پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ

۰

ماه رجب ایستگاه اصلاح‌

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ

روزه، صدقه، فرازهای اجتماعی ادعیه، ادعیه ولایی و.....نمونه‌هایی از این زمینه‌های اصلاح اجتماعی و سیاسی است. ** الف) ماه رجب ایستگاه اصلاح‌ در منظر دین که هدف ساختن انسانها را دنبال می‌کند، کل دوره سال و عمر هر انسان کلاس درس تئوری و عملی‌ انسانهاست. شب و روز و کوتاه و طولانی شدن آن‌ها- روزهای هفته و ماه - فصول و... و اعمال مختص به هر یک از آن‌ها، اجزایی از این دوره آموزشی است. به‌عنوان مثال در برخی روایات به تناسب شب‌های بلند زمستان برای عبادت و روزهای بلند تابستان برای روزه اشاره شده است. مثال دیگر در این خصوص وجود چهار ماه حرام برای تعطیل موقت جنگ است که به‌نوعی نقش سرعت‌گیر را بر سر راه جنگ ایفا می‌کند.  دوره سه‌ماهه رجب، شعبان و رمضان نیز در زمینه تقویت جنبه عبادی و اصلاح معنوی چنین نقشی دارند.  

اصلاح اجتماعی و سیاسی‌ نکته‌ای که معمولا مورد غفلت واقع می‌شود، توجه به آثار اصلاحی این سه ماه و عبادات آن‌ها در زمینه‌های اصلاح اجتماعی و سیاسی است. بسیاری افراد صرفاً از منظر فردی به این آثار می‌نگرند و حال آن‌که این سه ماه را می‌توان به‌عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای اصلاحات معنوی اجتماعی و حتی سیاسی دانست. مسؤولان نظام اسلامی که به‌دلیل اشتغالات فراوان و درگیری‌های سیاسی و جناحی ممکن است از تقوای سیاسی لازم و معنویت کافی فاصله بگیرند، با ورود در این ماه‌ها و بهره‌مندی از برکات معنوی آن توقف و بازگشتی به فضای معنوی خواهند داشت.

ب) نمونه‌هایی از آموزه‌های اجتماعی - سیاسی رجب‌ استغفار: همانگونه که گناهان اجتماعی و سیاسی به‌دلیل گستره بیشتر تأثیر آن‌ها مضرات بیشتری دارند، استغفار از آن‌ها نیز ضروری‌تر است و نباید مورد غفلت واقع شود. ای بسا رجوع به پیامبر و استغفار در حضور آن‌حضرت 1 و طلب مغفرت ایشان برای گنهکار در آیه 64 سوره نسآ به همین گناهان اجتماعی و سیاسی مربوط باشد.

2-  روزه: بدون‌شک روزه علاوه بر آثار فردی در زمینه کسب تقوا و تقویت اراده، در زمینه تقویت استقامت یک ملت نیز تأثیر به‌سزایی دارد و در واقع نمادی از خروج جمعی از اسارت شکم و تمایلات است.

3-  اذکار توحیدی: توحید و توجه همه‌جانبه به خدای متعال و آوردن این اعتقاد به عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی و حکومتی زندگی، مهم‌ترین رکن اعتقادات اسلامی است. قرآن کریم عصاره آموزه‌های انبیا را «ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» بیان نموده و اطاعت از غیر خدا را شرک و پرستش غیر خدا نامیده است.

 دعای «خاب الوافدون علی غیرک و.....» به نقل جناب قرائتی از شهید مطهری راهی برای تقویت اخلاص خواهد بود.

4-  صدقه و اطعام: صدقه هم به‌صورت مستقل و هم به‌عنوان بدیلی برای روزه هر روز ماه رجب وارد شده که در عین آن‌که از منظر شخص انجام‌دهنده، آثار فردی فراوانی دارد، آثار اجتماعی رفع نیاز نیازمندان در جامعه را نیز در پی‌ خواهد داشت.

5-  تقویت ارتباط ولایی: دعاهایی با مضامین بسیار عمیق در تبیین جایگاه «ولاة امر» در خلقت و یا در زمینه توسل به آن‌ها و یا زیارتشان در هر یک از مشاهد مشرفه در ماه رجب ذکر شده، این جنبه را تقویت می‌نماید.

6-  دعا و درخواست نیاز و بیان راز: صرف دعا با مجموعه آدابی که برای آن ذکر شده و تأثیر امیدافزایی که برای‌خروج از بن‌بستها دارد نیز جدای از منظر فردی به موضوعات کلان سیاسی - اجتماعی نیز مربوط می‌شود. حضرت موسی در پاسخ قومش که گفتند: «انا لمدرکون» فرمود: «کلا ان معی ربی سیهدین».

 در دعای دیگر می‌خوانیم: «الهم انی اسالک صبر الشاکرین لک....»

 در میان دعاها انچه به نام «اعمال‌ ام داود» مطرح شده، در این خصوص مؤثرتر است.

7-  اعتکاف: اگرچه اعتکاف در سیره نبوی در دهه سوم ماه رمضان بوده و نسبت خاصی با زمان دیگری ندارد اما امتاز ایام البیض ماه رجب و انجام‌ اعمال‌ ام‌ داود در آن، این ایام را به ظرف مناسبی برای اعتکاف تبدیل نموده، اعتکافی که شخص اول حکومت اسلامی یعنی نبی اکرم به آن اهتمام داشته است و این به معنی نیاز مسؤولان نظام اسلامی به انجام چنین عبادتی است.

8- مناسبتهای رجب: ولادتهایی چون ولادت امام باقر، امام جواد و امیرالمؤمنین علیهم السلام و شهادتهایی ‌چون شهادت امام ‌هادی و موسی‌بن جعفر علیهما السلام و نیز مناسبت ویژه بعثت رسولخدا صلی الله علیه و آله.

خطبه دوم

 حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به سخنان سید حسن نصرالله در موردولایت مداری بیان داشت: بزرگوارى از چهره پرافتخار عرب و عجم، خط‌شکن جبهه مقاومت، یعنى جناب آقاى سیدحسن نصرالله نقل مى‌کرد که ایشان فرمودند (نقل به مضمون): فرقى است بین ما و شما در ایران و آن این‌که ما به جایگاه ولایت و رهبرى و شخص امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) اعتقادى و تکلیفى مى‌نگریم و لذا تمام هوش و حواسمان به سخنان و منویات و هشدارهاى معظم‌له معطوف است و با ایمان و اعتقادى راسخ به نجات‌بخش بودن رهنمودهایش، تبعیت از ایشان را بر خود فرض و واجب مى‌دانیم ولى در ایران هستند شخصیتها و افرادى که نگاهشان به منویات امام خامنه‌اى(مدظله) صرفاً ارشادى است و هیچ تعبّد و تقیّد و التزام عملى نسبت به فرامین و رهنمودهاى حضرت ایشان ندارند و لذا به‌راحتى در مسائل گوناگون دچار اشتباهات محاسباتی و چه‌بسا زاویه گرفتن با ولایت و رهبرى مى‌شوند.

وی گفت: نعمت رهبرى دینى و ولایت فقیه مقتدر و هوشمند و بصیر، نعمتى منحصربه‌فرد است که به برکت انقلاب عظیم اسلامى و مجاهدتهاى علما و روحانیت مبارز در طول تاریخ، پروردگار عالم نصیب مردمانى شایسته همچون ملت بزرگ و غیور ایران و بلکه امت اسلامى نموده است.
شکرگزارى این نعمت بزرگ الزاماتى دارد که نباید هرگز از آن‌ها غفلت نمود که از آن‌جمله است:
1.  شناخت و باورداشت مبانى ولایت فقیه و تعریف آن در امتداد ولایت ائمه معصومین و پیامبر اعظم (صلوات الله علیهم اجمعین)
2.  وثوق و اعتماد و اطمینان به ولایت و رهبرى به‌عنوان تکیه‌گاه و محور اصلى وحدت و یکپارچگى و انسجام جامعه و امت و بلکه جهان اسلام‌
3.  تبعیت و اطاعت محض توأم با ترجیح و اولویت‌بخشى نسبت به فرامین و رهنمودهاى صریح رهبرى معظم انقلاب
4.  جدى گرفتن هشدارها، رهنمودها و دستورات ولى امر به‌عنوان شاخص و معیار اصلى سنجش دوستان و دشمنان واقعى ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامى
5.  حمایت و پشتیبانى خالصانه و همه‌جانبه از ولایت و رهبرى به‌عنوان محور اصلى خیمه نظام و جامعه اسلامى.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: به‌راحتى مى‌توان عملکرد و مواضع جریانها و حتى نخبگان سیاسى و اجرایى اعم از مسؤول و غیرمسؤول را محک زد، چنان‌که بیشترین انحراف و گرفتار آمدن در آتش فتنه‌ها و نافرمانیها و زاویه‌گرفتنها و بلکه تحلیلها و رفتارهاى دشمن شادکن را می‌توان با همین معیار، استخراج و فهم نمود و در مقام النصیحة لائمة المسلمین، ناصحانه نیز تذکر داد و یا آن‌که عملکردها و مواضع درست و صحیح را نیز مورد حمایت و تشویق و یا تأیید قرار داد.
به‌عنوان مثال وقتى امام خمینى(ره) آمریکا را شیطان بزرگ مى‌نامد و خلف صالح وى امام خامنه‌اى عزیز نیز همچون وى، هرگونه تماس و ارتباط با آمریکا را مردود و مذموم و به ضرر ملت ایران و بلکه جهان اسلام مى‌دانند و بارها نیز با ادبیاتهاى گوناگون هشدار داده و به‌ویژه نخبگان و مسؤولان دولتى را رهنمون بوده‌اند، بالطبع هرگونه مذاکره و گفت‌وگو و با هر تحلیل و توجیهى با سران آمریکا را امرى غلط و به‌دور از مصلحت و حکمت مى‌دانیم تا چه رسد به لبخند و قدم زدن با سرخطهاى اصلى فتنه و آشوب و حامیان درجه یک تروریسم در منطقه و جهان!
و از همه مهم‌تر طرح موضوعات و مطالبى در جهت مخالف منویات و نظرات حکمت‌گون و صریح امام خامنه‌اى(مدظله) به‌ویژه در راستاى مؤلفه‌هاى اقتدار و عزت مردم و انقلاب را خیانتى آشکار و پالسهاى امیدوارکننده‌اى براى جبهه استکبار و دشمنان ملت ایران تلقى مى‌نمائیم.

حکیمی فر گفت: البته نوع برخورد عزتمندانه ریاست محترم جمهورى را در لغو سفر به اتریش، پیرو برخورد غیرمنطقى و به‌دور از شأن و اخلاق دیپلماتیک مسؤولان آن کشور در ترجیح عدم برخورد با تجمع هرچند محدود تنى چند از اعضاء گروهک تروریستى منافقینى که همواره دستانشان تا مرفق به خون حدود 17000 شهید ترور آغشته بوده و هست را نیز با همین معیار مورد تقدیر قرار مى‌دهیم.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: توجه به کم‌ظرفیتى و بى‌مهرى عناصرى در داخل جاى این سؤال همواره باقى است که با وجود این همه نشانه‌هاى عزت و اقتدار و سربلندى، چرا برخى بر طبل دوگانگى و اختلاف و تفرقه مى‌کوبند و در مقام ارتجاع و انفعال، جلب رضایت و خرسندى جبهه دشمن را بر رضایتمندى رهبرى انقلاب و مردم شریف ایران ترجیح مى‌دهند و چه وقیحانه ادعاى دلسوزى و خدمت نیز دارند؟! و البته انقلابى‌تر از هر انقلابى و حزب اللهى‌تر از هر حزب اللهى، شعار ولایت فقیه و اطاعت از رهبرى را در مقام حرف و قیل و قال فریاد مى‌کنند ولى در مقام عمل و رفتار، عکس آن ظاهر مى‌شوند و اگر به ایشان نقد منصفانه‌اى وارد شود با استفاده از شگردهاى جنگ روانى، منتقدین را تندرو و غیرمنطقى و بى‌سواد مى‌خوانند تا شاید مسیر حرکت براى ماندن در گلوگاه‌هاى قدرت و ثروت هم‌چنان در اختیارشان بماند. این در حالى است که سال 1395، چه به‌جا و به‌موقع، سال اقدام و عمل به‌ویژه در حوزه‌هاى اقتصاد مقاومتى نام گرفت تا کمتر حرف بزنیم و بیشتر در جهت پیشرفت و عدالت گام برداریم و البته اشکال اصلى در ناکامیها و بى‌توفیقى‌ها در سستى ولایتمدارى ماست و همین امر نیز محل اصلى نزاع و دعواست.

حجت الاسلام حکیمی فر  ضمن تبریک  روز ملی فن آوری هسته ای به دانشمندان و نخبگان و جوانان و ملت شریف ایران اسلامی گفت: فناوری هسته‌ای؛ دلیلی بر توان ما در پیشرفت اقتصادی با اتکای به داخل‌ است  .

حکیمی فر ادامه داد:ملت ایران، ملتی بود که  در بحث هسته ای از هیچ احدی  کمک نگفت؛ در حالی که همه درهای محصولات صنعتی و پیشرفت های  فنآوری را نیز بروی او می بستند، الحمدالله  نسل دوم و سوم و چهارم سانترفیوژ را خودشان  با اتکال بر خداوند ساختند، ملتی که از لحاظ علوم زیستی هیچ‌کس به او کمک نکرده، ناگهان نگاه می‌کنند می‌بینند از سلولهای بنیادی، حیوان تولیدی به‌وجود می‌آورد. در دنیا چند تا کشور این‌را دارند؟ هفت تا، هشت تا، نه تا کشور. حاکی از استعداد فوق‌العاده نیست؟! در اول جنگ، ما نمی‌دانستیم آر.پی.جی چیست، نه داشتیم، نه بلد بودیم، نه جزو سلاحهای سازمانی ما بود، حالا بعد از گذشت چند سال، با تحریم، کشور ما موشک سجیل می‌سازد، موشک ماهواره‌بر می‌سازد، دنیا هم همین‌طور وا می‌ایستد، با تعجب نگاه می‌کند. اول هم انکار کردند؛ گفتند بیخود می‌گویند، دروغ می‌گویند، نمی‌توانند؛ بعد دیدند خیر، هست. در همه بخشها همین‌جور است. این‌ها معنایش چیست؟ معنایش این است که این جوان خیلی با استعداد است، این ملت خیلی پرظرفیت است، این نیروی انسانی خیلی با ارزش هستند از این باید استفاده کرد. پس ما می‌توانیم.

حکیمی فر تاکید کرد: لزوم ایستادگى در پاسدارى از حقوق ملى‌ شکى نیست که اگر کشور ما امروز از فناورى هسته‌اى چشم‌پوشى کند، در آینده که فرآیندهاى هسته‌اى حرف اصلى تأمین انرژى جهان را خواهد زد، فرسنگ‌ها از دانش نوین و تأمین انرژى در عرصه جهانى فاصله خواهد گرفت و از آنجا که در سال‌هاى اخیر، مصرف سوخت در کشور ما به بیش از سه برابر افزایش یافته است، پیش‌بینى شده که در ظرف 30 تا 40 سال آینده اگر واردکننده نفت نباشیم، صادرکننده آن نیز نخواهیم بود.

به این ترتیب اگر کشور ما امروز از انرژى هسته‌اى بهره‌مند نشود، فردا نخواهد توانست انرژى مورد نیاز خود را تأمین کند و هر کشورى که نتواند انرژى مورد نیاز خود را تأمین کند، کشورى شکست‌خورده خواهد بود که استقلال و عزت دینى و ملى خود را به پاى کشورهاى پیشرفته مولد انرژى قربانى خواهد کرد و همان‌گونه که مقام معظم رهبرى فرمودند: «ما از انرژى هسته‌اى دست نخواهیم کشید؛ چراکه پیشرفت کشور در همه زمینه‌هاى علمى، یک حلقه به هم پیوسته است و در آینده، دانش هسته‌اى کانون توسعه علمى و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمى جهان عقب بمانیم.»  بنابراین، لازم است همه ملت و تمام مسؤولان نه تنها از فناورى هسته‌اى بلکه از کلیه پیشرفت‌هاى کشور در زمینه‌هاى مختلف پاسدارى کرده در برابر زیاده‌خواهى‌ها دشمنان اسلام و انقلاب به‌ویژه نظام جنایتکار آمریکا با تمام قوت و قدرت بایستند و از هیچ‌گونه تهدید تو خالى به‌اصطلاح ابرقدرت‌هاى در حال سقوط و فروپاشى نهراسند و به وعده‌هاى الهى امیدوار باشند، که خداوند تضمین کرده هرکس در راه حق و اسلام ناب عمل کند، او را یارى و دشمن را نابود خواهد کرد

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: عزم و اقدام و جدیت و استمرار  ملت ایران بدون‌تردید وضع مادی و اقتصادی خود را اصلاح خواهد کرد و این مهم به عزم و تصمیم به کار در همه طبقات جامعه، همکاری با دولت و حمایت از مسؤولین کشور، شجاعت در اقدام و تأثیر نپذیرفتن از سیاستهای خارجی و تبلیغات بیگانه نیازمند است و نه ارتباط با آمریکا و رفتن زیر بار زورگویانی که سالها تجربه ارتباط با آن‌ها را داریم.

وی گفت: اگر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، به طور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد که رونق اقتصادی و اصلاح پایه‌های اقتصادی کشور در میان‌مدت محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود. باید روند اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، به‌صورت یک حرکت مستمر و متوقف نشدنی، تا رسیدن به نتیجه ادامه یابد و هر یک از قوا نیز بر روند کار خود نظارت دقیق داشته باشند.

حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و نام هنرمند ارزشی انقلابی  کشور مرحوم سلحشور و آوینی بیان داشت: رهبر عزیز انقلاب  فرمودند : توقع انقلاب از هنر؛ نمایاندن زیبایی فداکاریهای 8 سال دفاع مقدس‌ است .

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: سالروز شهادت شهید آوینی به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است. شهید آوینی تمام لحظات عمرش را در مسیر به فعلیت رساندن احکام و ارزش‌های اسلامی در قالب هنر صرف کرد و در این‌راه هم خدمات ارزنده‌ای ازجمله ساخت مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح ارائه داد. وی درباره حقیقت هنر دینی معتقد بود که «هنر دینی، هنری است که در ذیل دین محقق شده باشد و این، حقیقتی است متمایز از آن‌که هنر امروز، امری مذهبی را هم چون موضوع کار خود برگزیند. هنر امروز به‌طور یقین هنر دینی نیست.»

2- مقام معظم رهبری را باید بی‌شک رهبر پیش‌رو در مسائل و دغدغه‌های فرهنگی کشور دانست که با تسلطی مثال‌زدنی در جایگاه یک مقام سیاسی و حکومتی، اشرافی متفکرانه در حوزه‌های فرهنگی کشور دارند. ورود ایشان به مسائل فرهنگی همیشه در بزنگاه‌هایی است که خطر کج‌روی فرهنگی در خط سیر سران امور فرهنگی کشور، به‌طور نامحسوس در نظر ایشان مشاهده و رصد می‌شود. بیانات و اشارات مقام معظم رهبری به نکات فرهنگی، نه تنها چاره‌ساز و راهبردی است، بلکه منشوری است از عملکرد استراتژیک فرهنگی یک نظام پیشرو که می‌تواند افق فرهنگی‌ یک کشور را ترسیم و آن‌را متفکرانه و مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی مطرح کند. بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع زائران حرم رضوی و اشارات ایشان به لزوم مشارکت بیشتر نیروهای انقلابی در مسائل فرهنگی و نیز اشاره به عملکرد خوب و پیش‌روی نیروهای انقلابی نظیر مرحوم سلحشور و شهید آوینی در تدوین و ترویج آرمان‌ها و اهداف نظام و انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، ازجمله موارد و مباحث کلیدی است که با تحلیل و تفکیک آن با ذکر مصادیق و مثال‌های محسوس در عرصه فرهنگ، می‌توان به نمودار و منشوری بصری و مشخص در ساحت عملکرد دولت و ملت و نیز مراکز خودجوش فرهنگی رسید که بی‌شک قابل تحلیل و ارزیابی است.

3- کارنامه فرج‌الله سلحشور مبلغ دین، چیزی جز دین را در خود ندید و هرچه او ساخت و ارائه کرد سنخیتی عجیب با اعتقاداتش داشت؛ و جالب اینجاست که اعتقادات او یا همان آثارش به اعتبار آمار، او را به‌عنوان پر بیننده‌ترین کارگردان ایرانی به جهان معرفی کرده است.

وی گفت: جداکردن هنر از مظاهر فرهنگ غرب‌  هر جامعه و هر انسان و هر مجموعه بشری می‌خواهد که هنر در خدمت ارزشهای مقبول خودش قرار بگیرد. این جرم نیست که اسلامیها می‌خواهند هنر در خدمت ارزشهای اسلامی قرار بگیرد. همه مکاتب و همه جوامع دنیا، همین‌طورند؛ ارزشهایی در ذهنشان وجود دارد که با ارزشهای دیگری فرق دارد.

خطیب جمعه توپ آغاج گفت: توجه دولت به جوانهای مومن و مجموعه‌های خودجوش‌  این مجموعه‌های خودجوش مردمی که کار فرهنگی می‌کنند - که الان در سرتاسر کشور هزاران مجموعه خودجوش مردمی هست که دارند خودشان کار می‌کنند، خودشان فکر می‌کنند، خودشان تلاش می‌کنند و کار فرهنگی می‌کنند - روزبه‌روز باید توسعه پیدا کنند؛ دستگاه‌های دولتی باید به این‌ها کمک کنند. دستگاه‌های دولتی - آنهایی که مربوط به فرهنگند - به‌جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی‌که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزشهای اسلامی را، آغوش خود را به روی بچّه‌مسلمانها، به روی جوانهای مؤمن، به روی بچّه‌های انقلابی، به روی بچّه‌های حزب‌اللّهی باز کنند؛ این‌ها می‌توانند کار کنند و دارند کار می‌کنند؛ کارهای فرهنگی با ارزشی دارد انجام می‌گیرد. در همه زمینه‌ها جوانان انقلابی ما می‌توانند تلاش کنند، کار کنند.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به شعار سال اقتصادمقاومتی اقدام وعمل یادآور شد: مسؤولان محترم دولتی و غیردولتی! گفتن بس است باید عمل کرد. شعار سال جدید شمسی که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین و اعلام شده است، شعاری بر اساس ضرورت‌های کنونی کشور و با نگاهی به فوری‌ترین مسائل اجتماعی امروز ایران اسلامی است. در حالی که کشور ما در وضعیت کنونی، مسائل مهم و اساسی دیگری نیز مانند فرهنگ و مسائل اجتماعی و... دارد، رهبر معظم انقلاب با نگاه کلان‌نگری که به مسائل کشور دارند، چنین تشخیص داده‌اند که سال کنونی نیز باید شعاری اقتصادی داشته باشد که البته نافی فعالیت فرهنگی و اجتماعی و... نیست اما مشخص‌کننده جهت‌گیری جدی دولت و دیگر دستگاه‌های‌ کشور برای شکل‌دهی به برنامه‌ها و اقدامات خود است. شعار سال جدید به‌نوعی برای گوش‌ها جدید نیست چراکه اقتصاد مقاومتی مسأله‌ای نیست که تازه مطرح شده باشد و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سالهای‌ قبل بر آن تأکید کرده بودند و مسؤولان کشور نیز بارها در این‌باره سخن گفته بودند. آنچه در این شعار، جدید است و باعث می‌شود که شعار سال جدای از تأکیدات قبلی باشد، تذکر دادن مسؤولان امر به اقدام و عمل است.

حکیمی فر گفت: به مردم گزارش کار بدهید توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی این بود که کارهایی که صورت می‌گیرد، به مردم گزارش داده شود (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت 4/6/1394): «بعد هم پیشرفت کار را به مردم گزارش بدهید؛ ببینید واقعاً چه اتّفاقی می‌افتد! شما شش‌ماه مثلاً فرض کنید به همین شکلی که ما گفتیم، یعنی این برنامه وقتی تدوین شد، این ستاد تشکیل بشود و شش ماه فعّالیّت کند؛ کار به‌صورت چشمگیری پیش خواهد رفت؛ بعد بیایید همان را به مردم بگویید؛ بگویید این‌کارها را کردیم، آن‌کارها را کردیم؛ مردم در زندگی خود احساس می‌کنند؛ آن امید و خوش‌بینی به آینده که شما می‌خواهید در مردم باقی بماند، به‌طور کامل تأمین خواهد شد؛ یعنی به مردم گزارش داده بشود. و البتّه تعیین شاخص‌هایی هم برای ارزیابی باید باشد.»

*      کشور نیازمند کار و ابتکار است‌  در پایان باید متذکر شد که رهبر معظم انقلاب، کار و عمل به اقتصاد مقاومتی را نیازمند ابتکار و اقدام جدید دانسته و خاطرنشان ساخته بودند (بیانات در دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور 9/2/1394): «مشکلاتی که وجود دارد اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمی‌شود؛ اقدام و ابتکار و عمل لازم است. ثانیاً حلّ مشکلات مجموعه‌ی اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی؛ اگر این‌کار تحقّق پیدا کرد و همّتها متوجّه به این مسأله شد، مسائل کار به‌تدریج حل می‌شود، کار ارزش پیدا می‌کند، کارگر ارزش پیدا می‌کند، اشتغال عمومی می‌شود، بیکاری که یک معضلی است در جامعه بتدریج کم می‌شود و از بین می‌رود. اساس کار، مسأله‌ی تولید است.»

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: از بد عهدى تا باج‌خواهى آمریکا در اجراى برجام‌ *«منظورم از دشمن آمریکاست»؛ جمله مهم و دقیق رهبر معظم انقلاب که در دوران پسابرجام به‌وضوح و بیش از پیش مى‌توان آن‌را لمس کرد. اگرچه آمریکا با قدرت هسته‌اى کشورمان و به‌ویژه پیشرفت حیرت‌انگیز جمهورى اسلامى ایران در سال‌هاى پس از انقلاب سرانجام مجبور شد به پاى میز مذاکره بیاید، اما هرگز از دشمنى‌اش نکاست، همان‌گونه که امروز مى‌بینیم پس از بدعهدى‌هاى شیطان بزرگ در اجراى برجام با وجود این‌که «یوکیا آمانو» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران فراتر از برجام هم تعهدات خود را انجام داده است و خود آمریکایى‌ها معترفند ایران شدیدترین بازرسى‌ها را پذیرفته است، اما همچنان بهانه‌هاى تازه از راه مى‌رسد؛ برنامه موشکى، حقوق بشر و هزار بهانه دیگر که نشانه‌هاى بدعهدى طرف مقابل در اجراى برجام است و نشان مى‌دهد که دوباره مى‌خواهند تحریم‌هاى تازه این‌بار براى کاهش قدرت دفاعى ایران ایجاد کنند. موضوعى که باراک اوباما از آن این‌گونه یاد کرد: «ایران براى اجراى روح توافق (لغو تحریم‌ها) باید سیگنال‌هاى متفاوت براى جامعه جهانى بفرستد»؛ سیگنال‌هایى که به عقیده کارشناسان، تعطیلى برنامه موشکى و عدم حمایت از حزب‌الله لبنان و... است. ایران در حالى باید از توان دفاعى خود چشم‌پوشى کند که بارها تهدید به حمله نظامى شده است؛ سردار محسن رضایى در این‌باره مى‌گوید: «آمریکا دو بار و رژیم صهیونیستى سه بار به‌طور جدى قصد حمله به ایران را داشتند.» البته این اتفاق تازه‌اى براى ملت ایران نیست؛ چراکه مردم مى‌دانند آمریکا دشمن است و نمى‌توان از دشمن انتظار دوستى و کمک داشت. دشمن ذاتش دشمنى است؛ اما جاى تعجب است که با این حال عده‌اى همچنان به‌جاى بازخواست طرف مقابل، برجام و بدعهدى طرف مقابل را در سطح اختلافات داخلى تقلیل مى‌دهند.

شانتاژهاى تکرارى غرب بر سر بازدارندگى متعارف ایران‌ اخیرا سه عضو غربى دائمى شوراى امنیت سازمان ملل متحد، یعنى ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس به همراه کشور آلمان نگرانى خود را نسبت به آزمایش‌هاى موشکى اخیر جمهورى اسلامى ایران اعلام کردند و این اقدام را نقض قطعنامه 2231 شوراى امنیت سازمان ملل متحد دانستند. این کشورها از شوراى امنیت و دبیرکل خواسته‌اند تا ضمن بررسى اقدام اخیر ایران، واکنش مناسبى نسبت به آن اتخاد شود.

اعمال تحریم‌هاى جدید علیه ایران‌ از سوى دیگر تحریم‌هاى جدیدى که روز پنج‌شنبه 5 فروردین توسط دفتر کنترل دارایى‌هاى خارجى وزارت خزانه‌دارى آمریکا علیه ایران وضع شد، اشخاص و شرکت‌هاى جدیدى را به لیست تحریم‌ها به اتهام حمایت از برنامه‌ى ‌موشکى ایران اضافه کرد. متن بیانیه‌اى که توسط وزارت خزانه‌دارى آمریکا در 5 فروردین (24 مارس 2016) صادر شد، ناظر به اعمال تحریم‌هاى جدیدى علیه ایران، به بهانه برنامه موشکى و اقدامات منطقه‌اى است و براى چندمین بار، بیانگر صحت هشدارهاى دلسوزانه و مدبرانه ولى فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌اى (حفظه الله) در مورد قابل اعتماد نبودن آمریکایى‌هاست.

قطع ارتباط آمریکا با ایران‌ اگرچه آمریکا با وقوع انقلاب اسلامی ایران پایگاه خود را در این کشور از دست داد؛ اما دخالت‌ها و توطئه‌های این کشور پایان نداشت تا این‌که با تسخیر سفارت آمریکا در تهران در 13 آبان 58 از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و افشای اسناد جاسوسی، پایه‌های قدرت خویش را بیش از هر زمانی متزلزل دید. آمریکا در همین راستا تلاش خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی بیشتر کرد و در 20 فروردین‌ماه 1359 رابطه سیاسی خود را با ایران قطع و دست به یک‌سری توطئه‌های نافرجام علیه انقلاب اسلامی ازجمله حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی زد، اما پس از گذشت سال‌ها هنوز هم این توطئه‌ها نافرجام باقی مانده است. قطع رابطه ایران و آمریکا را تنها نباید به قطع روابط دیپلماتیک محدود کرد. اگرچه این قطع رابطه دیپلماتیک است، اما آن‌چه سبب این قطع رابطه شده، تقابلی ایدئولوژیک است.

ایران اسلامی الگو در چهارسطح‌ الگوی ایران اسلامی در چهار سطح قابل طرح است. سطح اول نه گفتن به سیاست‌های آمریکایی و اسرائیلی است؛ سطح بالاتر آن است که لزوماً سیاست‌هایی متناسب با سیاست‌های خارجی ایران را اعمال کنند، یعنی کاملاً ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی؛ مرحله بالاتر از آن نزدیک شدن در مدل حکومتی به جمهوری اسلامی ایران است یعنی‌ پیاده کردن یک مدل مردم‌سالاری دینی و سطح عالی‌تر که شاید در کشورهای شیعه‌نشین اتفاق افتد، آن است که نظامی شبیه نظام ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران، در این کشورها شکل گیرد.

نفوذ صهیونیسم و لابی اسرائیل اصلی‌ترین شاخص بی‌اعتمادی به آمریکا در واقع مولفه لابی اسرائیل و نفوذ صهیونیسم در ارکان سیاسی ایالات متحده به‌عنوان اصلی‌ترین شاخصه بی‌اعتمادی ملت ایران در قبال آمریکا، با تغییری مواجه نشده است و احتمالا تا سالها راهنمای عمل کاخ سفید در قبال منطقه خاورمیانه و نیز ایران خواهد بود. مگر این‌که در خصیصه اصلی تولیدکننده تضاد میان ایران و آمریکا، که همانا مسأله اسرائیل است، تغییری رخ دهد که بروز چنین تحولی نیز بعید می‌نمایاند.       پیام امام راحل درخصوص قطع رابطه با آمریکا ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپاخاسته برای رهایی خود از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید دولت آمریکا از ایران است، ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها کرده اگر جشن بگیرد، حق دارد..



منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۰
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی