پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 12 تیرماه+فیلم

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ب.ظ

وی در ادامه با بیان اینکه« زیانکارترین انسان‌ها چه کسانی‌اند؟» افزود:قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً(103)الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُُمْ فیِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یحَْسَبُونَ أَنهَُّمْ یحُْسِنُونَ صُنْعًا(104- کهف) بگو: [می‌خواهید] شما را از زیانکارترین مردم با خبر کنم؟ آن‌ها کسانی‌اند که تمام سعی و تلاششان در زندگی دنیا به هدر رفته با این حال خیال می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند. 

امام جمعه توپ آغاج گفت: این آیه از کسانی خبر می‌دهد که در عمل از هر زیانکاری زیان کارترند و آن‌ها کسانی هستند که در زندگی دنیا هم از عمل خود بهره نگرفتند؛ چون «ضلال سعی» همان خسران و بی‌نتیجگی عمل است/ و چون این‌ها علاوه بر غفلت از ضرر، آن را سود هم تلقی می‌کنند از این رو به زیانکار ترین افراد لقب گرفته‌اند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج بیان داشت: خسران و خسارت در کسب و کارهایی صورت می‌گیرد که به منظور سود انجام می‌شود و وقتی خسران تحقق می‌یابد که کاسب به غرضی که از تلاش خود داشته، نرسد؛ بلکه مقداری از سرمایه هم نابود شود و یا حداقل منفعتی عاید او نگردد در نتیجه سعیش بی‌نتیجه شود. و این همان است که آیه شریفه آن را «ضلال سعی» خوانده است.(5)

حکیمی فر تصریح کرد: اگر کسی ضرر کرد و فهمید ضرر کرده است به فکر چاره افتاده و سعی می‌کند که جبران کند؛ اما بیچاره کسی که ضرر می‌کند و گمان می‌کند که دارد سود می‌برد. چنین کسی چون امیدی به بازگشت و جبرانش نیست پس در حقیقت زیانکار تر از او هم کسی پیدا نمی‌شود.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به آیاتی از قرآن نشانه زیانکاری برخی از مردم را وارونه انگاری دانست و گفت: آن‌ها کسانی هستند که به آیات پروردگارشان کافر شدند و دیدار [قیامت و محاسبه اعمال] را به وسیله او منکر شدند و آیات من و پیامبرانم را به باد استهزاء و تمسخر گرفتند.

حجت الاسلام حکیمی فردربخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ماه رمضان فرصت محبوب خدا و مردم شدن است و اظهارداشت: إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَاتِ سَیَجْعَلُ لهَُمُ الرَّحْمَانُ وُدًّا(96- مریم سلام الله علیها)

بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند، [خدای] رحمان به زودی برای آنان محبتی [در دل‌ها] قرار خواهد داد.

حکیمی فرافزود:این آیه شریفه وعده‌ای زیبا از ناحیه خدای متعال است به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح می‌کنند که به زودی محبت آن‌ها را در دل‌ها قرار می‌دهد. همان‌گونه که در آیه نمایان است این بشارت را مقید به قیدی نکرده است از این رو دلیلی ندارد که ما آن را منحصر در فرد خاصی کنیم و یا آن را مربوط به بهشت یا قلوب همه مردم در دنیا و یا مقید به قیود دیگری کنیم.1(8)

به عبارت دیگر آیه مطلق است و پیامش این است هر کس اهل ایمان و انجام عمل صالح باشد خداوند محبت او را در دل دیگران انداخته و او بدون اینکه قدمی در این جهت برداشته باشد محبوب دیگران می‌شود

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آ له بیان داشت: هنگامی که خداوند کسی از بندگانش را دوست دارد به فرشته بزرگش جبرئیل می‌گوید من فلان کس را دوست دارم او را دوست بدار! جبرئیل هم او را دوست خواهد داشت. سپس در آسمان‌ها ندا می‌دهد که‌ای اهل آسمان! خداوند فلان کس را دوست دارد او را دوست بدارید! که به دنبال آن، همه اهل آسمان او را دوست می‌دارند؛ آنگاه پذیرش این محبت در زمین نیز منعکس می‌شود.

و هنگامی که خداوند کسی را دشمن بدارد به جبرئیل می‌گوید من از او متنفرم، او را دشمن بدار! جبرئیل هم او را دشمن می‌دارد. سپس در میان اهل آسمان‌ها ندا می‌دهد که خداوند از او متنفر است او را دشمن دارید! همه اهل آسمان‌ها از او متنفر می‌شوند؛ آنگاه این تنفر در زمین نیز منعکس می‌شود.1

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دوم سخنان خودبا اشاره به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس در خلیج فارس و شهادت 298سرنشین درسال 1367 اظهارداشت: در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏‌ریزی شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏‌های سرزمینی ایران و در آب‏‌های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏‌گناه، زن و کودک بودند.

وی با بیان اینکه امروز هم دولتمردان غربی با بهانه تراشی در برنامه صلح آمیز هسته ای خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر خواسته های نامشروع غرب ایستادگی کرده و الان

37سال است که ایستادگی کرده است.

رئیس ستاد احیای شهرتوپ آغاج تصریح کرد: یکی از اصول امام(ره)، اتّکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه مقابل، بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است.

خدای متعال وعده داده است به مؤمنین - و کسانی که این وعده را باور ندارند، در کلام خودِ خداوند لعن شده اند - که فرموده است: «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم». باید به این وعده اعتماد و اتّکال کرد.

نقطه مقابل، به دل خوش کُنَک های دشمنان، مستکبران، قدرتهای جهانی، مطلقاً نباید اعتماد کرد.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: جمهورى اسلامى ایران به تکلیف خود عمل مى کند. تکلیف، امتحان دوباره وعده آمریکا براى رفع تحریم ها در برابر همکارى و شفاف سازى ایران در موضوع برنامه صلح آمیز هسته اى است. لذا در هر نتیجه اى ما از مذاکرات ضرر نخواهیم کرد.

خطوط قرمز در مذاکرات کاملا شفاف اعلان شده است و تیم مذاکره کننده نیز که با صفت هایى مانند متدین، غیور، سخت کوش و شجاع از سوى مقام معظم رهبرى معرفى شده اند، دقت و حساسیت لازم را خواهند داشت.

آمریکا و شرکایش بارها تلاش خود را براى نابودى صنعت هسته اى و محروم کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت را امتحان کرده اند و هر بار به شکست منجر شده است. لذا هیچ گزینه اى روى میز غیر از مذاکره و پذیرش حقوق هسته اى ج.ا.ا ندارند. یکى از دلایل شکست نیز ایستادگى ملت در برابر فشارهاى تحریم ها بوده است

حکیمی فرتصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتى در کشور فعال است و همانگونه که از سوى دولت اعلام شد، مسیر پیشرفت اقتصادى کشور بر اساس اقتصاد مقاومتى است نه توافق. اگر هم توافقى صورت بگیرد منابع حاصل از آن صرف توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذارى هاى کلان خواهد شد.

. به هیچ عنوان اجازه ورود به حریم امنیتى کشور را به بیگانگان نخواهیم داد. هیچ کشورى اجازه بازدید از مراکز نظامى و حساس خود را نمى دهد و چنین توقعى از ایران نیز غیر قابل قبول و غیر منطقى است.

. روز پنج شنبه شاهد سفر غیرمنتظره مدیر کل آژانس بین المللى انرژى اتمى به تهران بودیم. امیدواریم این سفر با توجه به هشدار جدى مقام معظم رهبرى در مورد بى اعتمادى به آژانس، سرآغازى براى اصلاح مسیر اشتباه گذشته باشد. آژانس باید در جایگاه حقوقى خودش و با استقلال عمل کند نه این که گوش به فرمان آمریکا و سرویس هاى  جاسوسى باشد.

مسیر پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته اى ایران در هر فرض و شرایطى ادامه خواهد یافت. حتى اگر در توافق محدودیت هایى پذیرفته شود، تحقیق و توسعه که موتور محرک و زمینه ساز رشد و گسترش فناورى هسته اى است ادامه خواهد یافت. هشدار رئیس جمهور و رئیس مجلس مبنى بر ادامه پرشتاب برنامه هسته اى کشور در صورت عدم دستیابى به توافق بر این مبناست که دانش هسته اى در کشور بومى و ذاتى است و توان ذاتى، غیر قابل انکار و مهار است.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک روز شهرداری و دهیاری به شهرداران و دهیاران اظهارداشت: شهرداری بعنوان جایگاهی که همه مسائل عمران شهری اعم از زیرساختی و فرهنگی  و رسیدگی به نظافت شهری در آنجا مدیریت و برنامه ریزی می شود.

حکیمی فر افزود:شهرداری موفق هست که با درایت و مدیریت و صبرو حوصله کارهای خدماتی شهر را انجام دهد که موجب عدم رضایت همشهریان نباشد.

وی با بیان اینکه همه شما روزه داران شاهد تلاش تغییرات زیر ساختی در شهر هستید خاطرنشان کرد: در توسعه و ایجاد زیر ساخت های شهری همه محله ها باید یکسان دیده بشود زیرا بودجه ای که هزینه می شود قابل توجه بوده و باید از اسراف،تبذیر بیت المال جلوگیری کنند.

امام جمعه توپ آغاج گفت: شهرداری و دهیاران باید به وظایف قانونی خود درعرصه اجرای مبلمان شهری و روستایی اجرا کند.

حجت الاسلام  حکیمی فر درپایان با اشاره به شبهای قدر بیان داشت: شب قدر، شب تقدیر و شب اندازه‏گیرى و شب تعیین حوادث جهان ماده است.

این مطلب مطابق آیات قرآنى نیز مى‏باشد؛ زیرا در آیه 185 سوره مبارکه «بقره»مى‏فرماید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ»؛ ماه رمضان که در آن قرآن ‏نازل شده است.» طبق این آیه، نزول قرآن (نزول دفعى) در ماه رمضان بوده است. و در آیات 3 - 5 سوره مبارکه دخان مى‏فرماید: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ إِنَّا کُنَّا مُنْذِرِینَ* فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ* أَمْراً مِنْ عِنْدِنا إِنَّا کُنَّا مُرْسِلِینَ.» این آیه نیز تصریح دارد که نزول [دفعى‏] قرآن در یک شب بوده است که از آن به شب مبارک تعبیر شده است. همچنین در سوره مبارکه قدر تصریح شده است که قرآن در شب قدر نازل شده است.

امام جمعه توپ آغاج اضافه کرد: سوره مبارکه قدر که به منزله شرح و تفسیر آیات سوره مبارکه «دخان» است، شش ویژگى براى شب قدر مى‏شمارد:

الف. شب نزول قرآن است (إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ).

ب. این شب، شبى ناشناخته است و این ناشناختگى به دلیل عظمت آن شب است ( وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ).

ج. شب قدر از هزار ماه بهتر است. (لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ).

د. در این شب مبارک، ملائکه و روح با اجازه پروردگار عالمیان نازل مى‏شوند (تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ) و روایات تصریح دارند که آنها بر قلب امام هر زمان نازل مى‏شوند.

ه. این نزول براى تحقق هر امرى است که در سوره «دخان» بدان اشاره رفت (مِنْ کُلِّ أَمْرٍ) و این نزول - که مساوى با رحمت خاصه الهى ‏بر مومنان شب زنده‌دار است - تا طلوع فجر ادامه دارد (سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ).

و. شب قدر، شب تقدیر و اندازه‏گیرى است؛ زیرا در این سوره - که تنها پنج آیه دارد - سه بار «لیلة القدر» تکرار شده است و این نشانه اهتمام ویژه قرآن به مسئله اندازه‏گیرى در آن شب خاص است.

مرحوم کلینى در کافى از امام باقر علیه السلام نقل مى‏کند که آن حضرت در جواب معناى آیه «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ» فرمودند: «آرى شب قدر، شبى است که همه ساله در ماه رمضان و در دهه آخر آن، تجدید مى‏شود. شبى که قرآن جز در آن شب نازل نشده و آن شبى است که خداى تعالى درباره‏اش فرموده است: «فیها یفرق کل امر حکیم؛ در آن شب هر، امرى با حکمت، متعین و ممتاز مى‏گردد.»آنگاه فرمود: «در شب قدر، هر حادثه‏اى که باید در طول آن سال واقع گردد، تقدیر مى‏شود؛ خیر و شر، طاعت و معصیت و فرزندى که قرار است متولد شود یا اجلى که قرار است فرارسد یا رزقى که قرار است برسد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی