پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به ثبت نام  18 هزار نفر کردستانی تا کنون در این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح از سال 90 در کشور آغاز شده که تا کنون 18 هزار نفر کردستانی در این طرح شرکت کرده‌اند.

روحی از حفظ یک تا 10 جزء قرآن در قالب اجرای این طرح توسط افراد شرکت کننده خبر داد و تصریح کرد: در سال‌جاری 6 هزار نفر در مساجد مختلف استان مشغول به حفظ قرآن کریم بودند

وی با اشاره به حضور 160 مربی قرآن در اجرای این طرح در کردستان ادامه داد:  امیدواریم بتوانیم حافظان قرآن کریم بیشتری را در کردستان در اجرای این طرح توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برگزاری آزمون کتبی طرح ملی حافظان قرآن در کردستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: آزمون شفاهی این دوره دو هفته گذشته برگزار شد.

روحی با بیان اینکه در این آزمون افراد شرکت کننده در رشته‌های حفظ جزء، حفظ موضوعی، مجازی و رشته‌های مختلف حفظ شرکت خواهند کرد، افزود: این آزمون فردا در بقاع متبرکه سطح استان از جمله هاجره خاتون، پیر عمر و مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی طرح تربیت حافظان قرآن توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه را بزرگترین رویداد در راستای حفظ قرآن در سطح جامعه عنوان و بیان کرد: اجرای این طرح می‌تواند آثار و برکات زیادی را در جامعه داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان آشنایی با قرآن کریم را نخستین قدم در اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: اجتماعی شدن افراد، آشنایی با فرهنگ مسجد، تکلم کردن و مراوده با دیگران از دیگر اهداف اجرای طرح ملی تربیت حافظان است.

روحی این طرح را یکی از اقدامات فرهنگی اوقاف و امور خیریه دانست و ادامه داد: این کار می‌تواند در راستای ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و دینی در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.

وی از فعالیت مدارس شبانه‌روزی قرآن در کردستان خبر داد و تصریح کرد: گروه حافظان کشوری با حضور اساتید معتبر کشوری در تابستان 94 اقدام به فعالیت در این مدارس می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان هدف از فعالیت این مدارس را حفظ 4 جزء قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مدت سه ماهه موفق به حفظ 4 جزء قرآن شدند در یک سال حافظ کل قرآن می‌شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۵
آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی