پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ب.ظ

۱

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام والمسلمین حکمت حکیمی فرظهر امروز 4اردیبهشت در خطبه های نمازجمعه شهرتوپ آغاچ که در مسجدحضرت صاحب الزمان برگزارشد اظهارداشت:تقوا عبارت است پیمودن راه کمال بصورتی که  شخص به گناهی رسید خود را از افتادن گناه کنترل کند.

وی با اشاره به مراحل تقوی گفت:مراحل رسیدن به گام تقوا، در گفتار،سیاست،خانواده و در مسائل اجتماعی است.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: 

تقوا در سیاست
در مسائل سیاسی قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقین ؛ ‌ای پیامبر ، تقوا داشته باش و پیرو کفار ومنافقین نباش. »
انسان با تقوا محال است با گروهک‌هایی رابطه داشته باشد ؛ زیرا از خدا می‌ترسد .
انسان های با تقوا نه به خود و نه به جامعه آسیبی نمی رساند بلکه برعکس بزرگترین جنایت ها از آنِ انسان های بی تقوا رخ داده است .

آنچه در دنیای امروز مطرح است ، کمبود علم نیست ، بلکه کمبود تقوا است .

تقوا در خانواده

« أَمْسِکْ عَلَیْکَ زَوْجَکَ وَ اتَّقِ اللَّهَ »

مرد یا زن با تقوا کسی است که در خانه ، خوب همسرداری کند ، ظلم نمی ‌کند و اگر ظلمی را مرتکب شد ،عذرخواهی می‌کند .

انسان با تقوا حرف بی سند نمی ‌زند و گواهی ناحق نمی‌دهد، آدم با تقوابه کسی سوء ظن ندارد. انسان با تقوا در سخت ترین شرایط ، حرف حق را رها نمی کند ، به اسم دروغ « مصلحت آمیز» هر چیزی را نمی‌گوید

تقوا در مسائل اجتماعی

«وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ »

با ایجاد تقوا ، نصب و عزل‌ها الهی می شود . دیگر به خاطر روابط ، نصب و عزلی اتفاق نمی افتد .

معلم با تقوا دیر سر کلاس نمی رود ، ازدرسش کم نمی گذارد ؛ « وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ ؛ وای بر کم فروش‌ها»8

کارمند اداره اگر با تقوا باشد ، باتلفن اداره کار خصوصی انجام نمی دهد ، با خودکار اداره لیست خریدهای منزل را نمی نویسد ، ساعات کار مردم راصرف کار خصوصی خود نمی‌کند .

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکرتوپ آغاج با بیان اینکه؛ رعایت تقوا در خانواده موجب استحکام خانواده ها می شود بیان داشت: خیلی از کشمکش های زوجین در خانواده ها عدم رعایت تقوای الهی پیرامون خانه است.

حجت الاسلام حکیمی فر با انتقاد از طلاق و اختلافات بی مورد در خانواده ها تصریح کرد:آیا واقعا خانواده های که با هیچ تیشه به ریشه و بنیان خانواده ها می زنند و فکری به حال کودکان خورد سال خود نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان امروز  ،جوانان فرداهای هستند که با انتقاد تمام از پدر و مادر خود خواهند پرسید چرا از کودکی از نعمت پدر و مادر محرومم کردید 

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به حادثه طبس گفت: در روز 5 اردیبهشت 1359 تفنگداران ارتش آمریکا در عملیاتی که بعدها فاش شد نام آن «دلتا» بوده است، با هدف آزاد کردن گروگان ‌های این کشور که در سفارت آمریکا در تهران تحت مراقبت بودند، در صحرای طبس پیاده شدند.

قرار بود این نیروها از طبس با هلی ‌کوپتر به ‌سوی تهران حرکت کرده و در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) فرود آیند و سپس با لباس مبدل، به سفارت آمریکا در تهران حمله کرده و گروگان ‌ها را آزاد کنند. طبق این نقشه، آنان پس از پایان فعالیتشان، از همین راه به طبس رفته و از آنجا با هواپیما از ایران خارج می ‌شدند.

نیروهای آمریکایی برای  ‌انجام این عملیات در «فورت برگ» آمریکا آموزش نظامی دیده و در فرودگاه کارولینای شمالی تمرین کرده و پیش از شروع عملیات نیز به پایگاه ‌هایی در مصر و عمان منتقل شده بودند.

فرودگاه ‌های نظامی مصر، عمان و عرشه ناو هواپیمابر آمریکا در دریای عمان از مراکز عمده برخاستن هواپیماها و هلی ‌کوپترهای مهاجم آمریکا برای فرود در منطقه طبس بود. ناو هواپیمابر نیمیتس نیز چهار ماه پیش از این حمله، دی ‌1358 در چارچوب نیروهای موسوم به «واکنش سریع» وارد خلیج فارس شده بود.

حمله نظامی آمریکا به طبس، دو هفته پس از آن صورت گرفت که دولت این کشور در اقدامی یک ‌جانبه، روابط کشورش را با جمهوری ‌ اسلامی ایران قطع کرد.

 حکیمی فرتصریح کرد:نیروهای آمریکایی شامل 132 نظامی، هشت هلی ‌کوپتر و سه هواپیمای باربری هرکولس 031C پس از استقرار در طبس و قبل از حرکت به تهران دچار حوادث مختلفی شدند و از ادامه ماموریت بازماندند. دستگاه هیدرولیک یکی از هلی ‌کوپترها از کار افتاد، هلی ‌کوپتر دیگر بر اثر طوفان شن و عدم دید کافی به هنگام جابجایی، با یکی از هواپیماهای ‌ هرکولس برخورد کرده و هر دو وسیله نقلیه آتش گرفت و در نتیجه آن هشت تن از نظامیان در شعله ‌های ‌ آتش سوختند.

وی با بیان اینکه؛ ابرقدرت آن روز امروز یک قدرت پوشالی تبدیل شده است تاکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش و سپاه و توده های مردم با تکیه برایمان و قدرت الهی هرگونه دستان تجاوز گر را قطع خواهند کرد.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز گرامیداشت شورا،شهر و شهروند اظهارداشت: یکی از پایه‏های اصلی تحقق انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت گسترده مردم بوده و بدون داشتن این پشتوانه عظیم، مسلماً پیروزی محقَّق نمی‏شد. در همین راستا در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ ش، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، طی فرمانی به شورای انقلاب، توصیه کردند که آیین‏نامه تدوین شوراها را تنظیم کند تا اصلِ حضور و مشارکت مردم تامین شود. با پایان جنگ و به وجود آمدن ثبات و آرامش جهت تحقق آرمان‏های والای حضرت امام و پیاده شدن این اصل قانون اساسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام نقاط کشور باحضور گسترده مردم و با شرکت بیش از ۲۴ میلیون نفر در هفتم اسفندماه سال ۱۳۷۷ برگزار شد

ریس ستاداحیای امربه معروف و نهی ازمنکرشهرتوپ آغاج بیان تصریح کرد: قران کریم می فرماید:و شاوِرهُم فِی الأمرِ فَإذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَی اللَّهِ)

ای پیامبر! در کارها با ایشان مشورت کن ، و آن‏گاه که تصمیم گرفتی بر خدا توکّل کن و یا اینکه آن را به دژمستحکمی تشبیه می کند پیامبرصلی الله علیه وآله : المُشاوَرَةُ حِصنٌ مِنَ النَّدامَةِ و أمنٌ مِنَ المَلامَةِ مشورت دژی در مقابل [هجوم] پشیمانی و مایه ایمنی از سرزنش است.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره الگوهای رفتاری اعضای محترم شهر و روستا تاکید کرد: همان گونه رهبرمعظم انقلاب فرمودند«هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان‌شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسی و در قانون عرفی معیّن کرده‌اند» باید بدانند و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده ببرند.

حکیمی فر با بیان اینکه شوراهاباید نقش اول شعار سال همدل و همزبانی و دولت و ملت باشند گفت:شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادی دیگر از اداره‌ی کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می‌گذارند.
توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه‌ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می ‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ی عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور می‌شود.

امام جمعه توپ آغاج گفت:از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضاء محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه‌ی مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند.

این استادحوزه علمیه تاکید کرد: سلامت بافت مدیران شهری بسیار مهم است زیرا بی توجهی به این بافت، موجب بروز مشکلات عدیده و تأثیرگذاری آنها بر زندگی روزمره مردم می شود، لذا باید در انتخاب مدیران در سطوح مختلف دقت و اهتمام لازم برای رعایت معیارها انجام گیرد.

خطیب جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد:خالص کردن نیت برای خدمت به مردم،تفاهم و همدلی اعضای شورای اسلامی در سالی که به همین شعار اختصاص دارد بسیار حائز اهمیت دارد . 

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: همکاری‌ای و همدلی ای را که الان بین اعضای شورای شهر و همچنین بین شورای شهر و شهردار وجود دارد، با همه نیرو باید تقویت شود البته همانطوری که صریح کلام رهبرمعظم انقلاب است«شهردار توجّه داشته باشد که شورای شهر ریشه اوست؛ شورای شهر هم مدیری را که انتخاب کرده، با همه وجود تقویت کند. با هم باشید.»لذا شورای شهر، شهردار را تقویت کند؛ چون سربازی است که او را به وسط میدان فرستاده است؛ بنابراین باید پشت جبهه او را به‌طور کامل داشته باشد. آن سرباز هم خود را از ریشه و اصل و پایه خود منقطع نداند؛ متّصل به آن‌جا و منبعث از آن‌جا بداند. این، مجموعه واحد مدیریّت شهری است.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای اسلامی و دیگر مسئولین با اهتمام و جدیت تمام مشکلات موجود رابا جدیت  و توسعه و آبادانی شهری برطرف نموده و موجب رضایت پروردگار باشند.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگرسخنان خود ضمن گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه خدمات خوبی جهت سلامت مردم به خصوص اقشار کم درآمد در کشور توسط دولت یازدهم ایجاد شده است تصریح کرد:سلامت یک امر زیربنایی است و همه مسئولان باید توجه ویژه ای به سلامت آحاد جامعه داشته باشند.

خطیب جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد:هفته سلامت  فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود.

حجت الاسلام حکیمی فردر ادامه با اشاره به آتش سوزی هفته گذشته در شهرتوپ آغاج بیان داشت: در دیدار با مسئولان بهداشت شهرستان ضرورت استقرار آمبولانس را مطرح کردم و این حادثه آتش سوزی موجب شد که سه نفر از همشهریان ما موجب سانحه سوختگی شدند.

وی با انتقاد از عدم حضور آمبولانس برای انتقال مصدومین به بیمارستان خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم آمبولانس در مرکز درمانگاه و شبانه روزی نبودن درمانگاه این شهر موجب شد تا حادثه دیدگان با وسیله نقلیه شخصی و سواری به بیمارستان منتقل شوند وکه موجب جراحات بیشر مصدومین می شود.

امام جمعه توپ آغاج بیان کرد: امیدوارم مسئولین بهداشتی شهرستان و استان با در نظر گرفتن بافت جمعیتی این شهر، در هفته سلامت برای تحقق شعار عدالت در سلامت همه شهروندان  نیازهای اولیه درمانی از جمله اختصاص یک دستگاه آمبولانس به این شهر باشیم باشیم .

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید ببخشید این نظراتو فقط حاج آقا میخونن یا کسه دیگه ای هم میخونن؟
پاسخ:
با سلام ؛ و تشکر از حضورتون نظرات بعد از انتشار هرکسی که به سایت مراجعه کند می تواند نظرات مخاطبان را ملاحظه نماید  فقط تنها در صورت  ارسال پیام خصوصی حاج آقا ملاحظه می کنند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی