پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۱۶ ب.ظ

۰

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرامام جمعه توپ آغاج ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه این شهر که در مسجد صاحب الزمان(ع)برگزارشد ضمن تبریک ایام ولادت رسول گرامی اسلام و امام صادق(ع) گفت:ایام بسیار مبارک و خجسته ای است که با تاسی را سیره و رفتار رسول گرامی اسلام با رعایت تقوا مسیرزندگی خود مان را با اتکال برخداوند باید پیش ببریم.

وی با اشاره به آیه شریفه؛  یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیمًا حَکیمًا »خدای متعال به پیغمبر خود هم میفرماید: «یا ایّها النّبیّ اتّق اللَّه». تقوا، لزوم تقوا، رعایت تقوا، مخاطبش حتّی وجود مقدس پیغمبر است. خدا را در نظر داشته باشیم؛ مراقب اعمال خود، رفتار خود، گفتار خود، حتّی افکار و تصورات خود باشیم؛ این معنای تقواست. اگر این حاصل شد، همه‌ی راه‌های بسته گشوده خواهد شد و خدای متعال در همه‌ی مراحل، ملتی را که دارای تقواست، یاری خواهد کرد.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد:از نیازهای قطعی و اساسی برای داشتن زندگی سالم و توام با آرامش و موفقیت،داشتن ایمان و اعتقاد مذهبی صحیح و پایداراست،

حکیمی فرتصریح کرد:ایمان و اعتقادبه خدا بسان داروی شفابخشی است که اضطراب ها نگرانی ها و ناهنجاری ها رامی زداید و به زندگی رنگ و بوی الهی می بخشد.

وی با تاکید برضرورت حفظ ایمان و اعتقاد بیان داشت:براساس آموزه های دین مبین اسلام،اعتقاد به وجودو یگانگی خداوند،نبوت،امامت،معاد،حیات پس از مرگ و ضروریات دین،از جمله مهمترین مسائل اعتقادی است که چنانچه دچارضعف،تردید،شبهه،انحراف،بدعت،خرافه،ریا،شر ،نفاق،کفر و بی اعتقادی شودآثار زیان باری در سرنوشت فرد و جامعه خواهد گذاشت.

خطیب جمعه توپ آغاج اعتقاد به خداوند را  مهمترین ریسمان  رهایی از دست شیاطین ذکرکرد و گفت:مهمترین باوردینی،ایمان به خداوند یکتا و یکتا پرستی است و همین  دومقوله باعث می شود تا نگرش افراد به همه هستی و زندگی انسان هدف دار و معنادار باشد و در رفتار با انسجام باشد(زمر29) در کل باور به خداوند،همه رفتارهای فردی و اجتماعی را به سوی کسب رضایت خداوند سوق می دهد(انعام164).

حکیمی فر بیان داشت:فردی که خدا راناظر براعمال خود و همراه خودمی داند(حدید4)و اوراحتی ازرگ گردن به خودنزدیک می بیند تلاش می کنددر برخوردبا اعضای خانواده و جامعه و انجام وظایف خانوادگی و اجتماعی رضایت او راجلب نماید.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به آثارعدم توجه اعضای خانواده به باورهای دینی گفت:آزار به والدین و ناخشنود ساختن آنها؛که  برخی موارد موجب فروپاشی کانون خانواده و واکنش  تند و نامتعادل والدین نسبت به فرزندان می شود؛دادن نسبت  های ناروای بی عفتی،ترک وظایف دینی؛ترک نماز،غیبت کردن،عیب جویی،حریم شکنی،سخن چینی و ...آوازه خوانی و سرگرمی های نامشروع؛ که موجب غفلت از انجام مسئولیت ها و وظایف خانوادگی و به دنبال موجب اختلاف در خانواده را  به وجود آورد.

حکیمی فرهمچنین با اشاره به آثارعدم توجه جامعه و حکومت به باورهای دینی بیان داشت: آسیب پذیری شدیدفرهنگی،در نتیجه فقرفرهنگی،ذلت در برابراستکبار و نرمش های ذلت بار،نگاه ابزاری به زن،فساداخلاقی،فساد اقتصادی،عدم گسترش عدالت اجتماعی فراموش کردن توان داخلیترس از ابرقدرت ها . را در پی خواهد داشت.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکمت حکیمی فردر خطبه دوم نمازجمعه توپ آغاج با عنایت به فرا رسیدن سی وششمین سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و نامگذاری هفته ای به این نام، روز جمعه (11/10/94) به نام روز «سوادآموزی و ترویج نماز» نام گذاری شده است.

حکیمی فرتاکیدکرد:از دستورات مهم دین مبین اسلام  توجه و اهمیت سوادآموزی است که همه آحادجامعه به آن توجه جدی داشته باشند.

وی افزود:در شهرتوپ آغاج هم بارهااز همین تریبون مقدس دعوت کردم  تا با قرآن آموزی  وآموزش قرآن هنگام تلاوت قرآن  شرکت کنید  ،اداره محترم آموزش و پرورش شهرستان و اداره نهضت سوادآموزی نیز تلاش های زیادی در این زمینه انجام دادند و هم اکنون نیز تلاششان برای تحقق سوادآموزی همگانی است که تشکر می کنم.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن تاکید برهوشیاری و بصیرت آحادجامعه درمقابل  نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمنان بیان داشت:نظام اسلامی با تکیه برارزش های دینی؛ و قانون اساسی برمشارکت همگانی تاکیدمی کند، آنچیزی که در این میان اهمیت دوچنندانی پیدا می کند بصیرت افزایی و آگاهی مردم از نقشه های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام است.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج با اشاره سخنان ؛مقام معظم رهبرى: «آمریکا، همان آمریکاى قدیم است اما عده اى مغرض یا ساده لوح تلاش مى کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو کند.»افزود: مطابق قانون اساسی، مجری انتخابات، وزارت کشور بوده و نظارت کامل بر روند انتخابات به عهده شورای محترم نگهبان است،در این بین بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در مرحله مقدماتی با وزارت کشور و در مرحله نهایی با شورای نگهبان است. این دستگاه های نظارتی موظفند با بررسی سوابق و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را با قانون تطبیق داده و در صورت احراز صلاحیت، فرد را به منزله نامزدی که می تواند وارد میدان رقابت انتخاباتی شود، معرفی کنند.

حکیمی فرتصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که فرآیند تحقق مشارکت سیاسی در فضایی آرام و امن ممکن خواهد بود. مطابق با مطالعات میدانی و علمی، در فضای آشفته و پر تنش، از میل به مشارکت سیاسی کاسته شده و افراد ترجیح می دهند، نظاره گر باشند تا بازیگر! لذا باید با هر اقدامی که بر ناامن سازی افکار عمومی بینجامد، مقابله کرد.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: در این مسیر تجربیات تلخ گذشته نیز پیش روی ملت ایران است. حوادث تلخ انتخابات سال 1388 و تلاش یک جریان سیاسی برای فریب افکار عمومی با طرح ادعای تقلب در انتخابات و ایجاد آشوب و بلوا با اردوکشی سیاسی ، نشان داد که تا چه اندازه حفظ ثبات و امنیت کشور و افکار عمومی از پایبندی به قانون می تواند برای کشور سودمند باشد. فتنه گران سال 88، جز آن که هزینه های جبران ناپذیر مادی و معنوی بر نظام اسلامی و افکار عمومی  ملت ایران وارد کردند، نتیجه ای دستگیرشان نشد و توشه ای جز بدنامی و انفعال و انزوا از آتشی که برافروخته بودند، نچیدند. تخریب نکردن رقبا و نامزدها، هوشیاری در برابر شایعه پراکنی ها، نداشتن نگرانی نسبت به سلامت انتخابات به دلیل ساختار قانونی استوار نظام انتخاباتی و تجربه برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور و مواردی از این قبیل نیز در حفظ آرامش و امنیت انتخابات مؤثر خواهد بود.

حکیمی فرتاکید کرد: انتخابات در ایران با ویژگی هایی چون آزاد بودن، هر ایرانی یک رأی، رقابتی بودن، عادلانه بودن، قانونی و سالم بودن، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نظام سیاسی برخاسته از انقلاب اسلامی براساس آموزه های دینی، یک نظام کاملاً مردم سالار دینی است. جمهوریت و اسلامیت در نظام سیاسی ایران، دو عنصر به هم پیوسته و درهم آمیخته ای هستند که نمی توان آن دو را از یکدیگر تفکیک کرد. جمهوریت در نظام سیاسی ایران، ریشه در اسلامیت نظام داشته، همان طور که سیاست در نظام اسلامی، ریشه در دین و دیانت دارد. سیاست در یک نگاه، به معنای مدیریت کلان جامعه و آیین مملکت داری است.

از منظر اسلام، همه مردم مسلمان در اداره جامعه اسلامی، باید مشارکت داشته باشند و در این مسیر از حقوق و تکالیفی برخوردار هستند. انتخابات، متداول ترین شیوه مشارکت سیاسی و بهترین روش برای هر فرد به منظور ایفای  نقش در اداره کشور است. تا پیش از انقلاب اسلامی، مردم ایران به صورت واقعی چنین حقی نداشتند و این اجانب بودند که سرنوشت ملت ایران را در دست داشتند. در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی، حق مشارکت سیاسی عمومی، اینچنین مورد توجه قرار گرفته است: «در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای  شوراها و نظایر این ها، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می گردد.»

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به دبه در آوردن مکرر امریکایی ها وافزایش تحریم‌ها از سوی کنگره و دولت آمریکا خاطرنشان کرد: این اقدامات با روح حاکم بر برجام مخالف است زیرا در برجام تعهد داده شده بود که هیچ‌ یک از طرف‌های 1+5 نباید فشارهای اقتصادی را بر ایران افزایش دهند.

حکیمی فرتصریح کرد: تحریم‌های تازه علیه ایران که این بار به بهانه موشکی قرار است اعلام و اعمال شود، در حالی صورت خواهد گرفت که ایران و گروه ۱+۵ قرار است برای اجرای توافق هسته‌ای وارد مرحله سوم برجام یا همان روز اجرا شوند.

وی بیان داشت: همانگونه که بارها از قبل اعلام شده بود برنامه گسترش توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران ارتباطی به برجام نداشته و تلاش آمریکایی‌ها نیز پرده‌ای از عمق کینه‌توزی آنها علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

امام جمعه توپ آغاج درپی صدور قاطعانه «دستور رئیس‌جمهور به وزیر دفاع در پی سیاست‌های خصمانه آمریکا» بیان داشت: رئیس جمهور با صدور این پیام تاکید مجدد بر روند راه درست ملت و نظام اسلامی کرد؛ در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است«دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.   همچنین در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد.»

حکیمی فربا اشاره به ضرورت چاره اندیشى بیان کرد: شاید دهه ها بعد که این اسناد از طبقه بندى خارج شدند، محل دقیق صرف این بودجه در ایران و دریافت کنندگان آن مشخص شود. اما بلاتردید یکى از وظایف بدیهى دستگاه هاى امنیتى کشور، شناسایى و انسداد کانال هاى انتقال دلار براى براندازى نرم جمهورى اسلامى است. گرچه برخى از شخصیت ها و گروه هاى سیاسى طى دو سال گذشته تلاش کرده اند اصرار و القا کنند که دشمنى آمریکا با امضاى یک تعهدنامه بین المللى-بخوانید کوتاه آمدن در برابر زیاده خواه هاى نظام سلطه- کم رنگ مى شود و مى توان با تعدیل مواضع زندگى مسالمت آمیزى کنار آمریکایى ها تجربه کرد اما تشدید اقدامات خصمانه آمریکایى ها بعد از برجام به خوبى نشان مى دهد که با عدول از برخى سیاست ها و مبانى انقلاب اسلامى هم آمریکایى ها از اهداف خاص خود در قبال ایران دست برنخواهند داشت؛ اهدافى که محور اصلى آن براندازى سیاسى در ایران است .

حال با تصویب قوانین تحریمى و تهدیدى جدید علیه ایران توسط دولت و مجلس آمریکا، انتظار این است که مسؤولان به جاى خوشبینى نسبت به آینده برجام به چاره اندیشى مشکلات داخلى روى آورده و از سوى دیگر با اختصاص ردیفى مشخص در بودجه 95 حداقل بخشى از اهداف مورد توجه دولت آمریکا در بحث براندازى را خنثى نمایند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به نامه 205نماینده مجلس برای خروج از رکود گفت: 205 نفر از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى در نامه اى به رئیس جمهور، حل مشکل رکود بى سابقه حاکم بر اقتصاد کشور، اشتغال زایى و جلوگیرى از ورود کالاهاى مشابه را خواستار شدند. نمایندگان در این نامه ضمن تشکر از زحمات و تلاش هاى رئیس جمهور محترم درباره توجه و کمک به حل موانع و مشکلات تولیدکنندگان داخلى کشور، درخواست کردند دولت در جهت اشتغال زایى و حمایت از تولیدات داخلى و جلوگیرى از ورود کالاهاى مشابه که امکان تولید آن ها در داخل کشور وجود دارد، تلاش کند و هم چنین براى برون رفت از رکود عمیق و بى سابقه حاکم بر اقتصاد کشور اقدام نماید. هم چنین 20 نماینده مجلس، فراکسیون ضد رکود اقتصادى را تشکیل دادند. هدف از تشکیل فراکسیون «ضد رکود» بررسى وضعیت رکودى اقتصاد کشور در پیگیرى راه حل هاى جدى تر و سریع تر براى خروج از این مرحله اعلام شده است. رکود اقتصادى از ویژگى هاى اقتصاد فعلى ایران است و شعار عبور از رکود با واقعیت همخوانى ندارد. هر چند حاکم شدن رکود بر اقتصاد ایران داراى دلایل گوناگون است، لکن یکى از این دلایل گره زدن حل مشکلات اقتصادى کشور با مذاکرات از سوى برخى از دولتمردان و رسانه هاى داخلى است.

حکیمی فردر ادامه با اشاره به افتتاح سایت بی تی اس مخابرات توپ آغاج بیان داشت: الحمدالله مشکل آنتن دهی شهر توپ آغاج مرتفع شد، و هم اکنون مشکلات بسیاری در شهر وجود دارد  که   باید با صبر و حوصله یکی پس از دیگری با همت و تلاش مسئولین عزیز شهری و شهرستانی برطرف گردد.

وی با  بیان اینکه خیلی از جوانان  به خاطرعدم اشتغال مجبور به  مهاجرت  هستند خاطرنشان کرد: فرصت  های  شغلی در توپ آغاج فرواوان است، کارگاهای  زود بازده می تواند این مشکل را برطرف نماید ، ارائه  طرح اشتغالزایی برای جوانان و فراهم سازی  بسترآن  توسط مسئولین  شهر باید انجام  شود.

امام جمعه توپ آغاج در بخش پایانی  سخنان خود خواستار رسیدگی ساماندهی  تاکسیرانی  شهر شد وتاکید کرد: شورای شهر،شهرداری با هماهنگی  واحد حمل و نقل شهرستان زمینه  ساماندهی تاکسی های  مسافربری توپ آغاج باید انجام دهند،خیلی از جوانان و  مردم و خود راننده ها از بی نظمی و نبود ماشین  روزهای بارندگی  گلایه دارند .

 

 

 



منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی