پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۵۵ ب.ظ

۰

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه توپ آغاج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمت حکیمی فر امام‌جمعه شهر توپ آغاج ظهر امروز (اول اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مسجد صاحب‌الزمان برگزار شد اظهار داشت: کسی که لباس تقوا به تن کرد نفس اماره نمی‌تواند به او زیانی برساند و زبان او از ناروا گفتن. چشم او از ناروا دیدن. گوش او از ناروا شنیدن و فکر و ذهن او از ناروا گمان کردن به دوری خواهد کرد.

وی تشخیص حق از باطل را از ویژگی‌های انسان متقی ذکر کرد و افزود: کسانی که خداترس و پرهیزکارند خداوند به آن‌ها قدرت تشخیص حق از باطل و تمییز دادن راه سعادت از راه شقاوت را عنایت می‌کند.

امام‌جمعه توپ آغاج تصریح کرد: انسان‌های که به‌روز قیامت ایمان‌دارند به دستورات الهی عمل کرده و از نواحی الهی با جدیت تمام می‌پرهیزند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: امام على (علیه‌السلام) در چگونگی عمل به تقوای الهی می‌فرمایند: «تقوا این است که انسان از هر آنچه او را به گناه مى‏کشاند، پرهیز کند». (غررالحکم: ۲۱۶۲).

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن حدود الهی، اوامر و نواحی الهی عمل نمی‌شود.

امام‌جمعه توپ آغاج خون پاک شهدا و عنایات اهل‌بیت (ع) را در سعادت جامعه مؤثر دانست و گفت: خانواده‌ها با تأسی به سبک و سیره زندگانی اهل‌بیت (ع) می‌توانند در آرامش کامل زندگی کنند.

‏*زینب(س) الگوی یک زن مسلمان ‏

این استاد حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: زن معاصر برای رهایی از اسارت فرهنگ غرب، راهی ‏ندارد جز آن که زینب(س) را به عنوان الگو و سرمشق زندگی خود برگزیند.‏

حکیمی فر با بیان اینکه حضرت زینب فقط الگوی زنان نیست خاطرنشان کرد: خدا برای همه مومنان مریم و آسیه را مثل می ‏زند، همگان و در همه عرصه ها لازم است از این بانوی نمونه الگو برداری کنند که یکی از آن عرصه ها می تواند نوع مواجهه ‏با ابرقدرتها باشد که امروزه لازم است این نگاه مورد عنایت ویژه مردان عرصه روابط خارجی کشورمان در مواجهه با قدرتهای ‏حاکم بر دنیا باشد که ان شاءالله چنین هم هست.‏

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: بانویی که در خانه دشمنِ قدرتمند و مغرور، چنان با کلامش بر او زخم می زند که به مرگ ‏خود راضی می شودتا  راه دفن ظلم و ستم را به بشریت بیاموزد.‏

وی افزود: حضرت زینب با اسارت خود درخشش حضور فعال زن در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی و بر هم زننده ‏معادلات سیاسی چیره بر جامعه است.‏

*خانواده‌ها مراقب طلاق‌های خانمان‌سوز باشند

حجت‌الاسلام حکیمی فر دوری از مال شبهه را نیز از دیگر عوامل حفظ خانواده در جامعه ذکر کرد و گفت: ریشه خیلی از مفاسد اجتماعی به خاطر عدم رعایت درآمدهای شبهه‌ناک و برخی از مواقع مخلوط به حرام است.

وی بابیان اینکه خانواده‌ها مراقب باشند، پدیده طلاق همچون سونامی ویران‌کننده بنیان خانواده‌ها است تأکید کرد: خیلی از خانواده‌ها به‌خصوص پدر و مادر در وقوع طلاق نقش مستقیم دارند؛ زیرا اگر پدر یا مادر عروس یا داماد، با قاطعیت تمام در مقابل این پدیده ایستادگی کنند؛ قهرهای زودگذر را با کینه‌های مستمر تداوم نبخشند طلاقی در جامعه رخ نخواهد داد.

*نگاه تجاری به ازدواج ممنوع

امام‌جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد: پدر و مادرهای که دختر خود را مانند کالا با افزایش مهریه خانه بخت می‌فرستند آیا فکر پرداخت مهریه توسط داماد را نمی‌کنند که، همان داماد با مشکلات تمام باید آن را تأمین کند، درنتیجه اولین جرقه‌های کشمکش و ناسازگاری را پدر

 

و مادر خود به صدا درمی‌آورند.

امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه امیدوارم دیگر شاهد ازهم پاشیدگی خانواده در شهر توپ آغاج نباشیم بیان داشت: طلاق یکی از مبغوض ترین حلال‌های الهی به شمار می‌رود، زیرا هنگام اجرای طلاق ملائکه غضب کرده عرش الهی می لرزد ، نباید خانواده‌ها به ازدواج نگاه تجاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: الحمدالله احساس رضایت مسئولین شهرستان نشان از توجه مردم متدین این شهر به فرامین  و دستورات الهی و کاهش مقوله طلاق است.

*ترور و تروریسم از نگاه اسلام محکوم است

حجت‌الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود ضمن محکومیت حمایت آشکار امریکا و ترکیه از تکفیری‌ها اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از سه دهه حیات مبارک خویش نشان داده است که تمسک به اسلام به‌عنوان عقیده ‏صحیح و اندیشه حق و مبنا قرار دادن اسلام در حکومت کاملاً با رفتار عادلانه و منصفانه با اقلیت‌های دینی همراه است. این در ‏حالی است که کشورهای غربی مدعی حقوق بشر از سویی حامی داعش جلاد و آدم کش بوده و هستند.

وی افزود: جنایات گروهک غرب ساخته داعش برای هیچ‌کس پوشیده نیست، این گروهک موردحمایت آمریکا تلاش می‌کند تا با کشتار ‏وحشیانه مسیحیان و پیروان سایر ادیان، نقشه غرب در اسلام هراسی را تکمیل نماید.

 امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه اعضای این گروه مسلمان نبوده و اسلام رانمی شناسند تأکید کرد: جریان‌های افراطی و ضد اسلامی با ساختن فیلم‌هایی از کشتار غیر مسلمین، اسلام را به‌عنوان مکتب جنایت جلوه می‌دهند و خواسته‌های غرب وحشی را محقق می‌کنند‎.

این استاد حوزه با انتقاد از سکوت خفت‌بار شورای امنیت سازمان ملل بیان داشت: عملکرد داعش در سربریدن و قتل گروگان‌های خود از ملیت‌ها و پیروان ادیان مختلف و ازجمله مسلمانان، حاکی از آن است که این ‏گروه تروریستی به هیچ قاعده واصلی جز کاربرد خشونت حداکثری پایبند نیست‎.‎

امام‌جمعه توپ آغاج تأکید کرد: تداوم تعلل جامعه جهانی در برخورد با گروه تروریستی داعش فرصت را به این گروه جنایتکار داده است تا فجایع ‏خود را در مناطق مختلف جهان تشدید کند‎.‎

حجت‌الاسلام حکیمی فر در ادامه بابیان اینکه؛ امریکا خود حامی تروریسم و تولیدکننده تروریست است در امور داخلی ایران دخالت می‌کند بیان داشت: احمقانه‌ترین حالت وزارت امور خارجه آمریکا دخالتشان در رابطه با حصر سران فتنه است؛ درحالی‌که ترور سه دانشجویی مسلمان خیر در چپل هیل کارولینای شمالی در سکوت رسانه‌ای و مسئولان غرب واقع‌شده است.

*شهدای روحانی چون ستاره‌ای در آسمان ایران اسلامی می‌درخشند

وی در بخش دیگر سخنان خود؛ با اشاره به شهادت شیخ فضل‌الله محلاتی گفت: آمار شهدای روحانی در کشور چهار هزار و سیصد و شصت‌وسه نفر است که به نسبت جمعیت دیگر اقشار جامعه، بالاترین میانگین ‏را دارد‎.‎

امام‌جمعه توپ آغاج تصریح کرد: ‎62 ‎امام جماعت و 43 امام‌جمعه به‌جز شهدای روحانی در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند‎.‎

*امریکا راهی جز تداوم مذاکرات ندارد

حجت‌الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان بابیان اینکه گروه مذاکره‌کننده باید مذاکره باعزت را در برابر غربی‌ها به نمایش بگذارند خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش رو بودن مذاکرات بین معاونین؛ تیم مذاکره‌کننده نباید تهدیدهای امریکا را جدی بگیرند مطمئن باشید آمریکایی‌ها در صورت مقاومت ایران هیچ راهی جز تداوم ‏مذاکرات و تن دادن به یک توافق خوب را نخواهند داشت.

وی تبعیت از ولایت‌فقیه را رمز پیروزی ملت ایران ذکر کرد و گفت: مسئولان نظام به‌ویژه گروه مذاکره‌کننده انرژی هسته‌ای همواره از

 

رهنمودهای ولایت‌فقیه باید استفاده کنند، زیرا تبعیت از ولایت‌فقیه رمز موفقیت همگان در برابر زیاده خواهان است.

*توجه جدی به شهر توپ آغاج از ضروریات مسئولان استانی و شهرستانی باید باشد

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش مسئولان شهرستان بیجار توجه جدی مسئولان استان و شهرستانی را به شهر توپ آغاج خواستار شد و گفت: این شهر از جوانان تحصیل‌کرده آماده‌به‌کار برخوردار بوده که باید تدابیری برای ایجاد بنگاه‌های زودبازده اشتغال‌زایی شد.

حجت‌الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: بیکاری یکی از مهم‌ترین عوامل گرایش جوانان به بزه‌کاری و اعتیاد است.

وی برخورد قاطعانه دستگاه قضایی را با عوامل فروش مواد افیونی ضروری دانست خاطرنشان کرد: نباید عوامل فروش مواد توهم‌زا، شیشه و غیر... در جامعه احساس آرامش کنند دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با آن‌ها داشته با اشد مجازات از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری نماید.

امام جمعه توپ آغاج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله میرزای شیرزای خاطرنشان کرد: جنبش تحریم توتون و تنباکو و فتوای تاریخی میرزای شیرازی از مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر است.

حکیمی فربا بیان اینکه شاهان بی کفایت ایران سرمایه های ملی را برباد میدادند تصریح کرد: ناصرالدین شاه در سفر سوم ‏خود ‏به اروپا در اثر ولخرجی های زیاد و عیاشی ها، پول هایش تمام شد و چون دیگر پولی در بساط نداشت، امتیازی را در ‏زمینه ‏کشت، توزیع و فروش توتون و تنباکو به یکی از مشاوران و نزدیکان نخست وزیر انگلیس به نام «ماژور تالبوت» واگذار ‏کرد و ‏در مقابل 25 هزار لیره دریافت کرد.‏

*جاده توپ آغاج - بیانلو دو بانده شود.

امام جمعه توپ آغاج در پایان با اظهارتاسف از تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: مسیر توپ آغاج بیانلو نیاز فوری  به دو بانده شدن دارد، عدم دید کافی، نداشتن حریم جاده ای موجب  شد تا بیشترین تصادفات این شهر در این جاده اتفاق بیفتد.

حکیمی فر تاکید کرد: دو بانده شدن این محور منجر به کاهش چشمگیر تصادفات و سوانح جاده ای تا ۵۰ درصد می شود.

انتهای پیام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی