پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

امام جمعه توپ آغاج گفت:حفظ افراد از فسادو انحراف در خانواده ،به صیانت و پاسداری اجتماعات از کجروی و بزهکاری و فساد می انجامد، درمدنیّت و تمدن انسانی تاثیری ژرف می گذرد.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج با اشاره به روایتی ازنبی مکرم اسلام گفت:پیامبر رحمت در روایتی فرمودند: الرّجلُ راعٍ علی اهلِ بیته،وکلّ راعٍ مسئولٌ عن رعیته1 پیامبر(ص) می فرمایند مرد سرپرست خانواده خویش است و هرسرپرست و مدیری مسئولیت دارد ، در نتیجه مسئولیت شوهران نسبت به همسرانشان بیشتر است.

حکیمی فر با بیان اینکه تحت فشارقراردادن زنان توسط شوهرانشان برخلاف صریح قرآن است گفت:متاسفانه برخی مواقع همسران توسط شوهران خود برای بخشش مهریه مورد تهدید قرار می گیرند که این برخلاف صریح آیه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ...... لا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ ما آتَیْتُمُوهُنَّ إِلاَّ أَنْ یَأْتینَ بِفاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ کَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسی‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ یَجْعَلَ اللَّهُ فیهِ خَیْراً کَثیراً2ای مردم مومن ... زنان را زیرفشارمگذارید تا بخشی از آنچه  رابه آنان داده اید ازچنگشان در آورید،مگرآنکه به زشتکاری آشکاری دست زنند،و باآنان به شایستگی (و کاملا انسانی) رفتارکنید واگرازآنان خوشتان نیامد( بدانید)که چه بسا چیزی را خوش نمی دارید و خداوند در آن خیربسیارنهاده است.

وی افزود: امیدوارم خانواده ها مردان و زنان به هم دیگر عشق بورزند تا کانون  گرم خانواده به خاطر برخی از برنامه های سست و از روی هوای و هوس بهم نریزد.

//////////////خطبه دوم//////////////////

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حادثه تاسف بار و دردناک روز عیدقربان در منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر در منی اظهارداشت:آل سعود بی کفایتی خود را در اداره حرمین شرفین با حوادثی که روز قربان و سقوط جرثقیل اتفاد افتاد به جهانیان ثابت کرد.

وی افزود: کاخ نشینان مست سعودی با این حرکت ددمنشانه  باردیگر کوس رسوایی خود را با بی تدبیری و عدم توانایی در مدیریت حجاج نشان دادند، حقیقتا این مصیبت برای جهان اسلام بزرگ و همه مسلمین جهان را داغدار کرد.

امام جمعه توپ آغاج یادآورشد: آل سعود جنایتکار با این روندی که پیش می روند آبروی نمانده خود را بیش از پیش از بین برد و جنایاتی که در یمن و سوریه  عراق می کند بس نیست و این نیز با بی تدبیری و و سوء مدیریت شرم آور و باید عاملین این حادثه هولناک را به جزای اعمال بدشان برسانند و همه مسلمانان جهان عذر خواهی کرده و همه بی کفایتی ها را بپذیرند.

حکیمی فر در ادامه با اشاره به پیام مهم رهبری در این مصیبت بزرگ جهان اسلام خاطرنشان کرد: به احترام همه جانباخته گان باید به سوگ نشست و برادران دینی ما در محلی لبیک حق گفتند که وادی رحمت و غفران .....وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا هر که از خانه‏اش به منظور مهاجرت به سوى خدا و رسول او خارج شود و آن‏گاه مرگ او را دریابد، قطعا پاداش او بر عهده‏ى خداست و خداوند آمرزنده‏ى مهربان است..

وی همچنین ضمن هشداری خطاب به جوانان و فعالان فضای مجازی تاکید کرد: مراقب افرادی در فضای های مجازی باشید با سوء استفاده از فوت هم وطنان به جای محکومیت بی کفایتی آل سعود در تدبیر و مدیریت این همه حاجی در رمی جمرات به اصل حج خدشه وارد می کنند در صورتی که طبق صریح قرآن خداوند حج را بر کسانی واجب کرده که استطاعت آن را داشته باشند و هر کس از آن روی گرداند و ناسپاسی کند، خداوند از جهانیان بی‌نیاز است: {وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ البَیتِ مَنِ استَطَاعَ إِلَیهِ سَبِیلا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ اللهَ غَنِیٌّ عَنِ العَالَمِینَ}. (آل عمران/3، 97)

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود یادآورشدند: پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مناسبت حج ابراهیمی و گردهم آیی عظیم مسلمانان در سرزمین وحی، شامل محورهایی بسیار مهم ازجمله راهنمایی حجاج نسبت به وظایف خویش و نیز اشاره به معضلات کنونی جهان اسلام و... بود. در این پیام کوتاه اما پرمغز معظم له اولا به وظیفه مبارزه با بت پرستی و ایستادن در برابر بت های مختلف هواپرستی و استکبار و نفسانیت اشاره کردند و آن را اولین وظیفه ای دانستند که خدای متعال برای حجاج تعیین کرده است. پس از این تبیین معارفی، ایشان به معضلات جهان اسلام از جمله تفرقه و درگیری قومیتی و مذهبی اشاره کردند و خاطرنشان کردند که سرانگشت توطئه گر و تلاش های ضد اسلامی و ضد انسانی استکبار جهانی در معضلات جهان اسلام مشاهده می شود و در حالی که مسلمین در فلسطین و سوریه و عراق و یمن و بحرین و ... گرفتار جنایات صهیونیستها و جنایتکارانی دیگری هستند که از سوی استکبارگران مورد حمایت قرار می گیرند، مشغول کردن امت اسلامی به درگیری با یکدیگر توطئه و خیانتی است که آمریکا و پیروان آن مرتکب آن می شوند. در نهایت این پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه تلخ و خسارت بار مسجدالحرام در حج امسال، مسؤولیت این کار را بر عهده کسانی دانستند که امنیت و ضیافت حجاج به عهده آنهاست.

حکیمی فر در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها و حوزه های علمیه تصریح کرد: آغاز سال تحصیلى جدید، عید آموزش و پرورش است. مهرماه آغاز تلاش گل هاى نو شگفته ى مشتاقان وطالبان علم ودانش از راه مى رسد و نگاه هاى پرعاطفه معلمان پیام محبت و آگاهى را بر قلب هاى پاک آن ها تقدیم مى کنند.

وی تصریح کرد: در سالهاى نه چندان دور، اتفاق غریبى در جغرافیاى مبارک ایران عزیز رخ داد که سالهاى سال در ذهن و دل ملت ایران غلیان خواهد کرد و براى نسلهاى مکرر ذخیره اى تمام نشدنى است.

دفاع مشروع ملت ایران از اصول اسلامى، تمامیت ارضى و انقلاب مردمى خویش، نقطه عطفى در تاریخ معاصر رقم زد. بسیارى از معادلات جهانى را تغییر داد و امید و باور به پیروزى محور حق را در بین ملل مظلوم قوام بخشید. جنگ 8 ساله زن و مرد ایرانى علیه تمامیت کفر و الحاد بود. همه خصم در مقابل ایده و آرمان ایرانیان صف آرایى کرده بودند. منظور دشمن، شکست تفکرى بود که به مقابله اندیشه غیردینى حاکم بر جهان رفته بود. ایشان چشم دیدن قامت رعناى اسلام را در منظومه بى دینى موجود نداشتند.

تعارض انقلاب اسلامى و غرب، تقابل انسان محورى و خدامدارى است و از قضا سبب اصلى نزاع غرب با نظام جمهورى اسلامى هم، پاىفشردن ملت ایران بر اصول مترقى اسلام است. بهانه هایى همچون حقوق بشر، آزادى  بیان، حقوق زنان، پرونده هسته اى و... همگى براى تحت فشار قرار دادن حکومت ایران براى عدول از اسلام است.

سیستم لیبرال دموکراسى نمى خواست اولاً نهضتى دینى آن هم از نوع اسلامى در ایران پاى بگیرد و ثانیاً تبدیل به یک نظام مستقر و ایده برتر جهانى شود لذا تمام تلاش خود را بر آسیب رساندن به این حکومت آغاز کرد. حرکتهاى قومى، تحرکات احزاب مخالف، ترور شخصیتها، کودتا و نهایتاً تشویق صدام براى حمله به ایران، همگى در این راستا ارزیابى مى شود.

آغاز حمله بعثى ها به ایران ممکن است براى صدام آب و خاک و نان به ارمغان مى آورد اما براى غربى ها هدف شکست یک نظام دینى و انهدام یک تفکر نو و البته جذاب براى ملل جهان خصوصاً کشورهاى اسلامى بود که مى توانست ستون هاى خیمه آنان را به لرزه درآورد.

ابهّت دو ابرقدرت که به تعبیر امام(ره) در جنگ شکسته شد، صرفاً سازوکار نظامى آنان را شامل نمى شود بلکه از همه مهم تر، تحقیر هژمونى نظام سلطه بر جهان بود که در دفاع مقدسِ ملت ایران به چالش جدى کشیده شد. رهبرى فرزانه انقلاب، تهدیدهاى آمریکا علیه ملت ایران را نشانه ضعف گفتمانى غرب در برابر عظمت آموزه هاى دینى و انقلابى جمهورى اسلامى مى داند.

جدول مناسبت‌ها

تاریخ

برابر

با

عنوان

جمعه

3 مهر

11 ذی الحجه

سالگرد تهاجم آمریکا به مردم مظلوم و بی پناه افغانستان به بهانه واهی مبارزه با تروریزم (2001م)

یکشنبه

5 مهر

13 ذی الحجه

شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(ع) (1360 ه.ش)

روز جهانی جهانگردی

دوشنبه

6 مهر

14 ذی الحجه

روز جهانی قلب (آغاز هفته سلامت قلب)

سه شنبه

7 مهر

15 ذی الحجه

فرخنده میلاد حضرت امام علی النقی الهادی(ع) (212 ه.ق)

شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالکریم هاشمی نژاد توسط منافقین در شهر مشهد (1360 ه.ش)

شهادت سرداران رشید اسلام؛ شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در سانحه سقوط هواپیمای ارتش (1360 ه.ش) - روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس

روز آتش نشانی و ایمنی  - روز بزرگداشت شمس 

چهارشنبه

8 مهر

16 ذی الحجه

روز بزرگداشت مولوی  - روز جهانی دریانوردی - روز جهانی ناشنوایان

پنجشنبه

9 مهر

17 ذی الحجه

روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان

فلسطینی  - روز جهانی سالمندان  

 



1 مستىرک 248

2 نساء 19

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی