عمل کردن به وظایف اجتماعى -با همة ارزش و اهمیتى که دارد- به تنهایى، انسان را به کمال مطلوب نمى رساند بلکه ورود به عرصة جامعه و فعالیت هاى اجتماعى، هرگاه با پشتوانه اى از ایمان و ویژگى هاى خاصّ اخلاقى همراه نباشد، مایة سقوط انسان به ورطة تباهى و نابودى خواهد بود.برعکس، پرداختن به مسؤولیت هاى اجتماعى چنان چه داراى پشتوانه اى معنوى و برخاسته از پیوندى استوار با مبدأ هستى باشد، ترقى و رشد انسان را به دنبال مى آورد. ضمن این که فعالیت هاى اجتماعى انسان در این صورت، رنگ و بوى خدایى مى گیرد و پر ثمر، با برکت و جاودان مى شود.

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به نقش اعتکاف تصرح کرد: اعتکاف در مسجد، براى یک مسلمان، فرصتى است تا براى مدتى از جامعه و مردم منقطع شود و به درون خود روى  آورد. اعتکاف کننده در فضاى روحانى مسجد و دوران اعتکاف فرصت مى یابد با معبود خویش هرچه بیشتر انس بگیرد و پیوندش را با مبدأ هستى استوار نماید. اعتکاف، زمینة مناسبى است تا انسان به کاوش دربارة انگیزه ها و روحیات و رذائل و فضائل اخلاقى خویش بپردازد و براى رفع نقصان و تکامل خویش بکوشد.گرچه این برنامة اسلامى براى همة عصرها و نسل ها تشریع شده، در عصر ما پرداختن به آن ضرورى تر است زیرا امروزه با گسترش ابعاد زندگى ماشینى، زمینة رشد بیمارى از خودبیگانگى و مَسخ شدن انسان، بیش از هر زمان دیگرى فراهم شده است. انسان عصر ما براى گرداندن امور مادى و دنیوى خود سراسیمه و شبانه روز مى کوشد و چه بسا هیچ گاه فرصت نیابد نگاهى عمیق به «خود» بیفکند. اعتکاف با ویژگى هایى که اسلام براى آن در نظر گرفته، پاسخى است به یک نیاز عمیق روحى و فرصتى طلایى است براى روآوردن به «خود» و «خدا».

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته کار و کارگر گفت:هانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ستون اصلى تولید؛ کارِ کارگرمی باشد؛ اگر ما دنبال توسعه اقتصادى هستیم، باید کار را تقویت کنیم، بدون کار نمى شود.

حکیمی فربا بیان اینکه رسول گرامی اسلامی دست کارگر را می بوسید بیان داشت: وظایف دولت در قبال قشر کارگررسیدگی و برطرف کردن مشکلات مربوط به قشر کارگرو نگهداشتن حرمت کارگر، احترام کارگر است.

وی ایجاد فرصت های شغلی و کمک برای سرمایه گذاری و راه اندازی واحد های تولیدی در شهر توپ آغاج را از وظایف مسئولان شهری دانست و بر آن تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری توپ آغاج اظهارداشت: شهر بحمدالله با همت و تلاش مسئولین در جهت تغییر و تحول ظاهری خود می باشد مردم عزیز و متدین توپ آغاج نیز با همدلی و همزبانی کمک کار همه مسئولین شهر خود باشند .

امام جمعه توپ آغاج همچنین ضمن تقدیر ازدستاندرکاران احداث غسالخانه شهر خاطرنشان کرد: الحمدالله با همکاری شورای اسلامی ،شهرداری توپ آغاج و سپاه ناحیه شهرستان بیجاراقدامات اولیه احداث غسالخانه در وادی السلام شهر آغاز شده که امیدواریم مسئولان شهر توپ آغاج با نصب العین قرار دادن فعالیت های دینی و فرهنگی تسریع در انجام این پروژه داشته باشند.

حکیمی فر در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در نظام اسلامى همه باید در خدمت اسلام و مردم باشند تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى دردیدار بافرماندهان نیروی انتظامی ضمن تأکید بر فرصت مهم ماه رجب و لزوم بهره مندى از مواهب معنوى این ایام، در پنج محور مطالبى را بیان کردند: 1. نیت الهى، قصد قربت و خدمت به اسلام و جمهورى اسلامى در همه کارها؛ 2. استقرار امنیت در کشور به عنوان مهم ترین وظیفه عام نیروى انتظامى؛ 3. بیان مصادیقى از ناامنى هایى که نیروى انتظامى موظف به برخورد با آن هاست مانند امنیّت اجتماعى و امنیّت فردى، مقابله با ناامنى ناشى از ترویج موادّ مخدّر، مقابله با ناامنى حاصل از کشاندن جوانان و مردم به سمت فحشا و منکرات و ناامنى ناشى از مانور تجمل از سوى افرادى که مست ثروت هستند و...؛ 4. لزوم اقتدار همراه با رحمت و عدالت نیروى انتظامى و توجه به این که مقتدر بودن متفاوت از ظالم بودن است؛ 5. قانون گرایى در جامعه و قانون گرایى در درون سازمان نیروى انتظامى و صیانت درونى سازمان در برابر فساد و بى قانونى.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه اجرای احکام اسلام وظیفه همگانی است تاکید کرد:همه مسئولان باید در موضع گیری ها  و سخنانی که در جامعه بار منفی وجود می آورد دقت نمایند،همه باید بدانند قانون اساسی برگرفته از دین اسلام بوده  و هیچ چیز آن مغایر با اسلام نیست فلذا تلقی جدایی قانون با اجرای اسلام  صحیح نیست .

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر توپ آغاج بیان داشت: در نظام جمهورى اسلامى مطابق آنچه در قانون اساسى ذکر شده است، هیچ قانون و قاعده و دستورى نباید خلاف دستورات اسلامى و قوانین شرع مقدس اسلام باشد. این امر از اصول مسلم قانون اساسى و ازجمله اصل هاى غیر قابل تغییر است. بنابراین همه مسؤولان در نظام اسلامى که موظف به تعهد و پایبندى به قانون اساسى  هستند، باید خود را موظف به اجراى اسلام و تلاش براى تحقق اهداف اسلامى بدانند.

خطیب جمعه توپ آغاج حرمت و تقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اجراى اسلام است دانست و تاکید کرد:در نظام اسلامى همگان باید خود را موظف به تحقق اهداف اسلامى بدانند و همه قانون گذارى ها و تصمیم گیرى ها باید در همین جهت باشد و اصولا تقدس و احترام و اهمیت نظام اسلامى به همین متکى بودن آن به اسلام و تلاش آن براى اجراى اسلام است. به عبارت دیگر از منظر اسلام صرف قدرت و جایگاه سیاسى از اهمیت و قداست برخوردار نیست و تقدس و احترام قدرت و جایگاه هاى آن بستگى به اهداف اسلامى و تلاش براى تحقق آن ها دارد. از این جهت است که در بیان حضرت مولى الموحدین امام على علیه السلام صرف قدرت سیاسى از آب بینى بز کم اهمیت تر مى شود و ایشان مى فرمایند: «...لَأَلْفَیْتُمْ دُنْیَاکُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِى مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ» (خطبه سوم نهج البلاغه) ولى وقتى تحقق اهداف اسلامى مطرح مى شود، حضرت على علیه السلام براى حفظ حکومت اسلامى سه جنگ بزرگ را رهبرى مى کنند و در آن ها جانفشانى مى نمایند.

حکیمی فربا بیان اینکه «دین حداقلى و اسلام سکولار در اندیشه دینى قابل پذیرش نیست »خاطرنشان ساخت:   تصور دین حداقلى یا حکومتى جداى از اهداف اسلامى تصوراتى است که رهبر معظم انقلاب اسلامى بارها و بارها بطلان و نامناسب بودن آن ها را در بیانات مختلف بیان داشته و خاطرنشان ساخته اند که نه دین حداقلى دین مورد تأیید پیامبر اسلام و اولیاء دین است و نه حکومت سکولار و جداى از دین مى تواند سعادت دنیا و آخرت مردم را تأمین کند.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی