پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۰

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: تقوا نقش اساسی در تحقق آزادگی انسان دارد؛ زیرا تقوا به معنای مدیریت عقلانی نفس است. کسی که عقل او حاکم بر وجودش باشد، در مسیر حقوق طبیعی و حقوق انسانی گام بر می دارد و فضایل انسانی را در خود تحقق می بخشد که از جمله آن ها آزادی و آزادگی است. از این روست که امیرمومنان على علیه السلام تقوا را مهم ترین کلید دست یابی به آزادی و ازادگی بر می شمارد و بر آن تاکید می ورزد:إنّ تَقوَى اللّه مِفتاحُ سَدادٍ ، وذَخیرَهُ مَعادٍ ، وعِتقٌ مِن کُلِّ مَلَکَهٍ ، ونَجاهٌ مِن کُلِّ هَلَکَهٍ ، بِها یَنجَحُ الطّالِبُ ، ویَنجو الهارِبُ ، وتُنال الرَّغائبُ؛تقواى خدا، کلید پاکى و درستى و اندوخته‏اى براى معاد و باعث آزادى از هر بندگى و رهایى از هر نابودى است. به وسیله تقواست که جوینده به مطلوبش مى‏رسد و گریزانِ (از عذاب و کیفر الهى) رهایى مى‏یابد و به خواست‏ها رسیده مى‏شود.(نهج البلاغه، خطبه ۲۳۰) انسان هایی که تقوایی عقلانی و عقلایی دارند، به سبب همین تقوای عقلانی از هر گونه بی عدالتی و ظلم به دور بوده و گرایش به عدالت خواهند داشت. 

حجت الاسلام حکیمی فربیان داشت: از افق برتر وحی که می نگریم: جامعه، آن گاه به توسعه ای همه جانبه دست خواهد یافت که افراد آن، جملگی در سایه سار ذکر و یاد خدا از گناه، طغیان و کفران چشم پوشند و به سوی وادی ایمان پویند.

«وَلَو أَنّ اَهلَ القُری آمَنُوا وَ اتَّقُوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرکاتً منَ السَّماءِ وَ الاَرض…؛ و چنانچه مردم شهرها و آبادی ها ایمان آورده و پرهیزگاری پیشه کرده بودند، همانا برکات آسمان و زمین را به روی آنها می گشودیم…». (سوره اعراف،آیه 96)

وی گفت: قرآن، ضمن ارج نهادن به میل فطری انسان به رفاه و آسایش دنیوی، مهم ترین و اصلی ترین راه کار نایل آمدن به این مهمّ را، پای گذاری انسان در وادی ایمان و تقوا معرّفی می فرماید:

«… وَ مَن یتَّقِ اللّه یجعَل لَه مِن أَمره یسراً؛ و هر که تقوای الهی پیشه کند، خداوند [مشکلات] کار او را [در دو عالم] آسان می گرداند». (سوره طلاق، آیه 4)

امام جمعه توپ آغاج افزود: از دیدگاه وحیانی، هیچ سختی و نقمتی به انسان روی نمی آورد و هیچ روزی و نعمتی از وی روی گردان نمی شود، مگر به خاطر گناه و معصیتی که به دست خویش مرتکب می شود:

«و ما اَصابَکُم مِن مُصیبَةً فَبما کَسَبَت اَیدیکُم وَ یعفُوا عَن کَثیرٍ؛ هیچ مصیبتی به شما نمی رسد، مگر آن که دستاورد خود شماست و (این در حالی است که خداوند) بسیاری (از گناهان) را عفو می کند». (سوره شوری، آیه 30)

مولای تقوا پیشگان عالم، امام علی(ع)، با اشاره به آیه فوق می فرمایند: خود را از گناهان محافظت کنید؛ چرا که برای شما هیچ نقصانی در روزی و هیچ بلا و معصیتی ـ حتی خراش و کبودی پوست ـ رُخ نمی دهد، مگر به خاطر گناه..بحار الانوار، 73، ص 350.

*خطبه  دوم

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولان باید خادمان عملی باشند نه قولی تصریح کرد: پذیرش مسئولیت یک امتحان الهی بوده  و مسئولان باید بدانند؛ همان طوری که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: رسیدن به این مقام سخترین امتحان الهی است .

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد:  شما مسئولین باید با رصد درونی خود باید توجه کنید که قبل از رسیدن به این مقام و بعد از رسیدن به این مقام، چقدر در حالشان تفاوت حاصل شده است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی ره گفت: همانطوری که حضرت امام فرمودند باید مسئولان  بیدار بشوند! مخاصمه راترک کنند!  زیرا حکومت کردن بر یک جامعه اى، بزرگترین آزمایشى است که خداى تبارک و تعالى از بشر مى کند.اى رؤسا! شماها در معرض امتحان درآمده اید و اعمال شما دقیقاً تحت نظر خداى تبارک و تعالى است. توجه بکنید به این ملتى که به این طور همراهى با شما مى کند. به مجرد این که ادعا کردید که من براى این ملت و براى این کشور خدمتگزارم، رها مى شوید؟ امتحان خواهید شد و در امتحان هستید.

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مسئولان خود را خادم ملت بدانند، نه حاکم برآنها تاکید کرد:حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند «دولتها اقلیتى هستند که باید براى خدمت این ملت باشند، دولت خدمتگزار ملت باید باشد، نه حاکم بر ملت ،بناى این را داشته باشید که خدمت کنید به مردم، دولت و هرچه متعلق به دولت است، خدمتگزار ملت است و ملت هم پشتیبان دولت و تا این هماهنگى میان همه قشرها هست، آسیب نخواهد دید این جمهورى اسلامى»

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به وصیتی از امام راحل گفت: حضرت امام در وصیتی به «وزراى مسؤول در عصر حاضر و در عصرهاى دیگر آن است که علاوه بر آن که شماها و کارمندان وزارتخانه ها بودجه اى که از آن ارتزاق مى کنید، مال ملت و باید همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشید و ایجاد زحمت براى مردم و مخالف وظیفه عمل کردن، حرام و خداى نخواسته گاهى موجب غضب الهى مى شود، همه شما به پشتیبانى ملت احتیاج دارید. بنا بر این حقیقت ملموس، باید کوشش در جلب نظر ملت بنمایید و از رفتار غیر اسلامى- انسانى احتراز نمایید»

دهه پیشرفت و عدالت ؛  

در چنین اهداف کلانى به خوبى مى توان نقش و جایگاه همدلى و هم زبانی را درک کرد. همدلى و هم زبانی میان دولت و ملت، اتکاء دولت به مردم خود و داخل کشور و امید بریدن از خارجى ها و از سوى دیگر اعتماد و همدلى مردم با دولت و همراهى با آن در سیاست هاى کلان کشور از عواملى است که دست یابى  به این اهداف کلان را تسهیل مى کند. با همدلى و هم زبانی دولت و ملت است که وحدت کلمه و تمرکز اراده ها براى رسیدن به چنین اهداف کلانى محقق مى شود.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن تاکید بر حقوق  مسلم انرژی هسته ای مردم ایران خاطرنشان کرد: ما نیازمند این توافق نیستیم و 1+5 بیشتر از ما به آن نیاز دارد و مهم‌ترین اهدف نظام این است که  جهانیان بدانند تهمت‌هایی که به نظام جمهوری اسلامی می زنند واهی بوده و دنیا اعتراف کند که مردم ایران حق دارند از فناوری هسته‌ای و صلح‌آمیز استفاده کنند.

حکیمی فر با اشاره به بیانات رهبری در خصوص انرژی هسته ای گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: از رسیدن به یک توافقى که منافع ملّت ایران را تأمین کند و عزّت ملّت ایران را حفظ کند، همه مردم و مسئولان نظام  حمایت و از آن استقبال می کنند.

امام جمعه  توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران اظهارداشت: یکی ازپایه های اقتدار هر کشوری نیروهای مسلح آن می باشد، زیرا پایه های اقتدار نظامی نمایشگر توانمندی های عمومی و بین المللی آن کشور باشند .

حجت الاسلام حکیمی فر گفت:ایمان ،خدامحوری و بصیرت و مطیع امر ولایت  چهار رکن اساسی بینش های بلند نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی است که با انگیزه معنویت و عزم راسخ به مقابله با دشمنان می پردازند.

وی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مخلص نظام یاد کرد و گفت: ملت هیچ گاه فراموش نخواهند کرد بیعت همافران با حضرت امام خمینی را در سال 57 و بعد از آن رشادت های این نیروی وفادار به نظام اسلامی که اولین درگیرى و ناآرامى در منطقه  ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهاى شوروى (سابق) توسط گروهکهاى چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختارى منطقه آغاز شد که با اعزام یگانى از کارکنان داوطلب نیروى  زمینى ارتش سرکوب شد. ارتش به  سراغ کنترل ناآرامى هاى سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربى رفت. همزمان جنگ روانى علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروى ضد مردمى و عامل امپریالیسم معرفى کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه مى داد و بایستى منحل مى شد و جاى خود را با یک ارتش خلقى یا بى طبقه توحیدى عوض مى کرد.

وی همچنین تشکیل سپاه بعنوان صیانت از نظام را یک موهبت الهی نام برد و بیان داشت: دوم اردیبهشت هر سال یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینى(ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است که ایستادگى در برابر ابرقدرت هاى شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسینى را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کند.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى در همه شئون کشور، اصلى ترین مأموریتى بود که از روزهاى نخست از سوى حضرت امام خمینى(ره) و دیگر مسؤولان کشور بر عهده سپاه گذاشته شد.

در دهه اخیر که دشمنان بیدارى اسلامى، دایره تهدیدهاى خود را در حوزه فرهنگ، متمرکز و سطح عملیات روانى  خویش را گسترده کرده است، اندیشه اى مقدس در سطح فرماندهان عالى سپاه شکل گرفت که به فعالیت هاى  فرهنگى معتقد است.

حکیمی فر خاطرنشان کرد: خنثى سازى توطئه ها و خاموش کردن شعله فتنه هاى کور گروهک هاى داخلى و گذرى بر عملکرد سپاه در سنگر سازندگى و طراحى و ساخت سلاح ها و تجهیزات فوق مدرن نظامى، همه گویاى موفقیت هاى روزافزون این نهاد افتخارآفرین است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات یمن بیان داشت: آینده یمن اختصاص به مردم یمن دارد زیرا:

الف) تهاجم گسترده هوایى و زدن زیرساختهاى کشور یمن نتیجه اى جز رسوایى و تشدید تنفر عمومى علیه آل سعود و حامیانش را تاکنون به دنبال نداشته است.

ب) دروغین بودن ائتلاف ادعایى عربستان علیه مردم یمن اکنون به اثبات رسیده و معلوم شده اصل این ائتلاف با تماسهاى تلفنى و صرفاً ذهنیت سران عربستان صورت گرفته است و با توجه به عدم همراهى برخى کشورها، آل سعود در این تجاوز تقریباً خود را تنها یافته و حتى حمایتهاى آمریکا و اسرائیل نیز در مشارکت حملات هوایى نتوانسته است آن ها را به اهدافشان نزدیک نماید.

ج) همگرایى و هم پیمانى قریب به اتفاق قبایل یمن در پاسدارى از تمامیت ارضى کشورشان مثال زدنى است، تا جایى که دلارهاى نفتى عربستان نتوانسته است برخى سران قبائل را در دفاع از کشورشان و همسویى با انصارالله متزلزل سازد.

8. اجماع بین المللى به ویژه در سطح ملت ها و جهان اسلام علیه تجاوز وحشیانه آل سعود به مردم یمن و تشدید روزافزون تنفر نسبت به اقدام آل سعود، حتى تبلیغات دروغین رسانه هاى حامى عربستان که دفاع از حرمین شریفین را در رأس فریادهاى مرموزانه خود قرار داده بودند، نتوانسته است در اراده پولادین مردم یمن کمترین اثرى بگذارد. بلکه بى لیاقتى آل سعود را در خادمى بین الحرمین در نظر امت اسلام به اثبات رسانده است تا جایى که قطعنامه چند پهلوى شوراى امنیت هم اصل تجاوز آل سعود به یمن را غیرقابل توجیه جلوه داد و راه حل مسائل را سیاسى عنوان کرد.

 حرمت شکنى و آزار 2 نوجوان ایرانى

اخبار حرمت شکنى و آزار 2 نوجوان ایرانى ماموران امنیتى عربستان سعودى در فرودگاه جده بسیار تأسف بار، خطرناک و نگران کننده است؛ به ویژه آن که این اقدام براساس عقاید اعلام شده از سوى یکى از شیوخ و امامان جماعت جده، که باعنوان فتوا بیان شده، صورت گرفته و نشان مى دهد که وى این گونه اقدامات را نه تنها غیراسلامى و غیرقانونى نمى داند، بلکه آن را مجاز و قابل قبول اعلام کرده است. این موضوع نشان مى دهد که ما نمى توانیم حادثه تأسف بار فرودگاه جده را صرفا یک اتفاق تخلف آمیز یک یا دو مامور امنیتى تلقى کنیم، چراکه از قرائن برمى آید که با یک روند سیستماتیک و بسیار خطرناک مواجه هستیم. از این رو، ایران از دولت آل سعود مى خواهد که علاوه بر پایبندى به تعهدات اسلامى خود نسبت به زائران بیت الله الحرام، با توجه به کنوانسیون بین المللى حقوق کودک، تعهدات بین المللى خود را نیز محترم شمارد و فراتر از دو مامور خاطى، با همه کسانى که انجام این گونه افعال را در جامعه عربستان تبلیغ، ترویج و حمایت مى کنند برخورد قاطع و پیش گیرانه داشته باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه بعد از این اتفاق شنیع عده ای فرصت طلب تجزیه عرب و عجم را در شبکه های مجازی ترویج می کنند هشدار داد و گفت: بعد از انتشار خبر این اتفاق، متأسفانه جریان مرموزی که بدون تردید عناصر اصلی آن در آن سوی مرزهاست، در شبکه مجازی با پیش کشیدن موضوع عرب و عجم، شیعه و سنی و ... به دنبال تشدید اختلافات مذهبی و قومی بر آمده است. در پیگیری های امنیتی صورت گرفته، نقش آفرینی جریان های سلطنت طلب، پان ایرانیست ها و بهاییان مشاهده می شود که می خواهند ایران را در برابر کشورها و ملت های مسلمان عرب زبان قرار دهند.

حکیمی فر تصریح کرد:  این ماجرا نباید باعث تقابل میان عرب و عجم، عرب و ایرانی، شیعه و سنی و... شود. برخی اهانت هایی که این روزها در رسانه ها به مردم عرب و مسلمان می شود یقیناً توطئه ای طراحی شده در جهت انشقاق و اختلاف افکنی میان ایران و ملت های مسلمان منطقه است.

امام جمعه توپ آغاج لغو سفرهای حج مستحبی را ضروری دانست  و گفت: باید از مقامات وزارت خارجه در خواست شود از موضع محکم و قاطع، خواستار محاکمه و مجازات عوامل و طراحان این توطئه شوم شوند. چنانچه وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی نیز ایجاب می کند که با قاطعیت در این زمینه برخورد کنند و برای حیثیت و امنیت ایرانیان در سراسر جهان از هیچ کوششی فروگذاری نکنند چه این که موضوع احترام به ایرانیان در خارج از کشور ازجمله وعده های انتخاباتی دولت یازدهم نیز بوده است و رئیس جمهور کشورمان نیز در این زمینه وعده داده اند که عزت و احترام را به پاسپورت ایرانی باز گردانند.

باید مقامات سعودی هرچه سریعتر اقدام به محاکمه و مجازات مأموران پلید و برنامه ریزان آن نمایند. قطعاً محاکمه و مجازات دو حیوان مأمور فرودگاه جده امری بدیهی و طبیعی است.

مسوولان سعودی که خود را خادم الحرمین می دانند باید تضمین دهند که ضمن تغییر رفتار با حجاج به ویژه حجاج ایرانی، دیگر اجازه بروز چنین رفتارها و برخوردهای شنیعی را نخواهند داد. سعودی بایستی با ایجاد اصلاحات در کادر مربوطه، برای حفظ وجهه و اعتبار خود تلاش کند. اتفاقی افتاده که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و انتظار عمومی نیز این است که آنچنان از سوی مقامات عربستان رفتار شود که در شأن خادمان خانه خداست و نباید حثیت خود را بر سر عمل شنیع دو مأمور بازرسی به باد دهند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج ماه رجب را فرصت خود سازی و آماده شدن برای میهمانی خداوند ذکر کرد  و گفت: هفتمین ماه از سال هجرى قمرى «رجب» نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشى سپرد زیرا در میان ماههاى  دوازده گانه، تنها و بدون ائتلاف با ماههاى دیگر از حرمت و قداست برخوردار مى باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم» یعنى برخوردار از حرمت یادشده است که یکى از آن ها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام مى باشد.

رسول اکرم(ص) فرموده اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهى در حرمت و فضیلت به پایه آن نمى رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسى در ماه رجب حتى یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهى از او دور مى گردد.»

 لیلة الرغائب (شب آرزوها)

ازجمله شبهاى بزرگ و با عظمت ماه رجب، شب جمعه اول این ماه است. معروف به لیلة الرغائب، اعمال مخصوصى در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر مى شود.

رغائب جمع رغیبه است به معنى «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنى شبى که در آن عطاها و مواهب فراوان به دست مى آید. در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیدارى و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست یابى به عطایاى ارزشمند حضرت پروردگار است، در حدیث است که رسول خدا(ص) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب هاى دعا نمازى با کیفیت مخصوصى در این شب ذکر کرده اند که پیامبر(ص) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روى خندان و درخشان و با زبانى فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی