پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه توپ آغاج

انعکاس فعّالیت های سنگر ولایت در شهر توپ آغاج

رسالت این وبلاگ انعکاس تلاشها و مواضع امام جمعه شهر توپ آغاج است.

نویسندگان
....خطبه های نماز جمعه
آخرین نظرات

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۱

به گزارش ستاد نماز جمعه شهر توپ آغاج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمت حکیمی فر ظهر امروز «هشتم اسفند» در خطبه‌های نماز جمعه شهر توپ آغاج که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد اظهار داشت: تقوا راهی است که انسان را قادر به مشاهده حقایق و اسرار عالم کرده هرقدر خواهش‌های مادی کمتر باشد و دل آدمی متوجه معبود گردد، معرفت فطری شکوفاتر و عبادت درونی نمود بیشتری می‌یابد.

وی بابیان اینکه انسان‌های متقی معارف دینی را آشکارا مشاهده کرده و درمیابند افزود: انسان بی‌تقوا با ورود به تاریکی‌های جهالت اگر همه آیات الهی را به او ارائه دهند، چیزی نخواهد فهمید.

امام‌جمعه توپ آغاج با اشاره به آیه «إِن تَتَّقُواْ اللَّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَانًا» شناخت حق از باطل را تقوا دانست و گفت: اگر باتقوا بودید خداوند توان فرق نهادن بین حق و باطل را نصیب شما می‌کند. اگرچه عقل آدمی برای درک حقایق آماده است، اما گاهی هوس‌ها و محبت‌های پوچ و حرص‌های بی‌مورد، همچون غباری مانع دید عقل است.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بیان داشت: شناخت حق از باطل، نیک از بد و راه و چاه در مسیر حرکت انسان مشکل می‌گردد و این تقوا و تهذیب نفس است که نورانیتی ایجاد کرده و غبار راه را می‌نشاند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: بدون تقوا رسیدن به هیچ مقامی امکان ندارد زیرا تا زمانی که نفس آلوده به چرک محرمات و گناهان بوده و مادامی‌که آدمی تابع هوس‌ها و لذت‌های نفسانی خویش باشد شیرینی آن در کامش باشد اولین مقام کمالات معنوی برای او رخ نخواهد داد حیات طیبه‌ای که هدف آفرینش شمرده می‌شود دست نخواهد یافت.

وی با اشاره به آیه فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ لَعنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَنَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُکِّرُواْ بِهِ وَلاَ تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىَ خَآئِنَةٍ مِّنْهُمْ إِلاَّ قَلِیلًا مِّنْهُمُ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ «13 سوره مائده» تحریف سخن حق را یکی از نشانه‌های بی‌تقوایی سیاسی دانست بیان کرد: نتیجه پیمان‌شکنی انسان‌ها مورد لعن پروردگار و سخت شدن قلب از پذیرفتن حق است.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بابیان اینکه تحریف، تهمت و افترا از اعمال افرادی است که مورد لعن پروردگار واقع‌شده‌اند تأکید کرد: خدای متعال خطاب به پیامبر اسلامی می‌فرماید انسان‌های ملعون بخشى ازآنچه را بدان اندرز داده‌شده بودند به فراموشى سپردند.

این استاد حوزه علمیه پیمان‌شکنی را عامل محرومیت انسان‌ها از لطف الهی و زمینه پیدایش سنگ دلی دانست و گفت: از پیمان‏شکنى بنى‏اسرائیل و عواقب آن باید عبرت گرفت «فبما نقضهم... لعنّاهم» زیرگروهی از بنى‏اسرائیل، همواره اهل خیانت بودند. «لاتزال تطّلع على خائنة منهم» و پیامبر صلی‌الله علیه واله دائماً بر اعمال رفتار یهود ناظر بودند. «لاتزال تطّلع».

امام‌جمعه توپ آغاج سبک زندگی اسلامی را بهترین راه برای برگشت به دامان حق و حقیقت ذکر کرد و گفت: عفو و صفح، از مصادیق احسان هست «فاعف عنهم و اصفح... المحسنین» و نیکوکار نیز محبوب خداست. «انّ اللّه یحبّ المحسنین».

*هدف دشمن از تحریم‌ها تخریب حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره شعار سال رهبری تأکید کرد. همه باید تلاش کنیم تا گامی صحیح در تحقق شعار سال صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهداف دشمنان از تحریم ملت ایران را تخریب دین اسلام ذکر کرد و گفت: تحریم می‌کنند، براى این‌که به خیال خودشان کشور را ازلحاظ اقتصادى ضعیف کنند تا دیگران نگاه کنند، بگویند اسلام ملت را ازلحاظ اقتصادى به عقب می‌راند. «یریدون لیطفؤا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره و لو کره الکافرون»؛ می‌خواهند نور را خاموش کنند، اما خدا اراده کرده این نور کامل شود و کامل خواهد شد.

امام‌جمعه توپ آغاج ادامه داد: تأکید و هشدار مقام معظم رهبرى مبنى بر ضرورت اقبال و استفاده از تولیدات داخلى به‌گونه‌ای بود که فراتر از یک موعظه و یا کلام ارشادى، به‌منزله حکمى شرعى و حاکمیتى تلقى می‌گردد اگرچه طبق صریح فرمایشات معظم له این امر بیشتر

به مردم و حوزه مصرف مربوط می‌شود ولى به جهاتى نیز مسئولان مختلف نظام را به میدان برنامه‌ریزی و تدابیر راهبردى، اعم از تشویقی و ترغیبى و کاربردى و عملیاتى، فرامی‌خواند، این امر مهم که مهم‌ترین مؤلفه و پایه رشد و پیشرفت جامعه هست، بدون اقدام در سطح ملى و با مشارکت مردم و حاکمیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

امام‌جمعه توپ آغاج بیان داشت: تحریم‌های اقتصادى که از جنگ نفت و انرژى گرفته تا تحریم‌های جدید و نیز مشکلات سیستم بانکى و نظامات پولی و ارزى به‌ویژه شایعه ورشکستگى برخى بانک‌های خصوصى که موجب نگرانى سپرده‌گذاران گردیده است، در کنار پرونده‌های مفاسد اقتصادى، انتظاراتى را مبنى بر تدبیر و برخورد شایسته و مؤثر، در افکار عمومى به وجود آورده است که باید موردتوجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

رئیس شورای ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تصریح کرد: قطعاً ایجاد تحول اقتصادى در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تولید و توزیع و مصرف، مطابق باسیاست‌های اقتصاد مقاومتى و منویات رهبرى عزیز انقلاب طلب می‌کند تا با نگاهى دانش‌بنیان و راهبردى در مؤلفه‌ها و پایه‌های اصلى و اثرگذار اقتصاد نیز گام‌های اساسى برداشته بشود و این امر بدون شناخت وضعیت و واقعیت‌های درصحنه و کف جامعه اقتصادى کشور وزندگی مردم امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام حکیمی فر ادامه داد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتى با حرف ممکن نیست. اقتصاد مقاومتى نیازمند عمل است و این عمل وقتى ممکن است که مردم و مسئولان باهم هماهنگ و در نظمى صحیح عمل کنند.

وی نقش مردم را در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اصلی انکارناپذیر ذکر کرد و گفت: به میدان آوردن مردم و توجه به نقش آن‌ها در اقتصاد مقاومتى اصلى انکارناپذیر و غیرقابل نادیده گرفتن است. از سوى دیگر باید توجه کرد که براى تحقق شعار اقتصاد مقاومتى مثلثى استراتژیک وجود دارد. سیاست‌گذاران، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را باید سه ضلع یک همکارى هوشمندانه براى تحقق شعار اقتصاد مقاومتى دانست.

مصرف کالاهاى داخلى

امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه تولیدکننده‌های داخلی باید موردحمایت و نظارت قرار گیرند تأکید کرد: حمایت براى آن‌که تولید را پیش ببرد و نظارت براى آن‌که کیفیت را به نحو معقولى بالا ببرد تا مصرف‌کننده میل به خرید کالاى داخلى پیدا کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: مصرف‌کننده باید بداند که مصرف کالاى خارجى یعنى صدمه به خود و خانواده و دوستان خود. مصرف‌کننده باید با عرقى جدى و با سخت‌گیری‌ای مثال‌زدنی تلاش کند که تا حد ممکن کالاى داخلى مصرف کند و از کالاهاى خارجى بپرهیزد.

*حضور مقتدرانه سپاه کابوس واقعی آمریکا در تنگه هرمز

حجت‌الاسلام حکیمی فرد ادامه با اشاره به نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز گفت: با نمایش توان انهدام ناو آمریکایی در ابعاد واقعی کابوس آمریکا در تنگه هرمز صورت گرفت.

وی امنیت پایدار منطقه را بزرگ‌ترین پیام رزمایش ذکر وبر آن تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: یکى از پیام‌هایی که رزمایش‌های ایران به همراه داشته، آن است که به کشورهاى همسایه و منطقه یادآور شویم امنیت یک زنجیره به‌هم‌پیوسته و متراکم است که دانه‌های آن در سراسر منطقه گسترش‌یافته و محدود به مرزهاى سیاسى و جغرافیایى یک یا چند کشور خاص نیست زیرا امنیت لایه‌های درهم‌پیچیده فراوانى دارد که تنها در سایه تعامل و مشارکت همه کشورهاى منطقه پدید می‌آید.

رئیس ستاد احیای توپ آغاج بابیان دستاوردهاى اساسى در رزمایش پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان ساخت: حفظ امنیت و منافع ملى، اقتدار و توانمندى نظامى، شناسایى نقاط قوت و ضعف، به‌کارگیری تجهیزات و فناورى داخلى و سامانه‌های جنگ الکترونیک، تأثیر بر تحولات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای حضور قدرتمند سیاست‌گذاران در مناسبات بین‌المللی و خودباوری ملی را می‌توان ذکر کرد.

*حضرت زهرا (س) الگوی زنان عالم است

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره اظهار داشت: در سیره حضرت زهرا (س) سه ویژگى بنیادین ارتباط خالصانه با آفریدگار، نگرش عاشقانه به رسول خدا (ص) و سرانجام رسیدگى به خلق خدا. در «محبوبیت» وجود داشت.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: «خودیّت»، «منیّت» و خودخواهی‌های انحصارگرانه از رواق اندیشه و عشق دختر گرامى پیامبر (ص) دور بوده و آن حضرت راهى روشن از نور صفا و صداقت و اخلاص پیش روى خویش قرار داده بود.

حجت‌الاسلام حکیمی فر ادامه داد: فاطمی زندگی کردن رمز سعادت و سربلندی مؤمنین در جامعه اسلامی در تمامی اعصار است.

وی گفت: او زندگى سیاسى و آشنای با الفباى آن را از همان دوران خردسالى آغاز کرد و با فعالیت‌های سیاسى و اجتماعى پدر بزرگوار خویش و مشکلات و مصائب بی‌شمار از نزدیک مأنوس بود؛ حتى جبهه جنگ می‌رفت و در غزوه‌های متعددى همراه با پیامبر (ص) شرکت می‌کرد.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر توپ آغاج بر شناخت بیشتر سیره و سلوک دخت نبی مکرم اسلام تأکید کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت تمامی شئون اسلامی و حضور فعال در تمامی عرصه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری در جامعه خود نشان داد که بانوان مسلمان می‌توانند با رعایت حجاب و عفاف در تمامی عرصه‌ها حضوری چشمگیر و تأثیرگذار داشته باشند.

*خوشحال کردن قلب بچه‌های یتیم و بی‌بضاعت موجب رضایت الهی می‌شود

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعوت از مردم توپ آغاج برای شرکت در یاری‌رسانی هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: مردم این شهر بارها پیشگام بودن در کارهای خیر را به اثبات رسانده‌اند در روز 14 اسفند بار دیگر حس بنی‌آدم اعضای یک پیکرند را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

وی بابیان اینکه خوشحال یک دانش‌آموز یتیم و بی‌بضاعت موجب خوشحالی خداوند است تأکید کرد: سابقه کمیته امداد امام خمینى (ره) به سال‌های  قبل از پیروزى انقلاب اسلامى ایران حدوداً سالهاى 1343 -1342 بازمی‌گردد که تعدادى از انقلابیون که در زمره یاران امام (ره) بودند، مأموریت یافتند که به خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگى کنند. امدادگرى به‌ویژه در دوران اوج‌گیری انقلاب در طى سال‌های 56 - 57 که اعتصاب و تحصن همه‌جا را فراگرفت، به‌منظور حمایت از اعتصاب‌کنندگان و زندانیان ادامه یافت.

حجت‌الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: هم‌چنین تهیه جهیزیه براى نوعروسان خانواده‌های تحت پوشش، کمک به بیماران هموفیلى، کلیوى و تالاسمى، خدمات درمانى و بهداشتى، ارائه خدمات فرهنگى و آموزشى به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، کاریابى و معرفى آنان به مشاغل مناسب، تأمین مسکن براى خانواده‌های بی‌بضاعت، جبران دیه، اطعام و افطاری، جمع‌آوری صدقات به‌منظور هدایت صحیح آن، ارائه خدمات عمرانى مانند بازسازى و نوسازى مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و آسیب‌دیده. جذب و صرف کمک‌های مردمى و بسیارى شبیه به این‌گونه کمک‌ها از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینى (ره) به‌منظور امدادرسانى و کمک به قشر محروم جامعه است.

*مردم توپ آغاج همدلی، یکرنگی، صفا و صمیمت مسئولان شهر را خواستارند

امام‌جمعه توپ آغاج در پایان ضمن بیان بخشی از مشکلات شهر توپ آغاج اظهار داشت: شهر توپ آغاج باید به سمت توسعه و تعالی باهمت مسئولان این شهر خیز بردارد.

حکیمی فر بیان داشت: اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، دانشجویان، طلاب و فرهیختگان، همدلی، همراهی، یکرنگی مسئولان توپ آغاج را برای توسعه، آبادانی و اشتغال‌زایی و زیرساخت‌های کشاورزی را خواستارند.

 

انتهای پیام

 

 

نظرات  (۱)

با سلام  اولا در پارا گراف بالا شهر توپ آغاج  به اشتباه سهر توپ نوشته  شده دوما  چه زود تغییر 180 درجه ای دادی امروز بیشتر خطبه ها  صرف تمجید از مسئول شهرستان شد در حالی گفته بودی ایشون را ......
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
از این که با دقت نظر بیشتری اخبار این وبلاگ را پی گیری می فرمایید سپاسگذاریم؛ 
اما در مورد مطلب و خطبه های ایراد شده امام جمعه محترم مبنی بر تغییر 180درجه ای مواضع نسبت به مسئولین شهرستان ؛ ایشان ملاکی دارند و همواره بر آن تاکید دارند این آیه شریفه است إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ
و بس ، مردم  متدین و مسئولین شهر  توپ آغاج و شهرستان  بیجار و هرشخص دیگری در جای خود با معیار همان آیه سنجیده می شود مگر  خلاف آن ثابت شود .توصیه مدیران سایت بر مطالعه مجدد خطبه  اول نماز جمعه می باشد که امام جمعه محترم صریحا"  از تحریف سخن،اتهام زنی ،دو بهم زنی ،سخن چینی، سخنان ناروا و اختلاط حق و باطل و شایعه پراکنی در سطح شهر و شهرستان می پردازند . سخن گفته و مصادیق این چنین افراد را برشمردند.
امیدوارم مردم متدین ،دیندار و بابصیرت شهر شهید پرور توپ آغاج فارغ از هر گونه حواشی ،واقع بینانه با مسائل برخورد نمایند .
فَسَتَذْکُرُونَ ما أَقُولُ لَکُمْ وَ أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی