پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۱ ق.ظ

۰

بیجار بام ایران-امام جمعه توپ آغاج بابیان اینکه گم کردن اهداف و آرمانهای نظام اسلامی، بزرگترین خطر بشمار می آید خواستار تبیین اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل جهت آشنایی نسل جوان شد.حجت‌الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز 10 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر توپ آغاج که در مسجد صاحب‌الزمان (ع) این شهر برگزار شد ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: هر مکتبى نظام ارزشى دارد که همه‌چیز را بر معیار آن ‏مى‏سنجد، مکتب الهى ‏اسلام همه معیارهاى نادرست را درهم‌ریخته و تقوا را ‏یگانه معیار تام و تمام براى ارزیابى انسان‏ها قرار داده ‏است.

وی با اشاره به آیه «ان أَکرَمَکم عندَ اللّه‏ِ أَتقکم»؛ افزود: ‏شریف و کریم‏ترین انسان‌ها نزد خداوند باتقواترین آن‌ها است.

امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه خداوند در قرآن در «چهل‌ونه» موضع، متقین را ستوده و در ‏‏«هشتادوسه» موضع، از پاداش‏ها و اثرات نیکوى تقوا ‏یاد نموده است؛ خاطرنشان ساخت: آیاتى از قرآن، تقوا را وسیله فوز و نائل ‏شدن به خداوند سبحان، مایه قبولى اعمال، ‏محور کرامت انسان، زمینه حصول میزان تشخیص ‏حق از باطل، راه خروج از بن بسته‌ای فکرى و ‏عملى و اخلاقى معرفى مى‏کند.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر توپ آغاج با اشاره به آثار تقوا گفت: آثار تقوا در قرآن به سه گروه دنیوى، ‏اخروى و مستمر تقسیم می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیمی فر روزی بدون حساب به بنده باتقوا را از «آثار دنیوى تقوا» دانست و بیان داشت: قرآن با صراحت تمام می‌فرماید «وَ مَن یتَّق اللّه‏َ یجعل لَّه مخرجا ‏‏* وَ یَرزُقهُ من حیثُ لا یحتسِب»؛ لذا هر کس خداترس ‏شود، خدا راه بیرون شدن را بر او مى‏گشاید و از جایى ‏که گمان نبرد، به او روزى عطا می‌کند.

وی با اشاره به آیه «ذَلک الکِتبُ لا ریبَ فیهِ هُدىً ‏لِّلمُتَّقین»؛ ادامه داد: هدایت قرآن نصیب ‏افراد باتقوا مى‏گردد کسانى که تقوای الهی را در زندگی روزانه خود رعایت کنند خدا درهاى ‏برکات آسمان و زمین را بر آنان باز می‌کند «وَ لو أَنَّ ‏أَهل القرَى ءَامَنوا وَ اتَّقَوا لَفتَحنا علیهم برَکَتٍ مّن السَّماءِ ‏و الأرضِ»

امام‌جمعه شهر توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های آن حضرت اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه علیهاالسّلام، که بعد از حضرت زهرا سلام‌الله علیها از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به ‏شفیعه محشر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نمی‎رسد.

حکیمی فر با اشاره به آیاتی از قرآن«هدف از خلقت انسان را عبادت و بندگی خداوند ذکر کرد و گفت: کسانی که به این هدف مهم پی بردند درراه ‏رسیدن به عالی‌ترین مرحله آن سر از پا نمی‌شناسند از همین رو یکی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت، کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ‏هست. او با عبادت و شب‌زنده‌داری هفده‌روزه‌اش در واپسین روزهای عمر شریفش در مدت اقامتش در منزل موسی بن ‏الخزرج، گوشه‎ای از یک‌عمر عبودیت و خضوع و خشوع آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است.

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود تبریک آغاز جشن‌های دهه مبارک فجر اظهار داشت: ‏انقلاب اسلامی قبل از آن‌که یک تغییر و تحول سیاسی در عرصه نظامات حکومتی برای جابجایی قدرت باشد، یک جریان فکری مبتنی بر مبانی و ایدئولوژی اسلامی و برخوردار از سیستم رهبری الهی و معنوی و به پشتوانه مردمی است.

وی افزود: منحصربه‌فرد ایمان، روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، بصیرت و هوشمندی، روحیه اجتماعی و فرهنگی با تمدنی پرافتخار و عظیم، عاشق و طالب علم و فن‌آوری و روحیه حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین و.. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نظام است.

امام‌جمعه توپ آغاج تصریح کرد: مستکبران و ظالمان و صاحبان قدرت شیطانی به دلیل همین ویژگی‌ها و جوهره و ماهیت بی‌بدیل نظام اسلامی همواره موردتهاجم قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر بابیان اینکه مردم تا آخرین قطره خونشان پای انقلاب ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: به‌رغم محاصره‌ها و تحریم‌ها، تهاجمات و توطئه‌ها، ترورها و تخریب‌ها، کودتاها و فتنه‌ها، دشمنان ملت ایران تاکنون نتوانسته‌اند کمترین خدشه و یا مانعی بر سر راه انقلاب اسلامی وارد کنند.

امام‌جمعه توپ آغاج موفقیت‌های ملت ایران را در ایستادگی مقابل زورگویان سه عامل ایمان، اتحاد، بصیرت و حضور آگاهانه و انقلابی در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی دانست و بر آن تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: ملت مؤمن و ولایتمدار و شریف ایران اسلامی و عموم دوستداران انقلاب درجای جای جهان در حالی به استقبال دهه فجر 93 و مراسمات جشن سی و ششمین سال انقلاب اسلامی می‌رویم که شرایط ویژه‌ای در محیط بین‌الملل و عالم اسلام وجود دارد.

وی موج ظالمانه اسلام هراسی و شکستن قبح اهانت به مقدسات ادیان از طرف کشورهایی که دم از احترام به حقوق ملت‌ها می‌زنند را زشت‌ترین چهره سران کشورهای غربی دانست و بیان داشت: مستکبرین و کشورهای حامی تروریست؛ ماهیت و ارزش آزادی را با اهانت به مسلمانان به مسلخ برده و شعار دمکراسی و مردم‌سالاری سر می‌دهند.

امام‌جمعه توپ آغاج، اسلام هراسی غرب را ترس سران کشورهای مستکبر از رشد مسلمانان دانست بیان داشت: ایستادگی در برابر خواستگاه ملت‌ها، خفه کردن صدای ملت‌های مظلوم سخنرانی در مقام امنیت بین‌الملل نهادینه‌سازی بی‌شرمانه جریان‌های تکفیری و داعشی در راستای تروریست پروری از ویژگی‌های سران رژیم صهیونیستی و مستکبرین است.

حجت‌الاسلام حکیمی فر در ادامه بابیان اینکه گم کردن اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی، بزرگ‌ترین خطر بشمار می‌آید خاطرنشان کرد:

انقلاب به حول قوه الهی ادامه دارد زیرا همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب  می‌فرمایند اگر انقلاب به معنای ایجاد تحول بنیادین است و نوید نجات و سعادت و ‏صلاح برای قشرهای عظیم محروم و مظلوم را می‌دهد و دشمن‌هایی نیز در برابر جهت‌گیری‌های آن به‌صف آرایی خواهند پرداخت، این نشانه تداوم انقلاب و ایستادگی در برابر زورگویان است.

‏وی علامت تحقق کامل انقلاب را در راستای ایمان به خدا و استقامت و عمل به دستورات الهی دانست و گفت: بخشی از اسلام، عمل مردم در نظام کلی اجتماعی و حرکت‌های عمومی بوده و بخش دیگر، مربوط به عقاید و کیفیات روحی و عمل شخصی مردم است، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در خصوص می‌فرمایند: اگر انقلاب عظیم ما و نظام جمهوری اسلامی، با ‏همه امکانات مادی و معنوی‌اش نتواند دل‌ها و خلقیات مردم و حقیقت وجود آن‌ها را ازآنچه معلول تربیت‌های غلط دیرین ‏است، به مردم مسلمان متبدل کند، قطعاً موفق نشده و انقلاب واقع نگردیده است.

وی در بخش سوم سخنان خود ضمن تبریک پیروزی نیروهای حزب‌الله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در پایان عمر غیر مشروع خودش واقع‌شده و در سراشیبی سقوط دست‌وپنجه می‌زند.

امام‌جمعه توپ آغاج ضمن محکوم کردن اقدامات آل خلیفه در بحرین تأکید کرد: نهادهای بین‌المللی به‌اصطلاح مدافع حقوق بشر نسبت به وضعیت بزرگان علمای شیعه در بحرین و عربستان خود را به خواب زمستانی زده‌اند.

حکیمی فر آزادی فوری «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق، در کشور بحرین و آیت‌الله شیخ نمر النمر در عربستان را از سازمان‌های بین‌المللی خواستار شد و بر حضور مردم درصحنه تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به مشکل اشتغال جوانان توپ آغاجی تصریح کرد: نهادهای دولتی و مردم باید درزمینهٔ های اشتغال‌زایی جوانان، گام‌های مؤثری بردارد و از مهاجرت جوانان جویای کار با اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی جلوگیری کند.

امام‌جمعه توپ آغاج ادامه داد: با استفاده تقویت روحیه تعاون و تعامل بین مردم و تجمیع سرمایه‌های سرگردان آنان و جذب حمایت‌های قانونی و مالی ادارات و بانک‌ها می‌توان فرصت‌های درآمدزایی ایجاد کرد و انگیزه سرمایه‌گذاری را افزایش داد.

حکیمی فر نبود شعبه بانکی، مرکز کلانتری در شهر را از دیگر مشکلات مردم ذکر کرد و گفت: امیدوارم مسئولان شهرستان، شورا و شهرداری نسبت به مشکلات رسیدگی نمایند.

انتهای پیام

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی