پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 23مرداد94

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ب.ظ

به گزارش ستاد برگزاری نماز  جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز در خطبه  های دشمن شکن نماز جمعه این شهر که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد اظهارداشت: خانواده اجتماع کوچکی است که ابتداء با یک مرد و زن تشکیل می‌شود، دو نفری که بناست در تکامل معنوی و رشد مادی یکدیگر مشارکت کنند و بالاتر آن که هریک کمبود دیگری را در اوج محبّت و مودت جبران نمایند و چنانچه چیزی آنان را تهدید کرد و آرمانهای فکری و اعتقادیشان را به خطر انداخت، هر دو به دفاع برخیزند و جهت حیات و زندگی همیشگی خویش با آن مبارزه کنند و برای بقای خویش برنامه ریزی نمایند و نسل خود را دوام بخشند

قرآن کریم این اصل  اساسی را با واژگانی زیبا چنین بیان می‌کند:

«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً اِنَّ فِی ذلِکَ لَایاتٍ لِقَومٍ یتَفَکَّرُونَ»1

از نشانه های خداست آن که آفرید برای شما همسرانی از جنس خودتان تا بدیشان آرام گیرید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد. هر آینه در این کار برای مردمی که بیندیشند نشانه‌ها و عبرتهاست.

امام محمد باقرعلیه السلام از قول جدّش رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نقل کرده که فرمود: «ما بُنِی بَناءٌ فِی الاِسلامِ اَحَبُّ اِلی اللهِ - عزّ وَ جَلّ - من التزویج؛1 هیچ بنائی در مکتب اسلام طرح ریزی نشده که در نزد خداوند بزرگ محبوب تر از ازدواج باشد.»

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به   سه اصل اساسی در تشکیل خانواده تصریح کرد: الف) عشق به همسرداری؛ علاقه و عشق به همسرداری از جمله اموری است که در فطرت انسانی نهفته است، رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: پایه ریزی امر ازدواج را خداوند سبحان در ذات بشر قرار داده به طوری که نیازمندی به آن را در درون خویش احساس می‌کند.آنگاه به آیه ذیل استشهاد نمود و آن را قرائت کرد: «وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً اِنَّ فِی ذلِکَ لایاتٍ لِقَومٍ یتَفَکَّرون»2؛خداوند بین شما (زنان و مردان) محبّتی خاص قرار داده و به یکدیگر مهربان نموده است. همانا در این امر نشانه ها و آیاتی است برای آنانی که تفکّر کنند.

خطیب جمعه توپ  آغاج ادامه داد:دومین اصل مسؤولیت مردان در نظام خانواده است در آیات مختلف، مخاطب قرآن مردانند تا آن که در جهت تشکیل زندگی تلاش و سعی کنند و سامان بخشی آن را بر دوش کشند. تداوم زندگی و تأمین آن، سختی‌ها و درگیری‌های فراوانی به دنبال دارد که بدون امید و آرامش نمی تواند ادامه یابد. لذا این ایستادگی در برابر نابسامانی ها را بر دوش مردان قرار داده است. از سوی دیگر، زنان را آفرید تا کانون محبّت، عشق، زیبایی و آرامش بخشی باشند. علاّمه محمّد حسین طباطبایی، مفسّر عالی مقدار می‌نویسد:

«فالنساء هنّ الرکن الاول والعامل الجوهری للاجتماع الانسانی 1؛زنان، سنگ زیرین و رکن اساسی و علت واقعی انسجام و تشکیل اجتماع خانوادگی انسانها هستند.»

حکیمی فرهمچنین با اشاره به مهریه های بالا بیان داشت: متاسفانه یکی از آسیب های جدی که خانواده ها را مورد تهدید قرار می دهد مهریه های سربه فلک کشیده است.

وی افزود: اگر دختر و پسری هم دیگر را  می خواهند و خانواده ها نیز با مصلحت اندیشی نگذارند این ارتباط به گناه آلوده شود.

رئس ستاد احیای توپ آغاج  در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک آغاز دهه کرامت گفت: ختران امروز، زنان فرداى جامعه ما و جهان اسلامند. بنابر این آینده را همین امروز مى توان در افق آرزو و آمال کودکان، نوجوانان و جوانانمان مشاهده کنیم. برگزارى صرف جشن و سرور و سرگرم شدن به تعریف و تعارفها و دادن و گرفتن هدایا - با همه جذابیتى که دارد- جزء حداقلى توجه به مناسبتهایى چون «روز دختر» است که اگر به آن نمادها اکتفا شود، مى تواند نقش رهزن بازى کند که ما را از بایسته هاى بهره مندى از چنین مناسبتى که با یاد و نام دخت بزرگوار امام کاظم(ع) با آن عظمت شخصیت گره خورده است، غافل سازد و این ظلم بزرگى است که در شکل و قیافه تکریم و بزرگداشت به دختران جامعه مان روا داشته مى شود. یکى از جنبه هاى مهم رهایى از این ظلم ناخواسته و مضاعف توجه دادن دختران جامعه به افق واقعیتهاى حاکم بردنیا و نقشى است که همه ما و به خصوص دختران امروز و مادران فردا مى توانیم در تحولات اجتماعى دنیا ایفا نماییم.

حکیمی فر یادآورشد: «شما بانوان نخبه، دختران نخبه، جوانان نخبه، یکى از مهم ترین مسؤولیتهاتان امروز این است که نقش زن را از دیدگاه اسلام  ترسیم کنید، برجسته کنید، روشن کنید؛ تربیت انسانى زن بزرگترین خدمت به جوامع انسانى و اسلامى است؛ این حرکت باید راه بیفتد. البته راه افتاده است، باید تشدید بشود، باید فراگیر بشود، باید پیش برود و شما در این حرکت، بدون تردید پیروز خواهید شد. یک کار اساسى این است.

امام جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد: «شما بانوان نخبه، دختران نخبه، جوانان نخبه، یکى از مهم ترین مسؤولیتهاتان امروز این است که نقش زن را از دیدگاه اسلام  ترسیم کنید، برجسته کنید، روشن کنید؛ تربیت انسانى زن بزرگترین خدمت به جوامع انسانى و اسلامى است؛ این حرکت باید راه بیفتد. البته راه افتاده است، باید تشدید بشود، باید فراگیر بشود، باید پیش برود و شما در این حرکت، بدون تردید پیروز خواهید شد. یک کار اساسى این است.

... این نگاه، درست نقطه ى مقابل نگاهى است که فرهنگ غربى به جنس زن دارد. نگاه فرهنگ غربى به زن یک نگاه اهانت آمیز است. اسم آن را آزادى مى گذارند، لکن در حقیقت آزادى نیست.

ریس ستاد احیای  توپ آغاج بیان داشت:امروز دنیای غرب با  نگاه عریانی که به زن  دارد،  آن را مورد تشویق قرار داده و بخصوص برای جوامع در حال توسعه نقشه های فراوانی کشیده هروز با رنگ و لعاب ماهواره ای وارد شده  و آن را مورد تشویق قرار می دهد.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: در تقویم سال 1387 با پیشنهاد شوراى فرهنگ عمومى و تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى،23 مرداد، روز مقاومت اسلامى (پیروزى مقاومت اسلامى مردم لبنان بر رژیم صهیونیستى) نامگذارى شد.

حکیمی فر یاد آورشد: بزرگ ترین شکست ارتش عبرى، 33 روز پشت مرزهاى لبنان ماند و با وجود بمباران هاى بى سابقه و استفاده انبوه از سلاح هاى  نامتعارف، نتوانست مواضعى را در لبنان گرفته و تثبیت کند. توکل به خدا و امدادهاى غیبى

درباره رزمندگان اسلام، توکل و توسل و نیز معنویت، یک موضوع اساسى است و بنا به وعده هاى مصرح الهى در قرآن کریم، نصرت الهى همراه با توکل کنندگان به خداست.

امام جمعه توپ آغاج  در رابطه با پسابرجام یادآور شد: برجام هسته اى میان ایران اسلامى و کشورهاى 1+5 که در واقع جمع بندى مذاکرات هسته اى چند سال اخیر است، در حال طىکردن مراحل قانونى خود در دو کشور ایران و ایالات متحده آمریکا است. در همین ایام شاهد آن هستیم که دولت آمریکا با اظهارات نامناسب و بیانات ضد و نقیض، بدعهدى و شرارت خویش را به نمایش مى گذارد و با تهدید نظامى و یا بیان این که از نتایج این مذاکرات در اقدامات نظامى آتى علیه ایران بهره خواهیم برد، سوء نیت خویش را به نمایش مى گذارد. در چنین شرایطى شایسته است که به 8 محور و نکته اصلى زیر توجه نماییم:

 1. مراحل قانونى این متن باید طى شود.

2. نقاط قوت و ضعف این متن با هم دیده شود.

3. شکست و تسلیم ملت ایران آرزویى است که دشمن به گور خواهد برد.

4. چنددستگى و تفرقه ممنوع است .

5. نباید کسى جوانان انقلابى را دلسرد و ناامید کند، انقلاب اسلامى از فراز و نشیب ها به  سوى اهداف بلند خود در حرکت است .

6. بیانات ضد ایران و اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایى از دید ملت ایران پنهان نخواهد ماند.

7. چه توافق بشود و چه توافق نشود، آمریکا به عنوان مظهر استکبار و دشمن ملت ایران است .

8. سیاست هاى ایران اسلامى در منطقه بر خلاف شرارت هاى آمریکا است .  **

حکیمی فر در پایان ضمن درخواست از جوانان و طلاب برای  حضور در فعالیت های فرهنگی خاطرنشان کرد: همانوگونه که بارها اعلام کردیم   ، از حضور همه جوانان  دانشجو و طلبه و روحانی برای  فعالیت های فرهنگی دعوت می کنیم تا با طرح و ایده و پیشنهاد  برای ارتقا فرهنگی شهر قدم بردارند .

امام جمعه توپ آغاج  یاد آور شد ؛  برای ساماندهی  مداحان  شهر حتما باید مادحین عزیز  تشکیل پرونده بدهند  .    به نام  مجمع الذاکرین  ...

جدول مناسبت‌ها





تاریخ

برابر با

عنوان

جمعه

23 مرداد

28 شوال

پیرزوى قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش سرتا پا مسلح و جنایتکار رژیم مجعول صهیونیستى در جنگ 33 روزه (1385 ه ش / 2006 م)

روز مقاومت اسلامى 

یکشنبه

25 مرداد

1 ذى القعده

ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) (173 ه.ق) - روز دختران

آغاز دهه کرامت - آغاز هفته حج

دوشنبه

26 مرداد

2 ذى القعده

آغاز بازگشت افتخارآفرین اولین گروه آزادگان 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامى (1369 ه.ش)

حماسه خونین پاوه (1358 ه.ش)

چهارشنبه

28 مرداد

4 ذى القعده

کودتاى آمریکایى - انگلیسى 28 مرداد براى بازگرداندن محمدرضا شاه خائن (1332 ه.ش)

گشایش مجلس خبرگان براى بررسى نهایى قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران (1358 ه.ش)

پنجشنبه

29 مرداد

5 ذى القعده

روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه

نظرات ائمه جمعه :

 



1 روم/ 21.

1 من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 382؛ تحریر الوسیله، امام خمینی(ره)، ج 2، ص 211، کتاب النکاح.

2  تفسیر روض الجنان و روح البیان، ج 15، ص 250؛ تفسیر اثنی عشری، ج 1، ص 282؛ تفسیر مواهب علیه، کمال الدین کاشفی، ج 3، ص 421.

1 تفسیر المیزان، ج 4، ص 223.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی