پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 16 مرداد شهر توپ آغاج

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهرامروز16مرداددر خطبه های نماز جمعه این شهرکه در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد اظهارداشت: آدم با تقوا یعنی مسلمانی که نشکن است ؛ درحقیقت کسی است که حوادث و پول و مقام او را نمی ‌شکند و تغییر نمی ‌دهد.درجایی که آب ترشح می شود ، خود را کنار می کشیم که خیس نشویم ، درجایی که تیزی و تیغی وجود دارد ، لباسمان را جمع می کنیم تا به لباسمان گیر نکند  ، در حقیقت خود را از هرگونه آسیبی حفظ می کنیم .

انسان با تقوا کسی است که  وقتی در مورد موضوعی مطمئن نیست ، آن را قطعی بیان نمی کند ، خود را از دروغ گفتن و شایعه ی دروغ حفظ می کند .

فرد باتقوا کسی است که دنبال مال حرام که هیچ، به دنبال مال شبه ناک، هرچند زیاد و راحت الوصول باشد ، نمی رود  ، به جایی که نباید نگاه کند ، نگاه نمی کند .

در یک کلام تقوا یعنی آنکه انسان به حالتی برسد که وقتی به گناه رسید ، بتواند خودش را کنترل کند .

قوا مصونیت است ، نه محدودیت !

بعضی می‌گویند : تقوا کار هر کسی نیست ، تنها ویژگی عالمان بزرگ است !

 شهید مطهری می‌فرمایند : تقوامصونیت است نه محدودیت.

مثل اینکه شما وقتی کفش می پوشید ، محدودیتی ایجاد نمی شود ، بلکه پایتان از کثیف شدن و شیشه و خار و خاشاک مصون می ماند .

انسان با تقوا به خاطر روحیه ای که در او ایجاد شده ، مصونیتی پیدا کرده که وقتی به خلاف و گناهی می رسد ، به راحتی خودش را کنترل می کند.

به گفته‌ی قرآن ، یکی از دلایل آمدن همه ی انبیاء الهی ، با تقوا کردن مردم بوده ، به طوری بسیاری از دستورات اسلامی نیز بر پایه ی تقوا استوار می باشد ؛

مثلاً روزه « کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ؛ روزه را بر شما واجب کردیم تا روح تقوا در شما زیاد شود.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت سالروزشهادت امام صادق(ع) با اشاره به مبارزات سیاسی این امام همام گفت: شیوه مبارزه امام صادق(ع) عمیق، ماندگار و موفق بود بگونه ای که نمایندگانی را برای تبلیغ امامت به سمت خراسان اعزام و بعد از آن از قیام زید بن علی حمایت کردند.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: در اوائل قرن دوم، عباسیان به فکر استقلال از علویان افتاده و در خفا مردم را به سوی خود دعوت می کردند؛ اما امید چندانی به پیروزی خود نداشتند. علت این امر هم آن بود که از نظر مردم، آل علی تنها بازماندگان نسل پیامبر(ص) بهشمار می آمدند. مظلومیت این خانواده به خصوص پس از حادثه جانگداز کربلا، حیثیت اجتماعی آنان را میان مردم به طور شگفتی بالا برده بود. حرکتی که زیدبن علیبن الحسین(ع) آغاز کرد، تأکیدی بر اهمیت علویان در میان مردم عراق بود. زیدبن علی، برادر امام باقر(ع) بود و با توجه به اهمیت زیادی که امام باقر از لحاظ علمی در جامعه داشت، موقعیت چشم گیری برای زید و حرکت انقلابی او به وجود آمد، وی در شمار محدثان بود و به سبب علوی بودنش مورد توجه فراوان مردم عراق قرار داشت.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به برخورد تهاجمی سیاسی امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر در برخی گزارشات، امام(ع) برخورد جدی تند و جسورانه و کاملاً تهاجمی با خلفای جور همچون منصور داشتند. امام صادق(ع) همانند پدرانش اعتقاد خود را دایر بر این که امامت حق منحصربهفرد او بوده و دیگران آن را غصب کرده اند، پنهان نمی داشت و برخورد بعضی از اصحاب او در موضوع مفترضالطاعه بودن آنحضرت، نشانگر اعتقاد راسخ شیعه به این امر است. امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید: بُنِی الاسلام علی الخمس، علی الصلاة و الزکاة و الحج و الصوم و الولایة، قال زرارة: فقلت: أی شی ء من ذلک أفضل؟ فقال: الولایة أفضل لأنها مفتاحهن  و الوالی هو الدلیل علیهن. اسلام روی پنج اصل استوار است، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت. زراره می گوید: پرسیدم: کدامیک از این ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ فرمود: ولایت، زیرا ولایت کلید اصول دیگر است و والی است که مردم را به این مطالب هدایت می کند.

در این روایت، ولایت به عنوان اصلی مطرح شده که اجرای دیگر اصول، در گرو وجود آن است. این روش برای منصور بسیار خطرناک بود. به این جهت مترصد فرصتی بود تا به بهانه ای امام را به شهادت برساند.

امام شدیداً یاران خود را از نزدیکی و همکاری با دربار خلافت بازمی داشت. با توصیه های سیاسی به افراد مانند: «ایاک و مجالسة الملوک»، «بر تو باد که از همنشینی پادشاهان دوری کنی» یاران خود را نیز از همنشینی سلاطین برحذر می داشت و نیز می فرمود: «کفارة عمل السلطان الإحسان إلی الاخوان». کفاره همکاری با سلطان، نیکی به برادران است.

آنحضرت عالمانی را که به دربار شاهان رفتوآمد داشتند، از اینکار بیم داده و می فرمود: الفقهاء أمناء الرّسل فاذا رأیتم الفقهاء قد رکبوا الی سلاطین فاتّهموهم. فقیهان امنای پیامبرانند، اگر فقیهی را ببینید که پیش سلاطین رفتوآمد دارد، او را متهم کنید.

روزی منصور از آنحضرت پرسید: ای اباعبدالله! خدا پشه را برای چه آفریده است؟ فرمود: برای این که دماغ زورگویان را به خاک بمالد.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت و بایسته های پساتحریم  بیان داشت: با توجه به هجوم شرکت های اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری و تجارت در ایران، تأملی بر وضعیت  تراز تجاری کشورمان با این کشورها ضروری به نظر می رسد تا بتوان با یک پشتوانه و دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه تصمیم گیری کرد.

وی افزود: بایستی رویکرد جمهوری اسلامی و دولت محترم در برابر این هجوم و استقبال بی سابقه، نه رویکرد منفعل بلکه یک رویکرد فعال و پیشرو و با ابتکار عمل و محاسبه تمامی جوانب موضوع باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: رئیس جمهوری شعار اصلی اش این بود که «چرخ کارخانه ها و چرخ تولید هم باید بچرخد!»، اصلی ترین حرف اقتصاد مقاومتی هم همین است. مقام معظم رهبری هم فرمودهاند؛ «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است». حال کیست که نداند، امروز پیکر نحیف تولید ملی، نیازمند حمایت ویژه دولت است؟ کیست که نداند واردات بی رویه، بزرگترین ضربه به تولید ملی است؟ کیست که نداند اگر امروز آمریکا بخواهد به «استراتژی  و دکترین اقتصاد مقاومتی» ما حمله کند، کاری خواهد کرد که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی از کار بیافتد؟

برای تحقق اقتصاد مقاومتی، جایگزین کردن تولید ملی به واردات ضرورت دارد. یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی،  خارج کردن کالاهای لوکس و غیرضروری از مجموعه بخش اقتصادی است که برای تحقق آن باید به سمت تولید محصولات، بر اساس نیاز کشور گام برداشته شود. کشوری که امروز اولویتش حل مشکلات در حوزه های  سرمایه گذاری و تولید است، قطعاً باید در تخصیص منابع، اولویتها را رعایت کند. برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ابتدا واردات کالاها به خوبی مدیریت شود و به فکر تقویت تولید داخل باشیم. مدیریت و کنترل صحیح بر واردات از مهم ترین شاخص های حمایت از تولید ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است و اولویتبندی نیازهای ضروری کشور برای  کنترل واردات در شرایط حاضر باید در اولویت کارها باشد.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج ضمن گرامیداشت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهارداشت:به مقام رسالت قلم و همه خبرنگاران راستین اسلام ادای احترام می کنم و سلام و درود خداوند بر روان پاک قلم بدستانی که برای حقیقت در راه حقیقت به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه «خبرنگاران چشم و گوش و زبان مردم» هستند بیان داشت: 

حضور فعال خبرنگاران در کنار مسئولین شهر  علاوه بر عمل به رسالت عظیمشان در حوزه خبر و مطبوعات ، نسبت به انعکاس فعالیتهای واقعی ارائه شده توسط ادارات مختلف شهر توپ اغاج  و بعنوان عضوی ازفعال  دموکراسی،‌مسئولین  را در خدمات رسانی بهینه به مردم و از طرفی مردم را به رسیدن حقوق حقه خود مساعدت و یاری رسانند.

حکیمی فر ضمن درخواست از جوانان برای گذراندن دوره های خبرنگاری تاکید کرد: شهر توپ آغاج بزودی از وضعیت کنونی خارج خواهد شد با افزایش جمعیت و استقرار ادارات؛ باید جوانانی با آموختن حرفه خبرنگاری شهر را از این خلا بی نیاز کنند؛ که دفتر امام جمعه آمادگی برگزاری دوره های خبرنگاری را دارد .

امام جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد:فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر مردم و سوق دادن جامعه به اخلاق‌ مداری و حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری وظیفه صنفی، اخلاقی و دینی خبرنگاران محسوب می‌شود که در این باره انتظار می رود که این تلاشگران مصمم باشند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه شهرستان بیجار و خبرنگار صدا و سیما و همچنین اصحاب رسانه ستاد برگزاری نماز جمعه اظهارداشت: شهر توپ آغاج علی رغم خبر خیز بودن آن ؛  به علت مسافت طولانی آن با مرکز شهرستان به اخبار آن توجه نمی شود که باید مسئولین ارشاد شهرستان و استان فکر اساسی برای پوشش اخبار این شهر داشته باشند.

حجت الاسلام حکیمی فر دربخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حضور مردم متدین توپ آغاج در پیاده روی خانوادگی اظهارداشت: تندرستی ،سلامتی و جوانی از نعمتهای هستند که خداوند به بندگان ارزانی داشته است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه این همایش به مناسبت 5مرداد سالروز اولین برگزاری نماز جمعه برگزار شده از همکاری اعضای محترم شورای اسلامی،شهرداری و نماینده محترم مجلس ،شرکت تعاونی روستایی بابت برگزاری و تهیه جوایز راهپیمایی تقدیر کرد

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی شهر توپ آغاج نیازمند حضور قشر جوان و تحصیل کرده شهر است بیان داشت: از همین تریبون از دانشجویان و طلاب و همه کسانی که دغدغه فرهنگی شهر را دارند درخواست می کنیم قدمی برای اعتلای فعالیت های فرهنگی شهر بردارند .

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۶
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی