پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهرامروز9مرداددر خطبه های نمازجمعه شهر توپ آغاج با بیان اینکه؛ زیرساخت های تربیتی محیط خانواده توجه والدین و سرپرست خانواده به ارزش های اسلامی است اظهارداشت: تربیت درست انسان ها از آسیب ها و خطرات بزرگی که ایشان را احاطه کرده رهایی یابند. اصولا انسان ها در دوزخ دنیایی زندگی می کنند که همه گونه انواع عذاب و آتش وی را احاطه کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن  افزود:  خداوند در آیه ۶ سوره تحریم به وظیفه خاص خانواده هادر تربیت فرزندان اشاره می کند و یکی از وظایف نخستین و اصلی را پس از خودسازی، تربیت و پرورش خانواده واهل و عیال معرفی می کند. در این آیه بر اهمیت وارزش تربیت خانوادگی توجه داده شده است. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ اى کسانى که ایمان آورده‏اید! خود و خانواده‏ى خویش را از آتشى که هیزم آن، مردم و سنگ‏ها هستند حفظ کنید که بر آن فرشتگانى خشن و سختگیر نگهبانند و از آنچه خدا به آنان دستور داده سرپیچى نمى‏کنند و آنچه را که مأمور شده‏اند انجام مى‏دهند.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد: مسئولیت‏هاى چندگانه انسان در زندگى‏
در آیات پیش روى سخن با برخى از همسران پیامبر بود و خدا آنان را با فرمان‏ها و هشدارهاى حکیمانه‏اش راه نمود و ادب آموخت، اینک به همه انسان‏هاتوجّه مى‏دهد که باید در برابر عصر و نسل و خانه و خانواده خویش احساس مسئولیت کنند و در رشد فکرى، معنوى، فرهنگى، اخلاقى و اجتماعى آنان فروگزار نکنند. در این مورد مى‏فرماید:
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ
هان اى کسانى که ایمان آورده‏اید! خود و خاندان و کسانتان را از آتش شعله‏ورى که سوخت و هیزم آن انسان‏هاى اصلاح‏ناپذیر و سنگ‏ها هستند، نگاه دارید. با این بیان، بر هر انسان توحیدگرا و باایمانى در درجه نخست الزام است که با شکیبایى در اطاعت و فرمانبردارى از خدا و دورى گزیدن خردمندانه و سنجیده از گناه و نافرمانى او و پیروى از هواهاى دل، خود را از آتش دوزخ و نگون سارى در آن حفظ کند و نجات دهد و در کنار این مسئولیتِ بزرگ خودسازى و خودشکوفایى، به خانه و خانواده و نزدیکان خود بیندیشد و آنان را نیز در پرتو اخلاص و خیرخواهى و آموزش مفاهیم و مقررات خدا و رهنمود و هشدار و تشویق و ترغیب به سبک و سیره انسانى و دینى هدایت و از آتش گناه و زشتى و ستم نگاه دارد.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگرسخنان خود با بیان اینکه« نقش رهبر معظم انقلاب در حرکت پرشتاب علمی کشور در دو دهه اخیر بی بدیل بوده است اظهارداشت: دیدار کوتاه و سخنان بسیار مختصر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از بسیجیان مدال آور المپیادهای علمی، که این عزیزان در این دیدار مدالهای خود را به رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند، خبری کوتاه اما پر مغز در هفته گذشته بود. 

وی گفت: در این دیدار کوتاه، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکر و قدردانی از جوانان مدال آور، کسب رتبه های برتر علمی را نشانه استعداد و پیشرفتهای علمی فرزندان انقلاب خواندند و گفتند: این نشانه ها و پیشرفتها همان چیزی است که به قدرت و اقتدار درونی کشور می افزاید.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه در شهر کوچکی همچون توپ آغاج ؛ نخبه گان علمی ،دانشگاهی و حوزوی زیاد است تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که درک و شناخت این نخبگان جوان و مدال آوران المپیادهای کشور را باید تحسین کرد. آنان به خوبی متوجه شده اند که در طول بیش از دو دهه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و جدی در شکل گیری حرکت پرشتاب علمی کشور داشته اند. این جوانان نخبه و خوش آتیه به خوبی  دریافته اند که مسأله توجه به نخبگان و توجه به حرکت علمی سازمان یافته و تلاش برای توجه ویژه به جوانان نخبه از طرح هایی بوده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول بیست و چند سال گذشته دائما به آن توجه داشتند و دولت های مختلف را که در طول این دهه ها بر سر کار آمدند به پی گیری و توجه خاص به امر علم و نخبگان توصیه کردند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اظهارداشت:این شهید بزرگوار نماد روحانیت مجاهد، بصیر و کشته جهل و تفرقه و ساده لوحی و انفعال. (علت شکست قیام مشروطه، بی بصیرتی و کناره گیری علما و متدینین از نهضت بوده است.

خطیب جمعه توپ آغاج افزود: شیخ فضل الله در زمانی به ایران آمد که استعمار انگلیس با عقد قراردادهایی از قبیل سیم تلگراف، راه شوسه، راه آهن سازی، بانک شاهی و امتیاز دارسی با وارد کردن کالاهای غربی می کوشید تا با نفوذ فرهنگ غربی بیشترین بهره را از منابع و منافع کشور عاید خود سازد. شیخ پس از بررسی اوضاع و احوال کشور در صدد مقابله با نفوذ فرهنگی بیگانه برآمد. اقدامات شیخ مصادف با فعالیت های مَلْکُم خان ناظم الدوله بود که پایه گذار فراماسونری در ایران بود. شیخ با هوشیاری دریافته بود که نفوذ فرهنگی استعمار، ارکان دین و استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تهدید خواهد کرد لذا در فعالیت های خود مردم را به دوری از مظاهر کفر و پیروی بیگانگان فرا می خواند.

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین به سالروز بمباران هیروشیما ژاپن اشاره کرد و گفت:حقوق بشر امریکایی و مبارزه با سلاح های کشتارجمعی هسته ای امریکا؛ مردمان بی گناه ژاپن را مورد حمله قرارداد.

خطیب جمعه توپ آغاج بمباران هیروشیمارا ننگ تاریخی امریکایی ها دانست و تصریح کرد: بمباران اتمی؛ پایان جنگ جهانی دوم!ننگ تاریخی دولت امریکا بوده ،بطوری که دو بمبی که در هیروشیما و ناکازاکی منفجر شد، (وقتی) آمریکایی ها عذرخواهی می کنند، به این صورت می گویند که اگرچه با این دو بمبی که ما به این دو شهر پرتاب کردیم، ده ها هزار در وهله اوّل (یا) شاید صدها هزار کشته شدند، (امّا این کار) هزینه تمام کردن جنگ جهانی دوّم بود. اگر ما آمریکایی ها این بمبها را نمی انداختیم، جنگ ادامه پیدا می کرد، حالا اگر دویست هزار (انسان) کشته شدند، آن وقت دو میلیون کشته می شدند؛ بنابراین ما خدمت کردیم که این بمبها را انداختیم.

حکیمی فراضافه کرد: آمریکایی ها می گویند ما رسالت داریم (که) در دنیا، حقوق بشر و دمکراسی را توسعه دهیم. راه گسترش دمکراسی، کاربرد بمب اتم در هیروشیما است،، امروز هم در خاورمیانه این همه دغل بازی و فریبگری و ظلم و جنایت به چشم می خورد. با این وسایل می خواهند حقوق بشر و رسالت جهانی شان را گسترش دهند؛با ارسال بمب به عربستان کمک به آل سعود کودک کش در کنار اسرائیل چه چیزی را می خواهند به اثبات برسانند؛ اینکه طرفدار حقوق مظلومان هستند.؟

رئیس ستاد احیای توپ آغاج در رابطه با آخرین گمانه زنی ها در مورد «برجام» خاطرنشان کرد: ما نه ذوق زده و نه نگران هستیم ؛ هیچ یک از این ها نیستیم؛ ما خط و مشی خود را پی گیری می کنیم؛ بر اساس توصیه های رهبری، نقدها به تفاهم وین نباید باعث ایجاد انشقاق و دودستگی در میان جامعه شود. هرگونه دو قطبی کردن جامعه به موافقان و مخالفان مذاکره ممنوع است. در یک خانواده بزرگ به نام ملت ایران نباید تقسیم بندی ای به نام موافقان و مخالفان مذاکره و توافق شکل گیرد. پس از بررسی های کارشناسی، نظام تصمیم می گیرد که این تفاهم را بپذیرد یا خیر و همه مردم یکپارچه از این تصمیم ملی حمایت خواهند کرد.

حکیمی فر تصریح کرد: هیچ فرد و حزب و جناحی حق ندارد از این مذاکرات و تفاهم به نفع خود بهره برداری سیاسی نماید. تصمیم درباره رد یا قبول مذاکرات وین یک تصمیم ملی است نه حزبی و جناحی.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه  خطاب به مردم و جوانان توپ آغاج گفت:درخواست های شما ملت را در قالب نامه ای به ریاست محترمجمهوری ارائه کرده ایم؛امیدوارم دستاورد سفر آقای روحانی برای جوانان ارمغان اشتغالزایی بوده باشد .

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 431 میلیارد تومان به بخش آب کشاورزی خاطرنشان کرد: خیلی از مردم منطقه سیلتان به خاطر عدم مدیریت صحیح  آب های روان دچار ورزشکستکی و یا از دست رفتن زمین های کشاورزی خود شدند امیدوارم سهم این منطقه از این اعتبار قابل توجه باشد.

حجت الاسلام حکیمی فر خطاب به مسئولان شهر توپ آغاج خاطرنشان کرد:همدلی و همزبانی شما قوت قلب همه مردم متدین توپ آغاج خواهد بود؛ لذا تسریع در فعالیت های عمرانی موجب توسعه و آبادانی شهر خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همیاری و همکاری مردم متدین نسبت به تکمیل پروژه غسالخانه خاطرنشان کرد:الحمدالله همه شما مردم در تکمیل این پروژه اسلامی دینی سهیم بودید و با پول های شما مردم قدمی دیگر در راستای احیای مراکز دینی برداشته شد از همه شما مردم قدردانی می کنم.

تاریخ

برابر با

عنوان

جمعه

9 مرداد

14 شوال

روز اهدای خون 

شنبه

10 مرداد

15 شوال

شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) در جنگ احد (3 ه.ق)

وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) (252 ه.ق)

روز جهانی شیر مادر

یکشنبه

11 مرداد

16 شوال

شهادت آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری(ره) از رهبران مشروطه مشروعه (1288 ه ش)

دوشنبه

12 مرداد

17 شوال

روز نبرد امیرالمومنین علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق (5 ه.ق)

روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای 

برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (1358 ه ش)

چهارشنبه

14 مرداد

19 شوال

سالگرد نهضت مشروطه - صدور فرمان مشروطیت (1285 ه.ش)

روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی

شهادت علامه سیدعارف حسین حسینی(ره) رهبر شیعیان پاکستان (1367 ه.ش)

پنجشنبه

15 مرداد

20 شوال

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا با بیش از 160 هزار کشته و مجروح (1945 م)

سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی (1366 ه‍.ش)

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی