پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

۰

مشروح خطبه ها ی 2بهمن ماه

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهر امروز2بهمن در خطبه های نمازجمعه شهر توپ آغاج باموضوع سبک زندگی اسلامی اظهارداشت:ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهبَ ریحُکُم(انفال46)مهمترین آسیب های که می تواند انسان را از پای در بیاورد عدم  توجه به آموزه های دینی است

وی افزود:از بعد فرهنگی،خودباختگی در مقابل دیگران و عوامل مادی از کف دادن اصالت و خوبی های فرهنگ دل سپردن ومحو فرهنگ بیگانه شدن از ااین نمونه ها است .

دنیا گرایی یکی دیگر از عوامل خود فراموشی و فراموش کردن افراد خانواده است در واقع دل بستگی به دنیا  سرچشممه همه خطاها است و زیربنای هر نقصی و سرمنشاهر فسادی است .

خطیب جمعه توپ آغاج بابیان اینکه نباید گذشت مفاهیم  بنیادی ایثار و شهادت انتظار و ولایت از خانواده ها کمرنگ شود تاکید کردد:تلاش دشمنان در همین  راستا قرار گرفته که این مفاهیم اصیل را تخریب نمایند،دوری از ارزش های دینی مانند صداقت،نماز،ولایت جهاد ایثار پاک دامنی تشویق به ابتذال فرهنگی همه از دسیسه های شیطانی دشمنان است .

حکیمی فربا اشاره به آیه ومن یتوکل علی الله فهوحسبه(طلاق3)بیان داشت:آرامش کامل در امورو حواله کارها به خدا وعدم تکیه به هرنیروی غیراز خدا و ایمان به این مطلب که غیر خدا نه سودی می تواند برسانند نه ضرری البته به این  معنا نیست که  انسان دنبال کار نرود خیر بلکه باید  منشا ایجادی همه کارها را در خدا وند ببیند .

وی ادامه داد: در روایتی علی ع فرمودند: اصل قوه القلب التوکل علی الله،ریشه  قوه دل اعتماد به خداست.

رئیس ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر توپ آغاج با بیان اینکه در قرآن بیش از 8آیه به صراحت در مورد توکل بحث می کند گفت: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ایمان و توکل با هم در ارتباط هستند هرچه قدر  ایمان محکم تر باشد  توکل نیز قوی خواهد بود اماهرچه قدر ایمان ضعیف باشد توکل نیز ضعیف خواهد بود .

 

خطبه دوم

حجت الاسلام حکمت حکیمی فردر بخش دیگرسخنان خودبا اشاره بدعهدی های دولت مردان امریکایی ها بعد از برجام بیان داشت: هدف دشمن همیشه نابودی و سرنگونی طرف مقابل خود می باشد و اگر غیر از این تصور کنیم، چیزی جز توهم و رویا نمی  باشد لذا ابتدا باید به این ایمان و یقین داشته باشیم که امروز اسلام و کشور ایران دشمنانی دارد که تا بن دندان جهت نابودی اسلام و مسلمین هم از نظر سخت  افزاری و هم از نظر نرم  افزاری مسلح هستند و مصداق تام و تمام این دشمنان مستکبر، ایالات متحده آمریکا و در پشت سر آن کمپانی ها و تراست ها و... صهیونیستی می باشد.

آمریکا برای حل معضل هسته ای ایران پا پیش گذاشته است (که البته این معضلات را خودشان هم به وجود آوردند و به قول گفتنی امروز مسأله هسته ای را پیراهن عثمانش کردند، فردا توان موشکی وحقوق بشر، پس  فردا آزادی و....)، بلکه باید دانست هدف هر فعل و انفعال این دشمنان خبیث ما چیزی جز نابودی اسلام و مسلمین نیست و رفتارشان در طی این مذاکرات و حتی پس از برجام برای دشمنان ما در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه ایستادگی ملت و تلاش های دولت ها توانست مستکبرین را به عقب نشینی وادار کند افزود: یکی از موضوعات پس از توافق برجام، پیامدهایی است که در دو حوزه فرصت   ها و تهدیدات راهبردی برای کشور شکل گرفت. در واقع با برنامه   ریزی صحیح می    بایست از این فرصت   ها بهره   برداری و با شناسایی آسیب   ها، از پیشامد آن ها پرهیز کرد. تأکید و اعلام نگرانی مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع نفوذ در خلال اجرای برجام، اهمیت این موضوع را روشن میکند.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه توجه به برطف کردن مشکلات اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پیرو رهنمودهای رهبری معظم، همین طور اقتصادانان اذعان دارند و بارها گفته اند که راه  حل اول و آخر حل مشکلات اقتصادی ایران چیزی جز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نمی باشد و نکته ای که اینجا حائز اهمیت می باشد این است که این سیاست ها مثل یک پازل است و نمی توان یک  سری از این سیاستها را اجرایی کرد و بقیه را نه؛ بلکه به دلیل این که این سیاست ها مثل یک مجموعه منسجم و هماهنگ هستند باید جهت تحقق آن یک ستاد فرماندهی  برای اجرای منسجم و هماهنگ این سیاست ها در دولت تشکیل شود تا اولا برای اجرای هر بخش از آن مجری متعهد و متخصص مشخص شود و ثانیا زمان  بندی های لازم جهت انجام فعالیتها تعیین شود و ثالثا همه امکانات لازم ازجمله قوانین مورد نیاز و... را فراهم آورد و رابعا پیگیری های لازم در جهت انجام تمامی فعالیت ها انجام گیرد.

تمامی مسؤولین باید همه فعالیتهای خود را بر این سیاستها منطبق نمایند، نمی  شود کار خود را انجام داده و بعدا گفته شود این فعالیت ما به فلان بند سیاستهای اقتصاد مقاومتی نزدیک یا منطبق بود و به قول سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی: «کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید، تفاوتش فقط همین قدر است که ممکن است حسین در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا...»

و اینجا است که اهمیت مسائل اقتصادی در بعد از برجام به خوبی روشن می شود که اگر به دلیل رفت و آمدهای  دولتهای مختلف در کشور نتوانیم به  درستی مدیریت و کنترل کنیم و ذوق  زده شویم، باعث کم  توجهی و به انزوا رفتن سیاستهای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

لزوم توجه جدی دولتمردان به معیشت مردم و مبارزه با رکود و بیکاری

1- با وجود گام های بلند جهشی در پیشرفت کشور و کسب اقتدار سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیت بی نظیری که در کشور برقرار شده است، هنوز با معضلات و مشکلات مهمی در زندگی و معیشت مردم مواجه هستیم. سرعت پیشرفت علمی کشور در جهان اول است. قدرت دفاعی اول منطقه هستیم و امنیت بی نظیری در منطقه و جهان اسلام. زیرساخت های صنعتی گسترده ای آماده کرده  ایم. در احداث جاده، تأمین برق، مخابرات، گاز و... زیرساخت  های  رفاهی مردم با سرعت چشمگیری توسعه یافته ایم و در منطقه اول هستیم و خیلی چیزهای دیگر... اما مردم مشکل معیشت، رکود و بیکاری دارند!

2- بیکاری، رکود و تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها، تأخیر در ازدواج و تضعیف کانون خانواده، مهاجرت از روستاها به حاشیه  نشینی شهرها و گرانی و اعتیاد، از مهم ترین معضلات و دغدغه های مردم است.

3- افزایش صددرصدی هزینه های دولت: بودجه جاری دولت در سال 91 حدود 90 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال 94 به بالای 170 هزار میلیارد تومان رسید. این یعنی هزینه های دولت ظرف سه سال به نزدیک دو برابر افزایش پیدا کرده است.

4- این اتفاق در حالی رخ می دهد که میزان سرمایه گذاری دولت در پروژه های عمرانی کاهش پیدا کرده و به دنبال آن هزینه های جاری افزایش پیدا کرده است. قیمت نفت یک  سوم شد؛ ولی هیچ  کدام از کالاهایی که از نفت درست می شود یک دلار هم ارزانتر نشد! این یعنی سه  برابر شدن سود شرکت های بزرگ چند ملیتی و نجات اقتصاد ورشکسته غرب از سقوط نهایی.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج دربخش دیگرسخنان خودبا بیان اینکه قانون برای همگان فصل الخطاب است بیان داشت: جایگاه شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به عنوان حافظ شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نهاد ناظر بر انتخابات، همواره کانون توجه بوده است. از یک  سو دشمنان انقلاب اسلامی و منتقدان جمهوری اسلامی با رویکردی انتقادی و برخوردهای سیاسی به منظور تضعیف -به دلیل مانع اصلی نرسیدن به اهداف شوم خود- این نهاد را آماج حملات خود قرار می دهند و از سوی دیگر، اندیشمندان و نخبگان جهان کوشیده اند با مطالعه در خصوص عملکرد این نهاد، امکان الهام گیری از شورای نگهبان را در نظام های سیاسی خود به بحث و تبادل نظر بگذارند. شاهد این کوشش، به ویژه در جریان بیداری اسلامی سیر مطالعه در خصوص نظام جمهوری اسلامی و نهاد شورای نگهبان و نشست ها و گفتگوهای نخبگان حقوقی و دانشگاهی کشورهای مختلف با اعضای شورای نگهبان است.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولین انتخابات گفتبنده گفتم کسانى که نظام را قبول ندارند رأى بدهند، نه این که کسى که نظام را قبول ندارد به مجلس بفرستند. در هیچ جاى دنیا در مراکز تصمیم گیرى کسى که اصل نظام را قبول ندارد راه نمى دهند، بنده همیشه به  دست  اندرکاران انتخابات مى گویم پایتان را جاى قرصى بگذارید و آن جاى قرص، قانون است، مُر قانون را رعایت کنید.

* به نهادهاى قانونى اهانت نشود، یک نهاد قانونى را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، نه این که اشتباه نمى کند اما این دلیل نمى شود تضعیف کنیم.

* این باب اگر باز شود، هرج و مرج خواهد شد، اذهان عمومى را مشوش نکنند، بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات، مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

* برجام حادثه مهم و بزرگى بود؛ نه این که همه خواسته هاى ما برآورده شد، ولى همین مقدار که از خواسته  هاى جمهورى اسلامى برآورده شد، هیأت مذاکره کننده و وزیر و رئیس جمهور زحمت کشیدند.

* بعضى مى خواهند وانمود کنند که دستاوردهایى که پیدا شد، آمریکا به ما یک لطفى کرده لکن اینطور نیست، این تلاش ملت ایران و تلاش دانشمندان هسته اى است. شخصاً معتقدم که از این بهتر هم مى شد که انجام بدهیم البته توان و فرصت و امکانات همین اندازه را اقتضا کرد؛ همین اندازه هم کار مهمى است.

* الان همه مسؤولان چه مسؤولان دولتى چه آن هیأت نظارت مراقب باشند که آن طرف مقابل خدعه نکند و به لبخند و ماسکى که بر چهره زده، نمى شود اعتماد کرد. مراقب باشند آنچه دارند انجام مى دهند منطبق باشد با آنچه در واقع تعهد کرده اند. اگر خدعه اى از طرف دیدند باید مقابله به مثل کنند. اگر طرف مقابل نقض عهد کرد، این طرف هم باید نقض عهدکند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) برای نشان دادن ارزش و اهمیت قانونی که از نظر شورای نگهبان عبور کرده است، مخالفان با قانون مورد تأیید شورای نگهبان را دانسته یا ندانسته، مخالفان اسلام می دانند و می فرمایند: «درکشوری که قانون حکومت نکند، خصوصاً، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می کنند، این ها با اسلام مخالفت می کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعد از این که شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می کنند، این ها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می کنند.»

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه  نفاق؛ پیامد گناه و لغزشها است بیان داشت:(نکته ای) که فعالان سیاسی، مسؤولان، صاحبان قدرت، صاحبان مسؤولیتهای گوناگون و متنفذین به شدت بایستی مراقب آن باشند، مسأله ی انحراف و فسادپذیری شخصی است؛ همه مان باید مراقبت کنیم. انسانها در معرض فسادند، در معرض انحرافند. گاهی لغزشهای کوچک، انسان را به لغزشهای بزرگ و بزرگتر و گاهی به پرتاب شدن در اعماق دره هائی منتهی می کند؛ خیلی باید مراقب بود. قرآن هشدار داده است. در موارد متعدد، در قرآن این هشدار وجود دارد. یک  جا می فرماید: «ثمّ کان عاقبة الّذین أساءوا السّوأی ان کذّبوا بآیات الله»؛ عاقبت بعضی از کارها این است که انسان به آن خانه بدترین می رسد که تکذیب آیات الهی است. یک  جا می فرماید: «فأعقبهم نفاقا فی قلوبهم الی یوم یلقونه بما اخلفوا الله ما وعدوه»؛ خلف وعده با خدا کردند، این موجب شد نفاق در دلهایشان به وجود بیاید، یعنی انسان گناهی انجام می دهد، این گناه انسان را به وادی نفاق می کشاند که نفاق، کفر باطنی است


منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۳
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی