پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۴۲ ب.ظ

۱

حجت الاسلام حکیمی فردر گفتگوبا توپ آغاج نیوز اظهارداشت: اقدام عربستان نسل کشی علیه بشریت و نقض تمام قوانین بین المللی است. سکوت سازمان های جهانی، از جمله شورای حقوق بشر در برابر آن امری پرسش برانگیز و محکوم است. این امر مطرح می شود که آمریکا چگونه به بهانه نجات جان انسان به اشغال عراق و افغانستان پرداخته و در برابر کشتار یمن سکوت کرده است. به راستی، این امر واهی بودن ادعاهای بشردوستی آمریکا را نشان نمی دهد

نکته مهم دیگر آن که آمریکا با ادعای حمایت از بشریت و جلوگیری از احتمال آن که ایران در سال های آینده به سمت بمب هسته ای برود، به مقابله با حقوق هسته ای ایران که هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده، می پردازد، حال آن که در برابر جنایت آشکار عربستان که تهدید امنیت منطقه و جهان است، سکوت و حتی از آن حمایت کرده است.

کارتر، وزیر دفاع آمریکا با استقبال از تجاوز عربستان و تعدادی دیگر از کشورهای حامی ریاض به یمن، این حملات را در جهت منافع ایالات متحده خواند. این اقدام نشانه ای بر ادامه بی منطقی و درس نگرفتن آمریکا از جنگ های گذشته است. این رفتار نشان می دهد، اوباما هم در جاده بوش حرکت می کند که زوال آمریکا را در پی دارد. نقش آمریکا در این جنایت زمانی آشکارتر می شود که عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز فاش کرد: عملیات نظامی که با عنوان «طوفان قاطعیت» به رهبری عربستان علیه حوثی ها در یمن در حال انجام است، از ماه ها پیش و پس از رایزنی با آمریکا انجام شده است.

نقش کشورهای غربی در جنایات عربستان در یمن زمانی آشکارتر می شود که محافل رسانه ای این کشورها تلاش کردند، تحولات یمن را تقابل میان ایران و عربستان نشان دهند. چنان که در گزارش رویترز با عنوان «ریسک و پاداش: سعودی ها می توانند به وزنه سنگین در منطقه تبدیل شوند یا در خدمت تقویت بیشتر ایران قرار گیرند»، آمده است: «حملات عربستان سعودی برای توقف کنترل حوثی ها به یمن می تواند برای سالیان پیش رو نقش ریاض را در منطقه و مقابله منطقه ای این کشور با ایران ترسیم کند». این اخبار برای کم رنگ کردن جنایات عربستان و نیز کشاندن پای ایران به معرکه یمن است. غرب چنان وانمود می کند که یمن قربانی درگیری میان ایران و عربستان یا همان شیعه و سنی است تا به این ترتیب نقش غرب در این جنایت کم رنگ شود. این تحرکات در حالی صورت می گیرد که مسأله یمن صرفاً درگیری عربستان با مطالبات مردم یمن است. آل سعود به دلیل نداشتن پایگاه مردمی در داخل از انقلاب های مردمی منطقه هراس دارد.

نشانه های تزلزل آل سعود

بهره گیری از حمایت های شورای همکاری خلیج فارس، واردسازی مصر و اردن به جنگ با مشوق عدم رویکرد ریاض به اخوان المسلمین، تصویب بیانیه در اتحادیه عرب در حمایت از حمله به یمن، کسب حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا، همکاری با رژیم کودک کش صهیونیستی علیه مردم یمن و تقلا برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت هر چند در ظاهر نشانه قدرت عربستان است؛ اما در واقع نمودی از تزلزل و آگاهی آن از ناتوانی در برابر ملت یمن است که آن را به یارگیری گسترده سوق داده است.

عملیات هوایی به خودی خود موضوعیت ندارد و برتری در آن در مواجهه با مردم و کشوری که از توان هوایی محدودتری برخوردارند، به معنای به نتیجه رسیدن اهداف عملیاتی به حساب نمی آید. عملیات هوایی، عملیات پشتیبانی است و به منظور شکل دهی به حرکت زمینی نیروی مهاجم و یا کمک به حرکت نیروی معارض با دولت مورد تهاجم دنبال می شود اما اگر عملیات هوایی در حد مقدور انجام شود ولی زمینه را برای ورود زمینی کشور مهاجم فراهم نکند و یا نیروی معارض داخلی نتواند از آن برای تغییر شرایط به نفع کشور مهاجم استفاده کند، بی نتیجه به حساب می آید و این در حالی است که کشور مهاجم باید تبعات و آثار درازمدت حمله هوایی علیه خود را مورد توجه قرار دهد.

واقعیت اینست که پس از قیام شش ماه پیش مردم یمن به رهبری گروه انصارالله برای تکمیل انقلاب ناتمام این کشور و فرار مهره های سیاسی عربستان از صنعا به عدن، دخالت های عربستان در امور داخلی یمن رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و با منافع نامشروع و مطامع بسیاری از دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای به ویژه رژیم صهیونیستی درباره تنگه باب المندب گره خورد. از این جهت ریاض که در ماه های اخیر شاهد سوختن مهره های قدیمی خود در یمن و از دست رفتن حیات خلوت قدیمی خود و شکست دیگری در منطقه بود، با تحریکات آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی و پوست خربزه ای که تل آویو برای مداخله نظامی مجدد زیر پای آل سعود انداخت، وارد باتلاق خطرناکی شد که همه کارشناسان ادامه آن را تله مرگ عربستان توصیف کردند، زیرا سعودی ها در حملات هوایی 12 روز گذشته به یمن، چیزی غیر از افزایش نفرت عمومی به دست نیاورده و در صورت وارد کردن نیروهای زمینی خود به یمن، نظامیان خود را در معرض نابودی قرار خواهند داد، هر چند که آن ها سعی دارند مشکل خود را با سربازان و نیروهای مزدور پاکستانی در قالب لشکرهای اجاره ای حل کنند.

اکنون ثابت شده است که با حملات هوایی عربستان به یمن، نه تنها انصارالله و مردم این کشور تسلیم تجاوزات خارجی نشده و دست از مقاومت برنداشته اند، بلکه یمن به طور یکپارچه علیه آل سعود بپاخاسته و مردم مصمم هستند خاندان آل سعود را از این تجاوز وحشیانه برای همیشه پشیمان کنند.

قطعاً ادامه این حملات جز افزایش نفرت و بیزاری عمومی مردم یمن از رژیم آل سعود و دامن زدن به ناآرامی های منطقه و برهم زدن توازن امنیتی به ضرر آل سعود نتیجه ای نخواهد داشت چراکه عربستان هرگز آمادگی تداوم جنگ فرسایشی را نداشته و باید از دو جبهه داخلی و عرصه کارزار یمن، خود را آماده دریافت ضربه کند. هر چند آن ها تلاش می کنند این بار، دریافت این حملات احتمالی را از خود منصرف کرده و در سطح شورای همکاری و شرکای منطقه ای خود تقسیم نمایند ولی به هر حال ساختار سیاسی، امنیتی و نظامی این کشورهای به اصطلاح هم پیمان آل سعود آنچنان نیست که بتوانند تبعات چنین جنگی را تحمّل کنند.

کاملاً روشن است که تهاجم نظامی به یمن، توری است که صهیونیست ها برای آل سعود تدارک دیده اند و آن ها در این جنگ نیابتی که به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در یمن برافروخته اند، سرشکسته تر از همیشه خواهند شد و همچون حملات گذشته شان به یمن، با خفت و خواری به آن پایان خواهند داد زیرا الگوبرداری آنان از شیوه حملات هوایی صهیونیست ها به غزه نیز نخواهد توانست آل سعود را به جایی برساند، چراکه این بار نه یک تشکیلات دولتی بلکه ملتی بپاخاسته و آزاده در مقابل آن ها قرار دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۳
آدمین

نظرات  (۱)

واقعا براشون متاسفم..مرگ بر عربستان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی