پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 19تیر

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ

روی صحبت این آیه با مجرمین است که با توبیخ آنها را به یاد عهدی می اندازد که به آن بی توجهی کردند و در دام دشمنی معروف به نام شیطان افتاده و از راه مستقیم خارج شدند.

علت این که خداوند مجرمین را به عنوان بنى آدم خطاب کرده این است که دشمنى شیطان با این عده که باعث انحراف و هلاکت اینها شد روی غرض خاصى نسبت به آنها نبوده؛ بلکه به این دلیل بوده که آنها فرزندان آدم بودند. و این دشمنى در روز اول آن جا بروز کرد که مامور به سجده بر آدم شد و زیر بار نرفت و استکبار کرد. نتیجه‏اش هم این شد که از درگاه خدا رانده شد و از آن روز با فرزندان آدم(ع) نیز دشمن گردید و همه را تهدید کرد

آنچه که ابلیس را ملعون ابد کرد

قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا مَنَعَکَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَىَّ  أَسْتَکْبرَْتَ أَمْ کُنتَ مِنَ الْعَالِینَ(75) قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ  خَلَقْتَنىِ مِن نَّارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِن طِینٍ(76) قَالَ فَاخْرُجْ مِنهَْا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ(77) وَ إِنَّ عَلَیْکَ لَعْنَتىِ إِلىَ‏ یَوْمِ الدِّینِ(78- ص)

خداوند متعال فرمود: اى ابلیس! چه چیز مانع شد بر مخلوقى که من آفریدم سجده نکنی؟ تکبر ورزیدى، یا بالاتر از آن بودى که فرمان سجود به تو داده شود؟ ابلیس [گزینه اول را انتخاب کرد و] گفت: من از او (آدم) بهترم، چرا که مرا از آتش آفریده‏اى و او را از گل‏. خداوند به او فرمود: از صفوف ملائکه، از آسمان برین، بیرون رو که تو رانده درگاه منى و مسلما لعنت من بر تو تا روز قیامت ادامه خواهد یافت‏.

وی دربخش دیگرسخنان خود با اشاره قبله اول مسلمانان اظهارداشت: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلى و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینى است که استکبار جهانى توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهاى اشغالگر قدس قرار داد.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه رژیم کودک کش اسرائیل در صدد تضعیف علاقمندی و حرکت های مسلمانان به قدس است بیان داشت: روز قدس یادگار جاودانه بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران، در حالى همه ساله همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر دنیا گرامى داشته مى شود که طى تمام این سال ها، تلاش هاى فراوانى از سوى لابى صهیونیستى صورت گرفته تا این حرکت بزرگ در دنیاى اسلام را دچار تضعیف و توقف کنند.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج روزقدس را  روز رسوایى گروه هاى تروریستى دانست و بیان داشت:  گروه تروریستى داعش ادعا دارد که مى خواهد اسلام را پیاده کند، اما هیچ اقدامى نسبت به مخالفت با اقدامات اسرائیل انجام نمى دهد، روز قدس مى تواند این تقابل را پررنگ کند و رسوایى گروه هاى تروریستى و ارتباط گروه تروریستى داعش با صهیونیسم و مستکبرین را اثبات کند، هنگامى که آن ها روز قدس را تحریم مى کنند و به آن اهمیتى نمى دهند، مردم متوجه مى شوند آن ها در ادعاهایشان صادق نیستند.

تحرکات داعش و تکفیرى ها در جهان اسلام حاشیه امنى را براى اسرائیل ایجاد کرده است، زیرا در مقطعى که تمام کشورهاى اسلامى روندى را پیش گرفته بودند تا اسرائیل را از صحنه روزگار براندازند، اما اکنون رژیم صهیونیستى در حاشیه امن قرار گرفته است.

اگرچه مراسم روز قدس امسال به نسبت سال هاى پیش در هواى گرم ترى برگزار شده و راهپیمایى و تظاهرات در این روز دشوارى هاى بیشترى دارد اما ملت متحد ایران بار دیگر با حضور منجسم خود، دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید مى کنند. امروز چشم مردان و زنان و کودکان مظلوم فلسطین و دیگر جوامع اسلامى به حمایت هاى آحاد مردم نظام مقدس جمهورى اسلامى است.

خطیب جمعه توپ آغاج گفت: وجود شرایط فعلى در منطقه به ویژه حملات رژیم آل سعود به مردم بى دفاع و مظلوم یمن بر اهمیت حضور مردم عدالت محور جوامع اسلامى به ویژه مردم فهیم نظام مقدس جمهورى اسلامى در راهپیمایى روز قدس مى افزاید. 

رئیس ستاد احیای توپ آغاج ضمن دعوت همه مسلمانان برای مقابله با جنایات اسرائیل و امریکا با دستان آلوده سران عربستان در یمن خاطرنشان کرد:همه مسلمانان جهان باید بدانند جنایات و بمباران مردم مظلوم که امروز در یمن اتفاق می افتد؛  دخالت مستقیم نظامیان و خلبانان رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و این سلطه  پذیری حکام متجر عربستان برخلاف صریح قرآن که می فرماید: وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رو به اتمام بودن مذاکرات هسته ای باردیگر برمواضع عزت و صلابت نظام  جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: نتیجه مذاکرات هسته ای؛تقویت اقتدار جمهوری اسلامی و عزتمندی ملت شریف ایران، چه توافقی بشود یا نشود باید باشد.

وی گفت: پیروزى واقعى ملت ایران در این هماورد دیپلماسى در سایه مقاومت و ایستادگى شجاعانه تیم مذاکره کننده ایران رقم مى خورد. اگرچه در این راستا توافق خوب که منجر به لغو تحریمهاى ظالمانه با رعایت همه خطوط قرمزهاى نظام بسیار مطلوب و آرزوى همگان بر تحقق آن است اما آنچه فراتر از همه این ها باید مدنظر باشد، پافشارى و پاسدارى از آرمانهاى گرانسنگ ملت شریف ایران مى باشد که البته به ثمن اندک به دست نیامده است تا به راحتى بتوان چوب حراج به آن ها زد. از این روى چه توافقى بشود و چه نشود، پیروزى از آن ملت ایران خواهد بود.

حجت الاسلام حکیمی فرتاکید کرد: نیاز آمریکا به مذاکرات و رسیدن به نتیجه اى مطلوب غرب، براى همگان (دوست و دشمن) عیان و آشکار است و الّا این حجم از توان را آن هم با تمرکز روى پرونده هسته اى جمهورى اسلامى نمى گذارد و لذا آن  که بیش از ایران دغدغه رسیدن به پایان مذاکرات و نتیجه و توافق به اصطلاح خوب را دارد، آمریکا و بلکه کشورهاى غربى هستند.

حکیمی فر در ادامه با اشاره به وضعیت بدحجابی در جامعه اشاره کرد وبیان داشت:   یکى از پلیدترین توطئه هاى دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه ى کشف حجاب است. رضاخان- که با طرح کودتاى سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسى ها بر سر کار آمد- درصدد اجراى تز اسلام زدائى و جایگزینى ارزش هاى لیبرالیستى در جامعه بود.

از مهم ترین جلوه هاى این طرح، پدیده ى کشف حجاب بود. براى آماده ساختن زمینه ى کشف حجاب، مجلس، در ششم دى ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگى، براى مردان الزامى شد. تلاش هاى رضاخان، باعث شد تا عده اى از زنان غرب زده، به ویژه زنان دربارى و دولتمردان، به صورت بى حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومى ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانى، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند. در سال 1313 رضاخان عازم  ترکیه شد و با مشاهده تغییراتى که رژیم لائیک  ترکیه به رهبرى مصطفى کمال آتاتورک در جهت غربى کردن جامعه ى مسلمان  ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستاى اسلام زدائى و به ویژه حجاب زدائى گام برداشت.

در بهمن 1313، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند. اقدامات رضاخان در این جهت، واکنش و مخالفت هاى مردمى را به رهبرى روحانیت باعث شد که از مهم ترین آن ها، مى توان به  سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد. حدود شش ماه پس از فاجعه ى مسجد گوهرشاد، رضاخان با بى اعتنائى به علما و مردم، در روز 17 دى 1314 در جشن فارغ التحصیلى دانشسراى مقدماتى دختران در تهران، مقررات کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمى اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش- که بدون حجاب بودند- در این جشن که به ابتکار على اصغر حکمت، وزیر معارف و فراموسونر معروف تشکیل گردید، شرکت و سخنرانى کرد و دوره اى سیاه براى زنان ایران در تاریخ آغاز گردید.

شوراى فرهنگ عمومى کشور، سالروز قیام مردم مشهد را علیه کشف حجاب، به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذارى کرده است. قیام مردم مشهد و واقعه ى مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکرى است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه کن نشده است. حمله ى قزاق هاى رضاخانى به مسجد گوهرشاد و مقاومت مردم مشهد نشان از پیشینه ى درخشان مردم خطه ى خورشید، در مقابله با تهاجم فرهنگ غرب محسوب مى شود.

حکیمی فر درپایان ضمن توصیه مردم به رعایت صرفه جویی در مصرف آب خاطر نشان کرد: کم آبی در حال حاضر از مهترین مشکلات کل کشور بوده و شهر توپ آغاج نیز مستنثی از این امر نیست ولی با صرفه جویی می توان مدیریت کرد.

وی ادامه داد: البته با توجه به بیانات مسئول آب و فاضلاب روستایی شهررستان با تخصیص اعتبارات لازم برای لوله گذاری چاه دوم آب مشکل آب شرب شهرتوپ آغاج رفع خواهد شد.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد:توجه مسئولان شهر توپ آغاج و شهرستان نسبت به تغییر آب و فاضلاب از روستای به شهری زودتر اقدام کنند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی