پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۹ ب.ظ

۰

خطیب جمعه توپ آغاج؛مراسم غدیر باید همچون گذشته با قوت و با شکوه و عظمت برگزار شود.به گزارش ستادبرگزاری نماز جمعه توپ آغاج حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ضمن تبریک غدیرخم سالروز ولایت و امامت ؛ با اشاره به آیه وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ(النساء – 100) اظهارداشت: خداوند نگذرد از آل سعود که با جهالت و مطامع دنیایی خودشان465نفربه خاطر قدرت طلبی و سست عنصری تشنه جان سپردند.

وی درادامه با پی گیری مباحث هفته های گذشته افزود:از مهمترین مسائلی که بسیار دقیق و ظریف و شناخت و کاربردآن دشوار است،حفظ شخصیت در برابر زن است.

خطیب جمعه توپ آغاج یادآورشد:مردان – در روابط خانوادگی و همسرداری –بایداز نوعی منش و شخصیت برخوردار باشد و حشمت و شکوه مردانه را درخود پدید آورند و حفظ کنند.و یا نمودی استوار و خدشه ناپذیر جلوه داشته باشند.

حکیمی فرتصریح کرد:اگر مردان به خیالی که مردسالاری و یا خودبرتر بینی و سلطه طلبی داشته باشند بسیار زشت و ناانسانی و از نظراسلام محکوم است.

وی گفت:رعایت حرمت و حریم مرد در خانواده و بویژه در نگاه زن و فرزند را موجب شود و مردراپناهگاهی برای خانواده بسازند و در چشم زنتکیه گاهی جلوه کند.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج ادامه داد:رسول گرامی اسلام می فرمایند:الغَیرهُ من الایمان و البَذاءُ من النفاق؛ ناموس پرستی از آثارایمان و دینداری است و بدزبانی از علایم نفاق و بی اعتقادی است. امام علی (ع) در وصایای خود به امام حسن(ع) می فرماید: من وصایا لابنه الحسن: ایِّاکَ و التَغایُرَ فی غیر موضعِ الغَیره،فانَّ ذالک یدعوا الصحیحهَ منهنَّ الی السَّقَم،ولکن أَحکم أَمرَهُنّ،فان رأیتَ عیباً فعجّلِ النکیرَ علی الصغیرِ والکبیر؛از غیرتی شدن بیجا و بی مورد دوری کن،که این برخوردزنان درستکار را به نادرستی می کشاند؛درکارمحفوظ ماندن آنان محکم کاری کن  و اگرمشکلی دیدی،درزدایشآشتاب وروز کوچک باشد یا بزرگ.

«خطبه دوم»

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دوم سخنان خود ضمن تبریک  دهه ولایت و امامت«عیدغدیر را عمل وحدت امت اسلامی دانست » اظهارداشت: ا گذر از واقعه تاریخی مهم غدیر که اختلافی در اصل آن وجود ندارد، با توجه به شرایط امروز که دشمنان اسلام سعی  بر اختلاف افکنی میان مسلمانان و به استعمار درآوردن ایشان دارند «تمرکز و تأکید پیروان و پیشوایان فرق بر اشتراکات و پرهیز از مجادله و دعوا در نقاط اختلافی» است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمین در لسان امام صادق(ع)وارد شده است که فرمود: وَ الْجُمُعَةُ لِلتَّنْظِیفِ وَ التَّطَیُّبِ وَ هُوَ عِیدٌ لِلْمُسْلِمِینَ وَ هُوَ أَفْضَلُ مِنَ الْفِطْرِ وَ الْأَضْحَی وَ یَوْمُ غَدِیرِ خُمٍّ أَفْضَلُ الْأَعْیَاد. (وسائل الشیعة، ج 7 ص 380) اشاره می کند که خود این عید هم می تواند سبب حسن تفاهم شود و هم تلاشی برای به دست آوردن اتحاد باشد و هم به بهانه این روز کنکاشی برای معلوم شدن حقایق تاریخ اسلام صورت بپذیرد.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به ولایت مداری  ادامه داد: مسأله جهت اسلام و سمت گیری حرکت اسلامی است که این جزو اعتقادات ما است، این جنبه ولایت است، اعتقاد به مسأله امامت و نصب امام از سوی پیغمبر(ص)، یعنی در واقع از سوی خداوند متعال. این یک بعد قضیه است که اگر مسلمین با چشم تحقیق به این حادثه نگاه کنند، همه این معنا را تصدیق خواهند کرد که این حرکت عظیم پیغمبر(ص) در میانه راه حج، برگشت از حج، در وسط بیابان، در سال آخر عمر، با آن مقدمات، با آن مؤخرات، نام بردن از امیرالمؤمنین(ع)، معرفی کردن امیرالمؤمنین(ع) به این که «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، هیچ معنایی جز تعیین خط حکومت و ولایت در اسلام بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص) ندارد. معنایش فقط همین است.

حکیمی فربا بیان اینکه دشمنان مسلمین نمی خواهند عید غدیرشناخته شود تصریح کرد: مراسم غدیر باید همچون گذشته با قوت و با شکوه و عظمت برگزار شود.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در منا عملکرد رسانه های وابسته عربستانی را چندش آور خواند و تاکید کرد: آنچه از اصل حادثه و ابعاد پنهان و آشکار آن غم انگیزتر است، تلاش گسترده و چندش آور رسانه های وابسته به رژیم آل سعود و امپریالیسم خبری با محوریت رسانه های صهیونیستی و حامی عربستان می باشد که با وقاحت و بی شرمی تمام در صدد طبیعی جلوه دادن اصل حادثه و یا متوجه ساختن مسؤولیت آن به کشورهای دیگری همچون ایران اسلامی است.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج بیان داشت: جریانهای مرموزی که در مقام جنگ روانی با طرح شایعات و القائات و اکاذیب، به دنبال پاک کردن صورت اصلی مسأله و مبرّا دانستن دامن کسانی هستند که به بدترین شکل ممکن هم حرمت حَرم را شکستند و هم میهمانان حرم امن الهی را مورد بی احترامی شدید و بی سابقه قرار دادند. لذا بر عامه ملت های مسلمان به ویژه علما و اندیشمندان و مسؤولان کشورهای اسلامی است، ضمن تدابیری برای جلوگیری از غفلت و فراموشی از کم و کیف این اتفاق مرموز، از زوایای مختلف اعتقادی و شرعی، حقوقی، امنیتی و... بلکه ابعاد حقوق بشری نیز مورد توجه و پیگیری مجدانه

و قاطعانه قرار بدهند.

خطیب جمعه توپ آغاج با انتقادشدید از سکوت مجامع حقوق بشری خاطرنشان کرد:مدعیان حقوق بشر این روزها کور و کر و لال شده اند اگر یک شرور،جانی و یا یک سوداگر مرگ را به دارمجازات به خاطرجنایاتی که هزاران نفر وخانواده را از بین می برد می کردند، همین مدعیان حقوق بشری امثال شیرین عبادی حماله الحطب ها زبان در می آوردند اما از بین رفتن هزاران نفر در منا برای اینها اینگار عادی شده است.

حکیمی فر بیان داشت: آنچه امسال در جریان حج اتفاق افتاد نه یک حادثه عادی و طبیعی بود که نشانی از بی عرضگی و بی کفایتی در اداره چنین مراسم باشکوه و باعظمتی از جانب حکام آل سعود داشت و البته اتفاقات پس از حادثه که نشان بیّنی بر عدم ارزش گذاری و احترام به آحاد انسانهایی بود که از کشته و زنده آنان پشته ساخته بودند، که به هر جهت نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

اصل حادثه با همه تلخی هایش یک طرف و عوارض و حواشی و اوضاع پس از آن هم یک طرف!

چه بسیار ضیوف الرحمانی که هنوز زنده بودند و تنها به دلیل بی حالی و بی رمقی لابلای کشته ها تا ساعتها در انتظار نجاتی به سر می بردند و اگر مختصر آبی و یا هوا و اکسیژنی به آن ها می رسید، تلف نمی شدند اما مأموران سعودی که نه خود قدم از قدم برمی داشتند و نه اجازه دخالت به دیگران می دادند، باعث شد که تعداد قابل توجهی از حجاج بیت الله الحرام، ناباورانه در مقابل دیدگان هم کاروانیان و هم کیشانشان به خیل کشته ها پیوستند.

وی بااشاره به سخنان رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری ارتش گفت:دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی احترامی به ده ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر تسریع رسیدگی به حادثه منا توسط دولت مردان  اظهارداشت:رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به «پروژه نفوذ آمریکایی پس از برجام» هشدار دادند مسئولین باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشند، شیطا ن بزرگ آمریکای جنایتکار در صدد نفوذ به هر راه و روزنه به داخل ایران و به سلطه گرفتن مجدد ملت ایران است.

استکبارستیزی برای ایران هم «آرمانی ایدئولوژیک» است و هم «منفعتی استراتژیک». ما هم براساس مبانی دینی خود معتقدیم نباید ظلم پذیر بود لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ.(بقره، ???) و باید به عنوان یک شیعه منتظر برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) تلاش جدی کرد و هم اکنون به روشنی می بینیم که داشتن این راهبرد تا چه میزان توانسته است، مابه ازای منافع کلان ملی ایجاد کند.

پافشاری ما بر این رویکرد بوده  است که امروز ما در دنیا به عنوان یک قدرت منطقه ای، با نفوذ معنوی بسیار گسترده در جهان اسلام مطرح هستیم. اگر چین یا روسیه به دنبال تعریف منافع «استراتژیک» با ایران هستند، اگر اتحادیه اروپا در سند راهبرد این  اتحادیه در قبال ایران بر تفاهم با ایران بر سر مسائل منطقه خاورمیانه، «مستقل از سایر شرکایش» تصریح می کند، اگر ما به دلیل این جایگاه منطقه ای توانسته ایم امنیت خود را در بخش پرآشوب دنیا حفظ کنیم و منافع کلان اقتصادی و استراتژیک به دست بیاوریم، همه به دلیل تاکید بر حفظ این رویکرد استراتژیک و به ثمر رسیدن آثار بین المللی اش است.

پس اگر ما این منافع استراتژیک را می خواهیم باید به گونه ای عمل کنیم که همچنان نماد اصلی مبارزه با استکبار در جهان شناخته شویم در غیر این صورت باعث تضعیف محور مقاومت و گفتمان استکبارستیزی می شویم و در نتیجه، هم از آرمان مهدوی خود دور شده ایم و هم منافع استراتژیک(حیاتی) و کلانی را از دست خواهیم داد. از همین رو است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: نفوذ منطقه ای ما ناشی از گفتمان انقلابی ماست.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی ضمن تشکر از پرسنل فرماندهی و عوامل نیروی انتظامی شهرستان بیجار تاکید کرد: امیرالمومنین علی(ع): الجُنُوُد بِإذنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّ الدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلّا بِهِم ؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی شود.

جامعه امروز ما بی گمان قدردان خدمتگزارانی است که به دور از شعار و هیاهو، عملگرایی و خدمت بدون منت را اساس کار خود قرار داده، مردم را زیر سایه چتر فراگیر امنیت گرفته و زمینه بالندگی و شکوفایی را برای جامعه ایران اسلامی مهیا ساخته اند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین سازمان ها در جامعه ایران است؛ سازمانی  که بار سنگین برقراری نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی را بر دوش دارد؛ زیرا در صورت برقراری  نظم و امنیت در جامعه است که می توان به رشد و تعالی در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی  و علمی رسید. بر خود واجب می دانیم تا سیزدهم مهرماه «روز نیروی انتظامی» را بر بزرگ مردانی که اندیشه های ناب خود را با عشق و ارادت مخلصانه به انسانیت درآمیخته و سطحی بالا از امنیت فراگیر در کشور ما فراهم آورده اند، تبریک بگوییم.

حکیمی فربا اشاره به درخواست مردم از نیروی انتظامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری، درباره انتظارات مردم از نیروی انتظامی فرمودند: «آنچه مردم از نیروی انتظامی متوقع هستند چیست؟ مردم می خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد، سریع و به هنگام باشد، مؤدب و اهل بیان و تفاهم با مردم باشد، این انتظارات مردم از نیروی انتظامی است. شما در بخش های قابل توجهی، این لیاقت و آمادگی را از خودتان نشان دادید.»



منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی