پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۰ ب.ظ

۰

وی افزود : حضور در مسجد، حاضر شدن در مجلس وعظ و نصیحت، رفتن به محلّ کسب و کار براى تهیّه رزق و روزى حلال، شرکت در اجتماعات مسلمانان، و مانند آن از مصادیق جمله اوّل، و ترک مجالس گناه و معصیت، نرفتن به مکانهایى که باعث وهن شخصیّت انسان مى شود، ترک مجالسى که در آن شراب و قمار وجود دارد، و مانند آن از مصادیق جمله دوم است.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: انسان همواره خدا را ناظر اعمال خویش بداند، و حضور او را در زندگیش لمس کند، که اگر انسانها این احساس را داشته باشند به سراغ گناه نمى روند. فَاَیْنَ الله پس خدا کجاست؟  خدا چه جایگاهى در زندگى دارد؟ خداوند حاضر و ناظر است، و همه اعمال و کردار ما را مى بیند و من چگونه در محضر خداوند معصیت کنم! امّا برخى از افراد چون تقوا ندارند و خدا در زندگى آنها جایى ندارد، دست به گناهان بزرگى مى زنند، و سوء استفاده هاى فراوانى مى کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به روایتی از  پیامبراکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله و سلم گفت: پیامبر رحمت و نور در خصوص تربیت فرمودند: الناس مَعادِنُ وَ الْعِرْقُ دَسّاسٌ وَ اَدَبُ السُّوءِ کَعِرْقِ السُّوءِ؛مردم، همانند معدن‏ها مختلف‏اند و اصل و نسب در انسان بسیار مؤثر است و تربیت بد، همانند اصل و نسبِ بد است.نهج الفصاحه، ح ۳۱۴۶٫

وی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم  در روایتی دیگری فرمودند: أکرِمُوا أولادَکُم وأحْسِنوا آدابَهُم یُغْفَرْ لَکُم؛ فرزندان خود را گرامى بدارید و آنان را خوب تربیت کنید، (که به این ترتیب) آمرزیده مى‏شوید . بحار الأنوار : ۱۰۴ / ۹۵ / ۴۴ منتخب میزان الحکمة

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

رئیس ستاد احیای توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامی داشت سالروزبرپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران که یک انقلاب فرهنگی و یک مبدا جدید در حرکت اسلامی و یک نقطه عطف در حرکت های فرهنگی جهان اسلام بود، آمد و نماز جمعه را نیز احیاء کرد. البته کسی مدعی آن نیست که نماز جمعه در کشور اسلامی ما ایران بدون هیچ مشکلی برگزار می شود، اما نباید فراموش کرد که کاری که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، احیاء یک سنت حقیقی اسلامی به صورتی است که در مجموع، حرکت آن به سمت و سوی تکامل و تکمیل است. همان طورکه نماز جمعه برای احیاء مجتمع اسلامی لازم است، حرکت اسلامی و ایجاد جامعه اسلامی نیز برای احیاء نماز جمعه لازم بود.

 حجت الاسلام حکیمی فرادامه داد: نماز جمعه دعوت کننده به اجرای دستورات اسلام است

هفته اول مردادماه برای انقلاب اسلامی ایران یکی از هفته های با برکت است. در این هفته اقدامی بزرگ و گامی اساسی در اجرای دستورات اسلامی بعد از انقلاب اسلامی برداشته شد و یکی از دستورات اسلامی که خود دعوت کننده به اجرای بسیاری از دستورات دیگر است، به اجرا درآمد. نماز جمعه و احیاء آن پس از انقلاب اسلامی یکی از برکت هایی است که آثار آن مداوم و غیر قابل احصاء است. نماز جمعه فریضه ای است که امام رضا(ع) در حدیث شریف مشهور خود در باب آن می فرمایند: إِنَّمَا جُعِلَتِ الْخُطْبَةُ یَوْمَ الْجُمُعَةِ- لِأَنَّ الْجُمُعَةَ مَشْهَدٌ عَامٌّ فَأَرَادَ أَنْ یَکُونَ لِلْأَمِیرِ سَبَبٌ إِلَی مَوْعِظَتِهِمْ وَ تَرْغِیبِهِمْ فِی الطَّاعَةِ وَ تَرْهِیبِهِمْ مِنَ الْمَعْصِیَةِ وَ تَوْقِیفِهِمْ عَلَی مَا أَرَادَ مِنْ مَصْلَحَةِ دِینِهِمْ وَ دُنْیَاهُمْ وَ یُخْبِرُهُمْ بِمَا وَرَدَ عَلَیْهِمْ مِنَ (الْآفَاقِ مِنَ) الْأَهْوَالِ الَّتِی لَهُمْ فِیهَا الْمَضَرَّةُ وَ الْمَنْفَعَةُ... وَ إِنَّمَا جُعِلَتْ خُطْبَتَیْنِ لِیَکُونَ وَاحِدَةٌ لِلثَّنَاءِ عَلَی اللهِ وَ التَّمْجِیدِ وَ التَّقْدِیسِ للهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْأُخْرَی لِلْحَوَائِجِ وَ الْإِعْذَارِ وَ الْإِنْذَارِ وَ الدُّعَاءِ وَ لِمَا یُرِیدُ أَنْ یُعَلِّمَهُمْ مِنْ أَمْرِهِ وَ نَهْیِهِ مَا فِیهِ الصَّلَاحُ وَ الْفَسَادُ. (وسائل الشیعة، ج 7، ص: 344)

وی بیان داشت: نهاد نماز جمعه در رفع فتنه ها موثر بوده و هست

نماز جمعه مرکز بصیرت و آگاهی و شجاعت و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است. در فتنه های گذشته و در زمان هایی که نیاز به بصیرت فوق العاده بوده است، نماز جمعه یکی از بهترین منادیان بصیرت و تقوا بوده است. نماز جمعه نمادی برای یک جامعه دینی است و از این رو باید به صراحت گفت که نماز جمعه حافظ مصالح دین و دنیای جامعه اسلامی است و به همین دلیل باید هرچه بیشتر برای تقویت این نهاد مقدس و رفع اشکالات موجود بر سر راه آن کوشش کرد.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به جنایات وهابیون افراطی گمراه در تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع(ع) در هشتم شوال (1344 ه.ق) گفت: آل سعود پرچمدار جهالت در دنیای اسلام با بسط و توسعه وهابیت تکفیری وحدت میان مسلمانان را برهم زده است.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: هشتم شوال یادآور خاطره غم باری است که بیش از نود سال قلوب مسلمین پیرو و دوستدار اهل بیت پیامبر(ع) را جریحه دار کرده است. واقعه جانگداز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع(ع) که به پشتوانه استکبار جهانی توسط فرقه ساختگی و گمراه وهابیت انجام شد، خسارت جبران ناپذیری بر پیکره تاریخ دین مبین اسلام وارد کرد.

وی افزود: باید به  سران این فرقه گمراه که با پیش گرفتن راه عناد و لجبازی هرگز در صحنه های مناظره با منطق و برهان حضور پیدا نمی کنند گفت تا از تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست برداشته و به برادرکشی و ایجاد فساد و تخریب اعتاب مقدسه و اماکن مذهبی خاتمه بدهند، چراکه مسلمانان جهان با الهام از ندای وحدت بخش قرآن و با اتحاد و استقامت، روز به روز به نیرنگ ها و توطئه های دشمنان اسلام که متأسفانه توسط عده ای وابسته، علیه کیان اسلام و اهل بیت پیامبر(ع) در حال پیاده شدن است پی برده و اختلاف افکنان و توطئه گران را به خاک مذلت خواهند نشاند.

امام جمعه توپ اغاج با بیان اینکه «اقدامات کور وهابیت ریشه در جهالت و کج اندیشی» است گفت: تفکر وهابیت در بین نحله ها و مذاهب اسلامی تفکر خاصی است و آن ها عقاید ویژه ای دارند که در هیچ یک از مذاهب چهارگانه اهل سنت، مذهب امامیه و شیعه وجود ندارد. ازجمله عقاید وهابیت این است که هرگونه بنا در قبور و بازسازی و تعمیر آن را حرام می دانند و در تصور آن ها زیارت قبور ائمه بقیع(ع) حرام است و اقدامی به عنوان زیارت اهل قبور وجود ندارد.

این افراد هر عنایت و توجه به قبور مانند زیارت، ساختن بنا و تعمیر را حرام می دانند و بر اساس تفکر آن ها هر نوع توجهی در این زمینه یک نوع بت پرستی است. آن ها حتی بیان کردند روزی گنبد سبز پیامبر اکرم(ص) و ضریح ایشان را تخریب می کنند و اگر این اقدام را انجام ندادند، به دلیل  ترسی است که از مسلمانان دارند.

حتی داعش خانه کعبه را نماد بت پرستی دانسته و بیان کرده اگر دستمان برسد کعبه را خراب می کنیم، بنابراین این موارد ریشه در جهالت، تفسیرهای نادرست و کج اندیشی دارد.

باید افکار کسانی که از روی جهالت و اعتقادات جاهلانه معتقد هستند، را روشن کرده و بحث های علمی راه اندازی  شود و ادله بر زیارت اهل قبور تبیین شود، ولی برخی افراد به صورت متعصبانه این عقیده را دارند و در قلب و دل آن ها دشمنی و عداوت با شیعه وجود دارد که روش برخورد با آن ها متفاوت است. توجه به قبر در جایگاه پرستش نیست و صرفا احترامی است که به دلیل آن که به بنده مخلص خدا ارائه شده ممتاز است.

حکیمی فر در پایان با اشاره به سفر پیش روی ریاست محترم جمهور به استان کردستان بیان داشت:سفر ریاست محترم جمهوری درشرایطی به استان کردستان صورت می گیردکه؛ ایستادگی  مردم به جهانیان ثابت کرد که اگر ملت غیور ایران بخواهند می توانند در برابر هزاران مشکل ایستادگی کنند؛ درحق استفاده صلح آمیز هسته ای نیز همچنین است.

وی ضمن خیر مقدم به ریاست محترم جمهوری ابراز کرد: امیدواریم این سفر برای مردم استان و منطقه شهرستان بیجار پر خیر و برکت باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان برای رفع بیکاری را از ضروریات سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به  استان ذکر کرد و گفت: یکی مهمترین مشکلات قشر تحصیل کرده این خطه عدم شغل و عدم تامین اعتبارات برای راه اندازی مراکز تولید است که امیدواریم مسئولین شهرستان با در نظر گرفتن مشکلات جوانان ، برنامه ای برای ماندگاری جوانان در منطقه داشته باشند .

حکیمی فر خاطرنشان کرد:توجه به تولید ، برنامه ریزی دقیق، توزین دقیق منابع اعتباری می تواند بخش عمده مشکلات اشتغال جوانان را برطرف نماید .

وی تسریع تغییر و تحول شبکه آب و فاضلاب شهر توپ آغاج را از دیگر خواسته های مردم منطقه سیلتان ذکر کردو گفت: یکی دیگر از برنامه های که ریاست محترم جمهوری و بخصوص وزیر نیرو توجه داشته باشد مشکل آب شرب شهر توپ آغاج و روستاهای اطراف است .

رئیس ستاد احیا شهر توپ آغاج ادامه داد: متاسفانه شبکه های تلفن همراه  و همچنین عدم پوشش شبکه های دیجیتال موجب روی آوری  مردم به گیرنده های ماهواره ای شده است ، با توجه به وعده های عملی نشده مسئولین وزرات ارتباطات امیدواریم این گام با حضور ریاست محترم جمهوری در منطقه سیلتان عملی بشود .

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی