پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۰

مشروح خطبه های نماز جمعه 18اردیبهشت

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه 18اردیبهشت این شهر اظهارداشت: ـ اَلتَّقوی ظاهِرُه شَرَفُ الدّنیا و باطِنُه شَرَفُ الاخرة؛ ظاهر تقوا ارجمندی در دنیا و باطن و حقیقت آن والامقامی و ارجمندی در آخرت است.

ـ بِالتَّقوی تَزکوا الاعمال؛ با تقوا و پارسایی رفتارها پاکیزه می شود.

ـ اِنَّ التَّقوَی اللّهِ عِمادُ الدّین و عِمادُ الیَقینِ وَ انّها لَمِفتاحُ صَلاحٍ و مِصباحُ نَجاحٍ؛ تقوای الهی پایه دین و یقین و کلید درستی و شایستگی و چراغ پیروزی و کامیابی است.ـ مَعَ الوَرعِ یُثمِرُ العَمَل؛ با پرهیزگاری کارها به بار می نشیند.

ـ مَن تَوَرّع حَسُنت عِبادَتُه؛ هر که تقوا پیشه کند عبادتش نیکو می شود.

اوصاف پرهیزگاران

هرصنف گروهی از ویژگی ها واوصاف ویژه ای برخوردارند که حضرت علی(ع) درسخنانشان آنهارابرشمرده اند:

ـ لِلمتّقی ثَلاثُ عَلاماتٍ: اِخلاصُ العَمَلِ و قَصرُ الاملِ و اغتنامُ المَهلِ؛ انسان متّقی سه علامت دارد: در کارش اخلاص دارد، آرزوهایش کوتاه است و غنیمت شمار فرصت هاست.

ـ اَلمُتَّقُونَ اَنفُسَهُم عَفیفَةٌ و حاجاتُهم خَفیفةٌ و خَیراتُهُم مَأمُولَةٌ و شُرُورُهم مَأمُونَةٌ؛ انسان های باتقوا، عفیف اند، احتیاجات شان بسیار کم است و مردم به خیر و نیکی شان امیدوار و از شرّ و بدی شان در امان اند. (به همه نیکی می کنند و آزارشان به هیچ کس نمی رسد.

ـ اَلمُتَّقُونَ اَنفُسُهم قانِعةٌ و شَهَواتُهُم مَیتَهٌ و وُجوهُهُم مُستَبشرةٌ و قُلُوبُهم مَخزونة؛ نفوس انسان های باتقوا قانع، خواسته هایشان کم، چهره هایشان خندان و بشاش و قلب هایشان غمگین است.

ـ المتّقون اعمالُهُم زاکیةٌ و اَعْیُنُهم باکیةٌ و قُلوبُهُم وَجِلَةٌ؛ انسان های باتقوا کارهایشان پاکیزه، چشم هایشان گریان و دل هایشان ترسان است.

وی افزود: از دیگر معیارها دلسوزی است ، یکی انسان کامل باید در تمام زندگی فردی  و اجتماعی خودش دلسوزی داشته باشد،اگر بخواهیم یک نمونه را مثال بزنیم آقا امام حسین علیهخ السلام را می توانیم مثال بزنیم که برای احیای

صفات دیگری که در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام است ترسو نبودن،صداقت در گفتار و کردار و شجاعت است که صداقت و شجاعت جزو صفات اصلی یک مربی و سرگروه می باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعوداظهارداشت: سعودی ها با حمله به به مردم مظلوم یمن؛ جنبه های توحش وخوی درندگی خود را به جهانیان نشان دادند، که چگونه از چهره های کریه زشت امریکایی اسرائیلی در نسل کشی تبعیت می کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه کار آل‏سعود؛ کار صهیونیستها در غزه‏ است تصریح کرد: آل سعود با جنایاتی که در یمن انجام می دهند زشترین کار ممکن را در سیاست خارجی خود مرتکب شدند، کار امروز دولت سعودی در کشتار بی گناهان عینا همان کاری است که رژیم کودک کش اسرائیل در غزه انجام داد.

وی با انتقاد از سکوت خفت بار مجامع بین المللی درقبال جنایت و نسل‏کشی‏ سعودی ها تاکید کرد: نسل‏کشی،تخریب خانه ها ، زیربناها و از بین بردن  ثروتهای ملّی در یک کشور ن یک جنایت بزرگ تاریخی است که باید تعقیب بین المللی قرار گیرد.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهر توپ آغاج با بیان اینکه محکومیت ظلم به ملتها از نظر ایران‏ یکسان است گفت:  همان گونه که رهبری تاکید دارند؛ ما بین غزه و فلسطین و تونس و لیبی و مصر و بحرین و یمن تفاوتی نمی‏گذاریم. در همه‏جا ظلم به ملتها محکوم است. حرکت ملتها با شعار اسلام و در جهت آزادی، مورد تأیید ما است.

امام جمعه توپ آغاج  بیان داشت : کسی‏که به خدا و  معاد اعتقاد ندارد و ارزش‏های انسانی را نمی‏شناسد، نمی توان به آن در تولویت حرمین شرفین اعتماد  داشت. تبعیت کورکورانه سردمداران سعودی از امریکایی های از خدا بی خبر و رژیم صهیونیستی کافر، کاملا مشهود است. و به زودی به فرموده رهبری عزیز انقلاب قطعاً بینی سعودی‏ها به خاک مالیده خواهد شد

حجت الاسلام حکیمی فر دولت یاغی امریکا و اسرائیل را شریک در خون های ریخته شده ده ها هزار شهید یمنی شد و گفت: همان گونه که حضرت امام می فرمودند: آمریکا دشمن همه ادیان است، حتی مسیحیت، آمریکا اصلًا اعتنا به ادیان ندارد و جز منافع خودش را نمی‏خواهد، حتی منافع آمریکاییها (را) هم نمی‏خواهد؛ منافع دولت آمریکا را می‏خواهد. یا اهل العالم همه بدانید دولت سعودی برده ذلیل امریکایی اسرائیلی برای کشتار بی گناهان یمن،سوریه،عراق و غزه است.

این استادحوزه بی‏آبرویی آمریکا در حمایت از جنایات سعودی در حمله به یمن و محاصره غذایی و دارویی ملت یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا دچار چنان بی‏آبرویی شده است که رسماً از نقض آشکار همه قواعد اخلاقی و انسانی و نقض شعارهای حقوق بشری حمایت می‏کند و رسما به آل سعود کمک اطلاعاتی و نظامی می‏کند. در حالی که به اسم قطع‏نامه‏های سازمان ملل و دیگر بهانه‏ها یمن را از دریافت کمک‏های اولیه پزشکی و دارویی محروم کرده‏اند و دست جنایتکاران را باز گذاشته‏اند. به تعبیر سعدی: سنگ را بسته‏اند و سگ را آزاد گذاشته‏اند. ایشان در بیان قباحت زایدالوصف اقدام آمریکا و سعودی در این‏باره بیان داشتند: «آمریکا از جنایات عظیم سعودی در یمن حمایت می‏کند و به آن‏ها اطلاعات نظامی و سلاح می‏دهد. بی‏آبرویی از این بیشتر. یک ملت را محاصره غذایی و دارویی و انرژی کرده‏اید و می‏گویید کسی کمک نکند؟»

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان مهم رهبری در دیدار هزاران نفر از معلمان بیان داشت: .  اهمیت اساسی و مهم آموزش و پرورش در شکل‏دهی به دنیای آینده‏، لزوم توجه مسؤولان به معیشت معلمان‏، تلاش دشمن برای تحریک معلمان علیه اسلام و نظام اسلامی با آگاهی و نجابت معلمان شکست خورده است‏، همه باید بدانند، که دشمنان این ملت تلاش دارند تا از مسائل صنفی و معیشتی معلمان برای صدمه به نظام اسلامی استفاده کنند. این در حالی است که معلمان با توجه به آگاهی و نجابتی که دارند، هرگز ابزار دست دشمن نبوده و نخواهند شد و سابقه گذشته نیز نشان داده است که تلاش دشمنان ملت برای سوء استفاده از مسائل معیشتی و صنفی معلمان با شکست مواجه شده است. این‏که رسانه‏های مختلف دشمن برای تحریک مسائل صنفی معلمان به‏کار گرفته شده است، نشان از آن دارد که دشمن درلباس دلسوزی برای‏ معلمان به‏دنبال آسیب واردکردن به امنیت اجتماعی کشور و صدمه به جایگاه معلم و معلمی در کشور است. متاسفانه گاه مشاهده می‏شود که برخی بر این مسائل صنفی و معیشتی دامن می‏زنند در حالی‏که مسؤولان باید برای‏ حل مشکلات معیشتی معلمان تلاش کنند و از آن‏سو معلمان آگاه و با درایت، خود را ابزار دست دشمنان قرار ندهند. «معملان ما نجیب، مؤمن و بیدارند و از توطئه دشمن غافل نیستند. اقدام فلان رسانه خارجی از روی دلسوزی برای معلم نیست. از روی بددلی و کینه‏جویی به اسلام و نظام اسلامی است.»

خطیب جمعه توپ آغاج مذاکرات هسته‏ای و عدم موافقت رهبری با مذاکره در سایه تهدید اشاره کرد و گفت: ، اظهارات اهانت‏آمیز مقامات آمریکایی علیه نظام اسلامی و تهدید جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‏باره خاطرنشان کردند که هیبت نظام اسلامی باید حفظ شود و محفوظ بماند. در این چند روز گذشته دو مقام آمریکایی رسما ایران اسلامی را تهدید نظامی کرده‏اند که این نشان از عدم پایبندی آمریکا به منطق مذاکره دارد چراکه به بیان رهبر معظم انقلاب، مذاکره زیر شبح تهدید معنایی ندارد و ملت ایران مذاکره در سایه تهدید را نمی‏پذیرد و برنمی‏تابد. ایشان خاطرنشان کردند که آمریکا کمتر از ایران به مذاکره احتیاج ندارد و از این جهت این ادعا که ایران را با تهدید به پای میز مذاکره آورده‏اند، درست نیست و مذاکره زیر شبح تهدید معنایی ندارد و قابل پذیرش نیست.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیانات رهبری برای مسئولین فصل الخطاب است تاکید کرد: که ایشان تیم کنونی را به لزوم رعایت خطوط اصلی و پرهیز از پذیرش تحمیل و تحقیر و تهدید توصیه کردند. ایشان در پاسخ به تهدیدات آمریکایی‏ها بیان داشتند که چرا غلط زیادی و تهدید به حمله می‏کنند. به رئیس جمهور سابق آمریکا هم گفته بودیم که دورانی که کشوری بتواند به کشور دیگر صدمه بزند و از آسیب در امان بماند گذشته است و اگر آمریکا علیه ملت ایران حماقتی مرتکب شود، ملت ایران متعرض را رها نخواهد کرد.

  • حجت الاسلام حکیمی فر ضمن محکومیت سکوت مرگبار نهادهای حقوق بشری‏.با اشاره به وظیفه صلیب سرخ جهانی فزود: مسؤولیت جهانی صلیب سرخ در مقابل تجاوزات ظالمانه آل سعود و رژیم کودک‏کُش عربستان، بسیار سنگین است که باید هرچه زودتر اقدامات لازم را برای کمک رسانی به مردم بی گناه یمن انجام دهد.
  • وی با طرح سئوالی از این مدافع حقوق بشری که چه نقشی در کمک رسانی مردم یمن دارد  تصیریح کرد: فدراسیون بین‏المللی صلیب سرخ و هلال احمر که هم‏اکنون در افکار عمومی و نزد مردم جهان بزرگ‏ترین سازمان بشردوستانه جهان به‏شمار می‏رود با وجود این‏که دارای 183 کشور عضو می‏باشد و شعبه مرکزی آن در «ژنو» قرار دارد، 16 دفتر منطقه‏ای و مجموعاً 60 هیأت نمایندگی کشوری از نقاط استراتژیک این فدراسیون محسوب می‏شود و هم‏اکنون 4 واحد پشتیبانی اصلی آن در ابوظبی، بوداپست، نایروبی و پاناما کلیه فعالیت‏های مرتبط با هلال احمر را در سراسر جهان حمایت می‏کنند ولی اکنون این سؤال مطرح است که در جریان تهاجم ظالمانه و محاصره دارویی و غذایی مردم یمن که علاوه بر کشته و مجروح شدن هزاران زن و مرد و کودک در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد، از نهادهای بین‏المللی به‏ویژه صلیب سرخ چرا خبری نیست؟ و علی‏رغم این‏که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بارها خود را آماده کمک‏رسانی به مردم مظلوم یمن نموده است، متأسفانه نظامیان و حاکمان آل‏سعود به ‏دستور اربابان استکباری‏شان مانع از این اقدام بشردوستانه گردیده‏اند.

 خطیب جمعه شهر توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حضور جوانان ،خواهران و برادران در مراسم اعتکاف این شهر از عصبانیت دشمنان از این مراسم دینی اشاره کرد و ‏گفت:

در آستانه ایام اعتکاف ماه رجب، یکی از این شبکه‏های وهابی در برنامه خود، نماز جمعه و اعتکاف را مورد هجمه و انتقاد قرار داده است. کارشناس شبکه وهابی «کلمه» مدعی شده است: «عبادت‏های نمایشی مثل نماز جمعه و اعتکاف و تبلیغ برای ثبت‏نام اعتکاف، دین نمی‏شود!» عصبانیت وهابیون از نماز جمعه و اعتکاف در بین شیعیان و تبلیغ و ثبت‏نام گسترده در رسانه ملی در حالی است که به لطف انقلاب اسلامی این عمل عبادی در سالهای اخیر با استقبال بی‏نظیری مواجه شده است.

علت نگرانی وهابیون از اعتکاف را زمانی بهتر متوجه می‏شویم که در مقام مقایسه می‏بینیم هیچ‏یک از کشورهایی که تحت حاکمیت وهابیون اداره می‏شود نتوانسته مثل کشور ما این اعمال عبادی را نهادینه کند و آن‏را در بین همه اقشار جامعه، خصوصا جوانان‏ ترویج و تکثیر کند.

وی توجه مسئولان شهرستان و استانی را به این شهر خواستار شد و گفت: شهر توپ آغاج پیشنیه ولایتمداری داشته و همواره در کارهای انقلاب و نظام پیشگام بوده است  می طلبد مسئولان شهر ستان و استان توجه بیشتری به این شهر داشته باشند .

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: تعریض جاده توپ آغاج بیانلو، تبدیل شبکه آبفای روستایی به شهری را از دغدغه های اساسی این شهر ذکر کرد.

حکیمی فر خواستار رسیدگی به سرریز شدن منبع های آب برخی روستا ها شد تاکید کرد: خیلی از مواقع مردم توپ آغاج  و برخی از روستاها با قطعی آب روبرو می شوند که باید مسئولان زیربط با نظارت دقیق بر لوله کشی و توزیع آب از مشکلات بعدی جلوگیری نمایند.

رئیس ستادامربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج با بیان اینکه همدلی و همزبانی را باید در عمل به وظایف قانونی به مردم نشان داد تصریح کرد: باید از اتاق های مجازی خارج شد با مردم همزیستی پیدا کنیم تا بدانیم مشکلات مردم در چیست و چگونه باید در صدد رفع آن براییم،مسئولان باید در کنار مردم و همراه مردم باشند.توسعه وآبادانی با مشارکت جمعی به دست می آیند، اشتغالزایی برای جوانان جلوی خیلی از بزه های اجتماعی را می گیرد و از مهاجرت های بی رویه می کاهد و در نتیجه موجب شکوفایی شهر می شود، عدم اشتغالزایی موجب مهاجرت های بی رویه و در نتیجه خالی از سکنه شدن شهرها می گردد.

حکیمی فردر پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید به وظایف صنفی خود عمل کنند هر آن چیزی که قانون بر عهده آنان گذاشته باید مُرّ قانون را عمل نمایند.و بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب کارهای خود قرار دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی