پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های 15مرداد95

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج,

حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهرامروز15مرداددرخطبه های نمازجمعه توپآغاج با اشاره به آیه شریفه وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ اظهارداشت: در جهان آفرینش، زیبنده‌ترین صورت، صورت کامل آدمی است و ارزنده‌ترین موجود که به بیان «نفخت فیه من روحی»1 به روح الهی، شرافت یافته و مظهر اسم اعظم الله و جامع اسما و صفات خدا و حقایق ملک و ملکوت و گنجینة گرانبهای خدایی گشته، وجود انسان است که به عنوان خلیفه و نمایندة حق در روی زمین وظیفه دارد با ابزار علم، و عمل به اقامة حق و عدل قیام نموده، در مسیر عبودیت و بندگی و تکامل معنوی و نیل به قرب الهی حرکت کند و دیگران را نیز به سیر و حرکت در این راه ترغیب و تشویق نماید

 ناگفته مشخص است که معرفت و شناخت، پایه‌ی دین و اعتقاد می‌باشد و ایمانی که از روی شناخت به آن عقیده و مسلک ایجاد گردد، به مراتب ارزشمندتر و پایدارتر می‌باشد و حتی ارزش اعمال فرد را چندین برابر می‌کند.

امام رضا (علیه السلام) نیز در مورد پاداش زیارت خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (سلام الله علیها) اینچنین می‌فرمایند:

«مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس او را در حالی زیارت کند که به حق او آگاه باشد، بهشت پاداش اوست.»

همچنین در فرازی از زیارت‌نامه آن بانوی ارجمند که از برادرشان امام رضا (علیه السلام) نقل شده، آمده است:

«وَ اَنْ لایَسْلُبَنا مَعْرِفَتَکُمْ اِنَهُ وَلِیُ قَدِیرٌ؛ از خدا می‌خواهیم که معرفت به شأن شما را از ما سلب نکند، او سرپرستی توانا است.»

بنابراین نتیجه‌گیری می‌شود که باید پیش از هر چیز، می‌بایست شخصیت و جایگاه امامان بزرگوار و شخصیت‌های بزرگی چون حضرت معصومه (سلام الله علیها) را شناخت و پاداش زیارت و توسل به این بزرگواران نیز به همین شناخت و عمق معرفت بستگی دارد. در همین راستا نکاتی از فضایل این بانوی بزرگوار را به اختصار خدمتتان نقل می‌کنیم.

شیعیان کشورمان نیز از گذشته نسبت به حرم حضرت معصومه توجه ویژه داشته و برای زیارت آن بانوی گرامی از راه دور و نزدیک خود را به شهر قم می‌رسانده‌اند، اما درک و فهم هرچه بهتر جایگاه و منزلت این بانوی بزرگوار می‌تواند باعث توجه بیشتر عاشقان اهل بیت به این مزار پربرکت باشد و بر طبق حدیثی که پیش از این نقل کردیم، در نتیجه‌ی زیارتی با معرفت، بهشت برین را برای آنان به ارمغان آورد.

قطعاً افرادی که درصدد زیارت با معرفت حرم آن بانوی بزرگوار می‌باشند، از آداب زیارت و حضور قلب و خشوع باطنی نسبت به کریمه‌ی اهل بیت غافل نبوده و از این طریق برکات مادی و معنوی را برای خود تضمین می‌نمایند.

به این امید که خداوند متعال در روز قیامت ما را نیز از شفاعت آن بانوی ارجمند بهره‌مند گرداند.

در روایتی ارزشمند از امام صادق (علیه السلام) اینچنین نقل شده است:

«إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُم‏؛ همانا خداوند متعال حرمی دارد که شهر مکه است، و رسول خدا حرمی دارد که شهر مدینه است و أمیر المؤمنین حرمی دارد که شهر کوفه است و ما (أهل بیت) نیز حرمی داریم که شهر قم است.»

در این حدیث از این مکان‌ها به «حرم» تعبیر شده است که در آن معانی و مفاهیم مخصوصی نهفته است. حرم جای مقدسی است که در آن گران‌بهاترین سرمایه‌ها را قرار می‌دهند و مرکز اسرار محسوب می‌شود‌. بنابراین همان احترامی که خانه خدا دارد، در مراحل پایین‌تر برای سرزمین قم وجود دارد. یعنی مرکز اسرار اهل بیت عصمت و طهارت و مرکز علوم آل محمد(علیهم السلام) است.

 قرینه‌ی دیگر بر این مطلب در مقایسه نمودن زیارتنامه حضرت معصومه (سلام الله علیها) که از ناحیه‌ی امام معصوم وارد شده، با زیارتنامه دیگر ائمه به دست می‌آید، چرا که در زیارتنامه تمام ائمه، به همان معصوم سلام داده می‌شود، اما در زیارتنامه حضرت معصومه (سلام الله علیها)، به صورت مستقیم به تمام چهارده معصوم و حتی انبیاء اولوالعزم سلام داده شده و سپس خدمت حضرت معصومه (سلام الله علیها) سلام و تحیت می‌دهیم. این مطلب، خود دلیلی بر آن است که حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) حرم تمام پیامبران و امامان (علیهم السلام) نیز می‌باشد.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر با اشاره به دیدارهزاران نفر از اقشارمختلف مردم با رهبرانقلاب بیان داشت:مقام  معظم رهبری در این دیدار با اشاره به بدعهدی و نقض عهد خود در عمل به هرآن چه که اقدام مشترک می نامند روی خوش بینی برخی از سیاسیون داخلی ایران و برخی از دست‏اندرکاران برجام تصور می‏کردند که اگر ایران به همه تعهدات خود عمل کند و بهانه‏ای برای نقض عهد به آمریکا ندهد، آمریکایی‏ها نیز مجبور به انجام به تعهدات خود خواهند بود اما روند یک‏ساله گذشته نشان می‏دهد که این سخنان، خوش‏بینی به آمریکا بوده است. آمریکا رسما عهدشکنی می‏کند و برجام را نقض کرده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‏ای، چنین وانمود کردند که بدون مذاکره هسته‏ای با آمریکا و غرب، مشکلات معیشتی مردم حل نمی‏شود. گاه در این‏زمینه به‏حدی افراط شد که همه مسائل مدیریتی کشور و معیشتی مردم به مذاکرات گره خورد و حتی آب خوردن مردم و آب سدها و آبادانی کشور و تلاش‏های داخلی منوط به برجام و توافق با غرب و آمریکا شد. برخی از مسؤولان کشور نیز در این‏زمینه مطالبی گفتند و توقعات اقتصادی مردم از خویش را به برجام و مذاکره با آمریکا منوط کردند. حل مشکلات اداری و اقتصادی کشور را به بعد از برجام موکول کردند و وعده دادند که با برداشته‏شدن تحریم‏هاست که مشکلات کشور حل می‏شود. این سخنان به‏نوعی چنین جلوه داد که معضل اصلی پیش پای مشکلات کشور با نوشته شدن متنی بین ایران و آمریکا حل می‏شود. متاسفانه برخی از همان افراد اکنون گفته‏های پیشین خود را رد می‏کنند و مدعی می‏شوند که قرار نبوده است از برجام و توافق با غرب نتیجه‏ای اقتصادی حاصل شود.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: توصیه اکید رهبری بر توجه به داخل کشور و مبارزه با فساد و اشرافی‏گری‏است گفت: رهبر معظم انقلاب دغدغه‏ای جدی نسبت به معیشت و زندگی مردم دارند. ایشان نگران وضعیت اقتصادی خانوارهای ایرانی و وضعیت اشتغال جوانان و افراد سرپرست خانوار هستند و با دغدغه‏مندی و نگرانی به مسؤولان کشور تذکرات کلی و حتی نکته‏های مشخص و روشن اجرایی را توصیه می‏کنند.

حکیمی فرادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل داخلی کشور مبارزه با فساد و اشرافی‏گری بود. فساد همه پیشرفت‏ها و موفقیت‏های کشور را از بین می‏برد. مردم را به نظام بدبین می‏کند. روحیه خدمت و سلامت را از مدیران می‏گیرد. رابطه میان مردم و مسؤولان را خراب می‏کند. امید به آینده را کاهش می‏دهد و هزاران ضرر دیگر در پی دارد. از همین‏روست که رهبر معظم انقلاب متذکر شدند که جلوی اشرافی‏گری باید گرفته بشود؛ اشرافی‏گری بلای کشور است. وقتی اشرافی‏گری در قلّه‏های جامعه به‏وجود آمد، سرریز خواهد شد به بدنه.چه لزومی داره عده ای که از بیت المال ارتزاق می کنند با قراردادهای میلیاردی جکوارو پروشه های خود را به نمایش بگذارند، چرا نباید صدا و سیمای ما و سینمای ما به جای پرداختن به اشرافی گری از سبک زندگی آرامش در خانواده ها نمایش بگذارند.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه بیش از سه ماه ازرونمایی  نجومی بگیران می گذرد علی رغم تاکیدات رهبری و روسای قوا برای عزل و عدم به کار گیری این مدیران متخلف اما هنوزهیچ کدام از این متخلفان با حکم قضایی برکنار نشده اند برعکس در بجای اینکه با این ها برخورد بشود و اینکه چرا در این مدت از بیت المال چپاول کردید از آنها بعنوان ذخایرانقلاب یاد می شود کدام ذخیره؟ آیا منظورتان مخزن بیت المال است ؟! ذخایر حاج رجب های بودند که بدون هیچ ادعایی با همه سختی ها ساخت و هیچ وقت هم دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود. یا آن مادر شهیدی(ننه طاهر مادر شهید علی سیفی) بود که هرگز پا برای ثبت نام خود به بنیاد شهید بعنوان مادر شهید نگذاشت . در اوج فقر زندگی می کند.ذخایر انقلاب شهدای مدافع حرم هستند . نه این دست دراز کن های بیت المال.

روزخبرنگار

وی در ادامه به مناسبت روزخبرنگاراشاره کرد و ضمن گرامیداشت یادشهدای قلم اظهارداشت: برخی مواقع این قلم های پاک دردستان ایادی شیطان واقع می شوند و واژه های نامقدس را به افکارعمومی تزریق می کنند.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه باید قلم و اندیشه درخدمت انسانیت انسان بود نه افکارشیطانی آن تاکیدکرد:امام عزیز فرمودند: قلم‏های در روزنامه‏ها، دست‏هایی که این قلم‏ها به‏ دست‏شان است، آن‏هایی که در رادیو تلویزیون و در سایر جاها سخنرانی می‏کنند، همه مورد امتحان خدا هستند. آن‏وقتی که قلم به‏دست می‏گیرید، بدانید که در محضر خدا قلم دست گرفته‏اید، آن‏وقتی که می‏خواهید تکلم کنید، بدانید که زبان شما، قلب شما، چشم شما، گوش شما در محضر خدا است. عالم محضر خدا است، در محضر خدا معصیت خدا نکنید، در محضر خدا با هم دعوا نکنید سر امور باطل و فانی، برای خدا کار بکنید و برای خدا به پیش بروید.(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۴۶۱)

حکیمی فرادامه: متاسفانه شاهد برخی ازمطبوعات و خبرگزاری ها به سمت سویی غش می کنند که جزمنافع حزبی چیز دیگری در آن میان نیست، مصالح جامعه اسلامی،پیشرفت های مردم همه و همه نادیده گرفته می شود تا این نشریه بتواند حرفهای ناحق حزب و یا گروه و یا جناح خودش را به خورد مردم بدهد و جالب اینجاست که از پول بیت المال هم ارزتزاق می کند.

وی تصریح کرد: در فتنه 88 بودند قلم ها و زبان های نامقدسی که در فتنه نقش ایفا کردند.

امام جمعه توپ آغاج ضمن تجلیل از خبرنگاران دفترامام جمعه توپ آغاج بیان داشت: به طور کلی خبرنگار در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است. او باید با استفاده از ویژگی‏های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره‏های آموزشی دیده، به کشف حقیقت‏ها بپردازد و آن‏را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند. گاه خبرنگاران تیزهوشی پیدا می‏شوند که با توجه به حوادث پیش‏آمده و نیز تجربه‏های گذشته، به پیش‏بینی حوادث آینده می‏پردازند و به مردم، در مورد منافع ملی، اعتقادات و نیز فرهنگ حاکم هشدارهایی می‏دهند. خبرنگار خوب، خبرنگاری است که از خطر کردن نهراسد و همواره به‏دنبال کشف حقیقت باشد.

یکی از مهم‏ترین ویژگی‏های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است. بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه‏گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان‏طور که اتفاق افتاده منتشر کند، نه آن‏طور که خود می‏خواسته اتفاق بیفتد.

حکیمی فریادآور شد : البته سایت های محلی مانند بام ایران ،خبرنگار محترم ایرنا در بیجار،نقش خوبی در رساندن مسائل و مشکلات را داشتند و ازآنها تشکر می کنیم ولی دوست داریم خبرنگار آزادی در اندیشه و قلم با حفظ قوانین جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد تحت تاثیر برخی مسئولین محافظه کارانه عمل نکند خبرنگاری که نتواند قلم را در مسیرنمایاندن مسائل و مشکلات مردمان مستضعف به کارگیرد خیانت به قلم کرده است .

وی با بیان اینکه خودم مدتی افتخار رسالت خبرنگاری را درکارنامه دارم بیان داشت: حرفه خبرنگاری یکی از حرفه  های سخت و استرس زاست ولی زمانی که یک خبرنگار بتواند بطورمثال جلوی یک فیش نجومی که مانند خوره به بیت المال چسبیده را روشنگری کرده و دست آن مدیر متخلف را رو  کند و یا مادرشهیدی که بعد ازبیست اندی سال از دفاع مقدس که ذره ای بابت شهیدش از انقلاب سهم خواهی نکرده را به جامعه معرفی نمایند این می شود ارزش آن چیزی که از نوک قلمش تراوش کرده و مقدس بوده همه خستگی ها ناملایمات و برخوردتند برخی مواقع مسئولین از تنش بیرون می ریزد.

تکلیف الهی؛ دعوت به وحدت‏

این یک تکلیف الهی است برای همه، برای همه گویندگان، برای همه نویسندگان، یک تکلیف الهی است برای همه که دعوت به وحدت بکنند، دعوت به اجتماع بکنند. کسانی‏که اهل قلم هستند، اهل بیان هستند، کوشش کنند که مردم را دعوت به وحدت بکنند. اگر خدای نخواسته از قلمی، از زبانی چیزی بیرون بیاید که موجب تشتت بشود، جرمی است نابخشودنی پیش خدای تبارک و تعالی.(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۳۹۳)

بخش منطقه و جهان اسلام

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود درسد راه  کردن حجاج ایرانی گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند: حج امت‏ساز؛ بزرگترین حربه امت اسلامی در برابر کفر و استکبار، و دشمنان بویژه دشمن مسلمین آل سعود و کفار استکبار این را نمی خواهند.

وی با بیان اینکه روح حج؛ برائت و وحدت‏ مسلمین است با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: حج بی‏برائت، حج ی‏وحدت، حج بی‏تحرک و قیام، حجی که از آن تهدید کفر و شرک برنخیزد، حج نیست و روح و معنای حج را فاقد است.

امام جمعه توپ آغاج خطاب به حاجیان شرکت کننده سراسر جهان اسلام تاکیدکرد:نگذارید وحدت امت اسلامی دچار انحرافات آل سعود وهابیت قرار گیرد، نگذارید آل سعود تفکرات نهلیستی و سکولار غربگرای خود را برشما امت واحده اسلامی تحمیل کنند، بیایید از حق ازدست رفته ملت مسلمان ایران که با جهالت و غرض ورزی های خامخوارانه آل سعود ایجاد شد در مقابل این تفکر آل سعود وهابیت بیایستید.آل سعود با دستور رژیم صهیونیسیتی حج را برای مسلمین ایران ممنوع کرد این حق الهی که خداوند برای مسلمانان ایجاد کرده است .

بخش توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج ضمن تقدیر ازتلاش های کمیته امدادامام خمینی شهرستان بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی در بخش آموزش های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی  مددجوهای کمیته امداد قابل تقدیر است.

حکیمی فر تصریح کرد:یکی از بخش های مهم خودکفایی اقتصادی با توجه به آموزش های است که در این زمینه به مدد جوها ارائه می شود.

خرید بیش از7هزارتن گندم در توپ آغاج

وی در ادامه با اشاره به به خرید بیش از7هزارتن گندم کشاورزان،منطقه سیلتان توسط تعاون روستایی توپ آغاج گفت:باید مسئولین غلات استان و شهرستان تدبیری برای انتقال گندم های خریداری شده بیاندشیند، البته از ریاست محترم جهاد کشاورزی تشکر می کنیم تماسی که با ایشان داشتم قول مساعدت در جهت انتقال گندم ها را دادند .

امام جمعه توپ آغاج تسریع در پرداخت پول گندم های خریداری شده نیز از دیگر مطالبات به حق کشاورزان است که باید دولت محترم به وعده های خود در خصوص پرداخت و خرید تضمینی گندم به کشاورزان عمل کند.

پرداخت و خمس و زکات نیزبعنوان یکی از واجبات از همین جهات کشاورزان می توانند با فراغ بال بیشتر نسبت به پرداخت دیون خود اقدام نمایند .

تجلیل از فرمانده اسبق ناحیه سپاه بیجار

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین با اشاره به حمایت و تلاش های جناب سرهنگ محمودی در احداث غسالخانه بیان داشت: تلاش های این فرمانده عزیزدر اذهان مردمان توپ آغاج ماندگار خواهد بود . و جناب سرهنگ عسگری نیز از جمله نیروهای ارزشمند فرمانده لایقی است که الحمدالله  به فرماندهی ناحیه منصوب شدند برای این بازوی ولایت آروزی موفقیت داریم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی